πέτσας-για-τα-20-εκατ-στα-μμε-θέμα-λίγων-658194
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 23.06.2020 | 13:13

Πέτσας για τα 20 εκατ. στα ΜΜΕ: «Θέμα λίγων ημερών η δημοσιοποίηση της λίστας»

Θέμα λίγων ημερών η δημοσιοποίηση της λίστας για την κατανομή των 20 εκατ. της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» στα ΜΜΕ, σύμφωνα με τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα, ο οποίος μίλησε στον «ΑΝΤ1»

Ακολουθούν τα αποσπάσματα της συνέντευξης του: 

Για το παρακράτος ΣΥΡΙΖΑ

Έχετε ξαναδεί ποτέ κάτι τέτοιο σαν αυτά που βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες; Είναι πρωτοφανές για τη Μεταπολίτευση να υπάρχει κάτι τέτοιο. Από τη μία μεριά έχουμε πρωτοσέλιδα εφημερίδων που μιλούν για ένα παρακράτος κάποιου Υπουργού, για θέματα που έχουν να κάνουν με δημοσιογράφους και παρακολουθήσεις. Λίγες ημέρες αργότερα βγαίνουν ηχητικά ντοκουμέντα, τα οποία δείχνουν τον Υπουργό Επικρατείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να λέει ότι ο αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης, πάλι της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συμμετείχε σε ένα παρακράτος, σε ένα παραδικαστικό κύκλωμα, και έβγαζε λεφτά. Επίσης, ακούμε τον Υπουργό Επικρατείας να παροτρύνει τον συνομιλητή του  να πει στον δικηγόρο, κ. Σταύρο Παπασταύρου, να μιλήσει για την κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι, τη σύζυγο του κ. Μητσοτάκη, τότε αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και σημερινού Πρωθυπουργού. Δηλαδή, πράγματα πρωτοφανή, που προκαλούν το εύλογο ερώτημα όλων των Ελλήνων, αν είναι δυνατόν όλα αυτά να γινόντουσαν μέσα στο Μέγαρο Μαξίμου, κάτω  από τη μύτη του κ. Τσίπρα και ο κ. Τσίπρας να μην γνώριζε. Πρέπει να βγει και να τοποθετηθεί.  Από εχθές έχουμε θέσει το ερώτημα αυτό.

Στο κάδρο βάζουν τον πρώην Πρωθυπουργό οι στενοί του συνεργάτες, ο κ. Παπαγγελόπουλος και ο κ. Παππάς. Δεν ξέρουμε στην πορεία τι ακόμη μπορεί να υπάρχει. Τον βάζουν οι ίδιοι. Γι’ αυτό ο ίδιος πρέπει να βγει και να τοποθετηθεί. Επομένως, δεν είναι θέμα τι θα κάνει η Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής ή τι θα κάνει η Βουλή και αν θα ασχοληθεί εκ νέου με το θέμα του κ. Παππά. Από χθες έχει προκύψει το ζήτημα ότι άλλα είχε δηλώσει κατά την εξέτασή του στην Προανακριτική Επιτροπή και άλλα φαίνεται να λέει σε αυτό το ηχητικό ντοκουμέντο, του οποίου την ύπαρξη  ο ίδιος δεν διέψευσε. Απλά είπε ότι είναι παρερμηνεία αυτών που έλεγε ή ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι μπορεί να έχουν κοπεί και ραφτεί κάποιες φράσεις. Δεν το διέψευσε. Επομένως, με βάση την προηγούμενη κατάθεσή του στην Προανακριτική Επιτροπή και το ηχητικό ντοκουμέντο, το θέμα θα πάει στη Δικαιοσύνη και προφανέστατα θα ξαναέρθει στη Βουλή.

Δεν σχολιάζουμε το αντικείμενο της Προανακριτικής Επιτροπής, αλλά τις τοποθετήσεις του κ. Παππά.

Οι πολιτικές ευθύνες είναι αυταπόδεικτο ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή και θα πρέπει ο κ. Τσίπρας να τοποθετηθεί. Η Προανακριτική Επιτροπή δεν ερευνά πολιτικές ευθύνες, αλλά ποινικές. Είναι θέμα της Προανακριτικής Επιτροπής πώς θα κινηθεί και τι θα κάνει, προκειμένου να διαμορφώσει το τελικό της πόρισμα.

Δυστυχώς, αυτό που φάνηκε τα τελευταία χρόνια είναι ότι κάποιοι άνθρωποι εκμεταλλεύτηκαν την αγανάκτηση του κόσμου λόγω της οικονομικής κρίσης, κατάφεραν να ανέλθουν στην εξουσία και όταν ανέλαβαν τη διακυβέρνηση του τόπου δεν κοίταξαν να λύσουν προβλήματα του κόσμου. Κοίταξαν να κάνουν ένα παρακράτος για να βγάλουν λεφτά, όπως λέει ο κ. Παππάς. Και όχι μόνο αυτό. Σκέφτηκαν να το διαιωνίσουν αυτό φτιάχνοντας ένα καθεστώς. Και για να φτιάξουν καθεστώς, έπρεπε να φτιάξουν και να διαιωνίσουν το παρακράτος και να σπιλώσουν τους πολιτικούς τους αντιπάλους. Αυτό αποπνέει ο διάλογος που ακούσαμε χθες. Και αυτό είναι πραγματικά ένα τρομερό πλήγμα στη Δημοκρατία μας. Γι’ αυτό,  ζητήματα όπως αυτό με τον κ. Παππά θα ακολουθούν την κανονική τους οδό από τη Δικαιοσύνη και τη Βουλή, όπου αυτή εμπλέκεται. Έτσι ώστε στο τέλος της ημέρας να υπάρξει παντού φως και οι πολίτες πραγματικά να νιώθουν ότι οι θεσμοί της Δημοκρατίας λειτουργούν.

Για την καμπάνια 

Έχουμε πει, από την πρώτη στιγμή, ότι αυτή ήταν μία καμπάνια, η οποία έγινε για να σώσει ζωές και πέτυχε το σκοπό της, έσωσε ζωές.  Διήρκεσε περίπου δυόμισι μήνες και ολοκληρώθηκε 31 Μαΐου. Από τις 10 Απριλίου, πήγα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, και απάντησα σε όλα τα ερωτήματα όλων των βουλευτών, όλων των κομμάτων. Από τότε έχουμε πει ότι, όταν ολοκληρωθεί η καμπάνια, θα δοθούν φυσικά και τα Μέσα τα οποία συμμετείχαν στην καμπάνια και τα ποσά που πήραν. Την προηγούμενη εβδομάδα, σε ερώτηση δημοσιογράφων στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, είπα, ότι είμαστε στη φάση ολοκλήρωσης του ποιοτικού και ποσοτικού ελέγχου, ότι μετά θα προχωρήσει η πληρωμή από το Υπουργείο Οικονομικών και θα δοθούν τα ποσά στη δημοσιότητα.

Είμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης του ελέγχου, οπότε είναι θέμα λίγων ημερών η δημοσιοποίηση της λίστας.

Άρα, ποια καθυστέρηση και ποιο μαγείρεμα; Είναι πολύ απλά τα πράγματα: Ήταν μια καμπάνια οργανωμένη, συνεκτική, έσωσε ζωές και αυτό το αποτέλεσμα το είδαν όλοι οι Έλληνες. Ο ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος έχει πολλές διαστάσεις. Ένα ζήτημα που υπάρχει είναι -για παράδειγμα- ότι όταν λέει κάποιος ότι θα συμμετάσχει στην καμπάνια, ότι όντως συμμετείχε. Θα πρέπει, λοιπόν, να δει κάποιος τα αποκόμματα μιας εφημερίδας ότι έγιναν οι καταχωρήσεις, να δει τα δευτερόλεπτα που έπαιξαν σε μία τηλεόραση ή σ’ ένα ραδιόφωνο, να δει ότι αναρτήθηκε σ’ ένα σάιτ το συγκεκριμένο μπάνερ, που έπρεπε ν’ αναρτηθεί, με τη συχνότητα που έχει συμφωνηθεί. Όλα αυτά ελέγχονται και μετά θα γίνει η πληρωμή από το Υπουργείο Οικονομικών στους δικαιούχους που συμμετείχαν με το νόμιμο τρόπο.

Στην καμπάνια  συμμετείχαν 1.232 Μέσα. Άρα, ποια η επιλεκτική μεταχείριση; Δεν έχει υπάρξει προηγούμενο, να γίνει τόσο ευρεία διασπορά στα Μέσα σε όλη την Επικράτεια. Σκοπός της καμπάνιας ήταν να ενημερώσουμε τους πολίτες και να σώσουμε ζωές, έχοντας κριτήρια που στόχευαν σε ειδικά κοινά, κριτήρια που είχαν ως στόχο να έχουν  την ευρύτερη δυνατή απήχηση, δηλαδή αναγνωρισιμότητα, επισκεψιμότητα, κυκλοφορία,  τηλεθέαση. Όλα αυτά τα ζητήματα έπρεπε να ληφθούν υπόψη από τον ανάδοχο που έκανε την κατανομή στα Μέσα και καταφέραμε αυτό το πολύ καλό αποτέλεσμα. Επομένως, στην επιλογή των Μέσων δεν υπάρχει καμία αιρεσιμότητα ή επιλεξιμότητα και καμία πολιτική χροιά. Απόδειξη ότι στην καμπάνια συμμετείχαν Μέσα όπως η «Εφημερίδα των Συντακτών», η «Αυγή», ο «Ριζοσπάστης», αλλά και πάρα πολλά Μέσα τα οποία ασκούν καθημερινά κριτική στην Κυβέρνηση.

Δεν  υπάρχει κανένας αποκλεισμός. Μεταξύ των κριτηρίων που έχουν μπει από την πρώτη στιγμή είναι και εκείνα που είχαν στόχο να μην προκαλείται  σύγχυση στο κοινό, να μην διοχετεύεται τέτοιου είδους μήνυμα προς Μέσα τα οποία έχουν κατ’ επανάληψη κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιούν ή αναπαράγουν και διακινούν fake news.

Για το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ

Το βασικό ζήτημα  είναι ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση προσπαθεί να χρησιμοποιήσει αυτό το θέμα, για να πει ότι:  «Ξέρετε, δεν ακούν τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί δεν τον “παίζουν”, δεν τον αναπαράγουν, δεν τον προβάλλουν τα Μέσα Ενημέρωσης». Αυτή η προσέγγιση είναι η γνωστή συνταγή της κατασκευής εχθρών. Η αλήθεια όμως είναι μία, ότι η κοινωνία δεν ακούει το ΣΥΡΙΖΑ, γιατί δεν έχει τίποτα να πει σ’ αυτή.

Πρώτον, η Αξιωματική Αντιπολίτευση κάνει πολύ μεγάλο λάθος όταν ταυτίζει τη διαφήμιση με χρηματισμό, γιατί περίπου αυτό έκανε. Και δεύτερον, το συγκεκριμένο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ και η προσπάθεια που έκανε τις τελευταίες ημέρες δεν έχει στόχο ούτε την Κυβέρνηση, ούτε τη Νέα Δημοκρατία, ούτε εμένα, αλλά τους δημοσιογράφους, τους οποίους τους προσβάλλει βάναυσα.

Για ανασχηματισμό και εκλογές

Οποιαδήποτε κίνηση αλλαγής του κυβερνητικού σχήματος είναι προνόμιο του Πρωθυπουργού. Εκείνος θα αποφασίσει και τον χρόνο και τα πρόσωπα. Αυτή τη στιγμή, δεν υφίσταται κανένα θέμα ανασχηματισμού. Στα γενέθλια -όπως λέτε- της Νέας Δημοκρατίας στην Κυβέρνηση, στα γενέθλια σβήνουμε κεράκια, όχι ονόματα.

Από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνηση άρχισε να εφαρμόζει το Πρόγραμμα, για το οποίο εκλέχθηκε, και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις πιο γρήγορα απ’ ό,τι είχαμε υποσχεθεί. Παράδειγμα: Οι μειώσεις φόρων ξεκίνησαν και ο ΕΝΦΙΑ μειώθηκε γρηγορότερα από αυτό που είχαμε πει. Οι μειώσεις των ασφαλιστικών εισφορών έχουν ξεκινήσει από 1ης Ιουνίου και ενδεχομένως -όπως έχει πει ο Πρωθυπουργός- από το Φθινόπωρο να έχουμε και πιο γρήγορες μειώσεις προκειμένου να τονωθεί η απασχόληση. Επίσης,  η μείωση της  προκαταβολής φόρου έχει ήδη εξαγγελθεί και θα είναι  γενναία. Επομένως, το Πρόγραμμά μας -το οποίο στον πυρήνα του έχει τρία πράγματα, λιγότερους φόρους, περισσότερες δουλειές και ασφάλεια για όλους- ξεδιπλώνεται. Δίνουμε έμφαση στον πυλώνα, για περισσότερες δουλειές, γιατί, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα. Δηλαδή, την εποχική απασχόληση που βασίζεται στην εστίαση και στον τουρισμό και έχει υποστεί ένα πλήγμα. Κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε τον παραγωγικό ιστό στη θέση του, για να μπορέσει γρήγορα να πάρει μπροστά η οικονομία. Σε αυτό το πλαίσιο δεν υπάρχει καμία σκέψη για εκλογές. Υπάρχει μόνο μία σκέψη: Να κάνουμε ό,τι μπορούμε καλύτερο για να μας βρει η επανεκκίνηση της οικονομίας όλους όρθιους.

Για την μείωση των φόρων

Ξέρουμε πολύ καλά και έχουμε προϋπολογίσει ότι θα έχουμε πολύ μειωμένα έσοδα και από φόρους και από ασφαλιστικές εισφορές. Αλλά όσο πηγαίνουμε στους επόμενους μήνες και προχωράμε την αντιμετώπιση της πανδημίας, αυτό που έχει σημασία είναι να θυμούνται όλοι αυτό που λέγαμε και πριν από τις εκλογές πέρυσι. Ότι οι υπερβολικοί φόροι σκοτώνουν τα έσοδα. Γιατί; Γιατί δίνουν κίνητρο για παραοικονομία και φοροδιαφυγή ενισχύουν την πεποίθηση ότι είναι πιο συμφέρον για κάποιον να παραμείνει στη σκιά της παραοικονομίας, παρά να βγει στο φως της καθαρής πραγματικής οικονομίας. Εμείς δεν θέλουμε αυτό. Έχουμε μεγάλο περιθώριο μείωσης των φόρων Θα συνεχίσουμε να ξεδιπλώνουμε σταδιακά, τις μειώσεις φόρων, όσο μας επιτρέπουν τα ταμειακά και τα δημοσιονομικά μας περιθώρια, μέχρι οι φόροι να εξορθολογιστούν.