καίει-ή-δεν-καίει-βενζίνη-τελικά-280528
ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ | 20.08.2012 | 14:32

Καίει ή δεν καίει βενζίνη, τελικά;

Ο Κ. Καραμανλής ο πρεσβύτερος είχε πει πως «η Ελλάδα είναι ένα απέραντο φρενοκομείο».

Και αυτό το αποδεικνύουν, αυτή τη φορά οι ποδηλάτες της Θεσσαλονίκης, το «BikeRespect» (μία πρωτοβουλία ενεργών πολιτών που στόχο έχει τη διάδοση της χρήση του ποδηλάτου).

Με επιστολή τους προς τον υπουργό Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, του επισημαίνουν τα… αυτονόητα, στην περίπτωση που κάποιος νέος θέλει να ανοίξει μία επιχείρηση γύρω από το ποδήλατο: πως το συγκεκριμένο μέσο μεταφοράς δεν… καίει βενζίνη αλλά ανθρώπινη ενέργεια (παρ. 1, άρθρο 1, Ν. 3542/2007), δε χρειάζεται να φέρει αριθμό κυκλοφορίας (παρ.1 & 2, άρθρο 80, Ν. 3542/2007) και επιτρέπεται να κυκλοφορεί σε πεζοδρόμους ή αρχαιολογικούς χώρους, εκτός εάν αντίστοιχη σήμανση απαγορεύει κάτι τέτοιο.

Έλα, όμως, που για την άσκηση επαγγέλματος εκμίσθωσης ποδηλάτων απαιτείται άδεια της οποίας οι διαδικασίες χορήγησης αναφέρονται στην Αστυνομική Διάταξη 1/1994 και χορηγείται από τους ΟΤΑ Α’ βαθμού (δήμους), έπειτα από το Νόμο 2647/98 (άρθρο 3, παρ. 19) περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε περιφέρειες.

Σύμφωνα με την Αστυνομική Διάταξη 1/1994, για να μπορέσει κάποιος να λειτουργήσει κατάστημα εκμίσθωσης ποδηλάτων, θα πρέπει μεταξύ άλλων να τηρήσει και προϋποθέσεις που αναφέρονται αποκλειστικά σε μοτοποδήλατα, «κάτι που για όλους όσοι γνωρίζουν τις βασικές διαφορές μεταξύ των δύο οχημάτων, μπορεί να χαρακτηριστεί από παράλογο έως και αποτρεπτικό», όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το «BikeRespect».

Μεταξύ των υποχρεώσεων ενός καταστηματάρχη ενοικίασης ποδηλάτων, σύμφωνα με την Αστυνομική Διάταξη για τα μοτοποδήλατα, είναι ότι θα πρέπει να έχει και έχει και αριθμούς κυκλοφορίας στα ποδήλατά του.