παρατάσεων-συνέχεια-με-το-βλέμμα-στ-389777

“Παρατάσεων συνέχεια… με το βλέμμα στραμμένο στην είσπραξη”

Μέσα Ιουλίου με παρατάσεις της τελευταίας στιγμής… και εμείς να τρέχουμε σαν τους τρελούς για να φτάνουμε στην πηγή και τελικά να μην πίνουμε νερό…

Ξεκινάμε με την παράταση στους δασικούς χάρτες που για ακόμα μια φορά υπήρξε το ¨θέατρο του παραλόγου»… Διάβαζα έως την Παρασκευή το πρωί δημοσιεύματα που έλεγαν ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να δοθεί νέα παράταση και τα ιδία δημοσιεύματα είχαν αναφορές «πηγών»… ότι θα δοθεί μικρή παράταση… Και εμείς έως τις 17:00 τρέχαμε και δεν φτάναμε γιατί δεν ξέραμε τι θα γίνει…

Και περιμένοντας την επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΕΝ πρωτοδιαβάσαμε την ανακοίνωση από τα ΜΜΕ της Κρήτης που έλεγε «Παράταση 15 ημέρων αναμένεται να δοθεί στην Κρήτη για τους δασικούς χάρτες από το υπουργείο Περιβάλλοντος, μετά από παρέμβαση της Ντόρας Μπακογιάννη»!!!

Να υπενθυμίσουμε ότι αντίστοιχο είχε γίνει και στην προηγούμενη παράταση. Όχι δεν κατακρίνω καμία παρέμβαση από όπου και αν προέρχεται απλά δεν θεωρώ σωστό να ανακοινώνεται πρώτα «έστω και με πληροφορίες που σίγουρα είναι διασταυρωμένες αφού χρησιμοποιείται το όνομα της κ. Μπακογιάννη» η παράταση στην Κρήτη και μετά επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΕΝ για όλη την Ελλάδα!

Αφενός αισθανθήκαμε μια αδικία έως ότου ανακοινωθεί η επίσημη ανακοίνωση και αφετέρου ήμασταν «μαστίγιο – καρότο» για ακόμα μια φορά από το αρμόδιο Υπουργείο…

Καταλαβαίνω και εγώ και οι συνάδελφοι αλλά σίγουρα πλέον και οι πολίτες ότι όλα γίνονται για εισπρακτικούς λόγους… όσο πιο πολύ καθυστερήσουμε μια παράταση το πολύ θα ζορίσουμε… και τι θα ζοριστεί;;;; το ήδη επιβαρυμένο νοικοκυριό το οποίο ζει με επιδόματα και πλατφόρμες για να πληρώσει ρεύμα και βενζίνες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία… αλλά όχι με τον τρόπο που γίνεται…

Την ώρα που σε άλλες περιοχές «πανηγύριζαν την παράταση» εμείς διαβάζαμε από «πηγές» ότι η ψηφιακή πλατφόρμα του Κτηματολογίου για την υποβολή αντιρρήσεων στους δασικούς χάρτες θα παραμείνει ανοιχτή για λίγες ημέρες, προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους οι ενδιαφερόμενοι, που δεν μπόρεσαν να το κάνουν εμπρόθεσμα, λόγω της προβληματικής λειτουργίας της.

Παράλληλα οι ίδιες πηγές του ΥΠΕΝ ανέφεραν ότι θα γίνει άμεσα νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα διευρύνει τις περιπτώσεις και τα κριτήρια, ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν, σε διαδικασία που θα συνεχιστεί, να υποβάλλουν αιτήσεις πρόδηλου σφάλματος στους Δασικούς Χάρτες, ώστε με αυτόν τον τρόπο να καλυφθούν πολλές από τις υποθέσεις, που θα χάσουν την προθεσμία να υποβάλλουν αντιρρήσεις στους δασικούς χάρτες.

Ειδικότερα οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι: «άρθρο του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ, αφήνει ανοιχτό παράθυρο ακόμη και μετά την κύρωση των δασικών χαρτών, να γίνεται αναμόρφωση του χάρτη, με τη διαδικασία του πρόδηλου σφάλματος, λαμβάνοντας υπόψη περισσότερες διοικητικές πράξεις από όσες μέχρι σήμερα γίνονταν δεκτές».

Συγκεκριμένα στο άρθρο 25 του υπό διαβούλευση μέχρι τις 18 Ιουλίου πολυνομοσχεδίου νομοσχεδίου του ΥΠΕΝ προβλέπεται ότι: «μετά τη μερική ή ολική κύρωση του δασικού χάρτη η αναμόρφωσή του επιτρέπεται μόνο σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 8 και 8.α. του άρθρου 17 και της παραγράφου 5 του άρθρου 19 του παρόντος, καθώς και του επόμενου εδαφίου. Εξαιρέσεις Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η αναμόρφωση του κυρωμένου δασικού χάρτη με α) την προσθήκη ή διαγραφή των εκτάσεων που υπάγονται ή παύουν να υπάγονται σε αυτόν σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία ή με δικαστικές αποφάσεις που κρίνουν επί των πράξεων αυτών, με δικαστικές αποφάσεις επί τού ιδιοκτησιακού ζητήματος των εκτάσεων των περ. α) και β) της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 998/1979 (Α’ 289), ή με διοικητικές πράξεις της περ. ζ) των παρ. 6 και 7 του ως άνω άρθρου 3 που έπρεπε να συμπεριληφθούν στον δασικό χάρτη ή εσφαλμένα αποτυπώθηκαν κατά την κατάρτισή του και δεν απεικονίζονται σε αυτόν, καθώς και β) με τη διόρθωση προδήλων σφαλμάτων. Για τις εκτάσεις του δασικού χάρτη, που προστίθενται σύμφωνα με τα ανωτέρω και δεν υπάγονταν στον δασικό νόμο κατά το χρόνο κύρωσης αυτού, δεν διεκδικούνται δικαιώματα από το ελληνικό Δημόσιο κατά τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας».

Επί της ουσίας, αν κάποιος ιδιοκτήτης δεν έχει καταθέσει την αντίρρησή του εντός της σχετικής προθεσμίας, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση του νομοσχεδίου ανοίγει παράθυρο ακόμη και μετά την κύρωση των δασικών χαρτών, να γίνεται αναμόρφωση του χάρτη, με τη διαδικασία του πρόδηλου σφάλματος.

Και επειδή δυστυχώς πάντα επιστρέφουμε σε αυτό το θέμα ας το κλείσω για λίγο και να πω μια κουβέντα και για την ταυτότητα κτιρίου.

Και εδώ αρκετά προβλήματα κυρίως στην συλλογή δικαιολογητικών με κυρίαρχοι την ταυτότητα κτιρίου που είναι και το προαπαιτούμενο για το Εξοικονομώ.

Και γιατί; Λόγω μεγάλης καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της υποβολής της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων, κυρίως λόγω της καθυστέρησης της συλλογής αρκετών Δικαιολογητικών, που οφείλονται στην υποστελέχωση των Υπηρεσιών Δόμησης, είτε στην ελλιπή συνεδρίαση κάποιων τεχνικών συμβουλίων, ή ακόμη και σε δυσλειτουργίες διαφόρων δημοσίων υπηρεσιών

Επειδή είναι μια πρωτόγνωρη διαδικασία και μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί μικρός αριθμός ΗΤΚ σε σχέση με το σύνολο των αρχικών επιλέξιμων αιτήσεων, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χαθούν σημαντικά κονδύλια, για την ανάπτυξη της περιοχής μας, αυτών που δεν θα προλάβουν μέχρι τις 19/7/2022 να ολοκληρώσουν την διαδικασία.

Νικόλαος Κορακιανίτης: Πολιτικός Μηχανικός Laisergo.gr