Αυτούς ξέρουν, αυτούς εμπιστεύονται!

Με τις λεωφορειολωρίδες πρακτικά καταργημένες στα περισσότερα σημεία της Αθήνας, αλλά και καταπατημένες πλέον από το φαραωνικό έργο Μπακογιάννη, ο ΟΑΣΑ κινείται για το πέρασμα νέας διαγράμμισης, το οποίο ανέλαβε… η ίδια εταιρεία που έβαψε τους δρόμους και στον «Μεγάλο Περίπατο»! ● Ο διαγωνισμός, δε, προχωρά με βραδύτατο ρυθμό.

Εως χθες, το φιάσκο των έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» με το άλλο φιάσκο, εκείνο της έλλειψης μέσων μαζικής μεταφοράς που αναγκάζει καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους να εκτίθενται στον συγχρωτισμό, είχαν ένα σημείο συνάντησης: τις καταργημένες στην πράξη λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας για λεωφορεία-τρόλεϊ.

Από χθες όμως, τα δύο… φιάσκα απέκτησαν και δεύτερο κοινό σημείο. Ο ΟΑΣΑ ανέθεσε τη διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων του στην ίδια εταιρεία που είχε αναλάβει το βάψιμο της ασφάλτου στην Πανεπιστημίου, τη Βασ. Ολγας και άλλα σημεία του κέντρου της Αθήνας.

Η λειτουργία των λεωφορειολωρίδων είναι ένα από τα λίγα μέτρα που ευνοούν πραγματικά τα επιφανειακά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς επιτρέπουν σε λεωφορεία και τρόλεϊ να μετακινούνται γρηγορότερα, μειώνοντας τον χρόνο παραμονής εντός τους των συνωστιζόμενων επιβατών.

Ομως, με την έναρξη των δοκιμαστικών έργων του «Μεγάλου Περιπάτου» τον Μάιο και καθώς η κίνηση άρχισε να επιστρέφει δριμύτερη στο κέντρο της Αθήνας, οι λεωφορειολωρίδες που λειτουργούσαν επί χρόνια στην Πανεπιστημίου εξαφανίστηκαν κάτω από ζαρντινιέρες και χρώματα.

Τα ΜΜΜ αναγκάζονταν να μοιράζονται τον ίδιο χώρο με τα Ι.Χ. καθώς πέρασαν μήνες χωρίς να ισχύσει η προβλεπόμενη λεωφορειολωρίδα και τον Αύγουστο το σχέδιο άλλαξε και πάλι καθώς οι ζαρντινιέρες μετακινήθηκαν.

Τώρα αποκαλύπτεται ότι στο ίδιο διάστημα, ο ΟΑΣΑ έκλωθε επί μήνες έναν διαγωνισμό για να βρει αυτόν που θα βάψει τις διαγραμμίσεις ώστε να ξεχωρίζουν οι λεωφορειολωρίδες από το υπόλοιπο οδόστρωμα:

● Στις 28 Φεβρουαρίου, παραμονές Καθαράς Δευτέρας, η διοίκηση του οργανισμού δέσμευσε ποσό 24.800 ευρώ για να γίνουν οι διαγραμμίσεις.

● Παρά το μικρό μέγεθος της δαπάνης, η προκήρυξη διαγωνισμού έγινε στις 9 Ιουνίου και δεν επελέγη η φαστ-τρακ διαδικασία του Δήμου Αθηναίων (όπου για τα βαψίματα πληρώθηκαν 850.000 ευρώ ενώ το υπόλοιπο κόστος έως τα 2 εκατ. πήγε σε παγκάκια και ζαρντινιέρες).

● Ο μειοδότης ορίστηκε από το Δ.Σ. του ΟΑΣΑ στις 28 Ιουλίου 2020 που συνεδρίασε και πάλι στις 16 Σεπτεμβρίου για να κατακυρώσει τη σύμβαση στην εταιρεία Maycon – την ίδια που είχε επιλέξει από τον Μάιο ο Δήμος Αθηναίων χωρίς κανονικό διαγωνισμό.

● Και πάλι, όμως, οι λεωφορειολωρίδες έπρεπε να περιμένουν μέχρι χθες 29/10 που υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ-Maycon. Θεωρητικώς, η εταιρεία αναλαμβάνει τώρα να διαγραμμίσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 τις λεωφορειολωρίδες όχι μόνο στην Πανεπιστημίου αλλά και στην Αμαλίας, τη Β. Σοφίας και όπου αλλού λειτουργούν σε μεγάλες αρτηρίες του Λεκανοπεδίου, σε συνολικό μήκος 21 χιλιομέτρων.

‘Αρης Χατζηγεωργίου

πηγή: Εφημερίδα των Συντακτώνdept

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ - 'ΑΡΘΡΑ, ΟΑΣΑ, ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!