οικονομικό-και-ψυχικό-το-κόστος-της-κρ-394496
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | 07.12.2017 | 17:52

Οικονομικό και ψυχικό το κόστος της κρίσης για τους εμπόρους

Η συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση μας κοστίζει όχι μόνο στην τσέπη, αλλά και ψυχικά. Όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας κατευθύνονται στο ντιβάνι του ψυχολόγου, προκειμένου να ξεπεράσουν τα ψυχολογικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Ο αγώνας για επιβίωση είναι σκληρός και όπως αποδεικνύεται μακρύς και κάποιοι χρειάζονται βοήθεια.

Αυτό ακριβώς σκέφτηκε η Ομοσπονδία Εμπόρων Βιοτεχνών Χανιών «ΟΕΒΧ» και έτσι δημιούργησε από το 2016 τη δωρεάν τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης για τα μέλη της, με υπεύθυνο τον ψυχολόγο Μανώλη Καργάκη. Πρόκειται για μία ξεκάθαρη πνοή ανακούφισης των μικρών επιχειρηματιών των Χανιών, ώστε να αντεπεξέλθουν στους καιρούς των οικονομικών δυσκολιών και της εργασιακής πίεσης.

Όπως αναφέρει ο κ. Καργάκης μιλώντας στην εφημερίδα «Δημοκρατία» η γραμμή με αριθμό 2821 111714 λειτουργεί από Δευτέρα ως Παρασκευή από τις 10.00 το πρωί έως τις 14.00 το μεσημέρι, με αστική χρέωση.

Είναι σημαντικό ότι σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχολογίας, διασφαλίζεται το απόρρητο των συνομιλιών, που σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες μπορούν να καλέσουν και να εκμυστηρευτούν το πρόβλημα που τους απασχολεί χωρίς να χρειάζεται να δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία. Ο ρόλος της γραμμής είναι καθαρά συμβουλευτικός, δρώντας στο επίπεδο της πρόληψης. «Αν δούμε ότι υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα, καθοδηγούμε το άτομο που κάλεσε σε μία πιο εξειδικευμένη τηλεφωνική γραμμή ή σε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας», τονίζει ο κ. Καργάκης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μέχρι στιγμής στη γραμμή έχουν καλέσει περισσότερες γυναίκες σε ποσοστό που ξεπερνά το 60% οι οποίες ζητούν καθοδήγηση είτε για τις ίδιες, είτε για ένα μέλος της οικογένειάς τους. «Οι κλήσεις που δέχεται η γραμμή αφορούν τρεις κατηγορίες: Η πρώτη έχει να κάνει με προβλήματα άγχους, που εκδηλώνονται είτε ψυχοσωματικά, είτε με κρίσεις πανικού και εκεί δίνουμε σε όσους καλούν ορισμένους τρόπους διαχείρισης. Την ίδια μέθοδο χρησιμοποιούμε και στη δεύτερη κατηγορία, που έχει να κάνει με τις καταθλιπτικά φαινόμενα, ανάμεσα στα οποία περιλαμβάνεται και ο αυτοκτονικός ιδεασμός. Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οικογενειακά προβλήματα και τις διαπροσωπικές δυσκολίες», λέει ο κ. Καργάκης.

Πόσοι κάλεσαν

Μέχρι στιγμής στους μήνες της λειτουργίας της η γραμμή έχει λάβει περισσότερες από 800 κλήσεις εκ των οποίων οι περισσότερες, συγκεκριμένα 200 από αυτές, αφορούσαν αγχώδεις διαταραχές.

Ακολουθούν 175 κλήσεις για θέματα κατάθλιψης, 110 αφορούν αυτοκτονικό ιδεασμό, 74 κρίσεις πανικού, σε 188 τηλεφωνήματα αναφέρθηκαν οικογενειακά προβλήματα, 43 αφορούν διατροφικές διαταραχές, 27 σεξουαλικά προβλήματα και 17 κακοποίηση – συντροφική βία. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο ψυχολόγο της γραμμής η διάρκεια των τηλεφωνικών συνεδριών διαρκεί περίπου μισή με μία ώρα, ώστε να καλέσουν όσο περισσότερα άτομα γίνεται. Επίσης, έχουν υπάρξει περιπτώσεις που οι μικροί επιχειρηματίες έχουν καλέσει παραπάνω από μία φορές για να λάβουν συμβουλές για το πρόβλημά τους.

πηγή: Εφημερίδα «Δημοκρατία»