πώς-πρέπει-να-διαχειρίζεστε-τις-προσλ-406442
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ | 14.05.2018 | 07:45

Πώς πρέπει να διαχειρίζεστε τις προσλήψεις; Μια γκουρού της γιόγκα απαντά

Μια startup είναι ένας ταχέως εξελισσόμενος οργανισμός. Τα πράγματα αλλάζουν, και, αν όλα πάνε καλά, μεγαλώνουν τόσο γρήγορα που ένας χρόνος μοιάζει με μια δεκαετία. Για πολλούς επιχειρηματίες, αυτές οι πρώιμες, γεμάτες αδρεναλίνη ημέρες μπορεί να είναι μια ακατάστατη περίοδος δοκιμών και λαθών.

Κανένα πρόβλημα! Η εκμάθηση μέσω της πράξης δεν είναι μια κακή στρατηγική.

Τούτου λεχθέντος, είναι χρήσιμο να μαθαίνουμε από άλλους ιδρυτές που έχουν περάσει από την ίδια διαδικασία, ιδιαίτερα αναφορικά με το θέμα των προσλήψεων. Ο προσδιορισμός των ρόλων που θα πρέπει να δημιουργήσετε και των ανθρώπων που χρειάζεστε για τους συγκεκριμένους ρόλους θα καθορίσει το τι μπορεί να γίνει η επιχείρησή σας – και το τι θα καταλήξει να γίνει εν τέλει.

Ας δούμε τις συμβουλές μιας επιχειρηματία που δραστηριοποιείται στον χώρο της γιόγκα και την εμπειρίας της από τις προσλήψεις για ένα ολοκαίνουργιο στούντιο.

Όνομα: Τζέσικα Ρόζεν

Επιχείρηση: One Dog Down, ένα στούντιο γιόγκα με δύο (σύντομα τρία) παραρτήματα στο Λος Άντζελες

Ιδρύθηκε: το 2013

Αριθμός εργαζομένων: Διευθυντική ομάδα 5. Ρεσεψιόν 7. Εκπαιδευτές γιόγκα 32.

Όπως πολλοί κάτοικοι του Λος Άντζελες, η Jessica Rosen ήρθε από αλλού. Συγκεκριμένα, μετακόμισε στην πόλη το 2005 από το Μίσιγκαν για να διαχειριστεί ένα παράρτημα στούντιο γιόγκα στο Studio City, προτού εργαστεί ως καθηγήτρια λυκείου και σύμβουλος κατάχρησης ουσιών. Οκτώ χρόνια μετά, εξακολουθούσε να αισθάνεται δίχως ρίζες. «Έψαχνα για μια κοινότητα και δεν έβρισκα αυτό που έψαχνα», λέει. Τριάντα ημέρες πριν γίνει 30 ετών, αποφάσισε να ανοίξει το δικό της στούντιο.

 Μίσθωσε έναν συστεγαζόμενο χώρο και αυτό ήταν η αρχή μιας καταιγιστικής πορείας. «Δεν είχα λεφτά, δεν είχα ποτέ δική μου ιδιόκτητη επιχείρηση, δεν είχα επιχειρηματικό υπόβαθρο, και παρόλα αυτά το πράγμα απογειώθηκε». Γρήγορα έφυγε από τον κοινό χώρο και άνοιξε το δικό της στούντιο.

Στην αρχή, προσέλαβε εκπαιδευτές που βρήκε από το Craigslist και από αναρτήσεις στο Facebook. Καθώς το στούντιο μεγάλωνε, η Rosen άρχισε να βασίζεται στο αναπτυσσόμενο δίκτυό της για να προσλάβει νέους εκπαιδευτές και προσωπικό πλήρους απασχόλησης.

Μόλις κάποιος έμπαινε στην επιχείρηση, ενθαρρυνόταν να δοκιμάσει νέους ρόλους. Ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης είχε αρχικά προσληφθεί για να βοηθήσει στο βάψιμο του στούντιο. «Ενθαρρύναμε τους δασκάλους να αναλάβουν περισσότερους διοικητικούς ρόλους και αντίστροφα», λέει. «Οι άνθρωποι που ξεκίνησαν στη ρεσεψιόν κατέληξαν να διδάσκουν».

Τα πρώτα χρόνια, οι θέσεις ήταν ρευστές και η επικοινωνία οργανική. Αλλά καθώς η εταιρεία μεγάλωνε, τα πράγματα άρχισαν να γίνονται πιο απαιτητικά. Με δύο παραρτήματα ήδη σε λειτουργία και ένα τρίτο που πρόκειται να ανοίξει σύντομα, η Rosen έχει κάνει μια συντονισμένη προσπάθεια να επισημοποιήσει τις εργασίες, έτσι ώστε τα καθήκοντα στη λίστα των εργασιών να μην παραμένουν ανοιχτά για εβδομάδες επειδή «όλοι εργαζόμαστε για το ίδιο πράγμα».

Προκειμένου να δημιουργηθούν σαφώς καθορισμένοι ρόλοι μέσα στην εταιρεία, η Rosen ξεκίνησε ζητώντας από τους υπαλλήλους της να της στείλουν την τρέχουσα περιγραφή της θέσης εργασίας τους, καθώς και το τι θα ήθελαν ιδανικά να περιέχει η περιγραφή αυτή.

Αυτές οι απαντήσεις δεν ευθυγραμμίζονταν πάντοτε με τον τρόπο με τον οποίο έβλεπε η ίδια την κάθε θέση, κι αυτό ήταν χρήσιμο. Στη συνέχεια, κάθισε κάτω με τον διευθυντή του στούντιο για να καταλάβει τους ρόλους που είχαν ήδη καλυφθεί, τους ρόλους που έπρεπε να ανατεθούν, και το πώς θα μπορούσαν να διαμοιραστούν τα εναπομείναντα καθήκοντα στο υπάρχουν προσωπικό, λαμβάνοντας υπόψη τις δηλωμένες προτιμήσεις τους.

Εάν όλο αυτό σάς ακούγεται τακτικό και φροντισμένο, η Rosen προειδοποιεί ότι δεν είναι και τόσο: «Πρόκειται για μια εργασία σε εξέλιξη» τονίζει.

Περισσότερες συμβουλές:

Η ανάθεση είναι δύσκολη· βραχυπρόθεσμα, χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να διδάξετε σε κάποιον ένα καθήκον απ’ ό,τι για να το κάνετε μόνος σας. Όμως, καθώς αναπτύσσεστε, αυτό καθίσταται όλο και πιο απαραίτητο – υπάρχει κάποιο σημείο όπου προφανώς δεν μπορείτε σωματικά να κάνετε τα πάντα. Για να αποφύγετε την εξάντληση, καθίστε και επισημοποιήστε τις θέσεις των υπαλλήλων, ώστε να είναι σαφείς το ποιος κάνει τι.

πηγή: fortunegreece.com