ΔΗΜΑΡ: Παραίτηση υπεύθυνου Αυτοδιοίκησης με βολές κατά Κουβέλη

Την παραίτησή του υπέβαλε από τη θέση του επικεφαλής του τομέα Αυτοδιοίκησης της ΔΗΜΑΡ, δημοτικός σύμβουλος Νέας Σμύρνης Ανδρέας Νεφελούδης, αντιδρώντας με την έμμεση υποστήριξη που παρέχει το κόμμα του και ο Φώτης Κουβέλης στο «μνημόνιο 3» και τις δυσμενείς για την Αυτοδιοίκηση και τους υπαλλήλους της διατάξεις. Μάλιστα, κατηγορεί τους διαπραγματευτές της ΔΗΜΑΡ και το Φώτη Κουβέλη που διαπραγματεύονται με την κυβέρνηση τα της Αυτοδιοίκησης ότι μετά τη συμμετοχή του κόμματος «δεν επέλεξαν τον δρόμο της συνεργασίας για την διατύπωση μεταρρυθμιστικών προτάσεων προς την κυβέρνηση και την τρόικα, με τον τομέα ή και τον υπεύθυνο του, αλλά κινήθηκαν αυτοβούλως και χωρίς καμία συνεννόηση με τα εντεταλμένα όργανα του κόμματος».

«Το αποτέλεσμα είναι οι περισσότερες των προτάσεων ή των επιλογών της κυβέρνησης για την αυτοδιοίκηση να έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς τις διακηρυγμένες θέσεις της ΔΗΜΑΡ για την Αυτοδιοίκηση, όπως και σε ευθεία σύγκρουση με όλες τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του χώρου (ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, ΠΕΔΑ κ.λπ.)», συνεχίζει και προσθέτει:

«Για όλους αυτούς τους λόγους, ζητώ από την ΕΕ να με απαλλάξει από τα καθήκοντα μου του υπευθύνου για την αυτοδιοίκηση της ΔΗΜΑΡ. Δεν μπορώ ακόμα περισσότερο ως αιρετός και ως εργαζόμενος στην Αυτοδιοίκηση, να εκπροσωπώ το κόμμα που οδηγεί στον οικονομικό μαρασμό τον χώρο, που συναινεί στις αντισυνταγματικές διατάξεις και προωθεί οριζόντια μέτρα για το ανθρώπινο δυναμικό της Αυτοδιοίκησης».

 

Η ΓΡΑΠΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΝΕΦΕΛΟΥΔΗ
ΜΝΗΜΟΝΙΟ-ΜΕΤΑΡΥΘΜΙΣΗ σημειώσατε 1

ΟΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥ «ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3»
ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το παρόν κείμενο παρουσιάζει με πληρότητα τις απόψεις μου για το σύνολο των μέτρων που ψηφίστηκαν στα πλαίσια του «μνημονίου 3» και αφορούν στην Δημόσια Διοίκηση και Αυτοδιοίκηση, όπως και στις συμπληρώσεις που προέκυψαν από τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.

Οι απόψεις μου αυτές εδράζονται στις κοινές (ακόμα;) θέσεις μας για την αυτοδιοίκηση, οι οποίες ήταν το πολιτικό εργαλείο της ΔΗΜΑΡ για την επιτυχή παρουσία της στις εκλογές του 2010.

Πρέπει να σημειώσω ότι ο χώρος της αυτοδιοίκησης είναι ο μοναδικός, ίσως, μαζικός χώρος (εκτός των ΑΕΙ) στον οπόιο η ΔΗΜΑΡ έιχε, από ιδρύσεως της, παρουσία και μάλιστα πολύ σημαντική. Παρουσία που την κατέταξε ως Τρίτη δύναμη στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης.

Παρόλα αυτά και παρόλη τη δυναμική παρουσία του τομέα αυτοδιοίκησης, οι διαπραγματεύτες μας, μετά την συμμετοχή της ΔΗΜΑΡ στην κυβέρνηση, δεν επέλεξαν τον δρόμο της συνεργασίας για την διατύπωση μεταρρυθμιστικών προτάσεων προς την κυβέρνηση και την τρόικα, με τον τομέα ή και τον υπεύθυνο του, αλλά κινήθηκαν αυτοβούλως και χωρίς καμία συννενόηση με τα εντεταλμένα όργνα του κόμματος.

Το αποτέλεσμα είναι οι περισσότερες των προτάσεων ή των επιλογών της κυβέρνησης για την αυτοδιοίκηση να έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς τις διακηρυγμένες θέσεις της ΔΗΜΑΡ για την Αυτοδιοίκηση, όπως και σε ευθεία σύγκρουση με όλες τις αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του χώρου (ΚΕΔΕ, ΕΝΠΕ, ΠΕΔΑ κ.λπ).

Για όλους αυτούς τους λόγους, ζητώ από την ΕΕ να με απαλλάξει από τα καθήκοντα μου του υπευθύνου για την αυτοδιοίκηση της ΔΗΜΑΡ. Δεν μπορώ ακόμα περισσότερο ως αιρετός και ως εργαζόμενος στην αυτοδιοίκηση, να εκπροσωπώ το κόμμα που οδηγεί στον οικονομικό μαρασμό τον χώρο, που συναινεί στις αντισυνταγματικές διατάξεις και προωθεί οριζόντια μέτρα για το ανθρώπινο δυναμικό της αυτοδιοίκησης.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Οι αποφάσεις για την αυτοδιοίκηση που περιλαμβάνονται στο «μνημόνιο 3», δεν περιέχουν καμιά απολύτως μεταρρύθμιση ή διαρθρωτική αλλαγή, ιδιαίτερα μάλιστα σε ένα χώρο που είναι εκ προοιμίου ανοιχτός σε αλλαγές και μεταρρυθμίσεις. Αντίθετα, όλες αυτές οι επιλογές εντάσσονται στο ίδιο μοτίβο της ακραίας νεοφιλελεύθερης πολιτικής που διαπνέει όλο το πλαίσιο. Τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζονται με έναν εντελώς εισπρακτικό χαρακτήρα (κυρίως με αφαίμαξη θεσμοθετημένων πόρων), γίνονται επιλογές που οδηγούν σε ένα ανεξέλεγκτο μοντέλο ιδιωτικοποιήσεων χωρίς αρχές και κανόνες, εφαρμόζονται μισθολογικές πολιτικές λιτότητας σε όλα τα επίπεδα (εργαζόμενοι / αιρετοί). Γενικότερα το πλαίσιο δεν διαπνέεται από καμία ρύθμιση αναπτυξιακού χαρακτήρα και τέλος για πρώτη φορά μετά από έναν αιώνα θεσμικής λειτουργίας της αυτοδιοίκησης το αυτοδιοίκητο και η αυτοτέλεια της, που κατοχυρώνονται συνταγματικά, τίθενται σε «περιορισμό» με τις ρυθμίσεις που προβλέπονται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι όπως όλο το «μνημόνιο 3», δεν υπάρχει ούτε ψήγμα κάποιας στρατηγικής, δεν οριοθετείται τι κράτος επιλέγεται , για την αποκέντρωση και την τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη δεν αναφέρεται τίποτα. Μόνο περικοπές, απολύσεις και λιτότητα που οδηγούν μαθηματικά στο μαρασμό τον μοναδικό φορέα που σήμερα στη χώρα μας ασκεί κοινωνική πολιτική.

Από την άλλη πλευρά, ενώ υπό το πρόσχημα της χρηστής διαχείρισης, του εξορθολογισμού και της διαφάνειας, λαμβάνονται μια σειρά από μέτρα – τα οποία αφήνουν σκιές διαπλοκής με συμφέροντα (πχ απορρίμματα) – δεν λαμβάνονται οι κατεξοχήν μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες που με ασφάλεια θα μπορούσαν να οδηγήσουν στον εξορθολογισμό, στο εκσυγχρονισμό και στην αντιμετώπιση των παθογενειών του χώρου της δημόσιας διοίκησης και αυτοδιοίκησης.

Δηλαδή:

1:δεν θεσμοθετείται η υποχρεωτική εφαρμογή των συστημάτων διοίκησης ολικής ποιότητας, των αντικειμενικών διαδικασιών, της στοχοθεσίας, της αυτοαξιολόγησης των υπηρεσιών, για όλους τους οργανισμούς, μέσω των οποίων εφαρμογών θα μπορούσε να βελτιωθεί η παραγωγικότητα και η αποδοτικότητα των υπηρεσιών, να καταπολεμηθούν οι πελατειακές λογικές και να ενισχυθούν οι διαδικασίες χρηστής διαχείρισης και διαφάνειας.

2: Αφυδατώνονται όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά σχέδια των ΟΤΑ και των περιφερειών που θα αντιμετώπιζαν την ανεργία σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αφού τα πάντα είναι πνιγμένα σε ένα σκληρά γραφειοκρατικό και αντιαναπτυξιακό περιβάλλον και

3: Νομιμοποιείται και αποθρασύνεται ακόμα περισσότερο η αυθαίρετη λειτουργία του ελεγκτικού συνεδρίου σε θέματα σκοπιμότητας των επιλογών των τοπικών και περιφερειακών αρχών.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ:

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ-ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ-ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ.

Υπό το πρόσχημα και με τον ψευδεπίγραφο τίτλο της κινητικότητας, βρίσκονται στον «αέρα» σήμερα 2500 εργαζόμενοι, ως θυσία στον βωμό της τρόικα. Το μέτρο, που δυστυχώς υποστηρίζεται και από την ΔΗΜΑΡ (ενημερωτικό σημείωμα 19/11), καταδεικνύει τον απόλυτο ερασιτεχνισμό και την προχειρότητα που διαπνέει τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες αφού: α. δεν προκύπτει από πουθενά ότι αυτοί οι υπάλληλοι είναι υπεράριθμοι, β. αγνοείται πλήρως ότι όλοι αυτοί έχουν τακτοποιηθεί με θεσμικό τρόπο και την έγκριση του ΑΣΕΠ και πολλοί από αυτούς καταλαμβάνουν προσωποπαγείς θέσεις ,γ. Στο μεγαλύτερο βαθμό καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Δήμων, δ. Οι Δήμοι από το 2006 και μέχρι σήμερα έχουν μετατάξει, κυρίως σε φορείς του Δημοσίου, ένα μεγάλο μέρος από πλεονάζον προσωπικό, ε. Το υπουργείο δεν έχει γνώση ποιοι είναι αυτοί οι Δήμοι που στερούνται προσωπικού και ποιοι έχουν πλεονάζον (και ποιάς κατηγορίας) ώστε να γίνουν οι αναγκαίες μετατάξεις. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι όλα αυτά γίνονται χωρίς κάποιο στρατηγικό σχέδιο, δηλαδή τι δημόσιο χρειαζόμαστε, με ποιες αρμοδιότητες και κυρίως τι θα γίνει με τους εργαζόμενους που απασχολούνται σε συγχωνευόμενους φορείς και θα τεθούν και αυτοί σε διαθεσιμότητα όταν θα κλείσουν οι φορείς τους.

Από την άλλη πλευρά ο καθολικός περιορισμός, ή η περιστολή των προσλήψεων οδηγούν τους Δήμους σε αναθέσεις σε εταιρείες για την κάλυψη αναγκών σε κρίσιμους, κοινωνικά, τομείς.

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ

  • Σωστά περικόπτονται οι αποζημιώσεις των δημοτικών συμβούλων

  • Σωστά περικόπτονται οι αποζημιώσεις των μελών των διοικητικών συμβουλίων των ΝΠΔΔ και των ΝΠΙΔ

  • Λάθος τόσο ο υπολογισμός όσο και οι περικοπές των αμοιβών των αιρετών, αφού η αμοιβή τους δεν πρέπει να συνδέεται με τις αμοιβές των ΓΓ των Υπουργείων αλλά με αυτές των υπόλοιπων αιρετών του Ελληνικού Κράτους (βουλευτές). Με δεδομένο το ασυμβίβαστο, που δεν ισχύει για τους βουλευτές) οι περικοπές θα οδηγήσουν στο να ενδιαφέρονται για να γίνουν δήμαρχοι είτε οι πολύ πλούσιοι, είτε όσοι θα είχαν άλλες σκέψεις στο μυαλό τους. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αυτές οι θέσεις απαιτούν τουλάχιστον υπερ12ωρη απασχόληση.

  • Λάθος οι οριζόντιες περικοπές των αμοιβών των εργαζομένων στην αυτοδιοίκηση όπου ακολουθείται το γνωστό μοτίβο της ακραίας λιτότητας, πράγμα που οδηγεί στην περαιτέρω μείωση της παραγωγικότητας και της αποδοτικότητας στον κρίσιμο τομέα παροχής κοινωνικών και άλλων υπηρεσιών.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

  • Προβλέπεται εκτός από την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων, η οποία θα γίνει με δεδομένο το παλαιωμένο πλέον σχέδιο περιφερειακού προγραμματισμού και με ελεγχόμενες τεχνολογίες, η ιδιωτικοποίηση ακόμα και της αποκομιδής. Αυτή η επιλογή έχει «άρωμα» διαπλοκής και κρίνεται ως έωλη και άκρως αναποτελεσματική. Ερωτήματα, όπως το τι θα γίνει με το προσωπικό των ΟΤΑ, τι θα γίνει με τον στόλο των ΟΤΑ που εκτελεί την καθαριότητα, ή ακόμα και με την πλαστή προσέγγιση της δήθεν μείωσης του κόστους είναι αναπάντητα. Αν επιτραπεί, ομάδες δήμων να συστήνουν και να λειτουργούν ΣΜΑ τότε μπορεί να υπάρξει, χωρίς μειώσεις στο προσωπικό τους, μια μείωση δαπανών περισσότερο από 20%.

  • Προβλέπεται η ιδιωτικοποίηση πλευρών των κοινωνικών υπηρεσιών των ΟΤΑ, τι να πει κανείς

  • Δεν προβλέπεται καμία ρύθμιση που θα διευκόλυνε τους Δήμους να προχωρήσουν θεσμικά στην εξοικονόμηση πόρων, όπως μείωση του κόστους (50%) του Δημοτικού φωτισμού μέσω συμπράξεων με αντίστοιχες πιστοποιημένες εταιρείες προμήθειας ενεργειακών λαμπτήρων, όπως επίσης δεν προβλέπεται καμία ρύθμιση και για άλλες ενεργειακές επενδύσεις των ΟΤΑ που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα απασχόλησης στις περιοχές τους.

ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Προβλέπεται ότι θα εισπραχθούν πόροι από την διαχείριση της ακίνητης περιουσίας, τη στιγμή που τα μεγαλύτερα φιλέτα σε τοπικό επίπεδο ανήκουν σε φορείς του Δημοσίου ή κατασπαράσσονται από ιδιώτες με λεόντειες συμβάσεις ή μένουν αναξιοποίητα.

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ-ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ

Οι ρυθμίσεις που προβλέπονται στη πράξη νομοθετικού περιεχομένου παραβιάζουν για πρώτη φορά μετά από τον νόμο ΔΝΖ του Βενιζέλου το αυτοδιοίκητο του χώρου και ελέγχονται ως προς την συνταγματικότητα τους σε σχέση με την αυτοτέλεια των ΟΤΑ. Κρύβουν ακόμα μια τεράστια δυσπιστία ως προς τους υφιστάμενους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους αφού μέχρι σήμερα υπάρχουν, τόσο ο ελεγκτής νομιμότητας στο επίπεδο των αποκεντρωμένων διοικήσεων, όσο και ειδικές δομές στο Υπουργείο Εσωτερικών που ελέγχουν τους προϋπολογισμούς των ΟΤΑ. Οι επιλογές της κυβέρνησης δημιουργούν ένα ακόμα ενδιάμεσο μόρφωμα αγνοώντας το ότι όσο περισσότερους σταθμούς ελέγχου δημιουργείς αυξάνεις τις πιθανότητες έκνομων λειτουργιών. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς και την ανεξέλεγκτη πλέον παρέμβαση των επιτρόπων του ελεγκτικού συνεδρίου στη σκοπιμότητα των αποφάσεων της αυτοδιοίκησης (ο πρόεδρος είχε τοποθετηθεί επί του θέματος στο συνέδριο της ΚΕΔΕ στη Κομοτηνή) τότε δεν μπορούμε εν έτει 2012 να ομιλούμε περί αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

Ζητείται από το κράτος η περιστολή των δαπανών, επιβάλλονται περιοριστικοί νόμοι και από την άλλη δεν δίδονται οι πόροι που έχουν από ετών παρακρατηθεί, παρότι ήταν νομοθετικά προσδιορισμένη η καταβολή τους. Η αυτοδιοίκηση με λίγα λόγια οδηγείται σε μαρασμό και μάλιστα με την συνέργια σε αυτό του κόμματος που παραδοσιακά είχε προνομιακή σχέση με τον χώρο.

Όλοι οι παραπάνω λόγοι με αναγκάζουν στην παραίτηση από την θέση του υπευθύνου της αυτοδιοίκησης όπως αναφέρω και στην αρχή του κειμένου.

 

ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!