ευριπίδης-στυλιανίδης-υπουργός-εθνι-320357

Ευριπίδης Στυλιανίδης, Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων: Συνεργαζόμαστε με την Αυτοδιοίκηση για να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα παιδια μας

Η συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και των θεσμών της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης είναι αναγκαία για να προωθηθεί ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων υποδομών και η κατασκευή νέων, ώστε η ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχεται από το Υπουργείο να είναι η υψηλότερη δυνατή στο καταλληλότερο κατά το δυνατόν περιβάλλον.

Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ο ΟΣΚ είναι ο εθνικός συντονιστής και ο επίσημος σύμβουλος του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων όσον αφορά την αρχιτεκτονική και την ποιότητα των σύγχρονων σχολείων. Για τον λόγο αυτό, σε συνεργασία με τα Πολυτεχνεία της χώρας, με το Τεχνικό Επιμελητήριο και κυρίως με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, έχουμε διαμορφώσει εναλλακτικές μελέτες για όλους τους τύπους των σχολείων που προωθούν συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, σχολεία κατασκευασμένα με οικολογικά υλικά, με κατάλληλα διαμορφωμένους αύλειους χώρους, σχολεία βιοκλιματικά και οικολογικά.

Οι μελέτες αυτές αποτελούν την βάση πάνω στην οποία στηρίζονται οι κατασκευές καινούριων κτιρίων από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις οι οποίες χρηματοδοτούνται από το Υπουργείο Παιδείας ώστε να προχωρήσει μέσα από προγραμματικές συμφωνίες με τον ΟΣΚ στην κατασκευή σύγχρονων σχολείων.

Τα 4 προηγούμενα χρόνια, η πολιτεία κατασκεύασε 580 καινούρια σχολεία και αναβάθμισε 375, καλύπτοντας ένα μεγάλο κενό που παραλάβαμε το 2004 στον τομέα της σχολικής στέγης.

Σήμερα βρίσκεται σ’ εξέλιξη ένα φιλόδοξο πρόγραμμα κατασκευής 1.233 σχολικών μονάδων σε όλη την χώρα, το οποίο ευελπιστούμε ότι θα υλοποιηθεί μέχρι το 2012. Αναγκαία είναι η συνεργασία και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση η οποία μετά την κατασκευή του σύγχρονου κτιρίου, αναλαμβάνει την ευθύνη συντήρησής του.

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, όταν επισκεπτόμαστε τους νομούς της ελληνικής περιφέρειας, κι έχουμε ήδη επισκεφθεί περίπου 35 νομούς, καθ’ υπέρβασιν της κείμενης νομοθεσίας το Υπουργείο Παιδείας χρηματοδοτεί πρόσθετα τους δήμους ώστε να μπορούν να συντηρήσουν αποτελεσματικά ή ν’ αναβαθμίσουν τις υφιστάμενες σχολικές υποδομές, ιδίως όταν πρόκειται για ιστορικά κτίρια.

Συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου και της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης υπάρχει και στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών, όπου βεβαίως η αρμοδιότητα ανήκει κυρίως στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών που χρηματοδοτεί και στο Υπουργείο Εσωτερικών που διαχειρίζεται.

Το Υπουργείο Μεταφορών επωφελείται διότι διαθέτει τα μέσα του, και το Υπουργείο Παιδείας εξυπηρετείται διότι μεταφέρονται οι μαθητές του. Επεξεργαζόμαστε στο πλαίσιο μιας διυπουργικής Επιτροπής ένα νέο σύστημα μεταφοράς μαθητών που θα δώσει τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε προβλήματα που εμφάνισε το παλιό σύστημα.

Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι η συνεργασία της κυβέρνησης, του Υπουργείου Παιδείας με την Τοπική και τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση είναι αναγκαία, για να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τα παιδιά μας. Για να επιτύχουμε την εφαρμογή της πολιτικής του έξυπνου σχολείου η οποία βεβαίως δεν αναφέρεται μόνο στο σύγχρονο οικολογικό βιοκλιματικό κτίριο, αλλά και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης στο επίπεδο των διδασκόντων που πρέπει να επιμορφώνονται διαρκώς, στα έξυπνα αναλυτικά προγράμματα, στα σύγχρονα εποπτικά μέσα.

Στην κατεύθυνση αυτή έχουμε εργασθεί συστηματικά το τελευταίο διάστημα και καταγράφονται ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα που βελτιώνουν την εκπαιδευτική καθημερινότητα.