θεσσαλονίκη-συνεχίζεται-η-υποβάθμι-540495
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ | 02.11.2022 | 10:21

Θεσσαλονίκη: «Συνεχίζεται η υποβάθμιση του ΟΑΣΘ» λένε οι εργαζόμενοι

Για συνεχόμενη υποβάθμιση της μοναδικής αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη κάνουν λόγοι οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ μετά την ανακοίνωση για εκχώρηση επτά νέων λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ αλλά και τον νέο κύκλο των μετατάξεων που αναμένεται εντός Νοεμβρίου.

Με το βλέμμα στραμμένο στις μετατάξεις είναι ήδη αρκετοί από τους 1.500 περίπου εργαζόμενους, οι οποίοι περιγράφοντας δυσοίωνο το μέλλον για την αστική συγκοινωνία, εκφράζουν την επιθυμία τους να αποχωρήσουν από τον Οργανισμό και τη μετάταξή τους σε κάποιον άλλο δημόσιο φορέα. Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες του ThessToday.gr, τα αστικά του ΟΑΣΘ που κυκλοφορούν στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης είναι περίπου 300 (ανάλογα με το πόσα αποσύρονται καθημερινά λόγω βλάβης) και οι ενεργοί εργαζόμενοι-οδηγοί αγγίζουν περίπου τους 950. Για να εξυπηρετούνται ορθώς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, στους δρόμους είναι αναγκαίο να κυκλοφορούν 400 αστικά με 1.200 εργαζόμενους στο τιμόνι.

«Τα αστικά και ο αριθμός των οδηγών δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης. Υπάρχουν λεωφορεία leasing στα αμαξοστάσια τα οποία δεν λειτουργούν είτε επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά είτε επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού δεν γίνονται, προκαλούνται συνεχώς βλάβες στα οχήματα με άγνωστο το πότε και αν θα επιδιορθωθούν, ανταλλακτικά δεν υπάρχουν και αντί να βελτιώνεται η κατάσταση, δίνουν γραμμές σε ιδιώτες. Και στη συνέχεια, ανοίγουν την πόρτα των μετατάξεων και τις προσλήψεις ορισμένου χρόνου με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του μόνιμου προσωπικού και τους εργαζόμενους δεύτερης ταχύτητας», είπε χαρακτηριστικά στο ThessToday.gr o Νικήτας Τσαρίδης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και πρόσθεσε ότι:

«Οι περισσότεροι εργαζόμενοι, παρακολουθώντας τα όσα συμβαίνουν στον Οργανισμό, αγανακτούν και υποβάλλουν αίτηση για μετάταξη σε άλλο δημόσιο φορέα με τελική έγκριση ή όχι από τη διοίκηση. Τον Νοέμβριο του 2021 με μετάταξη αποχώρησαν 100 περίπου άτομα και άλλα 6-7 την άνοιξη, ενώ αίτηση έκαναν 400 άτομα».

Σύμφωνα με τον κ. Τσαρίδη, όσοι μόνιμοι εργαζόμενοι μετακινηθούν σε άλλους δημόσιους φορείς, πιθανώς να αντικατασταθούν με προσωπικό ορισμένου χρόνου. «Προσωπικό όμως που θα αποχωρήσει από τον Οργανισμό, όταν λήξει η σύμβασή του. Ορατός ο κίνδυνος να γίνουν περισσότεροι οι συμβασιούχοι από τους μόνιμους και ένας νέος ΟΑΣΘ με ακόμη λιγότερο μόνιμο προσωπικό και λιγότερες γραμμές στην κατοχή του», σημείωσε.

Από τις επτά νέες γραμμές που θα περάσουν στα χέρια των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης θα εξοικονομηθούν 30 αστικά και 100 περίπου οδηγοί που θα απορροφηθούν στις υπόλοιπες λεωφορειακές γραμμές του Οργανισμού. «Η αστική συγκοινωνία οδηγείται στα χέρια ιδιωτών. Είναι χρόνια η απαξίωση των βασικών αστικών γραμμών 57, 58, 28 και 45 που θα περάσουν στα ΚΤΕΛ. Εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες πολίτες, καλύπτουν μεγάλες περιοχές και ενώνουν μεγάλα νοσοκομεία της πόλης.  Λειτουργούν με το 60%-70% των προγραμματισμένων λεωφορείων ενώ η αγανάκτηση των πολιτών είναι τεράστια με τους χρόνους αναμονής στις στάσεις να φτάνει έως και τα 20 λεπτά τις καθημερινές και εντός του αστικού να υπήρχε συνωστισμός», εξήγησε ο κ. Τσαρίδης «ρίχνοντας», παράλληλα, ευθύνες στο κράτος για την συνεχή απαξίωση και την υποχρηματοδότηση του ΟΑΣΘ.

«Ο λαός της Θεσσαλονίκης παρά τις πρόσφατες δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού ότι οι ιδιώτες πάροχοι των ΚΤΕΛ προσφέρουν καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες, θα «εμπεδώσει» ακόμα καλύτερα τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης όταν αυτή ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια με την έναρξη του ΜΕΤΡΟ. Η εμπειρία λέει ότι, όταν ιδιωτικοποιείται μια υπηρεσία τα τιμολόγια για τους επιβάτες αυξάνονται, οι μισθοί για τους εργάτες μειώνονται και τα μέτρα ασφαλείας εφαρμόζονται πλημμελώς γιατί έχουν κόστος για την εταιρία και αυτό δεν αφορά μόνο τους ιδιωτικούς φορείς αλλά και τους «δημόσιους», γιατί και αυτοί λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια», αναφέρει και σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ.

Πηγη: ThessToday.gr