στη-βουλή-το-χειρόφρενο-των-κτελ-θεσ-273886
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 23.11.2012 | 16:38

Στη Βουλή το «χειρόφρενο» των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ

Στη Βουλή, διά μέσω σχετικής ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ Σάββα Αναστασιάδη έφτασε σήμερα η διακοπή από Δευτέρα των δρομολογίων για τους πολίτες από τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αλλά και το λουκέτο που βάζει ο ΟΑΣΘ, ο οποίος ανακοίνωσε πως σταματάει τα δρομολόγιά του από 1η Δεκεμβρίου.

Ο Σ. Αναστασιάδης, με την ερώτησή του προς τα υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών και Εσωτερικών ρωτά να μάθει:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Μεταφορών ώστε να μην μείνουν χωρίς συγκοινωνίες πάνω από ένα εκατομμύριο πληθυσμού στο νομό Θεσσαλονίκης ;

  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με την οικονομική αποκατάσταση και την ομαλή λειτουργία του ΟΑΣΘ και κατ’ επέκταση των υπολοίπων φορέων που επιτελούν και κοινωνικά παράλληλα έργο όπως τα ΚΤΕΛ;

  3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβούν τα Υπουργεία Μεταφορών , Οικονομικών, Εσωτερικών ώστε να μην κινδυνέψουν επιπλέον εργαζόμενοι , να μην κινδυνέψουν να τεθούν σε «διαθεσιμότητα» ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως μαθητές από το δικαίωμα της εκπαίδευσης διότι δεν μπορούν να μετακινηθούν και να μην αποκοπούν κοινωνίες από τον αστικό πολιτισμό;

 

Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ
Την ώρα που ζητάμε όσο ποτέ άλλοτε την συνεισφορά της ελληνικής υπαίθρου και επαρχίας να βοηθήσει για την απεμπλοκή της χώρας από το αδιέξοδο της κρίσης, την ίδια ώρα κόβουμε κάθε επικοινωνία με την επαρχία. Μεταφορική ασφυξία στον νομό Θεσσαλονίκης. Το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε την μείωση των δρομολογίων στο νομό από σήμερα και την πλήρη αναστολή αυτών από την Δευτέρα 26 Νοεμβρίου. Παράλληλα και ο ΟΑΣΘ με ανακοίνωση του σπεύδει να ενημερώσει ότι από την 1η Δεκεμβρίου σταματάει την εκτέλεση όλων των δρομολογίων του. Σταματά πλήρως η συγκοινωνία στο νομό, λόγω οικονομικής δυσπραγίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, αναγκάζεται να προβεί στην επ’ αόριστον διακοπή εκτέλεσης συγκοινωνίας στο νομό εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας, που συνεπάγεται την αδυναμία προμήθειας καυσίμων. Οι συνεχείς καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των υπηρεσιών που παρείχε βάσει συμβάσεων στο κράτος, έχουν προκαλέσει οικονομική ασφυξία, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν τα δρομολόγια.

Τα ΚΤΕΛ έχουν λαμβάνειν χρήματα από τρεις πλευρές. Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το έργο της μεταφοράς των μαθητών, από τον ΟΑΣΘ για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά και στο δήμο Βόλβης, καθώς και από το υπουργείο Εσωτερικών για το πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ» που πραγματοποιήθηκε το 2009.

Ο ΟΑΣΘ δυσκολεύεται να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του από το περασμένο καλοκαίρι. Τα ταμεία του Οργανισμού έχουν αδειάσει, αφού το κράτος χρωστάει στον ΟΑΣΘ σήμερα αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά υπολογίζονται περί τα 80 εκατ.. Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι για πρώτη φορά στα χρονικά ,η χρηματοδότηση από τις τράπεζες είναι αδύνατη, οι μέτοχοι δεν θα πάρουν μερίσματα για τους επόμενους μήνες και ακολουθούν οι προμηθευτές του ΟΑΣΘ. Θα κηρυχθεί στάση πληρωμών τόσο στους προμηθευτές, όσο και στους εργαζομένους. Aν δε δοθούν χρήματα στον οργανισμό μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, ο Οργανισμός θα σταματήσει να κινεί τα λεωφορεία του, διότι δε θα μπορεί να τα κινήσει.

Κατέρρευσαν οι συγκοινωνιακοί φορείς της Θεσσαλονίκης, από το βάρος των οφειλών του κράτους προς αυτούς.

Με δεδομένα τα παραπάνω,

Ερωτούνται οι κύριοι Υπουργοί :

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Μεταφορών ώστε να μην μείνουν χωρίς συγκοινωνίες πάνω από ένα εκατομμύριο πληθυσμού στο νομό Θεσσαλονίκης ;

  2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με την οικονομική αποκατάσταση και την ομαλή λειτουργία του ΟΑΣΘ και κατ’ επέκταση των υπολοίπων φορέων που επιτελούν και κοινωνικά παράλληλα έργο όπως τα ΚΤΕΛ;

  3. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβούν τα Υπουργεία Μεταφορών , Οικονομικών, Εσωτερικών ώστε να μην κινδυνέψουν επιπλέον εργαζόμενοι , να μην κινδυνέψουν να τεθούν σε «διαθεσιμότητα» ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως μαθητές από το δικαίωμα της εκπαίδευσης διότι δεν μπορούν να μετακινηθούν και να μην αποκοπούν κοινωνίες από τον αστικό πολιτισμό;