παππάς-ο-καραμανλής-παραδέχθηκε-χαμη-810746
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 09.11.2020 | 19:18

Παππάς: Ο Καραμανλής παραδέχθηκε χαμηλές αποδόσεις στα ΜΜΜ

H δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτή Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκου Παππά, για την κατάσταση των ΜΜΜ και τις αναφορές του κ. Καραμανλή:

«Ο κ. Καραμανλής παραδέχθηκε χαμηλές αποδόσεις στα ΜΜΜ, λόγω έλλειψης λεωφορείων και οδηγών. Τόσο μπορεί ο εφησυχασμός σας;»

Η σημερινή παραδοχή Καραμανλή ότι η επιχειρησιακή δυνατότητα της ΟΣΥ Α.Ε. κυμαίνεται σε χαμηλό πλαίσιο απόδοσης λόγω έλλειψης λεωφορείων και οδηγών, αποκαλύπτει την ανικανότητα, την ανευθυνότητα και τα ψεύδη της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Επί οκτώ μήνες, οι κύριοι Μητσοτάκης και Καραμανλής έχουν δημιουργήσει ένα απίστευτο μπάχαλο στις αστικές συγκοινωνίες, το οποίο έχει άμεσες επιπτώσεις στη δημόσια Υγεία, λόγω των φαινομένων συνωστισμού, αλλά και τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος, καθώς η αδράνεια μηνών οδήγησε στην υπογραφή κοστοβόρων συμβάσεων με ιδιώτες.

Τα ψεύδη Καραμανλή δεν μπορούν να καλύψουν την ανεπάρκεια της Ν.Δ. Μεταξύ άλλων, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι:

  • Στην Αθήνα, η Ν.Δ. δεν παρέλαβε μόνο 850 λεωφορεία και τρόλεϊ, αριθμός που αντιστοιχεί σε δρομολόγια της περυσινής θερινής περιόδου και τον οποίο επαναλαμβάνει ο κ. Καραμανλής. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, μέσα στο 2020 έκαναν δρομολόγια 1.539 λεωφορεία και τρόλεϊ.
  • Φέτος, εν μέσω πανδημίας, τα δρομολόγια των ΜΜΜ στην Αθήνα είναι λιγότερα σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ:

o   Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ πραγματοποίησαν 385 χιλιάδες δρομολόγια τον Ιούνιο του 2020 από 403 χιλιάδες δρομολόγια τον ίδιο μήνα πέρυσι. Τον Ιούλιο του 2020 έγιναν 380 χιλιάδες δρομολόγια από 388 χιλιάδες δρομολόγια πέρυσι.

o   Μετρό, ηλεκτρικός και τραμ πραγματοποίησαν 40,2 χιλιάδες δρομολόγια τον Ιούνιο του 2020 από 42,2 χιλιάδες δρομολόγια τον ίδιο μήνα πέρυσι.

  • Η προμήθεια και ένταξη 300 αστικών λεωφορείων στο συγκοινωνιακό έργο, καθώς και η μίσθωση αντίστοιχου αριθμού οχημάτων από τα ΚΤΕΛ Αττικής δεν θα ήταν απαραίτητες και τόσο καθυστερημένες, οδηγώντας σε φαινόμενα ελλείψεων οχημάτων εν μέσω πανδημίας, αν η Ν.Δ. δεν είχε ακυρώσει τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ για 750 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δεν είχε απεντάξει την προμήθεια 92 οχημάτων που είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω του ΠΕΠ Αττικής.
  • Το κόστος συντήρησης και των ανταλλακτικών των νέων οχημάτων, με βάση τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ, θα βάραιναν τον ανάδοχο του διαγωνισμού και δεν θα αναθέτονταν στο τεχνικό προσωπικό της ΟΣΥ Α.Ε.
  • Η διενέργεια μελετών για τις συγκοινωνιακές ανάγκες Αθήνας και Θεσσαλονίκης κρίνονται μη απαραίτητες, ενώ καθυστερούν και τον διαγωνισμό προμήθειας οχημάτων, αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδώσει έτοιμες σχετικές μελέτες από την επιτελική δομή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που είχαν χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
  • Η πρόσληψη οδηγών και τεχνιτών για τις αστικές συγκοινωνίες καθυστέρησε δραματικά και επήλθε μετά τη συντονισμένη και πολύμηνη απαίτηση της κοινωνίας και της αντιπολίτευσης, ενώ δεκάδες οχήματα δεν μπορούν να βγουν στους δρόμους λόγω έλλειψης οδηγών.
  • Στη Θεσσαλονίκη, τον Ιούνιο του 2019 κυκλοφορούσαν 329 λεωφορεία (305 του ΟΑΣΘ και 24 των ΚΤΕΛ). Σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 340 οχήματα (180 ως 190 του ΟΑΣΘ, 100 των ΚΤΕΛ, δύο από αυτά που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία, 44 οχήματα που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ μέσω leasing).
  • Να σημειωθεί ότι δύο από τα οχήματα που προμηθεύτηκε ως τώρα ο δήμος Θεσσαλονίκης από την Λειψία, βγήκαν εκτός λειτουργίας. Το ένα λόγω πρόσφατης πυρκαγιάς, το άλλο λόγω σοβαρής βλάβης. Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα αυτά δεν διαθέτουν σύστημα κλιματισμού (πρόσθετο κόστος: 10 χιλιάδες ευρώ), ενώ υφίσταται σοβαρό ζήτημα ιπποδύναμης. Επίσης, 10 από τα 54 λεωφορεία, τα οποία προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ με τη μέθοδο του leasing βγήκαν σχεδόν αμέσως εκτός κυκλοφορίας λόγω προβλημάτων (σαπισμένα δάπεδα και λαμαρίνες, ανακολουθίες στους αριθμούς πλαισίων, κινητήρων, κ.λπ.).
  • Το 2017 ο ΟΑΣΘ είχε χρεοκοπήσει. Αν το δημόσιο δεν έμπαινε στη διοίκησή του, το τέλος του Οργανισμού δεν θα αργούσε και η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες. Αυτό που άφησε η προηγούμενη κατάσταση ήταν απλήρωτοι εργαζόμενοι επί μήνες και χρέη 60 εκατ. ευρώ περίπου σε ΙΚΑ, εφορία και Εθνική Τράπεζα.
  • Οι συνολικές -άμεσες πληρωτέες- υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ, όταν ανέλαβε τη διοίκησή του το δημόσιο, έφταναν στα 105 εκατ. ευρώ σε ταμεία και προμηθευτές.
  • Από το 2017, το ετήσιο συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ ανερχόταν σε 102 εκατ. ευρώ έναντι των 185 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, σε δύο έτη εξοικονομήθηκαν 165 εκατ. ευρώ.
  • Επί του προηγούμενου καθεστώτος και ως το 2016 εγγραφόταν στα βιβλία του ΟΑΣΘ ποσό 48 εκατ. ευρώ για την αγορά λεωφορείων, αλλά στον σχετικό τραπεζικό λογαριασμό βρίσκονταν μόνο 614 ευρώ.

Η Ν.Δ. οφείλει να σοβαρευτεί.

  • Να ολοκληρώσει άμεσα τις διαδικασίες προσλήψεων οδηγών και τεχνιτών, υπό τις προϋποθέσεις του ΑΣΕΠ και διακομματικό έλεγχο, τις οποίες ξεκίνησε μετά τη συντονισμένη απαίτηση κοινωνίας και κομμάτων.
  • Να άρει τις αποσπάσεις οδηγών στα βουλευτικά και υπουργικά γραφεία της Ν.Δ.
  • Να επισκευάσει τα 270 λεωφορεία και τρόλεϊ που βρίσκονται στα αμαξοστάσια λόγω μικροβλαβών.
  • Να επανεκκινήσει τον διαγωνισμό του ΣΥΡΙΖΑ για 750 νέα λεωφορεία και να επανεντάξει την προμήθεια 92 λεωφορείων μέσω του ΠΕΠ Αττικής.

Το «κάναμε ό,τι μπορούσαμε» του κ. Μητσοτάκη δεν μπορεί να κρύψει την εγκληματική αδράνεια της κυβέρνησής του.