κοινωνικό-μέρισμα-2019-μείωση-τζίρου-έως-40-715154
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 08.01.2020 | 19:14

Κοινωνικό Μέρισμα 2019: Μείωση τζίρου έως 40%, διαπιστώνει ο Ν. Παππάς

Φαίνεται ότι η κατάσταση στην επαρχία είναι αρνητική, με μια πτώση του τζίρου από 20% έως 40% και αυτό, δυστυχώς, είναι απόλυτη απόρροια της μη έγκυρης ως προς τον χρόνο και μη επαρκούς ως προν τον όγκο καταβολής του κοινωνικού μερίσματος», εκτίμησε ο Νίκος Παππάς.
«Έχουμε ήδη ανακοινώσεις εμπορικών συλλόγων ανά τη χώρα, φαίνεται ότι η κατάσταση στην επαρχία είναι αρνητική, δυστυχώς, με μια πτώση του τζίρου από 20% έως 40% ανάλογα την περίπτωση και αυτό, δυστυχώς, είναι απόλυτη απόρροια της μη έγκυρης ως προς τον χρόνο και μη επαρκούς ως προν τον όγκο καταβολής του κοινωνικού μερίσματος, το οποίο εκτός από αυτή καθαυτή “ένεση” στην αγορά είναι και διαμορφωτής ενός κλίματος».
Αυτό δήλωσε ο τομεάρχης Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών, Νίκος Παππάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», για την κίνηση στην αγορά την εορταστική περίοδο.
«Όταν τα προηγούμενα τρία χρόνια έχουμε καταβολή μερίσματος που έφτασε να αφορά περίπου 3,5 εκατ. συμπολίτες μας και κάτι παραπάνω, είναι ένα καταφανές πισωγύρισμα, όταν το συνολικό κονδύλι του κοινωνικού μερίσματος πάει από τα 750 εκατ. που είχε δώσει η δική μας διακυβέρνηση στα 250 εκατ. ευρώ και έχεις 3 εκατομμύρια κόσμο να μην το λαμβάνει», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε, ότι, «είναι απολύτως λογικό να επηρεάστηκε η αγορά. Δυστυχώς, δεν βαδίζει σωστά η κυβέρνηση ως προς τις οικονομικές επιλογές και αυτό έχει αποτύπωμα και είναι ένα μεγάλο δίδαγμα, ένα δίδαγμα ότι τα συμφέροντα της μεσαίας τάξης είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με των χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων, διότι είναι η κατανάλωση των χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων αυτή η οποία στηρίζει με έναν τρόπο διατηρήσιμο τα εισοδήματα της μεσαίας τάξης».
Ερωτηθείς για την πορεία της οικονομίας, ο κ. Παππάς απάντησε πως «εδώ έχουμε μια πραγματικότητα η οποία ”παγώνει” το (έργο) Πάτρα-Πύργος, ”παγώνει” τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, ”παγώνει” το βόρειο και το νότιο τμήμα της Ε65, το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο μετατίθεται για το μέλλον (…) Από πού θα προέλθει, λοιπόν, αυτή η αναπτυξιακή έκρηξη; Από την εμμονή στα μεγάλα πλεονάσματα, από μια πολιτική, η οποία αδυνατεί να κατανοήσει το πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχει μια στοιχειώδης τόνωση της εσωτερικής ζήτησης, τη στιγμή που η παγκόσμια οικονομία εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης;».