γιώργος-δημαρέλος-στόχος-του-δήμου-θε-551454

Γιώργος Δημαρέλος: Στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης οι mobile υπηρεσίες

Εννέα έξυπνες ψηφιακές υπηρεσίες παρέχει σήμερα ο δήμος Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα αφενός να έχει μειώσει σημαντικά το κόστος λειτουργίας τους και αφετέρου να εξυπηρετεί πολύ καλύτερα τους δημότες. Αυτό τονίζει στην συνέντευξή του στην aftodioikisi.gr, ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Γιώργος Δημαρέλος. Προσθέτει, δε, ότι ο δήμος παρέχει όλες οι δυνατές διευκολύνσεις για την συντόμευση και την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για την ανάπτυξη των δικτύων, με στόχο όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες να είναι διαθέσιμες μέσω εφαρμογών για «έξυπνες» συσκευές.

Αναλυτικά το κείμενο της συνέντευξης του κ. Γιώργου Δημαρέλου στην aftodioikisi.gr είναι το εξής:

-Κύριε αντιδήμαρχε η ανάπτυξη του Δήμου σας αλλά και η βελτίωση της καθημερινότητας των δημοτών, περνάει μέσα από την ανάπτυξη έξυπνων ψηφιακών υπηρεσιών. Ποιες είναι οι υπηρεσίες που έχει αναπτύξει ο δήμος Θεσσαλονίκης προς αυτή την κατεύθυνση; Ποιους τομείς θέλετε να βελτιώσετε μέσα από τη παροχή τέτοιων υπηρεσιών στους δημότες σας;

Πριν το 2015 0 (μηδέν).

Μετά το 2015 αναπτύχθηκαν από το ΤΗΔ:

  • Βελτιώνω την πόλη μου: αιτήματα πολιτών
  • Ενστάσεις σε κλήσεις δημοτικής αστυνομίας
  • On line αίτηση για την πολεοδομία
  • On line αιτήσεις για μαθήματα δια βίου μάθησης
  • On line αιτήσεις ΚΔΑΠ, ενισχυτική διδασκαλία
  • On line παρακολούθηση προϋπολογισμού
  • Υπηρεσία υποβολής καταγγελίας στον Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης
  • On line υποβολή αίτησης για εθελοντικές
  • Ηλεκτρονικό αρχείο των αδειών λειτουργίας Κ.Υ.Ε., περιπτέρων και αδειών κοινοχρήστου χώρου.

Οι τομείς που βελτιώθηκαν αφορούν υπηρεσίες που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση του δημότη, την διαφάνεια και την τόνωση της εμπιστοσύνης των Δημοτών προς το Δήμο Θεσσαλονίκης.

Επίσης ο ΔΘ λόγω της εμπειρίας και της τεχνικής επάρκειάς του έχει υποβάλλει προς χρηματοδότηση αίτημα υλοποίησης πράξης με τίτλο «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης του Πολίτη» η οποία περιλαμβάνεται στις θετικά αξιολογημένες πράξεις της πρόσκλησης με τίτλο «Ανάπτυξη/ αναβάθμιση παρεχομένων υπηρεσιών ΤΠΕ από Δημοσίους Φορείς» με κωδικό 088.2c της ΕΥΔ του ΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.

-Η ψηφιακή οικονομία περνάει, πλέον, μέσα από το έξυπνο κινητό. Η ΕΕ μιλάει για “mobile first” λογική, δηλαδή υπηρεσίες που σχεδιάζονται καταρχήν για να λειτουργούν μέσα από το κινητό. Σε αυτό το πλαίσιο, ποιες υπηρεσίες παρέχει αυτή τη στιγμή ο δήμος Θεσσαλονίκης στους δημότες του μέσω κινητού τηλεφώνου;   Ποιες άλλες υπηρεσίες αναμένεται να δημιουργήσετε; 

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει τις παρακάτω mobile (Native applications) εφαρμογές:

  • Βελτιώνω την πόλη μου  IOs και Android
  • Thesi παρκινγκ  IOs και Android
  • GIS  IOs και Android

Οι υπόλοιπες υπηρεσίες παρέχονται από την ιστοσελίδα του ΔΘ αλλά έχουν υλοποιηθεί με responsive web design για να εμφανίζονται σωστά σε κινητές συσκευές (smartphones, tablets κ.ά.).

Υπό ανάπτυξη (IOs και Android) βρίσκεται η εφαρμογή «Thessaloniki City Guide» . (Ίδρυμα Νιάρχος)

Στόχος όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες να είναι διαθέσιμες μέσω εφαρμογών για «έξυπνες» συσκευές.

-Η μετατροπή μιας πόλης σε «έξυπνη» βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε υποδομές σύγχρονων δικτύων υψηλών ταχυτήτων. Πώς θα χαρακτηρίζατε την πόλη σας; Τι πρωτοβουλίες έχετε πάρει για να διευκολύνετε τις επενδύσεις σε σύγχρονα δίκτυα;

Η ανάπτυξη των δικτύων γίνεται από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους. Από τον Δήμο Θεσσαλονίκης παρέχονται όλες οι δυνατές διευκολύνσεις για την συντόμευση και την απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης.

-Το Φεβρουάριο του 2017 ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε παρουσιάσει την ψηφιακή του στρατηγική με χρονικό ορίζοντα το 2030 και πρόβλεψη για επικαιροποίηση των δεδομένων σε τρία στάδια, το 2020, το 2025 και το 2030. Σε ποιο βαθμό έχει προχωρήσει η εφαρμογή της μέχρι σήμερα, 1,5 χρόνο μετά;

Ανοικτά δεδομένα: ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει διαθέσει τα περισσότερα σύνολα δεδομένων (112) στην Ελλάδα μέχρι τώρα και διατίθενται από την πύλη ανοικτών δεδομένων ( https://opendata.thessaloniki.gr ) που δημιουργήθηκε από το Τμήμα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με τη χρήση λογισμικού. Παράλληλα σε συνεργασία με την Παγκόσμια Τράπεζα, το OKFN και το 100 Resilient Cities δημιουργήθηκε η πύλη δεδομένων διακινδύνευσης ( http://riskdata.thessaloniki.gr/ ). Ο Δήμος Θεσσαλονίκης επικαιροποιεί, αναβαθμίζει και διαθέτει συνεχώς νέα σύνολα δεδομένων.

Διασυνδεδεμένη πόλη: Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ξεκίνησε σε συνεργασία (μέσω δωρεάς) με τις εταιρείες HCN και Vodafone την παροχή Free WiFi σε περιοχές του κέντρου και ανατολικά.

Σε όλα τα νέα έργα (που εκτελούνται ή σχεδιάζονται) υπάρχει πρόβλεψη για επέκταση του ασύρματου δικτύου και την εγκατάσταση αισθητήρων για την συλλογή δεδομένων.

Ψηφιακή καινοτομία: Ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων στο εσωτερικού του ΔΘ και με άλλους φορείς του Δημοσίου (έργο σε εξέλιξη).

Συμμετοχική πόλη: Δημιουργία CityDashboard. Προώθηση ανοικτών δεδομένων. Δημιουργία πλατφόρμας διαβουλεύσεων. On line προϋπολογισμός.

-«Έξυπνη Πόλη» δεν σημαίνει μόνο καλύτερες υπηρεσίες στους δημότες αλλά και εξοικονόμηση πόρων για το δήμο και τους δημότες και νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή. Έχει μετρήσιμα αποτελέσματα σε αυτούς τους σημαντικούς τομείς ο δήμος Θεσσαλονίκης;

Με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπηρεσιών είναι εφικτή η μέτρηση του πλήθους των αιτημάτων πολιτών που ολοκληρώθηκαν με την παροχή των αιτηθέντων στοιχείων,  ως εκ τούτου κάθε αίτημα αντιστοιχεί σε μια ανθρωποημέρα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

Βελτιώνω την πόλη μου: Υποβλήθηκαν +35000 αιτήματα

Αίτηση προς την πολεοδομία: Μέσος ημερήσιος όρος αιτήσεων χορήγησης αντιγράφων πολεοδομικών αδειών ανά έτος: από 2 το 2015 έφτασε τις 37 το 2018.

Ενστάσεις σε κλήσεις δημοτικής αστυνομίας: έχουν διεκπεραιωθεί 2900 ενστάσεις μέσα στο 2018.

Από τα παραπάνω είναι προφανής η μείωση του κόστους λειτουργίας των υπηρεσιών και των αντίστοιχων οικονομιών κλίμακας.

O κ. Γιώργος Δημαρέλος