βορίδης-στην-aftodioikisi-gr-έρχονται-14-000-μόνιμες-πρ-1050801

Βορίδης στην aftodioikisi.gr: Έρχονται 14.000 μόνιμες προσλήψεις & μείωση των συμβασιούχων

14.000 νέες προσλήψεις το 2023 προαναγγέλλει μέσω της συνέντευξής του στην aftodioikisi.gr, o υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης. Όπως τονίζει “τηρώντας τον κανόνα μίας πρόσληψης για μία αποχώρηση δημιουργείται ένας χώρος για 14.000 επιπρόσθετες νέες προσλήψεις περίπου για το έτος 2023”. Παράλληλα ο κ. Βορίδης, σημειώνει ότι στόχος της κυβέρνησης και του υπουργείου Εσωτερικών είναι η ελαχιστοποίηση του αριθμού των συμβασιούχων, “ώστε η στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών, προϊόντος του χρόνου, να γίνεται ως επί το πλείστον με μόνιμο προσωπικό και οι συμβασιούχοι να προσλαμβάνονται για την κάλυψη έκτακτων και επειγουσών αναγκών καθώς και εποχιακών αναγκών”. 

Για τις εκλογές επαναλαμβάνει τη δέσμευση του πρωθυπουργού να διεξαχθούν στο τέλος της τετραετίας, προσθέτει ωστόσο ότι “η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε πλέον εισέλθει στον τελευταίο χρόνο της θητείας μας και το Υπουργείο Εσωτερικών, ως το καθ΄ ύλην αρμόδιο Υπουργείο έχει ξεκινήσει να προετοιμάζεται για τη διεξαγωγή της εκλογικής διαδικασίας”. 

Παράλληλα ο υΠΕΣ αναφέρεται στο νέο σύστημα αξιολόγησης σημειώνοντας ότι «καταργούμε τη βαθμολόγηση από τους υπαλλήλους, ρίχνοντας το βάρος στη βελτίωση των δεξιοτήτων τους». Ενώ για την επιλογή προϊσταμένων, υποστηρίζει ότι στόχος είναι “να συνδεθεί με την επιλογή των προϊσταμένων με το νέο σύστημα αξιολόγησης, προκειμένου οι κρίσεις των προϊσταμένων να γίνονται με ταχύτερους ρυθμούς και στην βάση μιας διαδικασίας που θα χαρακτηρίζεται από αξιοκρατία, διαφάνεια και ορθολογισμό”.

Ο κ. Βορίδης αναφέρθηκε και στην πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά στην Πεντέλη, σημειώνοντας ότι «η κυβέρνηση ενήργησε άμεσα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής που είναι και η απόλυτη προτεραιότητά μας σε τέτοιες καταστάσεις και κατάφερε να απομακρύνει έγκαιρα και με ασφάλεια πάνω από 90.000 ανθρώπους από τις εστίες τους».

Ακολουθεί η συνέντευξη του υπουργού Εσωτερικών στην aftodioikisi.gr:

-Κύριε υπουργέ η καταστροφική φωτιά στην Πεντέλη μετέτρεψε σε στάχτη πάνω από 20.000 στρέμματα, ενώ έκαψε και δεκάδες σπίτια και αυτοκίνητα. Θεωρείτε ότι λειτούργησαν όπως πρέπει οι κρατικές υπηρεσίες, οι δήμοι και η Περιφέρεια Αττικής; 

Η πυρκαγιά της Πεντέλης που κλήθηκε να διαχειριστεί ο κρατικός μηχανισμός ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη πυρκαγιά δεδομένων των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή με εξαιρετικά θυελλώδεις ανέμους. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ενήργησε άμεσα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής που είναι και η απόλυτη προτεραιότητά μας σε τέτοιες καταστάσεις και κατάφερε να απομακρύνει έγκαιρα και με ασφάλεια πάνω από 90.000 ανθρώπους από τις εστίες τους. Παράλληλα, όλοι όσοι συμμετείχαν στο δύσκολο έργο της πυρόσβεσης προσέφεραν τα μέγιστα και η ταχύτητα αντίδρασης, ο συντονισμός καθώς και η άμεση κινητοποίηση όλων των δυνάμεων που έδρασαν συνέβαλαν κατά κοινή ομολογία τα μέγιστα, προκειμένου η πυρκαγιά να τεθεί σε έλεγχο σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα.

-Κύριε υπουργέ θα ήθελα να ξεκινήσουμε την συζήτησή μας από τα του Δημοσίου, καθώς διαπιστώνω ότι είστε ιδιαίτερα δραστήριος σε επίπεδο νομοθετικών πρωτοβουλιών. Τον Ιούνιο ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση καθώς και το «καμουφλαρισμένο», όπως ονομάστηκε από πολλούς εκλογικό νομοσχέδιο, ενώ αναμένεται και αυτό για τους προϊσταμένους στο Δημόσιο. Ας τα πάρουμε ένα – ένα: Το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση δέχθηκε τα πυρά της αντιπολίτευσης, ωστόσο αυτό που έκανε εντύπωση ήταν η κριτική της ΔΑΚΕ-ΟΤΑ που μίλησε για «εφαρμογή ενός συστήματος management που προσιδιάζει στα αντίστοιχα των μεγάλων εταιρικών σχημάτων». Τι απαντάτε στην συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ στους ΟΤΑ;

Το σύστημα αξιολόγησης που παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένα σύστημα με βαρύ διοικητικό φορτίο χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα. Αρκεί μόνο να σας υπενθυμίσω ότι ένα ποσοστό 97% επί του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού του Δημόσιου Τομέα βαθμολογείτο με άριστα. Με το νέο σύστημα αξιολόγησης καταργούμε τη βαθμολόγηση από τους υπαλλήλους, ρίχνοντας το βάρος στη βελτίωση των δεξιοτήτων τους. Παράλληλα, διατηρούμε τη βαθμολόγηση μόνο για τους προϊσταμένους, τους οποίους ενισχύουμε με μία ουσιώδη διοικητική εργαλειοθήκη προκειμένου με τη σειρά τους να κινητροδοτήσουν τους υπαλλήλους της ομάδας τους στην επίτευξη των στόχων της οργανικής τους μονάδας. Πρόκειται πράγματι για ένα σύγχρονο και συνεκτικό μοντέλο αξιολόγησης το οποίο εφαρμόζεται πλέον από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες στον κόσμο και το οποίο έχουμε υιοθετήσει και θα εφαρμόσουμε στη Δημόσια Διοίκηση με τις απαραίτητες προσαρμογές. Εξ’ όσων αντιλαμβάνομαι η συνδικαλιστική κριτική αφορά περισσότερο στις επιφυλάξεις που εκφράζονται για το κατά πόσο αυτό το μοντέλο μπορεί να εφαρμοστεί στο ελληνικό Δημόσιο. Απαντώ: η ψήφιση ενός νομοσχεδίου είναι το πρώτο σημαντικό βήμα για την εφαρμογή ενός τόσο φιλόδοξου σχεδίου, δεν σταματά ωστόσο εκεί. Θέλω να διαβεβαιώσω άπαντες ότι το υπουργείο Εσωτερικών εργάζεται ήδη προκειμένου να είναι σε θέση, όταν έρθει η ώρα, να εφαρμόσει απρόσκοπτα το νέο θεσμικό πλαίσιο. Η όποια κριτική είναι μεν καλοδεχούμενη, θα ήταν δε σκόπιμο να ασκηθεί μετά την εφαρμογή του νέου συστήματος αξιολόγησης και εφόσον διαπιστωθούν τυχόν αδυναμίες. Ωστόσο, θέλω να επισημάνω ότι της συγκεκριμένης πρόωρης κριτικής διαφεύγει μία βασική παράμετρος: το περιβάλλον της Δημόσιας Διοίκησης εκσυγχρονίζεται και εξελίσσεται καθημερινώς και το νέο σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης θα «κουμπώσει» πάνω σε αυτό το αναβαθμισμένο περιβάλλον και είμαστε πεπεισμένοι ότι θα αποφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από την εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού μας και την πάταξη του φαινομένου του εξισωτισμού που οδήγησε το ελληνικό Δημόσιο στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

-Το δεύτερο ήταν όντως «καμουφλαρισμένο» εκλογικό νομοσχέδιο; Το ρωτώ αυτό γιατί είχε, και συνεχίζει παρά τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού, αναπτυχθεί μία έντονη φημολογία για εκλογές τον Σεπτέμβριο.

Κοιτάξτε, αναφορικά με το θέμα της διενέργειας εκλογών έχει ξεκαθαριστεί από τον Πρωθυπουργό κατ’ επανάληψη και με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι αυτές θα πραγματοποιηθούν στο τέλος της συνταγματικής θητείας της Κυβέρνησής μας. Από εκεί και πέρα η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε πλέον εισέλθει στον τελευταίο χρόνο της θητείας μας και το Υπουργείο Εσωτερικών, ως το καθ΄ ύλην αρμόδιο Υπουργείο έχει ξεκινήσει να προετοιμάζεται για τη διεξαγωγή της εκλογικής διαδικασίας. Οφείλω όμως να επισημάνω ότι τις εκλογές δεν τις διεξάγει η Κυβέρνηση ή ο Υπουργός Εσωτερικών αλλά η διεύθυνση εκλογών. Οι ίδιοι άνθρωποι που πραγματοποίησαν τις προηγούμενες εκλογικές διαδικασίες θα κληθούν και πάλι να τις πραγματοποιήσουν, συνεπώς οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στις εκλογές είναι αφενός αναγκαίες, αφετέρου άσχετες με τον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών.

-Έχετε εξαγγείλει και νομοσχέδιο για την επιλογή προϊσταμένων στο Δημόσιο. Πότε θα έρθει σε δημόσια διαβούλευση και τι θα περιλαμβάνει: Το ρωτώ αυτό γιατί έχετε ήδη προαναγγείλει την υιοθέτηση του πορίσματος Επιτροπής του ΑΣΕΠ που ζητά να μπει τέλος στις «απευθείας αναθέσεις» για τις θέσεις των προϊσταμένων αλλά και ότι θα συνδεθεί με το ν/σ για την αξιολόγηση.

Το νομοσχέδιο βρίσκεται υπό επεξεργασία η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα. Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι κατ’ αρχάς πράγματι να συνδεθεί η επιλογή των προϊσταμένων με το νέο σύστημα αξιολόγησης που εισάγουμε στην διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού του Δημοσίου Τομέα προκειμένου οι κρίσεις των προϊσταμένων να γίνονται με ταχύτερους ρυθμούς και στην βάση μιας διαδικασίας που θα χαρακτηρίζεται από αξιοκρατία, διαφάνεια και ορθολογισμό. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσουμε την τοποθέτηση του κατάλληλου ανθρώπου στην κατάλληλη θέση, διασφαλίζοντας τελικά και την αποτελεσματική λειτουργία της εκάστοτε οργανικής μονάδας καθώς και την επαγγελματική εξέλιξη των ικανών στελεχών και την ικανοποίηση του πολίτη που είναι άλλωστε και ο τελικός αποδέκτης του διοικητικού προϊόντος. Αυτός είναι ο στόχος της Κυβέρνησης στην προσπάθεια που κάνει για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του Δημοσίου Τομέα και ο οποίος φυσικά περνά μέσα από την αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων του.

-Με αφορμή την επιχείρηση «Θερμοστάτης» στο Δημόσιο, δηλώσατε ότι το ΥΠΕΣ θα συντονίσει για να βρεθούν οι υπεύθυνοι και για τη διαδικασία και την ουσία του πράγματος, για να γίνουν οι δράσεις». Πώς θα επιλέξετε τους υπεύθυνους ανά δημόσια υπηρεσία και ΟΤΑ; Θα υπάρχουν κυρώσεις για την μη εφαρμογή του προγράμματος; 

Η σχετική κοινή υπουργική απόφαση που εξειδικεύει τα μέτρα περιορισμού της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος στους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης ήδη υπεγράφη και θα τεθεί άμεσα σε ισχύ. Στόχος της Κυβέρνησης είναι να επιτύχει μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 10% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 μέσα από ένα πλέγμα δράσεων. Στην κατεύθυνση αυτή θα οριστούν σε κάθε φορέα με ευθύνη του εκάστοτε επικεφαλής αυτού (εν προκειμένω Υπουργού για τα Υπουργεία, Περιφερειάρχη για τις Περιφέρειες, Δημάρχου για τους ΟΤΑ, Διοικητών εποπτευόμενων φορέων κλπ) υπεύθυνοι για την παρακολούθηση υλοποίησης των σχετικών δράσεων εξοικονόμησης και την εφαρμογή της δέσμης των μέτρων που προτίθεται η Κυβέρνηση να λάβει. Η όλη προσπάθεια δε, θα υποστηριχθεί από την λειτουργία ηλεκτρονικής εφαρμογής που δημιουργείται για αυτόν τον σκοπό ούτως ώστε να έχουμε ρεαλιστικά και μετρήσιμα στοιχεία. Κυρώσεις δεν προβλέπονται. Αυτό όμως που προβλέπεται είναι η επιβράβευση των φορέων που συμμορφώνονται με επιτυχία στους κανόνες της επιχείρησης «Θερμοστάτης» μέσα από την ενίσχυση του προϋπολογισμού τους. Με την συμβολή όλων και την υπεύθυνη στάση των λειτουργών της Δημόσιας Διοίκησης είμαι πεπεισμένος ότι η εξοικονόμηση ενέργειας όχι μόνο θα φθάσει αλλά και θα ξεπεράσει τον στόχο που έχουμε θέσει.

-Κύριε υπουργέ τον περασμένο Οκτώβριο είχατε ανακοινώσει 15.836 προσλήψεις μόνιμων στο Δημόσιο για το 2022. Πόσες από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί; Είστε σε θέση με βάση τα σημερινά δεδομένα και τον κανόνα 1 προς 1 να υπολογίσετε πόσες θα γίνουν για το 2023, με βάση, μάλιστα το νέο σύστημα του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που, όπως έχετε προαναγγείλει, θα διεξαχθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους;

Στο πλαίσιο εφαρμογής του ετήσιου κύκλου στελέχωσης και της διαδικασίας του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων που αφορά τις εκκρεμότητες των ετών 2020, 2021 και 2022 έχουμε εγκρίνει τη διενέργεια 35.629 νέων προσλήψεων. Η εξέλιξη αυτών των προσλήψεων βρίσκεται σε διαφορετικά στάδια, ωστόσο στόχος μας είναι έως το τέλος του 2023 να έχουν καθίσει στη θέση τους όλοι οι προσληφθέντες, προκειμένου να κλείσουμε αυτές τις εκκρεμότητες. Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 37.560 προσλήψεις στο δημόσιο οι οποίες αφορούν προσλήψεις παρελθόντων ετών, όπως για παράδειγμα οι 10.500 καθηγητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και οι προσλήψεις για την κάλυψη θέσεων στον τομέα της Υγείας. Συγκρίνοντας κανείς τον ρυθμό με τον οποίο υλοποιούμε τις προσλήψεις σε σχέση με το παρελθόν, μπορεί να διαπιστώσει ότι αυτός έχει αυξηθεί σημαντικά, καθώς στόχος μας είναι να στελεχώσουμε το ταχύτερο δυνατόν νευραλγικές θέσεις του Δημοσίου με νέο προσωπικό. Αναφορικά με τις προσλήψεις του 2023, αυτή τη στιγμή ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής αιτημάτων των φορέων για τον ετήσιο προγραμματισμό προσλήψεων και βρισκόμαστε στη φάση επεξεργασίας τους, ώστε στα τέλη Σεπτεμβρίου να παρουσιάσουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο τον συνολικό αριθμό προσλήψεων του επόμενου έτους. Μπορώ ωστόσο να σας πω ότι τηρώντας τον κανόνα μίας πρόσληψης για μία αποχώρηση δημιουργείται ένας χώρος για 14.000 επιπρόσθετες νέες προσλήψεις περίπου για το έτος 2023.

-Φέτος ο αριθμός των συμβασιούχων είναι μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το 2020. Τι σας έκανε να τον περιορίσετε όταν υπάρχουν αντιδράσεις ακόμη και από δημάρχους που πρόσκεινται στη ΝΔ;

Το σκεπτικό της Κυβέρνησης πίσω από αυτή την απόφαση είναι η σταδιακή μείωση των προσλήψεων που αφορούν σε προσωπικό συμβάσεων ορισμένου χρόνου ούτως ώστε η στελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών, προϊόντος του χρόνου, να γίνεται ως επί το πλείστον με μόνιμο προσωπικό και οι συμβασιούχοι να προσλαμβάνονται για την κάλυψη έκτακτων και επειγουσών αναγκών καθώς και εποχιακών αναγκών. Δεν αμφισβητεί κανείς ότι οι συμβασιούχοι παρέχουν σημαντική και ουσιαστική στήριξη στη λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης. Άλλο τόσο όμως, δεν μπορεί και να αρνηθεί κανείς ότι αυτή η πρακτική συνιστά ένα είδος πρόσκαιρης λύσης στην αντιμετώπιση των υπηρεσιακών αναγκών. Και αυτό γιατί οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου δεν εξυπηρετούν ούτε τον εκάστοτε φορέα, ούτε τον εργαζόμενο, ούτε εν τέλει τον ίδιο τον πολίτη διαχρονικά. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τις Δημόσιες υπηρεσίες με μόνιμο και υψηλά καταρτισμένο προσωπικό μέσα από ένα σύστημα προσλήψεων που το χαρακτηρίζει η διαφάνεια, η αξιοκρατία και ο ορθολογισμός και που γίνεται στην βάση ενός ρεαλιστικού και κοστολογημένου προγραμματισμού. Φυσικά και θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν ανάγκες που θα καλύπτονται από συμβασιούχους ωστόσο ο σκοπός μας είναι αυτές να βαίνουν μειούμενες.

-Ανακοινώσατε, και ψηφίσατε πρόσφατα σχετική διάταξη στη Βουλή, την επαναφορά των πολιτικών προσώπων ως επικεφαλής των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, κάτι που είχε καταργηθεί πριν από επτά χρόνια. Ποιο είναι το σκεπτικό μιας τέτοιας απόφασης, με δεδομένο ότι όλοι συμφωνούν στην αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης; 

Η σχετική διάταξη που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή ορίζει την πολιτική τοποθέτηση Γενικού Γραμματέα στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ο οποίος θα αναλάβει και την λειτουργία τους. Η θέση του Συντονιστή διατηρείται και θα αφορά στην υπηρεσιακή λειτουργία του φορέα κατ’ αναλογία των αρμοδιοτήτων που ασκεί ο Υπηρεσιακός Γραμματέας σε ένα Υπουργείο. Όλη η λειτουργία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης περνά πλέον σε πολιτικό πρόσωπο, στο πρόσωπο του Γενικού Γραμματέα ο οποίος θα αναφέρεται στον Υπουργό Εσωτερικών. Ο σκοπός της Κυβέρνησης μέσω αυτής της νομοθετικής ρύθμισης είναι να εμβαθύνει το μοντέλο του επιτελικού κράτους αφενός και αφετέρου να αποκαταστήσει τις στρεβλώσεις που δημιούργησε η κατάργηση του προηγούμενου καθεστώτος προκαλώντας δυστοκία στην αποτελεσματική λειτουργία των Αποκεντρωμένων περιορίζοντας ταυτόχρονα το πεδίο άσκησης των αρμοδιοτήτων τους. Είχαμε έναν υπηρεσιακό παράγοντα, ο οποίος καλούνταν να λάβει σημαντικές αποφάσεις πολλές από τις οποίες είχαν και πολιτικό χαρακτήρα χωρίς να διαθέτει τον κατάλληλο συντονισμό με την κεντρική Διοίκηση.

-Επίσης, θα ήθελα να μου πείτε το σκεπτικό του άρθρου 44 που συμπεριελήφθη στο πρόσφατο νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο αρχικώς απαγορευόταν στην αντιπολίτευση να θέσει εκτός ημερήσιας διάταξης θέματα στις συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων και στη συνέχεια, μετά τις αντιδράσεις, το “απαλύνατε”.  Μήπως, όπως αναφέρει και το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του, αντί να ενισχύεται η δημοκρατική λειτουργία, ενισχύεται ο αυταρχισμός; 

Η διάταξη που ίσχυε μέχρι πρότινος είχε καταστεί αντικείμενο εκμετάλλευσης από ορισμένες μειοψηφίες και ευτέλιζε τη λειτουργία των Δημοτικών Συμβουλίων. Δεν μπορούσε να γίνει ανεκτός ο παραλογισμός να τίθενται στα προ ημερησίας διάταξης θέματα, υπό τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος μάλιστα, για τα οποία τα Δημοτικά Συμβούλια δεν έχουν καμία διοικητική αρμοδιότητα και αυτά να μετατρέπονται σε πεδία επαναστατικής γυμναστικής για ορισμένες αριστερές μειοψηφίες οι οποίες αντιλαμβάνονται τη λειτουργία των Συμβουλίων ως χώρο έκφρασης ελεύθερων ιδεών και ευκαιρία άσκησης κομματικής προπαγάνδας. Να σηκώσουν το χέρι τα κόμματα της Αριστεράς και να μας εξηγήσουν πώς γίνεται στα ημερησίας διατάξεως θέματα που σχετίζονται άμεσα με τις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου, όπως αυτές περιγράφονται από τον νομοθέτη, η συζήτηση να διαρκεί δύο ώρες ενώ για ζητήματα παντελώς άσχετα που έχουν τεθεί κατά καιρούς στα προ ημερησίας, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι Σαντινίστας, να χρειάζονται επτά και οχτώ ώρες για να καταλήξουν στο πουθενά, καθότι το Συμβούλιο είναι αναρμόδιο. Με βάση αυτά τα δεδομένα λάβαμε την απόφαση να υπάρξει μία λύση η οποία αφενός θα διασφάλιζε τα δικαιώματα της μειοψηφίας και αφετέρου θα έδινε ένα τέλος στον ευτελισμό της λειτουργίας των Δημοτικών Συμβουλίων. Δώσαμε συνεπώς το δικαίωμα στους επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης να υποβάλουν αίτημα για να συμπεριληφθεί ένα θέμα στην ημερήσια διάταξη μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, πριν από τη σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου και εφόσον αυτό γίνει αποδεκτό να συζητείται κανονικά. Σε αντίθετη περίπτωση αυτό μπορεί να συζητηθεί μετά το πέρας της συζήτησης που αφορά στα ζητήματα ημερήσιας διάταξης ή να παραπεμφθεί σε ειδική έκτακτη συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί εντός 15 ημερών.

-Τελικά το νέο εκλογικό νομοσχέδιο ποιος το ετοιμάζει, εσείς ή ο κ. Λιβάνιος; Το ρωτώ αυτό γιατί, πέραν των πληροφοριών, διαβάζω τέτοιες ειδήσεις σε «παραταξιακά» ΜΜΕ με πολύ καλές διασυνδέσεις με την κυβέρνηση.

Ο Πρωθυπουργός έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας και με τον ισχύοντα εκλογικό νόμο. Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση διακινείται στον δημόσιο λόγο στερείται ρεαλιστικής βάσης.

-Το τελευταίο διάστημα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και αξιωματούχοι της κυβέρνησης του ανεβάζουν επικίνδυνα τους τόνους επιδιδόμενοι θα λέγαμε σε ένα παραλήρημα αναθεωρητισμού. Την ίδια στιγμή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απέναντι στις ιαχές πολέμου της Άγκυρας κάλεσε σε εθνική συσπείρωση. Θεωρείτε ότι η κατάσταση είναι κρίσιμη σε μια περίοδο μάλιστα που είναι σε εξέλιξη η Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία; Εγκυμονεί κινδύνους για την Ελλάδα η στάση της γείτονος χώρας; 

Κοιτάξτε, η Κυβέρνησή μας πορεύεται με μία βασική σταθερά και αυτή είναι η διεξαγωγή διαλόγου πάνω στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και μόνο στα ζητήματα που αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν διαφορές, τα οποία είναι τα εξής δύο: η χάραξη των θαλασσίων ζωνών και ο καθορισμός Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης. Η χώρα μας δεν πρόκειται να εμπλακεί σε έναν διάλογο στον οποίο επιχειρεί να μας σύρει η Τουρκία και στον οποίο περιλαμβάνονται ζητήματα τα οποία έχουν ξεκαθαριστεί από διεθνείς συνθήκες και συμφωνίες. Από εκεί και πέρα η Κυβέρνησή μας έχει προχωρήσει σε μία σειρά κρίσιμων ενεργειών προκειμένου να προασπίσει και να θωρακίσει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα τόσο σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο όσο και επί του πεδίου. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει διεθνοποιήσει το ζήτημα της αναθεωρητικής στάσης της Άγκυρας, κάθε προκλητική ενέργεια της Τουρκίας σε διπλωματικό επίπεδο δεν μένει αναπάντητη και επιπλέον έχουμε φροντίσει να ενισχύσουμε την αμυντική και αποτρεπτική ικανότητα της πατρίδας μας υπογράφοντας αμυντικές συνθήκες με τις ΗΠΑ και τη Γαλλία. Παράλληλα, υλοποιούμε το μεγαλύτερο, εδώ και δεκαετίες και πλέον φιλόδοξο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης των ενόπλων δυνάμεών μας. Να υπενθυμίσω δε ότι σε όλες τις επιθετικές ενέργειες που έχει επιχειρήσει μέχρι σήμερα η Τουρκία, όπως την εργαλειοποίηση του λαθρομεταναστευτικού στον Έβρο και την απόπειρα παραβίασης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο έχει λάβει πειστικές απαντήσεις. Η εισβολή της ρωσικής ομοσπονδίας στην Ουκρανία και η άμεση αντίδραση της διεθνούς κοινότητας είναι κάτι που θα πρέπει να προβληματίζει την Τουρκία και όχι εμάς. Σε κάθε περίπτωση, είναι ευρέως παραδεκτό ότι η Ελλάδα είναι πλέον πιο ισχυρή από ποτέ και οι Έλληνες αισθάνονται ασφαλείς ενώ η Τουρκία βυθίζεται στην περιθωριοποίηση και τον απομονωτισμό.