Μπακογιάννης για “Μεγάλο Περίπατο” της Αθήνας: Θα ολοκληρωθεί τέλη Ιουνίου

Την παρέμβαση του “Μεγάλου Περίπατου” που αναμένεται να αλλάξει την εικόνα της πρωτεύουσας, παρουσίασε σήμερα ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το έργο, το οποίο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί στην Αθήνα τα τελευταία πολλά χρόνια, διαπιστώθηκε διακομματική συναίνεση και σε γενικές γραμμές οι βουλευτές της Επιτροπής εξέφρασαν θετικά σχόλια, προχωρώντας και σε επισημάνεις.

Ο δήμαρχος Αθηναίων διευκρίνισε πως το έργο αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη Μαΐου και οι παρεμβάσεις θα ολοκληρωθούν στα τέλη Ιουνίου και στόχος είναι να επανασυσταθεί και να νοηματοδοτηθεί ξανά το κέντρο της πόλης.

Όπως υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, «αυτό που θα δείτε στο κέντρο της πόλης είναι βάψιμο στα οδοστρώματα, παγκάκια, ζαρντινιέρες και πολύ πράσινο. Αυτό μας επιτρέπει να δοκιμάσουμε το έργο στην πράξη είναι διαβούλευση στην πράξη, είναι ένα ζωντανό έργο που μπορούμε να το περπατάμε μαζί, να το προσεγγίσουμε και να το βελτιώνουμε γιατί άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη».

Παίρνοντας τον λόγο έπειτα από την τοποθέτηση του Κώστα Μπακογιάννη, η Φωτεινή Πιπιλή από τη ΝΔ ζήτησε να προβλεφθούν πιο αυστηρά μέτρα για τους μοτοσικλετιστές που παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ενώ κάλεσε τον δήμαρχο Αθηναίων να επιβάλει πρόστιμα σε όσους βανδαλίζουν και βάφουν με σπρέι αγάλματα. Εξέφρασε την χαρά της που θα γίνουν θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα, «ώστε να απαλλαγούν τα πεζοδρόμια από αυτή την απρεπή συμπεριφορά του να είναι ελεύθερος χώρος πάρκινγκ δικύκλων». Απευθυνόμενη στον δήμαρχο, η κ. Πιπιλή τον κάλεσε «να είστε σκληρός στη μόδα όπου τα μηχανάκια τρέχουν πάνω στη Βασιλίσσης Σοφίας και ανάποδα. Κάντε μια ενημερωτική καμπάνια για ένα μήνα όποιος κουτρουβαλάει τρέχοντας πάνω στα πεζοδρόμια στην αρχή του κάνουμε μια παρατήρηση και μετά θα πέσει το πρόστιμο. Μάθαμε ότι στη Θεσσαλονίκη συνελήφθησαν δύο βάνδαλοι που έβαφαν άγαλμα στην Θεσσαλονίκη. Έτυχε να περνάει η αστυνομία και για πρώτη φορά συνελήφθησαν δύο με τα σπρέι στο χέρι και τους επιβλήθηκε 150 ευρώ πρόστιμο στον καθένα», είπε. Και εξέφρασε την ελπίδα αυτό να γίνει σύντομα και στην Αθήνα.

Ο βουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Αμυράς, υπογράμμισε την αναγκαιότητα δημιουργίας περισσότερων ποδηλατόδρομων στο κέντρο της Αθήνας και άλλων πόλεων και απευθυνόμενος στον κ. Μπακογιάννη, είπε ότι οι βουλευτές της επιτροπής περιβάλλοντος θα κάνουν με ποδηλατάδα τον Μεγάλο Περίπατο. «Εγώ θέλω να αναφερθώ στο ποδήλατο. Πρέπει να βρούμε τρόπους και να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο των πόλεων που είναι φιλικές προς το ποδήλατο. Να τις φέρουμε σε επαφή να ενημερώνει η μία πόλη στην άλλη για τις καλές πρακτικές που ακολουθούν. Η Ρώμη, το Λονδίνο, το Βερολίνο ξηλώνουν δρόμους αυτοκινήτων και τους μετατρέπουν σε ποδηλατόδρομους. Το Λονδίνο θα βάλει άλλα 270 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομο. Η Αθήνα έχασε πάρα πολλές ευκαιρίες», είπε. Συμπλήρωσε στη συνέχεια πως «το 2010 ο μόνος λόγος που κατέβηκα για δήμαρχος ήταν να προπαγανδίσω το ποδήλατο, χρησιμοποιούσα τότε ποδήλατο και με κοιτούσαν σαν εξωγήινο. Θέλουμε οι βουλευτές της επιτροπής να συμμετάσχουμε με ποδήλατα στον πρώτο μεγάλο περίπατο. Θα πάρουμε μέρος όλοι οι βουλευτές της επιτροπής».

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος έκανε λόγο για ένα πολύ σημαντικό έργο, καλώντας παράλληλα να μην μείνουν πίσω κι άλλες περιοχές της πρωτεύουσας που έχουν προβλήματα. «Το σχέδιο του περιπάτου είναι πολύ σημαντικό αλλά δεν φτάνει στο να κλείσει τα μάτια μας σε αυτά που χρειάζεται η Αθήνα και το σύνολο της Αττικής. Όχι μόνο έργα βιτρίνας στο κέντρο της Αθήνας τα οποία δεν υποτιμώ αλλά δεν πρέπει να ξεχάσουμε και τις περιοχές της Αθήνας που έχουν πρόβλημα. Οι αλλαγές είναι σημαντικότατες και περιβαλλοντικές». Ο κ. Φάμελλος χαρακτήρισε καταπληκτικό μέτρο την πιλοτική εφαρμογή, σημειώνοντας πως έχει γίνει και σε άλλες πρωτεύουσες του εξωτερικού, είπε, όμως, πως έχει λάβει μεγάλη έκταση η πρόσφατη ΚΥΑ. Όπως τόνισε, «οι χώροι που θα δημιουργηθούν υπάρχει περίπτωση να δοθούν για τραπεζοκαθίσματα; Πρέπει εξαρχής αυτό να το απορρίψετε».

Ο Κρίτων Αρσένης από το ΜέΡΑ 25 εμφανίστηκε θετικός ως προς τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι ανυπομονεί να περπατήσει στον πεζόδρομο της Πανεπιστημίου. «Χαιρετίζω το έργο της πεζοδρόμησης ανυπομονώ να το περπατήσω. Για την αποκατάσταση του Ιλισού θέλω να μου πείτε αν είναι κάτι που εξετάζετε γιατί έχει μπει το θέμα στη δημόσια συζήτηση. Το πράσινο στους δρόμους και στους πεζόδρομους είναι ο σύμμαχος του πολίτη στα ακραία φαινόμενα καύσωνα», όπως είπε ο κ. Αρσένης.

Περισσότερο πράσινο και προσβασιμότητα στο κέντρο της πρωτεύουσας ζήτησε από την πλευρά της η Λιάνα Κανέλλη από το ΚΚΕ. Εξέφρασε την ένστασή της ότι «ο Μεγάλος περίπατος δεν πρέπει να μετατρέψει σε τουρίστες αυτούς που διέρχονται στο κέντρο της Αθήνας και δεν θα είναι τουρίστες αυτή είναι η μεγάλη μου ένσταση. Σε πολλές πόλεις λόγω του lockdown γύρισαν οι μεγάλοι αρουραίοι και τα ποντίκια. Δεν έχει να κάνει με την καθαριότητα αλλά με το αποχετευτικό σύστημα». Σημείωσε στη συνέχεια πως «θέλουμε πράσινους χώρους, θέλουμε περισσότερες καθαρίστριες στα σχολεία. Το σχέδιο για μία Αθήνα δεν μπορεί να έχει τουριστική χροιά για να το βλέπει και να το χαίρεται κάποιος δεν είναι ούτε μόνο θέμα ποδηλάτου ούτε μόνο θέμα συγκοινωνιών» και εξέφρασε την επιθυμία της για μια μικροκλιματική μελέτη της Αθήνας ανά συνοικία «που θα έπρεπε να είναι απαραίτητο εργαλείο και για τους κατασκευαστές και για τους ανανεωτές κτιρίων». Όπως υπογράμμισε, το πράσινο και οι ελεύθεροι χώροι είναι η πρώτη προτεραιότητα, η προσβασιμότητα δεύτερη προτεραιότητα.

Παίρνοντας τον λόγο για δεύτερη φορά, ο Κώστας Μπακογιάννης απάντησε στις επισημάνσεις των βουλευτών και έκανε σχετικές διευκρινίσεις. Σχετικά με τα τραπεζοκαθίσματα, εξήγησε πως «ναι είμαστε υπέρ των κινήτρων στο χώρο της εστίασης αλλά με όρια και με κανόνες. Η αναγκαία συνθήκη είναι η κοινωνική συμβίωση. Παρασκευή βράδυ ψηφίστηκε ο νόμος Σάββατο, μεσημέρι ανέβηκε η ηλεκτρονική εφαρμογή του Δήμου της Αθήνας όπου μπορεί πολύ γρήγορα να παίρνει κάποιος την άδεια του με πολύ ξεκάθαρο και διάφανη τρόπο. Για πρώτη φορά θα έχουμε τη δυνατότητα να συνδέσουμε ηλεκτρονικά την πραγματικότητα επί του εδάφους το GPS δηλαδή με τους ελέγχους». Και απαντώντας στους φόβους για το αν στους δρόμους που θα πεζοδρομηθούν θα γεμίσουν με τραπεζοκαθίσματα, απάντησε πως στον Μεγάλο Περίπατο πολλοί δρόμοι που θα πεζοδρομηθούν δεν έχουν ούτε ένα κατά κατάστημα όπως η Όλγας και η Ηρώδου Αττικού. Όπως εξήγησε στη συνέχεια, «ακούγεται μια συζήτηση για το αν θέλουμε κι άλλα ξενοδοχεία και άλλους τουρίστες και αν θέλουμε να πάρει αξία η πόλη. Φυσικά και θέλουμε η πόλη μας να πάρει αξία και θέλουμε περισσότερους επισκέπτες και τουρίστες. Δεν θέλουμε μια Αθήνα αποστειρωμένη, ούτε μια Αθήνα Ντίσνεϋλαντ, θέλουμε να διαφυλάξουμε την ταυτότητα της πόλης. Αλίμονο μας αν χάσουμε την ψυχή μας και πάμε να γίνουμε κάτι», είπε ο δήμαρχος Αθηναίων. Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση, διευκρίνισε ότι «ετοιμάζουμε 30 σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων το επόμενο διάστημα. Επίσης θέλουμε το πάρκινγκ να είναι δωρεάν για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στους δρόμους που θα κλείσουν», ενώ τέλος απαντώντας στα σχόλια για το ποδήλατο, είπε πως «θέλουμε με χαρά να κάνουμε ποδήλατο και μάλιστα όχι με τζιν με φόρμα». Σε εκείνο το σημείο, μάλιστα, όταν η Φωτεινή Πιπιλή του είπε ότι εκείνη δεν ξέρει ποδήλατο ο δήμαρχος Αθηναίων απάντησε «θα μάθετε κ. Πιπιλή δεν είναι ποτέ αργά»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΑΘΗΝΑ, ΒΟΥΛΗ, ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!