παναγιώτης-παταργιάς-διευθύνων-σύμβ-320361

Παναγιώτης Παταργιάς, διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΚ: Οι αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι τρόποι βελτίωσης της συνεργασίας με τον ΟΣΚ

Η παιδεία αποτελεί το βασικό παράγοντα της ποιοτικής και πολιτισμικής αναβάθμισης κάθε κοινωνίας. Καθοριστικό ρόλο στην ποιότητα της παιδείας διαδραματίζουν οι σχολικές υποδομές, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την παροχή της μάθησης και γνώσης.
Η κατασκευή των απαραίτητων σχολικών υποδομών απαιτεί σε κάθε χώρα μία σωστή οργανωτική δομή, που θα μειώνει γραφειοκρατικές διαδικασίες και θα αυξάνει ποιοτικά και ποσοτικά τα αποτελέσματα, που είναι σύγχρονα τα Βιοκλιματικά – Οικολογικά Σχολεία .

1. ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

1.1. Η υφιστάμενη νομοθετική ρύθμιση παρέχει στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων την αρμοδιότητα για την κατασκευή Σχολείων στην Περιφέρεια Αττικής.

1.2. Η αντίστοιχη αρμοδιότητα στην Περιφέρεια ανατίθεται στις Νομαρχίες.

1.3. Η επιτελική αρμοδιότητα σε ολόκληρη τη χώρα, του συντονισμού και προγραμματισμού των Σχολικών Υποδομών επίσης ανατίθεται στον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων.

1.4. Τα σχολεία μετά την κατασκευή τους παραδίδονται στους δήμους, οι οποίοι και αποκτούν την ευθύνη διαχείρισής τους.

1.5. Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων είναι δΕΚΟ Ανώνυμη Εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το δημόσιο, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα δημοσίων Επενδύσεων, μέσω του οποίου υλοποιεί τα έργα του.

1.6. Οι Νομαρχίες χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό του Ο.Σ.Κ. μέσω τακτικών και εκτάκτων χρηματοδοτήσεων για την υλοποίηση των έργων Σχολικών Υποδομών.

1.7. Παράλληλα οι Νομαρχίες κατασκευάζουν Σχολεία μέσω ΠΕΠ.

1.8. Η συντήρηση των Σχολικών Υποδομών ανατίθεται στους δήμους.

2. ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ ΜΕ Ν.Α ΚΑΙ ΟΤΑ.

2.1. Απαιτείται καλύτερος συντονισμός στην χωροταξική κατανομή του μαθητικού δυναμικού σε σχέση με τις υπάρχουσες σχολικές υποδομές.

2.2. Τα υπάρχοντα Σχολεία πρέπει, μέσω αναβάθμισης των υποδομών, να αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες στέγασης μαθητών, δεδομένης της πολύ μεγάλης δυσκολίας εξεύρεσης κατάλληλων οικοπέδων.

2.3. Τα πενταετή προγράμματα Σχολικών Υποδομών, που καταρτίζουν οι Ν.Α., πρέπει να οριοθετούν απόλυτες προτεραιότητες και να λαμβάνονται σε συνεργασία με τη Σχολική Κοινότητα.

2.4. Κατασκευαστικά θα πρέπει όλα τα σχολεία να ακολουθούν τις πρότυπες μελέτες του ΟΣΚ, που αναφέρονται σε σύγχρονα βιοκλιματικά – οικολογικά σχολεία.

2.5. Οι δήμοι, που θεσμικά έχουν την ευθύνη συντήρησης των Σχολείων θα πρέπει να εξασφαλίζουν τις ανάλογες πιστώσεις, προκειμένου τα σχολικά κελύφη να μην οδηγηθούν σε σημαντική υποβάθμιση λόγω κακής ή ανύπαρκτης συντήρησης.