βροχή-τροπολογιών-από-βουλευτές-το-508682
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 05.06.2019 | 13:42

«Βροχή» τροπολογιών από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Σε ένα καταιγισμό τροπολογιών που ενσωματώνονται στα τελευταία νομοσχέδια της κυβέρνησης λίγο πριν κλείσει η Βουλή για τις εθνικές εκλογές προχωρούν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Τις τελευταίες ώρες έχουν κατατεθεί 14 βουλευτικές τροπολογίες για διάφορα θέματα.

Ειδικότερα:

1) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ : Διαδικασία τροποποίησης εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου μετά από άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ή δέσμευσης

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με το άρθρο 32 του Ν. 4067/12 (ΦΕΚ 79 Α’/9-4-2012) προβλέπεται η διαδικασία τροποποίησης εγκεκριμένου σχεδίου λόγω αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης ή δέσμευσης του ακινήτου, εφ’ όσον έχει παρέλθει εύλογος χρόνος και δεν έχει συντελεστεί η απαλλοτρίωση για την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου. Και συγκεκριμένα στην παρ. 1 αναφέρεται : «Μετά την παρέλευση δεκαπενταετίας από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου, με το οποίο επιβλήθηκε για πρώτη φορά η ρυμοτομική απαλλοτρίωση ή δέσμευση του ακινήτου ή την παρέλευση πενταετίας από την κύρωση της σχετικής πράξης εφαρμογής ή της πράξης αναλογισμού, επέρχεται αυτοδίκαια άρση της απαλλοτρίωσης, εφ’ όσον αιτείται ο ιδιοκτήτης την τροποποίηση εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, χωρίς να απαιτείται η έκδοση σχετικής διαπιστωτικής απόφασης. Ο ιδιοκτήτης του ακινήτου, εφ’ όσον δεν έχει ασκηθεί αίτηση για το δικαστικό καθορισμό της αποζημίωσης ή έχει παρέλθει δεκαοκτάμηνο από τη δημοσίευση είτε της απόφασης προσωρινού καθορισμού της αποζημίωσης είτε της απόφασης οριστικού καθορισμού της αποζημίωσης ή δεν έχει καθορισθεί αποζημίωση εξωδίκως, αιτείται προς τον οικείο δήμο ή τον κατά περίπτωση αρμόδιο για την απαλλοτρίωση φορέα, την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, προκειμένου το ακίνητο να καταστεί οικοδομήσιμο».

Στις επόμενες παραγράφους του ίδιου άρθρου αναφέρονται τα βήματα και η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι πολίτες, των οποίων το ακίνητο έχει δεσμευτεί, προκειμένου να εφαρμοστεί η παραπάνω διάταξη. Ειδικά στην παρ. 15 του ίδιου άρθρου απαιτούμενο στοιχείο για την εξέλιξη της διαδικασίας τροποποίησης είναι η κυρωμένη πράξη εφαρμογής ή η κυρωμένη πράξη αναλογισμού, στοιχείο που βρίσκεται σε αντίθεση με τις παραπάνω διατάξεις της παρ. 1, σύμφωνα με την οποία, η θέληση του νομοθέτη είναι να επέρχεται αυτοδίκαια η άρση της απαλλοτρίωσης μετά την παρέλευση δεκαπενταετίας από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου. Εξάλλου, σκοπός των πράξεων αναλογισμού ή των πράξεων εφαρμογής, είναι η υλοποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, οπότε δεν είναι δυνατόν να ζητείται υποχρεωτικά, όταν αυτό (το ρυμοτομικό σχέδιο) δεν πρόκειται να εφαρμοστεί, αντίθετα πρόκειται να τροποποιηθεί.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

« Άρθρο …

Διατάξεις πολεοδομικού χαρακτήρα

Καταργείται η παρ. 15 του άρθρου 32 του Ν. 4067/12 (ΦΕΚ 79 Α’/9-4-2012), όπως ισχύει σήμερα.»

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

Η προτείνουσα βουλευτής

Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

2) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ: Τροποποίηση όρων δόμησης παραδοσιακών οικισμών Κεφαλληνίας & Ιθάκης

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με το από 17-7-1984 Π.Δ. (ΦΕΚ 446 Δ’/8-8-84) επιβλήθηκε η κατασκευή στέγης από κεραμίδια σε όλες τις οικοδομές των νησιών Κεφαλληνίας και Ιθάκης.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2β του άρθρου 3 του από 3-1-2003 Π. Δ/τος (ΦΕΚ 36 Δ’/29-1-2003) περί χαρακτηρισμού οικισμών του Νομού Κεφαλληνίας ως παραδοσιακών και καθορισμός χρήσεων, ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης αυτών, το μέγιστο ύψος της στέγης επιβάλλεται να είναι 1,60 μ. και η μέγιστη κλίση της 30%. Με τους συγκεκριμένους όρους, δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί η στέγη σύμφωνα με τους προδιαγραφές της τέχνης και της επιστήμης, από λειτουργική και αισθητική άποψη. Εξάλλου, στους όρους δόμησης των παραδοσιακών οικισμών, με το από 19-10-1978 Π.Δ. (ΦΕΚ 594 Δ’/13-11-78) σε συνδυασμό με το από 24-4-85 Π.Δ. (ΦΕΚ 181 Δ’/3-5-85) περί όρων και περιορισμών δόμησης εντός ορίων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, το μέγιστο ύψος στέγης ορίζεται σε 2,00 μ.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο …..

Η παράγραφος 2β του άρθρου 3 του από 3-1-2003 Π.Δ. (ΦΕΚ 36 Δ’/29-1-2003), τροποποιείται ως ακολούθως:

  1. Η φράση «… στέγης μέγιστου ύψους 1,60 μ. και μέγιστης κλίσης

30% …» αντικαθίσταται με τη φράση «… στέγης μέγιστου ύψους 2,00 μ. και μέγιστης κλίσης 30ο …»

  1. Η φράση «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η αύξηση του

ύψους της στέγης μέχρι 2,00 μ. για την κατασκευή της παραδοσιακού τύπου ξύλινης επτανησιακής σοφίτας …» αντικαθίσταται με τη φράση «Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, επιτρέπεται στον χώρο της στέγης η κατασκευή της παραδοσια- κού τύπου ξύλινης επτανησιακής σοφίτας…».

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

Η προτείνουσα βουλευτής

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη

3) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ: Παράταση προθεσμίας καταβολής δαπανών Περιφερειών για την αποκατάσταση των ζημιών από τους σεισμούς στις 26-1-2014 και 3-2-2014

Α. AITIOΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Στην περίπτωση β του άρθρου 16 (Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών), του Ν. 4456/2017, μεταξύ των άλλων ειδικώς αναφερόμενων περιπτώσεων, ορίζεται ότι οι δαπάνες Περιφερειών που εκτελέσθηκαν για την αποκατάσταση των ζημιών που προέκυψαν από τους σεισμούς στις 26.1.2014 και 3.2.2014 στο Νομό Κεφαλληνίας, εφόσον οι δαπάνες αυτές πραγματοποιήθηκαν έως τις 5.6.2014 και ο οικείος Περιφερειάρχης έχει βεβαιώσει με σχετική πράξη του την πραγματοποίηση και το ύψος τους, μπορεί να πληρωθούν, εντελώς εξαιρετικά, σε βάρος των πιστώσεων του πρυπολογισμού των οικείων Περιφερειών του τρέχοντος ή/και του επόμενου οικονομικού έτους, τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αυτών.

Οι ανωτέρω δαπάνες δυστυχώς δεν επιτεύχθηκε να πληρωθούν από την Π.Ε. Κεφαλληνίας έως τις 31-12-2018, όπως οριζόταν στην παραπάνω διάταξη, λόγω αδυναμίας έγκαιρης συγκέντρωσης των αναγκαίων δικαιολογητικών που τις συνόδευαν, σε συνδυασμό με την ιδιαιτερότητά τους και την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων του προϋπολογισμού. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην μπορούν να καταβληθούν τα οφειλόμενα ποσά στους προμηθευτές, παρότι τα ποσά αυτά διατίθενται από την Π.Ε. Κεφαλληνίας, λόγω της παρέλευσης της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους.

Με την παρούσα τροπολογία, με την οποία επεκτείνεται η ανωτέρω προθεσμία καταβολής για ένα ακόμη έτος, σκοπείται να θεραπευθεί το παραπάνω πρόβλημα, να πληρωθούν οι προερχόμενες από την αποκατάσταση λόγω των σεισμών δαπάνες της Π.Ε. Κεφαλληνίας και να αποφευχθεί ενδεχόμενη περαιτέρω εμπλοκή της σε δικαστικές διεκδικήσεις με πρόσθετο κόστος.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ….

Μετά την τελευταία παράγραφο του άρθρου 16 του Ν. 4456/2017 (ΦΕΚ 24/1-3-2017 τ. Α΄), με θέμα «Εκκαθάριση δαπανών Περιφερειών», προστίθεται η εξής παράγραφος:

«Ειδικώς για τις δαπάνες που αναφέρονται στην παραπάνω περίπτωση β, μπορεί να πληρωθούν, εντελώς εξαιρετικά, σε βάρος των πιστώσεων της Π.Ε. Κεφαλληνίας έως τις 31-12-2019, τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών αυτών».

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

Η προτείνουσα βουλευτής

Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

4) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ: Απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ σεισμόπληκτων ακινήτων  με ολική απαγόρευση χρήσης

Α. AITIOΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

      Στην παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 4223/2013, “Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων” (ΕΝΦΙΑ), αναφέρεται ότι απαλλάσσονται από τον ΕΝΦΙΑ και για συγκεκριμένα έτη ακίνητα που έχουν αποδεδειγμένα υποστεί ζημιές από σεισμούς. Για παράδειγμα προβλέπεται ότι κτίσματα μετά του αναλογούντος σε αυτά οικοπέδου, τα οποία βρίσκονται εντός της νήσου Κεφαλληνίας και των νομών Φθιώτιδος και Φωκίδος και έχουν  αποδεδειγμένα υποστεί ζημιές από  τους σεισμούς  του Ιανουαρίου 2014 και Αυγούστου 2013 αντίστοιχα,  απαλλάσσονται από τον ΕΝΦΙΑ για τα έτη  2014 και 2015.

Ο σεισμός είναι ένα έκτακτο και απρόβλεπτο φυσικό φαινόμενο, το οποίο είναι δυνατόν να επιφέρει, πέραν των άλλων απωλειών,  σοβαρές ζημιές στα ακίνητα και μάλιστα  την απόλυτη απαγόρευση χρήσης τους. Υπάρχουν ακίνητα που  έχουν υποστεί τόσο σοβαρές  ζημιές από σεισμούς, ώστε σύμφωνα με βεβαιώσεις των αρμοδίων υπηρεσιών, δηλ. των οικείων Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ), έχουν κριθεί είτε κατεδαφιστέα, είτε επισκευαστέα, έχει δε επιβληθεί σε αυτά ολική απαγόρευση χρήσης.

Oι ιδιοκτήτες των ακινήτων αυτών κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης της χρήσης τους δεν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ή να τα εκμεταλλευτούν. Επιπλέον οι ιδιοκτήτες αυτοί, που πολλές φορές λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν δύνανται να προχωρήσουν στην κατεδάφιση ή/και  την επισκευή τους βρίσκονται στη περαιτέρω δυσάρεστη θέση της πληρωμής ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα αυτά.

Συνεπώς η παραπάνω διάταξη, με την οποία απαλλάσσονται τα σεισμόπληκτα ακίνητα για συγκεκριμένα έτη,  στηρίζει τους πληγέντες ιδιοκτήτες  των οποίων τα ακίνητα απλώς έχουν υποστεί ζημιές και όχι αυτούς για τους οποίους ισχύει η ολική απαγόρευση χρήσης των ακινήτων τους, δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες  αυτοί, σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη θα απαλλαγούν μεν από τον ΕΝΦΙΑ για τα συγκεκριμένα έτη, αλλά μετά την πάροδο των ετών αυτών θα συνεχίσουν να πληρώνουν ΕΝΦΙΑ για ακίνητα, τα οποία απαγορεύεται να χρησιμοποιούν.

Κατόπιν των παραπάνω, έχουμε τη γνώμη ότι θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη πρόνοια για τους ιδιοκτήτες των σεισμόπληκτων ακινήτων στα οποία έχει επιβληθεί ολική απαγόρευση χρήσης, με την απαλλαγή τους από την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ, έως την κατεδάφιση ή επισκευή του ακινήτου τους.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ….

Στο άρθρο 3 του Ν. 4223/13 (ΕΝΦΙΑ) προστίθεται η παράγραφος 6:

«6. Τα σεισμόπληκτα ακίνητα στα οποία έχει επιβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες ολική απαγόρευση χρήσης και έχουν κριθεί κατεδαφιστέα ή επισκευαστέα, απαλάσσονται από την επιβολή του ΕΝΦΙΑ έως την κατεδάφιση ή την επισκευή τους».

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

 Η προτείνουσα βουλευτής

 Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

5) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ : Μη προβολή δικαιωμάτων κυριότητας από το Δημόσιο σε δάση και δασικές εκτάσεις κείμενες στα Επτάνησα, για τις οποίες δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας που θεσπίστηκε από το από 16-11-1836 Β.Δ. περί ιδιωτικών δασών

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την προτεινόμενη διάταξη εισάγεται ρύθμιση στο άρθρο 10 του Ν. 3208/2003, με το οποίο ρυθμίζονται ζητήματα ιδιοκτησίας επί δασών, δασικών εκτάσεων και εκτάσεων των παραγράφων 5α και 5β του άρθρου 3 του Ν. 998/1979 και απαριθμούνται οι περιπτώσεις, στις οποίες το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας.

Ειδικότερα, με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται ρητά η μη προβολή δικαιωμάτων κυριότητας εκ μέρους του Δημοσίου και επί δασικών εκτάσεων και εκτάσεων των παρ. 5α και 5β του άρθρου 3 του Ν. 998/1979, κειμένων στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, για τις οποίες δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, που θεσπίστηκε από το από 16-11-1836 Β.Δ. περί ιδιωτικών δασών, εξαιρουμένων των περιπτώσεων που το Δημόσιο έχει αποκτήσει κυριότητα στις εκτάσεις αυτές με ένα από τους τρόπους που προβλέπονται από τον Ιόνιο Αστικό Κώδικα ή μετά τις 23-2-1946 από τον Αστικό Κώδικα ή ενδεχομένως από άλλο ειδικό νόμο.

Συγκεκριμένα, στην περιφέρεια των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων «…δημόσια κτήματα και μάλιστα δάση και δασικές εκτάσεις, ως ιδιοκτησία του Ηνωμένου κράτους Ιονίων Νήσων δεν υπήρχαν, ούτε προβλέπονται στο παραπάνω Σύνταγμα ώστε να περιέλθουν κατά διαδοχή με την ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα το έτος 1864,στο ελληνικό δημόσιο…» (Γνωμοδότηση ΝΣΚ 721/1991).

Σύμφωνα με τα παραπάνω, όπως έχει παγίως κριθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο, στην περιφέρεια των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας επί του Δημοσίου, που θεσπίστηκε από το Β.Δ. της 16-11-1836 «περί ιδιωτικών δασών» ( άρθρο 62 παρ. 1 εδ. β’ Ν.998/79 «περί προστασίας των δασών και των δασικών εκτάσεων της χώρας») και προκειμένου περί δασών στα Επτάνησα, μόνη η από το δημόσιο επίκληση και σε περίπτωση αμφισβήτησης, απόδειξη της δασικής μορφής της διεκδικούμενης έκτασης δεν αρκεί για τη θεμελίωση δικαιώματος κυριότητας σ’ αυτή, αλλά απαιτείται για την παραδοχή τέτοιας κυριότητας του Δημοσίου, η επίκληση και σε περίπτωση αμφισβήτησης, απόδειξη της κτήσης με έναν από τους προβλεπόμενους από τον Ιόνιο Αστικό Κώδικα ή από τις 23-2-1946 από τον Αστικό Κώδικα ή ενδεχομένως από κάποιο ειδικό νόμο, τρόπους…» (ΑΠ 1478/2000, ΑΠ 929/2015, ΑΠ 720/2015, ΑΠ 540/85).

Με δεδομένο, συνεπώς, αφ’ ενός το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο διέπει το καθεστώς των δασών και δασικών εκτάσεων στα Ιόνια Νησιά, αφ’ ετέρου την πάγια επί του θέματος νομολογία του Ανώτατου Δικαστηρίου, κρίνεται σκόπιμη η εισαγωγή της παρούσας ρύθμισης στη διάταξη του άρθρου 10 του Ν. 3208/2003, προκειμένου να αποφεύγεται η άσκοπη εμπλοκή των ενδιαφερομένων (πολιτών και Δημοσίου) σε δαπανηρές και χρονοβόρες δικαστικές διενέξεις με το δημόσιο, χωρίς ταυτόχρονα να απεμπολούνται τυχόν δικαιώματα κυριότητας του Δημοσίου στις εν λόγω εκτάσεις από άλλη αιτία.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ….

Μετά την περίπτωση (ζ) της υποπαραγράφου ΙΙΙ της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του ν. 3208/2003 προστίθεται νέα περίπτωση (η) ως εξής :

«η) Βρίσκονται στην περιφέρεια των Πρωτοδικείων των Ιονίων Νήσων, εκτός αν το Δημόσιο απέκτησε την κυριότητα σ’ αυτές με ένα από τους τρόπους που προβλέπονται από τον Ιόνιο Αστικό Κώδικα ή μετά τις 23-2-1946 από τον Αστικό Κώδικα τρόπο ή σύμφωνα με άλλη ειδική διάταξη νόμου».

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

Η προτείνουσα βουλευτής

Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

6) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ: Αποδοχές Προσωπικού Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας.

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Στο εν λόγω άρθρο, προβλέπεται η αναγνώριση εφαρμογής από την 1η Απριλίου 2014, του ενιαίου μισθολογίου στο προσωπικό του ΚΑΠΕ, κατ΄ εφαρμογή του άρθρου 31 του Ν.4024/2011, ως κρατικού Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου, σε συνέχεια της υπ’ αριθμ. 646/2012 Γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ. η οποία έγινε αποδεκτή (21-01-2013) από τον αρμόδιο Υφυπουργό ΠΕΚΑ, στο πλαίσιο  τήρησης των αρχών του κράτους δικαίου, της νομιμότητας της δράσης και της χρηστής Διοίκησης καθώς και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των ιδιωτών.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ……….

Το προσωπικό που απασχολείται στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), υπήχθη στις διατάξεις  της παραγράφου Γ1. 12 του άρθρου πρώτου του Νόμου 4093/2012 (ΦΕΚ Α’ 222), από την 1η Απριλίου 2014 καθώς και στις μισθολογικές διατάξεις του Κεφαλαίου Β του ν. 4354/ 2015 (Α 173), από την έναρξη ισχύος τους. Οι καταβληθείσες αποδοχές, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως επιδομάτων, στο προσωπικό του ΚΑΠΕ έως και 31η Μαρτίου 2014, θεωρούνται νόμιμες και δεν αναζητούνται.».

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

Ο προτείνων βουλευτής

Σηφάκης Ιωάννης

7) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

 Θέμα: «Εξαιρέσεις από την 12μετρη λωρίδα για τον καθορισμό της γραμμής αιγιαλού στα Δωδεκάνησα».

 Α. Αιτιολογική Έκθεση

Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν.2971/01 για το νομό Δωδεκανήσου κατά την χάραξη των ορίων του αιγιαλού στις εκτός σχεδίου περιοχές,  ισχύει το άρθρο 3 του Κτηματολογικού Κανονισμού Κ.Δ. 132/1929 (επί Ιταλοκρατίας) σύμφωνα με το οποίο γίνεται προσαύξηση του χειμερίου κύματος κατά 12 μέτρα. Οι διατάξεις του Κανονισμού αυτού διατηρήθηκαν σε ισχύ με το άρθρο 8 του Ν.510/1947 (ΦΕΚ 298Α).

Ο αιγιαλός προσδιορίζεται από τις συνήθεις αναβάσεις του χειμερίου κύματος και ως δημιούργημα της φύσης είναι εκτός συναλλαγής και προστατεύεται από το Σύνταγμα.

Με την προσθήκη της 12μετρης λωρίδας που επιβάλλεται στην Δωδεκάνησο για τον καθορισμό της γραμμής αιγιαλού, παρέχεται πρόσθετη προστασία των ακτών.

Όμως υπάρχουν περιπτώσεις όπου εντός της λωρίδας αυτής υπάρχουν νομίμως υφιστάμενα κτίρια προ του 1948 (της ενσωμάτωσης των Δωδεκανήσων) τα οποία είναι καταχωρημένα στα Κτηματολόγια Ρόδου και Κω – Λέρου ως κτηματολογικές μερίδες οικοδομών.

Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο σε αυτές τις περιπτώσεις και μόνο για το περίγραμμα της νόμιμης οικοδομής, να μην ισχύει η αύξηση κατά 12 μέτρα του χειμερίου  κύματος αφού σε διαφορετική περίπτωση τα κτίρια αυτά παρότι νόμιμα χαρακτηρίζονται κατεδαφιστέα, κάτι που δεν ισχύει στην υπόλοιπη χώρα, χωρίς την δυνατότητα καν να απαλλοτριωθούν, δεδομένου ότι ο αιγιαλός  δεν απαλλοτριώνεται ως δημιούργημα της φύσης.

 Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

            «Άρθρο…

 Στην παράγραφο 2 του άρθρου 26 του Ν.2971/01 προστίθεται η εξής φράση:

«Στις περιπτώσεις που αποτυπώνονται κτηματολογικές μερίδες οικοδομών, αυτές εξαιρούνται της προσθήκης των 12 μέτρων στο χειμέριο κύμα για τον καθορισμό της γραμμής αιγιαλού».

 Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

 Ο προτείνων βουλευτής

 Καματερός Ηλίας

8) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ: Κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.)

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

1. Με την παρούσα ρύθμιση προστίθενται εδάφια στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13), στο οποίο προβλέπονται, μεταξύ άλλων, θέματα πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως ενός (1) διδακτικού έτους, για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Σκοπός της παρούσας ρύθμισης είναι η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), καθώς προσφέρεται η δυνατότητα πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών στα Κ.Ε.Σ.Υ., από τους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ (Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Ε.Α.Ε.) και Γ1΄ (Ε.Ε.Π.) του άρθρου 56 του ν. 4589/2019, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου η διάρκεια της οποίας εκφεύγει των ορίων του διδακτικού έτους και, συγκεκριμένα, εκτείνεται από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 20ή Ιουλίου εκάστου σχολικού έτους, χρονικό διάστημα κατά το οποίο λειτουργούν τα Κ.Ε.Σ.Υ. σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2 της 211076/ΓΔ4/6-12-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Β΄ 5614).

2. Με την παρούσα ρύθμιση τροποποιείται επίσης, η περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199) όπου καθορίζεται η δυνατότητα υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ) και καθορίζεται ο αριθμός των εκπαιδευτικών ανά κλάδο, με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε., οι οποίοι τοποθετούνται στα ΤΕ, με κριτήριο τον αριθμό των μαθητών εκάστης σχολικής μονάδας και ειδικότερα για τα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του αριθμού των θέσεων των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04, καθώς και των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι ο υπολογισμός του αριθμού των θέσεων για τους κλάδους ΠΕ03 και ΠΕ04 γίνεται σε επίπεδο διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ποσοστό 50% ανά κλάδο και σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου η θέση υπολογίζεται στον κλάδο ΠΕ03. Ειδικότερα, για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 προβλέπεται ο υπολογισμός του αριθμού των θέσεων ανά ειδικότητα να γίνεται σε ποσοστό κατά 50% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, κατά 17% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και κατά 16% για την ειδικότητα ΠΕ04.05.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

« Άρθρο …

1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13) προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Ειδικά, για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), υποψήφιοι που εντάσσονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες Β΄ και Γ1΄, μπορεί να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, με διάρκεια από την 1η Σεπτεμβρίου έως την 20ή Ιουλίου εκάστου σχολικού έτους. Αν οι εκπαιδευτικοί του τελικού αξιολογικού πίνακα Β΄ δεν επαρκούν για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Κ.Ε.Σ.Υ., μπορεί να προσλαμβάνονται υποψήφιοι που εντάσσονται στον τελικό επικουρικό αξιολογικό πίνακα εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. ή στον τελικό αξιολογικό πίνακα εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης (Πίνακα Α΄), σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 58.»

2. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), όπως η περίπτ. αυτή τροποποιήθηκε με την περίπτ. β΄ της παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13), αντικαθίσταται ως εξής:

«γ) Σε ειδικώς οργανωμένα και καταλλήλως στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ), τα οποία λειτουργούν στις σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 ή ΠΕ60 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. για τα νηπιαγωγεία και από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ71 ή ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ για τα δημοτικά σχολεία. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι εβδομήντα (270) μαθητές, τοποθετείται ένας (1) εκπαιδευτικός, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι εβδομήντα (270) μαθητές, τοποθετούνται δύο (2) εκπαιδευτικοί. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι μαθητές υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε.. Στα ΤΕ των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στις οποίες φοιτούν έως διακόσιοι εβδομήντα (270) μαθητές, τοποθετείται ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ02 και ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 ή ΠΕ04, ενώ στα ΤΕ των σχολικών μονάδων, στις οποίες φοιτούν περισσότεροι από διακόσιοι εβδομήντα (270) μαθητές, τοποθετούνται δύο (2) εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02, ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ03 και ένας (1) εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ04. Στα ΤΕ για μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής μπορεί να τοποθετούνται και εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, η τοποθέτηση εκπαιδευτικών, σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, των κλάδων ΠΕ03 και ΠΕ04 γίνεται σε ποσοστό 50% ανά κλάδο και σε περίπτωση ύπαρξης υπολοίπου η θέση υπολογίζεται στον κλάδο ΠΕ03. Προκειμένου για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 η τοποθέτηση γίνεται σε ποσοστό κατά 50% για την ειδικότητα ΠΕ04.01, κατά 17% για κάθε μία από τις ειδικότητες ΠΕ04.02 και ΠΕ04.04 και κατά 16% για την ειδικότητα ΠΕ04.05.»

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

Ο προτείνων βουλευτής

Μπαλαούρας Γεράσιμος (Μάκης)

9) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος»

ΘΕΜΑ: «Οριοθέτηση μικρών υδατορεμάτων».

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Στην παρ. 4 του άρθρου 3 του ν.4258/2014 «Διαδικασία οριοθέτησης και ρύθμισης θεμάτων για τα υδατορέματα…» αναφέρεται ότι :

«Κατ’ εξαίρεση, όταν το προς οριοθέτηση τμήμα του υδατορέματος ευρίσκεται σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο ή σε παραδοσιακό οικισμό , η επικύρωση του καθορισμού των οριογραμμών του υδατορέματος γίνεται με προεδρικό διάταγμα…»

Στην παρ. 2 του άρθρου 5 του ίδιου νόμου αναφέρεται ότι «Στα υδατορέματα που οι οριογραμμές τους δεν έχουν καθοριστεί σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, μπορεί κατ’ εξαίρεση, ύστερα από αίτημα ενδιαφερόμενου επισπεύδοντα φορέα ή ιδιώτη για έκδοση άδειας δόμησης πλησίον αυτών, να γίνει από την Υπηρεσία Δόμησης με την επιφύλαξη της προβλεπόμενης στην παρ. 4 του άρθρου 3 του παρόντος νόμου διαδικασίας προσωρινής οριοθέτησης…».

Η έκδοση Π.Δ. σε κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους είναι απαραίτητη για περιπτώσεις που απαιτείται ιδιαίτερη μέριμνα , αλλά λόγω του ότι είναι δαπανηρή και χρονοβόρος διαδικασία , θα έπρεπε να εξαιρεί περιπτώσεις μικρών υδατορεμάτων και όπου έχει καθοριστεί οριογραμμή σε εγκεκριμένους και ισχύοντες κτηματολογικούς χάρτες.

Εξάλλου η πιο αρμόδια υπηρεσία να αποφανθεί γι’ αυτό είναι η Αρχαιολογική.

Η τροπολογία αυτή έχει σκοπό να απλοποιήσει τη διαδικασία οριοθέτησης στις ανωτέρω περιπτώσεις μετά την απαραίτητη γνωμοδότηση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και να μειώσει τη γραφειοκρατία.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο….

Στην παρ.2 του Άρθρου 4 του ν. 4258/2014 προστίθεται η εξής πρόταση:

«Το ίδιο ισχύει και για τα μικρά υδατορέματα της περίπτωσης της παρ.4 του άρθρου 3 όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του παρόντος για τα οποία δεν απαιτείται έκδοση Π.Δ. για την οριοθέτησή τους, ούτε για τον καθορισμό της γραμμής πλημμύρας (διαδικασία προσωρινής οριοθέτησης)».

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

Οι προτείνοντες βουλευτές

Καματερός Ηλίας

Καρακώστα Ευαγγελία

Καραναστάσης Απόστολος

Καφαντάρη Χαρά

Σηφάκης Ιωάννης

Συρμαλένιος Νικόλαος

10) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

  • Στη Διεθνή Σύμβαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας : Κύρωση του Πρωτοκόλλου της Ναγκόγια σχετικά με την πρόσβαση στους γενετικούς πόρους και τον δίκαιο και ισότιμο καταμερισμό των οφελών που απορρέουν από τη χρησιμοποίησή τους, στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιοποικιλότητα.»

 Θέμα: Εξαίρεση από το πεδίο εφαρμογής του Φ.Π.Α των προγραμματικών συμβάσεων των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) με δήμο-μέλους τους ή Περιφέρεια στην οποία ανήκουν

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την προτεινόμενη ρύθμιση εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του Φ.Π.Α, οι προγραμματικές συμβάσεις των ΦΟΔΣΑ με δήμο-μέλους τους ή την Περιφέρεια στην οποία ανήκουν καθώς οι ΦΟΔΣΑ, ανεξαρτήτως νομικής μορφής, έχουν κοινωφελή και μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα και λειτουργούν χάριν του δημοσίου συμφέροντος.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 Άρθρο ….

  1. Στην παρ. 3 του άρθρου 246 του ν.4555/2018 (Α’ 133) προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Οι  προγραμματικές συμβάσεις που συνάπτουν οι ΦΟΔΣΑ με δήμο-μέλος τους  ή την περιφέρεια στην οποία ανήκουν, δεν υπόκεινται σε Φ.Π.Α.»

  1. Η διάταξη του παραπάνω εδαφίου εφαρμόζεται για προγραμματικές συμβάσεις που έχουν συναφθεί από 19.7.2018.

 Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

Οι προτείνοντες βουλευτές

 Βαγιωνάκη Ευαγγελία (Βάλια)

 Μπαλωμενάκης Αντώνης

 11) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας: «Κύρωση του Πρωτοκόλλου της Ναγκόγια σχετικά με την πρόσβαση στους γενετικούς πόρους και τον δίκαιο και ισότιμο καταμερισμό των οφελών που απορρέουν από τη χρησιμοποίησή τους, στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιοποικιλότητα»

 Θέμα: Επιμήκυνση χρόνου διατήρησης ισχύος προϋφιστάμενων βιομηχανικών χρήσεων

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Προτείνεται η τροποποίηση της υποπαρ. 2 της παρ. ΙΙΙ του άρθρου 21 του νόμου «Χωροταξικός σχεδιασμός και αειφόρος ανάπτυξη και άλλες διατάξεις» με τον οποίο ορίζονται, μεταξύ άλλων, όροι προστασίας του όρους Αιγάλεω (Α’ 207).

Σκοπός της νομοθετικής ρύθμισης είναι η επιμήκυνση του χρόνου διατήρησης ισχύος προϋφιστάμενων βιομηχανικών χρήσεων για διάστημα μεγαλύτερο των 30 χρόνων που ορίζει ο νόμος για λόγους ενίσχυσης της βιωσιμότητας των μέχρι σήμερα εγκατεστημένων και σε λειτουργία επιχειρήσεων. Ειδικότερα, λόγω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, και με δεδομένο το μεγάλο κόστος μετεγκατάστασης, προτείνεται η διατήρηση για 50 χρόνια νομίμως προϋφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων που είναι χωροθετημένες εντός της ζώνης Α’ η οποία αποτελεί «περιοχή απόλυτης προστασίας και αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος» στην οποία επιτρέπεται μόνο η εγκατάσταση υπαίθριων ή ημιυπαίθριων καθιστικών/ περιπτέρων αναψυχής.

Για λόγους διασφάλισης και ενίσχυσης της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, προβλέπεται ο μηχανολογικός εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων μόνο για λόγους αναβάθμισης της περιβαλλοντικής απόδοσης της δραστηριότητας χωρίς αλλαγή στα υφιστάμενα όρια όχλησης.

Ταυτόχρονα, είναι ευρέως αναγνωρισμένο ότι η έλλειψη κτηματολογίου και, κυρίως, τα τότε διαθέσιμα μέσα επισκόπησης και χαρτογράφησης, συνεπάγονται ασάφειες, και πιθανές παραλήψεις και λάθη σε σχέση με το όριο των εκάστοτε ζωνών που οριοθετούν / διαμορφώνουν περιοχές διαφορετικού χαρακτήρα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά σε εφαπτόμενες με τις ζώνες ιδιοκτησίες. Για τον λόγο αυτό κρίνεται σκόπιμη η εξαίρεση από τον χρονικό περιορισμό διατήρησης βιομηχανικών χρήσεων των νομίμως προϋφιστάμενων βιομηχανικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται σε ιδιοκτησίες με μέτωπο σε γεωαναφερμένο όριο της ζώνης Α’. Οι όροι διατήρησης αυτών των χρήσεων γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα διάταξη.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 «Άρθρο ….

Τροποποίηση άρθρου 21 του ν. 2742/1999 (Α΄207)

Η υποπαρ. 2 της παρ. ΙΙΙ του άρθρου 21 του ν. 2742/1999 (Α’ 207) τροποποιείται ως εξής: «Τα κτίρια, που υφίστανται σήμερα νόμιμα και τα οποία, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, δεν επιτρέπονται, είναι δυνατόν να διατηρούν τη χρήση τους για πενήντα (50) έτη μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου. Σε αυτά τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις επιτρέπονται επισκευές, διαρρυθμίσεις και προσθήκες, οι οποίες είναι τελείως απαραίτητες για τη λειτουργία και ενεργειακή αναβάθμιση τους, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και εγκρίνονται από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, καθώς και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού τους εξοπλισμού μόνο για λόγους βελτίωσης της περιβαλλοντικής τους απόδοσης και δίχως αύξηση των υφιστάμενων ορίων του βαθμού όχλησης.

Από τον χρονικό αυτόν περιορισμό εξαιρούνται τα κτίρια και οι εγκαταστάσεις που έχουν σχέση με την Εθνική Άμυνα καθώς και τα νομίμως υφιστάμενα κτίρια που βρίσκονται εντός της ζώνης Α’ σε γήπεδα με πρόσωπο στο όριο της εν λόγω ζώνης και εκτός δασών και δασικών εκτάσεων. Τα κτίρια αυτά διατηρούν την υφιστάμενη χρήση στο γήπεδο επί του οποίου έχουν ανεγερθεί».

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

 Οι προτείνοντες βουλευτές

Καρακώστα Ευαγγελία (Εύη)

 Καφαντάρη Χαρά

12) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Κύρωση του Πρωτοκόλλου της Ναγκόγια σχετικά με την πρόσβαση στους γενετικούς πόρους και τον δίκαιο και ισότιμο καταμερισμό των οφελών που απορρέουν από τη χρησιμοποίησή τους, στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιοποικιλότητα».

Θέμα: «Χωροθέτηση δραστηριοτήτων σε γεωργική γη»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Σε περιοχές με θεσμοθετημένη χρήση γης ως κάθε είδους «Γεωργική γη» ή «Περιοχή Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων Πρωτογενούς Τομέα», συχνά τίθενται περιορισμοί ως προς την εγκατάσταση βιομηχανικών και βιοτεχνικών επιχειρήσεων που χαρακτηρίζονται ως γεωργικές. Στις εγκαταστάσεις που προβλέπονται σε αυτές τις περιοχές δεν υπάρχει νομοθετική μέριμνα για τα ζυθοποιεία, δραστηριότητα που αναπτύσσεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια στην χώρα. Λαμβάνοντας υπ’ όψη την αναγκαιότητα:

  1. Εκσυγχρονισμού, εμπλουτισμού και αναβάθμισης των υπηρεσιών του πρωτογενούς τομέα και των παραγωγικών δραστηριοτήτων που συνδέονται με τη γεωργική γη,

  2. Προαγωγής της σύνδεσης της πρωτογενούς παραγωγής με την μεταποίηση,

  3. Αύξηση της απασχόληση στον πρωτογενή τομέα και συγκράτησης του αγροτικού πληθυσμού στην ύπαιθρο,

  4. Δυνατότητα αναβάθμισης των υπηρεσιών μεταποίησης των αγροτικών προϊόντων και μείωση του χρόνου και του κόστους αξιοποίησης τους, προτείνεται η παρακάτω προσθήκη

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ……….

Σε περιοχές όπου βάσει Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων καθορίζονται χρήσεις «Γεωργικής Γης» ή «Περιοχές Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων του Πρωτογενούς Τομέα», με στόχο την ανάπτυξη δραστηριοτήτων του πρωτογενούς τομέα, είναι δυνατή η χωροθέτηση ζυθοποιείων εκεί όπου προβλέπεται και η χωροθέτηση οινοποιείων, σύμφωνα με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις».

Αθήνα, 4 Ιουνίου 2019

Η προτείνουσα βουλευτής

Αικατερίνη Ιγγλέζη

13) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της  Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος».

ΘΕΜΑ:  «Παράταση προθεσμίας διόρθωσης αρχικών κτηματολογικών εγγραφών».

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την προτεινόμενη ρύθμιση επιμηκύνεται κατά ένα έτος η προθεσμία διόρθωσης των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών, για να αντιμετωπιστούν ζητήματα που ανακύπτουν από την παράλληλη εκπόνηση και διενέργεια άλλων συναφών με τη λειτουργία του Κτηματολογίου διοικητικών διαδικασιών που επηρεάζουν το περιεχόμενο των κτηματολογικών εγγραφών και την προάσπιση δικαιωμάτων του Ελληνικού Δημοσίου, όπως είναι η κύρωση των δασικών χαρτών και η ταυτόχρονη εκτέλεση των εργασιών κτηματογράφησης στις υπόλοιπες περιοχές, όπου απαιτείται η εναρμόνισή τους με τις διαδικασίες διόρθωσης των αρχικών κτηματολογικών εγγραφών στις ήδη κτηματογραφημένες περιοχές.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ….

Η προθεσμία της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του νόμου 2664/1998 είναι οκτώ (8) έτη. Για τις περιοχές που κηρύχθηκαν υπό κτηματογράφηση πριν από την 2.8.2006, ημερομηνία δημοσίευσης και έναρξης ισχύος του νόμου 3481/2006, η αποκλειστική προθεσμία της περίπτωσης α) της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του νόμου 2664/1998  είναι δεκαέξι (16) έτη, εφόσον κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχει ήδη λήξει η δεκαπενταετής ίδια προθεσμία, όπως ορίστηκε με το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του νόμου 4585/2018 (Α΄216) και η τυχόν προβλεπόμενη στο δεύτερο εδάφιο της ίδιας παραγράφου και άρθρου τρίμηνη επέκτασή της.».

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

Η προτείνουσα Βουλευτής

Κοζομπόλη – Αμανατίδη Παναγιώτα

14) ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της  Κυβέρνησης του Αζερμπαϊτζάν για την προστασία του περιβάλλοντος».

ΘΕΜΑ: «Πολεοδομικές Ρυθμίσεις».

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την παρ. 1 της προωθούμενης ρύθμισης προβλέπεται για τα κτίρια που έχουν κηρυχθεί Νεώτερα Μνημεία και αποκαθίστανται μετά από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού ως ειδικά κτίρια προσωρινής διαμονής (ξενοδοχεία), να μην προσμετρώνται στο Συντελεστή Δόμησης οι χώροι για χρήσεις εγκαταστάσεων άθλησης (όπως τα κολυμβητήρια, γυμναστήρια, σάουνες), οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, οι χώροι κουζίνας και οι κοινόχρηστοι χώροι υγιεινής, όταν χωροθετούνται σε υφιστάμενους υπόγειους ορόφους του μνημείου. Επίσης, για τα ανωτέρω Νεώτερα Μνημεία προβλέπεται να μην προσμετρώνται στο Σ.Δ. και οι επιφάνειες των υποχρεωτικών, σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, κλιμακοστασίων, συμπεριλαμβανομένων των ανελκυστήρων και των πλατύσκαλων και για επιφάνεια έως 25 τ.μ ανά όροφο και ανά κλμακοστάσιο και έως 40 τμ στο επίπεδο της κύριας εισόδου του κτιρίου.

Η σημαντικότητα και η ιστορική αξία καθώς και ο θεσμοθετημένος μνημειακός χαρακτήρας δημόσιων κτιρίων, επιτάσσουν την άμεση αποκατάσταση κι ανακαίνιση των κελυφών προκειμένου να μην καταστραφούν ιδιαίτερα στοιχεία τους και ενδεχομένως καταρρεύσουν στο άμεσο μέλλον, γεγονός που μπορεί να αποφευχθεί με τη λήψη έγκαιρων αποφάσεων και άμεσων προληπτικών ενεργειών συντήρησης και διατήρησής τους.

Η κήρυξη των μνημείων συνεπάγεται την υποχρέωση της Διοίκησης να λάβει κάθε μέτρο «….για την διατήρηση στο διηνεκές αναλλοίωτων των ανωτέρω στοιχείων του πολιτιστικού περιβάλλοντος και του αναγκαίου για την ανάδειξή τους σε ιστορική, αισθητική και λειτουργική ενότητα περιβάλλοντος χώρου, συνεπάγεται δε δυνατότητα επιβολής των απαιτούμενων για το σκοπό αυτό μέτρων και περιορισμών της ιδιοκτησίας».

Για την τήρηση της παραπάνω αναφερθείσας, κατ ελάχιστον υποχρέωσης του Δημοσίου για την προστασία των μνημείων αυτών, λαμβάνοντας υπόψη και την αναγκαιότητα εξεύρεσης πόρων για την αντιμετώπιση του ιδιαίτερα ψηλού κόστους για την ανακαίνιση, συντήρηση και λειτουργία, η αλλαγή χρήσης σε κτίριο προσωρινής διαμονής αποτελεί κίνητρο.

Οι σύγχρονες προδιαγραφές για την στατική αποκατάσταση καθώς και για την λειτουργία επιχειρήσεων τουρισμού, απαιτούν διαφορετική χωροθέτηση και άλλα μεγέθη των επί μέρους χρήσεων (βοηθητικές και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις Η/Μ, wc, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης ΑΜΕΑ, εσωτερικές πισίνες, γυμναστήρια, σάουνες και οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων).

Σαν συνέπεια, ενώ δεν προβλέπονται ούτε προτείνονται προσθήκες ούτε αλλαγές στα κηρυγμένα τμήματα αυτών των κτιρίων και πάντα εντός του υφιστάμενου κηρυγμένου περιγράμματος, δεν είναι εφικτή η αρχιτεκτονική λύση διότι η συνδυασμένη εφαρμογή του Οικοδομικού Κανονισμού, δεν εμπεριέχει ιδιαίτερη πρόβλεψη, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί ο υλοποιημένος συντελεστής του υφιστάμενου κηρυγμένου κτιρίου.

Με την παρούσα διάταξη δίνεται η δυνατότητα αναστήλωσης των Μνημείων και υλοποίησης, εντός του περιγράμματός τους, χρήσεων με σύγχρονες προδιαγραφές μέσω του συντελεστή δόμησης χωρίς αύξηση της δόμησης στον χώρο.

Με την παρ. 2 επιδιώκεται η αποσαφήνιση των επιτρεπόμενων εργασιών σε κτίρια στα οποία δεν έχει διανοιγεί η προβλεπόμενη από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο στοά. Ήδη με την ισχύουσα διάταξη επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η μη διάνοιξη της στοάς και η εκτέλεση εργασιών που αφορούν την ζωή του κτιρίου, και την δημόσια ωφέλεια. Για το λόγο αυτό ο νομοθέτης ήδη από το 2012 επέτρεψε την αλλαγή χρήσης στα κτίρια αυτά χωρίς την υποχρέωση διάνοιξης στοάς. Για την λειτουργικότητα των κτιρίων και την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, απαιτείται να επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση εκτέλεση εργασιών που αφορούν την εγκατάσταση της νέας χρήσης, ήτοι τοποθέτηση ανελκυστήρων, κλιμάκων, τροποποιήσεις εσωτερικής διαμερισμάτωσης, στις οποίες περιλαμβάνονται και όλες οι επιβαλλόμενες εργασίες για την εγκατάσταση της νέας χρήση. Ειδικότερα επιτρέπονται όλες οι εργασίες, η εκτέλεση των οποίων ουδόλως κωλύει την μελλοντική διάνοιξη της στοάς ενώ συγχρόνως διασφαλίζει τη μέγιστη λειτουργικότητα των υφισταμένων κτιρίων και συγκεκριμένα επισκευές και διαρρυθμίσεις, ενισχύσεις ή τροποποιήσεις του φέροντος οργανισμού, που δεν θα επιφέρουν την ολική τροποποίησή του, εργασίες κάθε είδους στο εσωτερικό του κτιρίου, όπως τοποθέτηση ανελκυστήρων, καθώς και αλλαγές χρήσης του υφισταμένου κτιρίου σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις που ισχύουν στην περιοχή. Η διάταξη αφορά σε κτήρια που δεν βρίσκονται στα πυκνοδομημένα αστικά κέντρα, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 10 του ν.4067/2012, ώστε να μην επηρεάζεται η προβλεπόμενη διάνοιξη στοών στις περιοχές αυτές. Το τρίτο εδάφιο της παραγράφου αναδιατυπώνεται.

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

«Άρθρο ….

Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4067/2012 (Α’ 79)

  1. Στο τέλος της υποπερίπτ. 2 της περίπτ. ιβ της παρ.6 του άρθρου 11, προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Για κτίρια που έχουν κηρυχθεί Νεώτερα Μνημεία και αποκαθίστανται μετά από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού ως ειδικά κτίρια προσωρινής διαμονής (ξενοδοχεία), οι χρήσεις του παραπάνω εδαφίου, οι χώροι κουζίνας και οι κοινόχρηστοι χώροι υγιεινής, εφόσον χωροθετούνται σε υφιστάμενους υπόγειους ορόφους, καθώς και οι επιφάνειες των υποχρεωτικών σύμφωνα με τον κτιριοδομικό κανονισμό κλιμακοστασίων, συμπεριλαμβανομένων των ανελκυστήρων και των πλατύσκαλων και για επιφάνεια έως 25 τ.μ ανά όροφο και ανά κλιμακοστάσιο και έως 40 τμ στο επίπεδο της κύριας εισόδου του κτιρίου.»

  1. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 22, αντικαθίστανται ως εξής :

«Στα κτίρια της περίπτωσης αυτής, που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλεως όλων των Δήμων που δεν αναφέρονται στις περιπτώσεις α’, β’ και γ’ της παρ. 1 του άρθρου 10, επιτρέπονται επισκευές και διαρρυθμίσεις, ενισχύσεις του φέροντος οργανισμού, που δε θα επιφέρουν ολική τροποποίησή του, εργασίες στο εσωτερικό του κτιρίου, αλλαγές χρήσης του υφισταμένου κτιρίου σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις που ισχύουν στην περιοχή, και γενικά κάθε εργασία που γίνεται προς εξυπηρέτηση της αλλαγής χρήσης.

Επιτρέπονται οι επισκευές για βλάβες λόγω σεισμών ή επισκευές για λόγους υγιεινής και χρήσης και η αλλαγή χρήσης χωρίς τροποποιήσεις φέροντος οργανισμού, σε κάθε περίπτωση.».

Αθήνα, 5 Ιουνίου 2019

Οι προτείνοντες βουλευτές

Παπαφιλίππου Γεώργιος

 

Μορφίδης Κωνσταντίνος

 

Εμμανουηλίδης Δημήτριος