Μάθετε το ΠΑΔΩ: Προλαμβάνει το εγκεφαλικό και εντοπίζει τα προειδοποιητικά σημάδια του!

Όλοι, όχι μόνο οι επαγγελματίες του ιατρικού τομέα, μπορούν να αναγνωρίσουν τα πρώιμα σημάδια ενός εγκεφαλικού επεισοδίου, ακολουθώντας το αρκτικόλεξο ΠΑΔΩ.

Μάλιστα, μια μελέτη έδειξε ότι το ακρωνύμιο ΠΑΔΩ μπορεί να αναγνωρίσει έως και το 89% όλων των εγκεφαλικών επεισοδίων. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να το μάθουμε.

ΠΑΔΩ: Το αρκτικόλεξο που σώζει από εγκεφαλικό επεισόδιο

  • Πτώση προσώπου (συνήθως από την μία πλευρά)
  • Αδυναμία του βραχίονα (ο βραχίονας μπορεί να κρέμεται ή να τον αισθάνεστε μουδιασμένο)
  • Δυσκολία ομιλίας (μπερδεμένα λόγια ή να κατανοήσετε τους άλλους)
  • Ώρα να καλέσετε το 166

Το να ξέρετε τι σημαίνει ΠΑΔΩ μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά στην ανάκαμψη και την επιβίωση από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο.

Εάν παρατηρήσετε κάποιο από αυτά τα συμπτώματα, καλέστε αμέσως το 166 και σημειώστε την ώρα που παρατηρήσατε τα συμπτώματα. Γνωρίζοντας το πότε ξεκίνησαν τα συμπτώματα (ιδεατά με ακρίβεια λεπτού) βοηθάει στην λήψη γρήγορων, δύσκολων αποφάσεων στην Εντατική.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι όσο πιο γρήγορα μπορεί να αντιμετωπιστεί ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, τόσο πιο πιθανό είναι να επιστρέψετε στον κανονικό εαυτό σας. Θυμηθείτε, ένα εγκεφαλικό είναι σαν μια καρδιακή προσβολή στον εγκέφαλό σας.

Εγκεφαλικό επεισόδιο: 7 τρόποι να το προλάβετε

Εκτός από το να μάθετε το ΠΑΔΩ για τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου, υπάρχουν και πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε εξαρχής τον κίνδυνο. Μαζί με την παρακολούθηση των παραγόντων κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση, η υψηλή χοληστερόλη και ο διαβήτης, μπορείτε να κάνετε τα ακόλουθα:

  1. Σταματήστε το κάπνισμα
  2. Παραμείνετε ενεργοί: Επιλέξτε την αγαπημένη σας δραστηριότητα, για 30 λεπτά την ημέρα, πέντε φορές την εβδομάδα.
  3. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος: Είναι σημαντικό να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος, ειδικά γύρω από την μέση. Αυτή η “κεντρική παχυσαρκία” σχετίζεται με διαβήτη, υψηλή χοληστερόλη και υψηλή αρτηριακή πίεση και συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Η καλύτερη διατροφή είναι η εστίαση σε λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και χαμηλά κορεσμένα λιπαρά.
  4. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ: Το όριο είναι δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες.
  5. Μειώστε το άγχος: Το στρες μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση.
  6. Διαχείριση κολπικής μαρμαρυγής: Όσοι έχουν κολπική μαρμαρυγή (κοινή καρδιακή αρρυθμία σε ηλικιωμένους ενήλικες) ενδέχεται να πρέπει να πάρουν ένα αραιωτικό αίματος, εάν έχουν κι άλλους παράγοντες κινδύνου, ή ιστορικό εγκεφαλικού επεισοδίου. Η κολπική μαρμαρυγή προκαλεί συγκέντρωση αίματος και θρόμβωση στην καρδιά αντί αυτό να αντλείται αποτελεσματικά στο υπόλοιπο σώμα. Έτσι ένα αραιωτικό αίματος μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κινδύνου για εγκεφαλικό επεισόδιο.
  7. Να προσέχετε τα οιστρογόνα: Οι γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία που καπνίζουν, εμφανίζουν ημικρανίες ή έχουν ιστορικό εγκεφαλικού επεισοδίου, είναι σώφρον αν αναζητήσουν εναλλακτικές μορφές αντισύλληψης από τα αντισυλληπτικά χάπια, καθώς τα οιστρογόνα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο θρομβώσεων.

Φυσικά, ρωτήστε πάντα τον γιατρό σας εάν έχετε απορίες.

πηγή: iatropedia.gr

ΥΓΕΙΑ, ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ, ΠΑΔΩ


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

[yield_ad_afto_invideo]