κακλαμάνης-κατά-υπαιθ-μετατρέπουν-σε-323327
ΠΟΛΙΤΙΚΗ | 07.02.2022 | 14:00

Κακλαμάνης κατά ΥΠΑΙΘ: Μετατρέπουν σε πειραματικό σχολείο, χωρίς διαβούλευση 

Προβληματισμό και αναστάτωση σε γονείς και μαθητές του 26ου Γυμνασίου Αθηνών έχουν προκαλέσει οι πληροφορίες περί πρόθεσης και εισήγησης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για μετατροπή του εν λόγω σχολείου σε Πειραματικό.

Το θέμα φέρνει στην επιφάνεια ο Βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, Νικήτας Κακλαμάνης, με ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στην οποία ζητά να ενημερωθεί εάν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι συγκεκριμένες πληροφορίες.

Ο Ν. Κακλαμάνης αρχικά επισημαίνει ότι η εισήγηση γίνεται χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) και έχει σκοπό να δημιουργήσει ένα Πειραματικό Σχολείο (Γυμνάσιο-Λύκειο) για την εισαγωγή των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία του Μαρασλείου με τη μέθοδο των συνδεδεμένων σχολείων, μεθοδεύοντας την κατάργηση του μοναδικού δημόσιου σχολείου, του 26ου Γυμνασίου Αθηνών.

Κατά συνέπεια, όπως σημειώνει ο Βουλευτής Α’ Αθηνών της ΝΔ, οι μαθητές που φοιτούν στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, και οι οποίοι, μέχρι σήμερα, συνέχιζαν τη φοίτησή τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση στο 26ο Γυμνάσιο Αθηνών, δεν θα έχουν πρόσβαση σε Δημόσιο Γυμνάσιο, καθώς στην περιοχή δεν υπάρχει άλλο Ημερήσιο Γυμνάσιο.

Αυτό συμβαίνει γιατί η εισαγωγή σε Πειραματικά Σχολεία γίνεται κατόπιν κλήρωσης -στην οποία συμμετέχουν μαθητές από όλη την Αττική- κι όχι με βάση τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

Αποτέλεσμα είναι η εν λόγω απόφαση να επηρεάζει και την πρόσβαση σε Δημόσιο Γυμνάσιο της περιοχής και τους μαθητές που φοιτούν στα 14ο και 16ο Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία Αθηνών, ενώ δημιουργούνται αρνητικές συνέπειες στον μακροχρόνιο προγραμματισμό των οικογενειών καθώς μια από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους για την επιλογή του τόπου μόνιμης κατοικίας είναι και η ύπαρξη καλών δομών εκπαίδευσης.

Παράλληλα, στερεί βίαια από τους μαθητές που μένουν στην περιοχή και φοιτούν μαζί σε όλο το δημοτικό, τη συνέχεια της κοινωνικής τους ζωής και της καθημερινότητάς τους (παρέες, φίλες/ους).

Για τον λόγο αυτό, ο Ν. Κακλαμάνης ζητά να ενημερωθεί σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας για να προστατεύσει το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών της Α’ Δημοτικής Κοινότητας (Κολωνακίου) στη δημόσια εκπαίδευση και να διασφαλίσει την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των παιδιών και των οικογενειών τους.

Δείτε το κείμενο της ερώτησης:

ΘΕΜΑ:  Ανησυχία γονέων και μαθητών για τη μετατροπή του 26ου Γυμνασίου Αθηνών σε Πειραματικό.

Ο Σύλλογός Γονέων και Κηδεμόνων του 15ου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών  που εδρεύει στην οδό Π. Κυριακού αρ. 10, Αθήνα και εξυπηρετεί παιδιά της Α’ Δημοτικής Κοινότητας (Κολωνακίου) πριν από λίγες ημέρες, ενημερώθηκε για την πρόθεση και την εισήγηση προς  το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας να μετατρέψει το 26ο Γυμνάσιο Αθηνών σε Πειραματικό Γυμνάσιο χωρίς να έχει προηγηθεί η αναγκαία διαβούλευση με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές).

Η παραπάνω εισήγηση έχει σκοπό έχει να δημιουργήσει ένα Πειραματικό Σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο) για την εισαγωγή των μαθητών που φοιτούν στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία του Μαρασλείου με τη μέθοδο των συνδεδεμένων σχολείων Για το σκοπό αυτό, μεθοδεύεται η επιβολή μίας λύσης ενάντια στα δικαιώματα των μαθητών και των οικογενειών των μονίμων κατοίκων της περιοχής του Κολωνακίου, η κατάργηση του μοναδικού δημόσιου σχολείου, του 26ου Γυμνασίου Αθηνών.

Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που φοιτούν στο 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, και οι οποίοι, μέχρι σήμερα, συνέχιζαν τη φοίτησή τους στην υποχρεωτική εκπαίδευση στο 26ο Γυμνάσιο Αθηνών, δεν θα έχουν πρόσβαση σε Δημόσιο Γυμνάσιο, καθώς στην περιοχή δεν υπάρχει άλλο Ημερήσιο Γυμνάσιο και η εισαγωγή σε Πειραματικά σχολεία γίνεται κατόπιν κλήρωσης – στην οποία συμμετέχουν μαθητές από όλη την Αττική – και όχι με βάση τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.

             Η παραπάνω απόφαση επηρεάζει  και την πρόσβαση σε δημόσιο Γυμνάσιο της περιοχής και τους μαθητές που φοιτούν στα 14ο και 16ο Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία Αθηνών.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η περιοχή Κολωνακίου, δεν διαθέτει ούτε Δημοτικό Σχολείο, καθώς το 15ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών απομακρύνθηκε από τον χώρο του Μαρασλείου που στεγαζόταν μέχρι το 2015. Σήμερα, στεγάζεται σε κτίριο που βρίσκεται στην Έβδομη Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Αθηναίων, εκτός, δηλαδή, των ορίων της σχολικής περιφέρειας της Πρώτης Δημοτικής Κοινότητας και πολλά από τα παιδιά μεταφέρονται με  σχολικά λεωφορεία.

Με την απόφαση αυτή, στερείται από τους μαθητές της περιοχής το δικαίωμα πρόσβασης στην δημόσια εκπαίδευση, καθώς δεν υπάρχει στα όρια της εκπαιδευτικής κοινότητας άλλο αντίστοιχο Γυμνάσιο. Αντίθετα, λειτουργούν στην περιοχή τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία του Μαρασλείου,  το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο / Σκουφά 43), το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Αθηνών (Τσόχα), το 2ο Πρότυπο ΓΕΛ και το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθηνών (Π. Κυριακού), στα οποία η εισαγωγή απαιτεί εξετάσεις ή κλήρωση.

Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα:

– να δημιουργούνται αρνητικές συνέπειες στον μακροχρόνιο προγραμματισμό των οικογενειών καθώς μια από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους για την επιλογή του τόπου μόνιμης κατοικίας είναι και η ύπαρξη καλών δομών εκπαίδευσης.

– να στερεί βίαια από τους μαθητές που μένουν στην περιοχή και φοιτούν μαζί σε όλο το δημοτικό, τη συνέχεια της κοινωνικής τους ζωής και της καθημερινότητάς τους (παρέες, φίλες/ους).

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η κυρία Υπουργός:

-Ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι το 26Ο Γυμνάσιο Αθηνών το μοναδικό σχολείο στην περιοχή του Κολωνακίου πρόκειται να μετατραπεί σε Πειραματικό ;

-Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να προστατεύσει το δικαίωμα πρόσβασης των μαθητών της Α’ Δημοτικής Κοινότητας (Κολωνακίου) στη δημόσια εκπαίδευση και να διασφαλίσει την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των παιδιών και των οικογενειών τους;