τι-αλλάζει-στην-ανώτατη-εκπαίδευση-τ-364518
ΠΑΙΔΕΙΑ | 01.11.2017 | 13:15

Τι αλλάζει στην Ανώτατη Εκπαίδευση–Το σχέδιο για το Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής

Τη βάση του ανασχεδιασμού της ανώτατης εκπαίδευσης θα αποτελέσει το πλαίσιο συνεργασίας Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Ωστόσο, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, καθοριστικοί παράγοντες στη διαμόρφωση και εξέλιξη του ενιαίου χώρου θα είναι ο ρόλος των πανεπιστημίων όπως τα ίδια θα τον περιγράψουν στον 5ετή σχεδιασμό τους, τον οποίο καλούνται να υποβάλουν το επόμενο διάστημα, και οι νέες διετείς δομές που θα λειτουργούν εντός των ΑΕΙ και ήδη έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών ιδρυμάτων.

Οι δομές αυτές, ως μετεξέλιξη της μεταλυκειακής εκπαίδευσης είναι στοιχείο του νέου προφίλ των ΑΕΙ. Διευρυμένα σε δομές και σπουδές, με πολύ λίγα ενδεχομένως ΤΕΙ στους κόλπους τους και ίσως με περισσότερους εισακτέους. “Είναι στόχος μας σχολές ανθρωπιστικών, κοινωνικών και άλλων διαφόρων θεωρητικών σπουδών να έχουν ανοιχτό αριθμό εισακτέων. Δεν συζητάμε για ιατρικές, πολυτεχνικές και νομικές” είπε σε σχετική συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Παιδείας.

Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας ήδη έχουν καταγραφεί περίπου 30 τέτοιες σχολές. “Από αυτές αποκλείστηκαν υποψήφιοι λόγω του κλειστού αριθμού θέσεων, παρά το γεγονός ότι πήγαν καλά βαθμολογικά. Γιατί να μην σπουδάσουν αυτό που θέλουν;” τόνισε ο κ. Γαβρόγλου. Προς μελέτη είναι και το ενδεχόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων.

Διετείς σπουδές

Επίκειται σύντομα η θεσμοθέτηση. Θα λειτουργούν εντός των ιδρυμάτων, θα παρέχονται δωρεάν (δεκτές όμως και οι χορηγίες υπό τους προβλεπόμενους όρους) θα χορηγούν πιστοποιημένα διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Στόχος να μπει στο μηχανογραφικό του 2018. Σύντομα θα κατατεθεί του σχετικό σχέδιο νόμου για την ίδρυση και λειτουργία του νέου Ιδρύματος από την 1η Ιανουαρίου. Θα οριστεί Διοικούσα Επιτροπή. “Ακαδημαϊκά και μόνο τα κριτήρια” είπε ο κ. Γαβρόγλου. Έχει ήδη υπάρξει συμφωνία για 75% των τμημάτων. Καμία συζήτηση για την ιατρική σχολή.