εκαβ-θεσσαλονίκης-9-στις-10-διακομιδές-ε-406376
ΥΓΕΙΑ | 23.11.2021 | 10:05

ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης: 9 στις 10 διακομιδές είναι περιστατικά Covid

Κουράγιο αναζητούν πλέον οι εναπομείναντες εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης καθώς ο μειωμένος αριθμός του προσωπικού, των ασθενοφόρων αλλά και η έξαρση των κρουσμάτων στην πόλη δυσκολεύουν όλο και περισσότερο τις συνθήκες εργασίας τους.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Δεβέλογλου μιλώντας στο ThessToday.gr, χαρακτήρισε «τραγική» την κατάσταση που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι. Καλούνται όχι μόνο να μεταφέρουν ασθενείς οι οποίοι 9 στους 10 νοσούν με κορωνοϊό – το 85 με 90% των περιστατικών είναι κρούσματα κορωνοϊού- αλλά και να στέλνουν ασθενοφόρα σε περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας όπου σημειώνεται σοβαρή έλλειψη αυτών. «Οι αντοχές μας και το προσωπικό μας είναι μειωμένα, στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν πέντε λιγότερα ασθενοφόρα με αποτέλεσμα να παρατηρούμε και καθυστερήσεις στα περιστατικά», τονίζει.

Έκρουσε για μια ακόμη φορά τον κώδωνα του κινδύνου ο πρόεδρος καθώς, σύμφωνα με τον ίδιο, από τα 25 ασθενοφόρα, διαθέσιμα είναι τα 20 τα οποία συνδράμουν και σε περιοχές της Χαλκιδικής για παράδειγμα ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πολιτών.

Με τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων προβλέπεται δυσοίωνος χειμώνας για τους εργαζομένους του ΕΚΑΒ. Η έλλειψη του προσωπικού μόνο αρνητικά αποτελέσματα έχει επιφέρει όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος. «Από το προσωπικό μας 38 άτομα βρίσκονται αυτήν τη στιγμή σε αναστολή, 19 άτομα έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί, ακόμη 6 πρόκειται να αποχωρήσουν τον Δεκέμβριο, ενώ έχουμε και άδειες λόγω εργαζομένων που νοσούν με κορωνοϊό με αποτέλεσμα το πρόγραμμά μας να είναι εξουθενωτικό. Αναγκαζόμαστε να καλύπτουμε τις ανάγκες και άλλων περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε ολόκληρη τη Χαλκιδική υπάρχουν τρία ασθενοφόρα και στέλνουμε από Θεσσαλονίκη προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες».

«Χρειαζόμαστε άμεσα προσωπικό για να ανταπεξέλθουμε σε όλα τα περιστατικά και να καλυφθούν οι ανάγκες της Θεσσαλονίκης η οποία έχει χτυπήσει «κόκκινο», αναφέρει, ενώ προσθέτει ότι «από τα δέκα Κέντρα Υγείας μόνο τα δύο λειτουργούν ενώ τα υπόλοιπα υπολειτουργούν και όπως είναι αναμενόμενο προσπαθούμε να τα ενισχύσουμε με τα ήδη υπάρχοντα ασθενοφόρα. Κατά 15 λεπτά έχει αυξηθεί πλέον ο χρόνος άφιξης των ασθενοφόρων σε ένα περιστατικό το οποίο και αυτό λειτουργεί εις βάρος του πολίτη. Από τα 15 λεπτά φτάσαμε τα 30 λεπτά πλέον».

Τα αιτήματα των εργαζομένων

Το κύριο αίτημα των εργαζομένων είναι η επαναφορά των συναδλέφων τους, εφαρμόζοντας τη διενέργεια των rapid test όπως συμβαίνει και σε άλλους κλάδους εργασίας ή να προχωρήσουν σε άμεση ενίσχυση του στόλου με επικουρικό προσωπικό. «Οι αναστολές των εργαζομένων έγιναν με πρόχειρο τρόπο χωρίς να επιχειρήσουν να καλύψουν πρώτα τις κενές θέσεις. Δεν είμαστε σύμφωνοι οι εργαζόμενοι της πρώτης γραμμής όπως μας χαρακτηρίζουν από την αρχή της πανδημίας».

«Έχουμε καταθέσει ήδη τις προτάσεις μας τόσο στα αρμόδια υποργεία όσο και στη διοίκησή μας και αναμένουμε απαντήσεις στα κρίσιμα αυτά ζητήματα. Απαιτούμε ακόμη να λυθεί και το πρόβλημα εργαζομένων που έχουν τεθεί σε αναστολή και δεν μπορούν να βγουν στη σύνταξη. Εντός της εβδομάδας, μάλιστα αναμένεται να επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Αθήνας και να πραγματοποιήσουμε μια συνάντηση μαζί του», επισημαίνει ο πρόεδρος των εργαζομένων.

Πρόβλημα τα «ψεύτικα περιστατικά»

Συνεχίζονται οι κλήσεις-«φάρσες» στο ΕΚΑΒ οι οποίες αποτελούν σημαντικό πρόβλημα και «μας καθυστερούν από τα κρίσιμα περιστατικά. Ακόμη και σήμερα καλούμαστε σε τέτοια «ψεύτικα» περιστατικά. Για παράδειγμα, μας καλούν για άτομο που βρίσκεται σε λιπόθυμη κατάσταση, σπεύδουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται και όταν φτάνουμε, δεν συναντάμε κανέναν», δηλώνει ο κ. Δεβέλογλου.

πηγή: thesstoday.gr