ΚΚΕ για τουρκική κυβέρνηση: Οι τελευταίες εξελίξεις συνιστούν αναβάθμιση της επιθετικότητάς της

Για αναβάθμιση της τουρκικής επιθετικότητας κάνει λόγο το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος σε νεότερη ανακοίνωσή του, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις στα ελληνοτουρικά με την πορεία του Ορούτς Ρέις πλησίον του Καστελόριζου και με τον πρόσφατο νόμο που επικυρώθηκε στην τουρκική βουλή για την επέκταση του χώρου Έρευνας και Διάσωσης.

Το ΚΚΕ εξαπέλυσε, παράλληλα, επίθεση στην κυβέρνηση της ΝΔ, στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και στα άλλα κόμματα του «ευρωατλαντικού τόξου», ότι έχουν εκτεθεί ανεπανόρθωτα και πρέπει να αναλάβουν μεγάλες ευθύνες, τόσο για την υπεράσπιση των γεωστρατηγικών συμφερόντων της ελληνικής αστική τάξης, όσο και για τον ισχυρισμό ότι το μπλοκ των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, αποτελούν ασπίδα έναντι της τουρκικής επιθετικότητας.

Αυτό ακριβώς δείχνουν τόσο οι νέες τουρκικές NAVTEX όσο και ο πρόσφατος νόμος της τουρκικής βουλής για την επέκταση του χώρου Έρευνας και Διάσωσης, που υπηρετεί τις στοχεύσεις του δόγματος της Γαλάζιας Πατρίδας, αμφισβητώντας τα σύνορα των κρατών της περιοχής.

Συνεχίζοντας, υπογραμμίζει ότι η κυβερνητική θέση που καθόρισε ως κόκκινη γραμμή τα 6 ν. μίλια των χωρικών υδάτων είναι προβληματική, γιατί αφήνει περιθώρια και δίνει άλλοθι στις επικίνδυνες κινήσεις του Ορούτς Ρέις, ιδίως πλησίον του Καστελόριζου, ενώ όσον αφορά την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ν. μίλια νότια και ανατολικά της Κρήτης, όχι μόνο δεν υπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα, αλλά τροφοδοτεί και την κλιμάκωση της έντασης στην περιοχή.

Τι υποστηρίζει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος

Πρώτον, πως η επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ν. μίλια είναι δικαίωμα που απορρέει από τη Διεθνή Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας και ισχύει για κάθε χώρα, όμως στα χέρια αυτών που έχουν την πραγματική εξουσία σήμερα, δεν μπορεί αυτό να υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα, ούτε μπορεί να λειτουργήσει ως πανάκεια και να δώσει απάντηση στην τουρκική επιθετικότητα. Αντίθετα, μπορεί και να περιπλέξει παραπέρα την κατάσταση, να οξύνει τους ανταγωνισμούς σε βάρος όλων των λαών της περιοχής.

Δεύτερον, η ελληνική περιοχή ευθύνης για την Έρευνα και Διάσωση έχει καθοριστεί ήδη από τη δεκαετία του ‘50, με συμφωνία στα πλαίσια συνδιάσκεψης του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για τα αεροπορικά ατυχήματα και από το 1979 για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα, με τη Διεθνή Σύμβαση του Αμβούργου και διαμέσου του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού στον Πειραιά. Το θέμα είναι κρίσιμο, σε περίπτωση ατυχήματος απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις και δε χωρούν παζάρια, που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΚΚΕ, ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ, 12 ΝΑΥΤΙΚΑ ΜΙΛΙΑ, ΟΡΟΥΤΣ ΡΕΙΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!