Πέτσας για Σαμοθράκη: Το πρόβλημα είναι κυρίως οι υποδομές του νησιού

  • Απο stergios
  • 17 Αυγούστου 2019 - 13:01
  • Comments Off

Απάντηση στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης για καθυστερημένη αντίδραση του κρατικού μηχανισμού με το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης έδωσε μέσω του ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξήγησε ότι έπρεπε πρώτα να λυθεί το πρόβλημα με τους εγκλωβισμένους ταξιδιώτες και μετά να σχεδιαστούν οι επόμενες ενέργειες που αφορούν κυρίως στην ασφάλεια του λιμανιού. Επιβεβαίωσε ότι την Δευτέρα το πρωί θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για το πρόβλημα.

Ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι για το πρόβλημα ευθύνονται κυρίως οι υποδομές του νησιού και εξέφρασε την απορία γιατί τόσα χρόνια δεν αφαιρέθηκαν από τον πυθμένα του λιμανιού οι επιχωματώσεις και τα φερτά υλικά που εμποδίζουν τα μεγαλύτερα πλοία να δένουν στο λιμάνι. Παράλληλα τόνισε ότι η αφαίρεση αυτών των υλικών κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ και γι’ αυτό φταίει η τοπική αυτοδιοίκηση και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.

Επιπλέον εξήγησε ότι η κατάσταση στο λιμάνι της Σαμοθράκης προέκυψε και εξαιτίας των βλαβών που παρουσίασαν τα πλοία της εταιρείας «ΣΑΟΣ» που πραγματοποιούσε τα δρομολόγια αλλά και λόγω του καιρού, καθώς είχε εκδοθεί απαγορευτικό απόπλου. Μάλιστα είπε ότι η εταιρεία ενημέρωσε το υπουργείο Ναυτιλίας για το πρόβλημα

Υπογράμμισε ότι για να λυθεί το πρόβλημα μισθώθηκαν 2 πλοία, το «Άναξ» για να μεταφέρει είδη πρώτης ανάγκης και το «Άνδρος Τζετ» για να μεταφέρει επιβάτες. Ανέφερε ότι και τα δύο πλοία θα πραγματοποιούν δρομολόγια για όσο καιρό χρειαστεί.

Αναλυτικότερα, τα βασικά σημεία της συνέντευξης του κ. Πέτσα:

Για τη Σαμοθράκη

Το βασικό ζήτημα είναι οι υποδομές του λιμανιού της Καμαριώτισσας. Δυστυχώς, τα προηγούμενα χρόνια δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να φύγουν τα φερτά υλικά, οι επιχωματώσεις από τον πυθμένα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος προσάραξης για μεγαλύτερα σκάφη. Τα δύο σκάφη, που είχαν δρομολογηθεί για να εξυπηρετούν αυτή την άγονη γραμμή, το «ΣΑΟΣ» και το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», υπέστησαν ταυτόχρονα βλάβη, με αποτέλεσμα το νησί να μην μπορεί να έχει τη σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη. Για να αντιμετωπιστεί το ζήτημα μισθώθηκαν δύο σκάφη. Αρχικά το οχηματαγωγό «ΑΝΑΞ», για να μπορεί να μεταφέρει βασικά είδη πρώτης ανάγκης στο νησί και εν συνεχεία το επιβατηγό πλοίο «ANDROS JET». Επειδή όμως υπήρξε  απαγορευτικό στην περιοχή, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών από την Κυριακή μέχρι Τετάρτη, δεν μπόρεσαν να γίνουν τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να έχει επιβαρυνθεί η κατάσταση. Ευτυχώς από την Πέμπτη έχει αποκατασταθεί η επικοινωνία και έχουν απεγκλωβιστεί όσοι ήθελαν να ταξιδέψουν.

Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα. Όμως, για να αντιμετωπιστεί οριστικά χρειάζεται να γίνουν συγκεκριμένες ενέργειες, τις οποίες δρομολογούμε αυτές τις ημέρες, σε κυβερνητικό επίπεδο, με τους συναρμόδιους Υπουργούς. Γι’  αυτό έχει προγραμματιστεί μία συνάντηση την Δευτέρα το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να βρούμε τις λύσεις που έχουμε στη διάθεσή μας και να δρομολογήσουμε αυτές που θα δίνουν οριστική λύση στο πρόβλημα.

Το βασικό ζήτημα είναι οι υποδομές. Και ναι μεν το θέμα των επιχωματώσεων και των φερτών υλικών είναι θέμα μερικών χιλιάδων ευρώ -και απορώ, πραγματικά, γιατί δεν είχε δρομολογηθεί όλα αυτά τα προηγούμενα χρόνια- αλλά υπάρχουν και άλλα ζητήματα ασφάλειας του λιμανιού της Καμαριώτισσας που θα δρομολογηθούν και αυτά. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη και η συμμετοχή, εκτός των Υπουργών Ναυτιλίας, Τουρισμού και Εσωτερικών, αυτή του Περιφερειάρχη, αλλά και του Υπουργού Υποδομών. Θα τα εξετάσουμε όλα. Και φυσικά έχουμε υπόψη μας ότι χρειάζονται πραγματικά έργα στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.

Οι μόνιμες λύσεις δρομολογούνται όταν έχουμε όλα τα στοιχεία στο τραπέζι και όταν έχουμε αντιμετωπίσει την έκτακτη κατάσταση η οποία αντιμετωπίστηκε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα. Αυτό που δημιούργησε το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι υπήρξε απαγορευτικό στην περιοχή, ενώ τα  μεγαλύτερα σκάφη -που θα μπορούσαν να εκτελέσουν το δρομολόγιο- δεν μπορούσαν να το κάνουν, καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα να δέσουν στο λιμάνι της Καμαριώτισσας.

Κανονικά ήταν σήμερα να ξεκινήσει δρομολόγιο το ένα από τα δύο πλοία, το «ΣΑΟΣ», αλλά, όμως, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν είναι σε θέση να το κάνει. Γι’ αυτό παρατείναμε τη μίσθωση του «ANDROS JET», που θα παραταθεί όσο χρειαστεί, σε συνεννόηση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ενώ θα συνεχίσει, με ενέργειες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τα δρομολόγια για βασικά είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης το οχηματαγωγό «ΑΝΑΞ». Γι’ αυτό έχουν διατεθεί περίπου 129.000 ευρώ από την Περιφέρεια για τη συνέχιση της ναύλωσης και για την παροχή βασικών ειδών πρώτης ανάγκης σε όσους είχαν τις πρώτες ημέρες εγκλωβιστεί στο λιμάνι.

Για πρωτογενή πλεονάσματα

Αυτό είναι ένα ζήτημα στο οποίο αρμόδιο είναι το Υπουργείο Οικονομικών. Όπως έχει δηλώσει και πρόσφατα σε συνέντευξή του ο Υπουργός Οικονομικών κ. Σταϊκούρας ήδη το ζήτημα έχει τεθεί. Με αφορμή την επιστολή του για τη διαδικασία ενισχυμένης εποπτείας φαίνεται ότι το θέμα συζητείται συνεχώς. Αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο θα συζητηθεί και στις διμερείς και διεθνείς επαφές που θα έχει ο Πρωθυπουργός όλο το επόμενο διάστημα. Βασικός μας στόχος είναι να κερδίσουμε την αξιοπιστία των εταίρων μας και αυτό γίνεται μόνο προωθώντας το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο. Κάτι το οποίο το έχουμε κάνει από την πρώτη στιγμή -απόδειξη τα τρία νομοσχέδια που ήδη έχουν ψηφιστεί- και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε σε όλη τη διάρκεια του 2019. Φαίνεται ότι η οικονομία ανταποκρίνεται θετικά, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αναταράξεις στη διεθνή οικονομία. Εμείς θα κεφαλαιοποιήσουμε το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο, προς όφελος των Ελλήνων πολιτών.

Για αντικειμενικά τεκμήρια

Όπως έχουμε πει από την πρώτη στιγμή, το θέμα της ενίσχυσης των έμμεσων τεχνικών ελέγχου και των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι στον πυρήνα του προγράμματός μας. Μέσα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχουν τέτοιου είδους διατάξεις που ενισχύουν και τις δύο αυτές έμμεσες τεχνικές ελέγχου για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μέσα, επίσης, στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος υπάρχει και η σταδιακή κατάργηση των αντικειμενικών τεκμηρίων. Από την πρώτη στιγμή -αυτό το είχα πει κι εγώ- μιλάμε για σταδιακή κατάργηση. Δεν μιλούσε ποτέ κανείς για το 2020. Το 2019 και το 2020 είναι έτη στα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, όπως τα ηλεκτρονικά βιβλία και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, που παρουσίασαν ο κ. Σταϊκούρας, ο κ. Βεσυρόπουλος και ο κ. Πιτσιλής  πριν από λίγες ημέρες. Πρώτα, λοιπόν, αποδίδουν οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου, τα ηλεκτρονικά βιβλία, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και όλο το πλέγμα των κινήτρων για χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών και μετά αποσύρονται σταδιακά τα τεκμήρια, τα οποία είναι ένας αναχρονιστικός τρόπος εντοπισμού εισοδημάτων.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ, ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΕΤΣΑΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!