έρευνα-περισσότερο-ικανοποιημένες-ο-379636
ΔΗΜΟΣΙΟ | 08.10.2018 | 07:30

Έρευνα: Περισσότερο ικανοποιημένες οι επιχειρήσεις από το Δημόσιο -Πρώτα τα ΚΕΠ

Περισσότερο ικανοποιημένες εμφανίζονται φέτος οι επιχειρήσεις από την Ποιότητα των Δημόσιων Φορέων / Υπηρεσιών αλλά και από τη Διαφάνεια σε σχέση με το 2017. Αυτό προκύπτει από την Ετήσια Έρευνα που πραγματοποίησε το Παρατηρητήριο Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος του ΣΕΒ, με τη συνδρομή της MRB, με τίτλο: “Ο σφυγμός του επιχειρείν”.

Συγκεκριμένα, το 2018 ο Δείκτης Ικανοποίησης από την Ποιότητα των Δημόσιων Φορέων / Υπηρεσιών διαμορφώνεται σε 6,1 μονάδες (0: Καμία Ικανοποίηση, 10: Πλήρης Ικανοποίηση) από 4,8 μονάδες το 2017 (Δ10). Επιπλέον, ο σχετικός Δείκτης Ικανοποίησης από τη Διαφάνεια των Δημόσιων Φορέων / Υπηρεσιών ανέρχεται σε 5,9 μονάδες (0:Καμία Διαφάνεια, 10: Πλήρης Διαφάνεια) έναντι 4,5 μονάδων το 2017.

«Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι διαχρονικά οι επιδόσεις του δημόσιου τομέα ως προς τη διαφάνεια προβληματίζουν εντονότερα τις επιχειρήσεις από ό,τι ως προς την ποιότητα. Ακόμα, διαφαίνεται μια συσχέτιση μεταξύ επιπέδου ικανοποίησης και διαφάνειας, με άλλα λόγια περισσότερη αδιαφάνεια σημαίνει και περισσότερη δυσαρέσκεια από τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να προβληματίζονται κυρίως από το έλλειμμα διαφάνειας κατά τη συναλλαγή τους με τους δημόσιους φορείς και υπηρεσίες. Περισσότερη αδιαφάνεια σημαίνει όμως και περισσότερη δυσαρέσκεια, με προφανείς αρνητικές συνέπειες στο επιχειρείν», αναφέρουν οι ερευνητές.

Πρώτα και με διαφορά τα ΚΕΠ

Αναφορικά με τους φορείς με τους οποίους είναι περισσότερο ή λιγότερο ικανοποιημένες οι επιχειρήσεις, «δεν καταγράφονται ιδιαίτερες αλλαγές στην κατάταξη των υπό αξιολόγηση κυριότερων φορέων το 2018 σε

σχέση με το 2017».

Αναλυτικά, την πρώτη θέση καταλαμβάνουν με διαφορά οι Υπηρεσίες από τα ΚΕΠ, οι οποίες – παρά τη μείωση σε σχέση με πέρυσι – κρίνονται θετικά για το 67,2% των επιχειρήσεων, ενώ μία αξιόλογη μερίδα των επιχειρήσεων δηλώνει, και φέτος, ικανοποιημένη από τις Υπηρεσίες ΓΕΜΗ (43,4%). Ακόμα, αξιοσημείωτη είναι η βελτίωση που καταγράφεται σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ»).

«Αντίθετα, μεγάλη ανησυχία προκαλεί η αξιολόγηση των υπόλοιπων φορέων και υπηρεσιών του δημοσίου τομέα. Ειδικά για τα Δικαστήρια, τις Πολεοδομίες και τα Κτηματολογικά Γραφεία, τις Ανεξάρτητες Αρχές, τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων και τα Υπουργεία, το ποσοστό των επιχειρήσεων που δηλώνει ικανοποιημένο από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών δεν ξεπερνά καν το 6%», καταλήγουν οι ερευνητές.

Nα σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έρευνα, μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (27,7%) αναμένουν αύξηση του τζίρου την επόμενη χρονιά, μία στις πέντε (19,5%) προβλέπει βελτίωση του μεριδίου αγοράς ενώ περισσότερες από μία στις δέκα (11,5%) εκτιμά ότι θα αυξήσει το προσωπικό.

Η συνολική εικόνα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Απριλίου-Μαΐου είναι ότι ο δείκτης των δυσκολιών σε μακροοικονομικό επίπεδο που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις μειώθηκε από 7 σε 6,8 (με μέγιστο βαθμό δυσκολίας το 10) ενώ η βελτίωση του δείκτη σε μικροοικονομικό επίπεδο αντίστοιχα είναι από 6,5 πέρυσι σε 6,1 εφέτος.