Θανάσης Καφέζας, δημ. Σύμβουλος Αθήνας, Πρόεδρος Αθήνα 98,4: δημοτικό ραδιόφωνο, η σταθερή αξία 

Η ιστορία του ραδιοφώνου ξεκινά στις αρχές του περασμένου αιώνα πριν ακόμη κάνει την εμφάνισή της η τηλεόραση, αποτελώντας την κύρια μορφή μαζικής ψυχαγωγίας, ενημέρωσης και επιμόρφωσης.
Το 1987 με την εμφάνιση των δημοτικών ραδιοφώνων, αλλάζει το τοπίο των ερτζιανών, καθώς η φιλοσοφία των πρώτων αυτών σταθμών είχε ως έρεισμα τις ιδέες της αντικειμενικότητας και της πολυφωνίας.
Σήμερα τα δημοτικά μέσα ενημέρωσης, έχουν να διαδραματίσουν τον σημαντικό ρόλο του συνδετικού κρίκου αυτοδιοίκησης και κοινωνίας. Είναι ένα προνομιακό πεδίο προβολής όλων των ζητημάτων της καθημερινότητάς του δημότη – πολίτη.
Ο δημοτικός σταθμός Αθήνα 98.4 καθιέρωσε το πολυσυλλεκτικό μοντέλο με καινοτομίες που τον κάνουν πιο αποδοτικό και ιδιαίτερα δημοφιλές, λόγω και της συμμετοχής των ακροατών που επιβεβαιώνει την αμφίδρομη επικοινωνία.
Παρατηρώντας, κυρίως μέσα από έρευνες * που έχουν γίνει κατά καιρούς, τη διαχρονική εξέλιξη των δημοτικών σταθμών φαίνεται να γίνεται ήδη μια πρώτη κατηγοριοποίησή τους. Εκτός από τον Αθήνα 98.4 ο οποίος υπήρξε πάντα πανελλήνιας επιρροής , παρ΄ ότι εξέπεμπε τοπικά, οι υπόλοιποι μπορούν να διακριθούν σε δυο κατηγορίες: αυτούς που στράφηκαν στις τοπικές κοινωνίες μέσω δημοσιογραφικών / ενημερωτικών εκπομπών σε μια προσπάθεια ανάκαμψης από την πτώση δημοτικότητας που επήλθε και αυτούς που εξαρχής προσέγγισαν διαφορετικά τα τοπικά προγράμματα και πειραματίστηκαν με εκπομπές στις οποίες συμμετείχαν οι ίδιες οι τοπικές κοινωνίες.
Από το 1995 το ραδιόφωνο διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα επεκτάθηκε στο διαδίκτυο. Η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών κατέστησαν επιβεβλημένη την ανάγκη προσαρμογής των δημοτικών ραδιοφώνων, στα νέα δεδομένα και στις νέες συνθήκες.
Ο Αθήνα 98,4 αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα επικοινωνίας και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία, μετασχηματίζεται, ήδη, σε ένα πολυκάναλο δίαυλο επικοινωνίας παροχής και διάχυσης χρηστικών πληροφοριών από το δήμο προς τον δημότη και αντίστροφα. Αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα μέσα επικοινωνίας και όλα τα τεχνολογικά εργαλεία, ώστε να προσεγγίζει όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσοστό κατοίκων και χρηστών της πόλης.
Η δημοτική ραδιοφωνία αποκτά τη θέση που της αξίζει στο ραδιοφωνικό χάρτη της χώρας, γιατί έχει γίνει πλέον κατανοητή η λειτουργία της ως μέσο διάδοσης ιδεών, αλλά και αμφίδρομης σχέσης επικοινωνίας όχι μόνο με τον πολίτη – δημότη αλλά και τον επισκέπτη.

*Τα στοιχεία καταγράφονται σε έρευνα με θέμα «διαδρομή ραδιοφωνικού περιεχομένου» Ζ. Βασιλάκη, Ε. Ανδριοπούλου , Α. Γαζή

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - 'ΑΡΘΡΑ


Αφήστε μια απάντηση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!