σ-αυγέρης-για-ποιο-λόγο-κατήργησαν-το-246084

Σ. Αυγέρης: Για ποιο λόγο κατήργησαν το θεσμό;

Για αυξημένα κρούσματα βανδαλισμών σε σχολεία, μετά την διαθεσιμότητα και την κατάργηση της ειδικότητας των σχολικών φυλάκων, κάνει λόγο ο Σωτήρης Αυγέρης, Εκπρόσωπος των σχολικών φυλάκων Λάρισας, τονίζοντας ότι ένα μήνα αργότερα οι κυβερνώντες άρχισαν να μιλούν για οριζόντιο και άδικο μέτρο, το οποίο έγινε βιαστικά, κάτω από την πίεση της Τρόικα.

Όπως τονίζει ο κ. Αυγέρης, η κυβέρνηση σήμερα  τρέχει πίσω από τα γεγονότα, καθώς όπως υποστηρίζει ξοδεύει πάρα πολλά χρήματα για ζημιές στα σχολεία.

«Αντί να θωρακίσουν τον θεσμό με νέες προσλήψεις, τον απαξίωναν και τον υπονόμευαν διαλαλώντας πως τάχα δεν ήμασταν αναγκαίοι!» επισημαίνει ο κ. Αυγέρης και θέτει το ερώτημα: «Τελικά θέλουν σχολικούς φύλακες ή ναρκωτικά και βία στα σχολεία;»

Άρθρο του Σωτήρη Αυγέρη, Εκπροσώπου σχολικών φυλάκων Λάρισας

«Με αφορμή τα αυξημένα κρούσματα βανδαλισμών σε σχολεία, όπως συνέβη πρόσφατα στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, θα ήθελα να αναφέρω τα εξής: Τον περασμένο Ιούλιο σε μια νύχτα η κυβέρνηση, μετά από προτροπή κάποιων τοπικών αρχόντων, αναφέρω τα λόγια του Πρωθυπουργού “Θέλετε νοσηλευτές ή σχολικούς φύλακες που δεν κάνουν και κάτι ιδιαίτερο, ρωτήστε και τους Δημάρχους γι΄αυτό”, κατήργησε το θεσμό του σχολικού φύλακα.

Ένα μήνα αργότερα οι κυβερνώντες άρχισαν να μιλούν για οριζόντιο και άδικο μέτρο, το οποίο έγινε βιαστικά, κάτω από την πίεση της Τρόϊκα.

ΑΙΤΙΑ; H μη αξιολόγηση του προσωπικού από τους Δήμους!

ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ; Ο χρόνος θα το δείξει…Πάντως εδώ και αρκετά χρόνια οι ίδιοι απαξίωσαν το θεσμό, σκορπίζοντας τους φύλακες από έναν ή δύο σε κάθε σχολικό συγκρότημα, με αποτέλεσμα ο απόλυτα αξιολογημένος και κατά γενική ομολογία πετυχημένος θεσμός των πρώτων έξι χρόνων, να αρχίζει να διολισθαίνει.

Αντί να θωρακίσουν τον θεσμό με νέες προσλήψεις, τον απαξίωναν και τον υπονόμευαν διαλαλώντας πως τάχα δεν ήμασταν αναγκαίοι!

Σήμερα δυο μήνες αργότερα, τρέχουν πίσω από τα γεγονότα, όπως γίνεται πάντα, λέγοντας ότι ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα για τις ζημιές και παρακαλώντας τους πολίτες να κάνουν “αστυνόμευση”. Προγραμματίζουν δε “μπαλώματα” με προσλήψεις πεντάμηνων συμβασιούχων, ώστε να χρυσώσουν το χάπι. Για ποιό λόγο άραγε, αφού δεν κάναμε κάτι ιδιαίτερο, σύμφωνα με τα όσα διεμήνυσαν στον κ.Σαμαρά;

Συνοπτικά θα αναφέρω ότι ο θεσμός ξεκίνησε σαν πιλοτικό πρόγραμμα το 2001, υλοποιούμενο από την ΕΕΤΑΑ σε συνεργασία με την ΚΕΔΚΕ και τα συναρμόδια υπουργεία.Τ ον αξιοκρατικό τρόπο πρόσληψής μας γνωρίζει πολύ καλά η σημερινή υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τότε Γ.Γ.του υπουργείου Εργασίας κυρία Χριστοφιλοπούλου (η οποία μας το υπενθύμισε σε πρόσφατη συνάντησή μας). Όσο για τα “χαμηλά τυπικά προσόντα”, όλοι μας είμαστε τουλάχιστον ΔΕ, άλλωστε αυτό  απαιτούσε η προκήρυξη.

Το 2004 με το Π.Δ.164/2004 και με απόφαση της Ολομέλειας του ΑΣΕΠ οι σχολικοί φύλακες κρίθηκαν ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και οι συμβάσεις μας μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τη σχετική κοινοτική οδηγία.

Σήμερα,  βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση λόγω της διαθεσιμότητας, αλλά συγχρόνως αισθανόμαστε ότι προσβάλλεται η αξιοπρέπεια και η προσωπικότητά μας, όταν οι αρμόδιοι μας λένε “ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ, αλλά….. και διερωτόμαστε γιατί να πληρώνουμε εμείς λάθη και παραλείψεις άλλων;

Τελικά θέλουν σχολικούς φύλακες ή ναρκωτικά και βία στα σχολεία;

Αναρωτιέμαι πώς μπορεί κάποιος να μου αφαιρέσει το δικαίωμα της εργασίας, χωρίς πρώτα να με αξιολογήσει;»