κκε-ερώτηση-για-την-σκανδαλώδη-προκήρ-980163
ΠΑΙΔΕΙΑ | 29.09.2022 | 18:45

ΚΚΕ: Ερώτηση για την σκανδαλώδη προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού του υπουργείου Παιδείας

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη σκανδαλώδη προκήρυξη ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού με τίτλο «Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα», κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ.

Το κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφουν οι βουλευτές του Κόμματος Γιάννης Δελής, Γιάννης Γκιόκας, Νίκος Καραθανασόπουλος, Μαρία Κομνηνάκα, Γιώργος Λαμπρούλης, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Παπαναστάσης και Μανώλης Συντυχάκης, έχει ως εξής:

«Στις αρχές Αυγούστου, με οδηγία του Υπουργείου Παιδείας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) προκήρυξε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό με τίτλο “Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα”. Ο διαγωνισμός αυτός εντάσσεται στην αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και μεταξύ άλλων περιέχει την ανάπτυξη Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, την υλοποίηση Ψηφιακού Αποθετηρίου και τη δημιουργία εκπαιδευτικού περιεχομένου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο υπέρογκο ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι του Σωματείου Εργαζομένων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) οι προδιαγραφές του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι πανομοιότυπες με τις προδιαγραφές έργων και υπηρεσιών που υλοποιεί, συντηρεί και αναβαθμίζει εδώ και χρόνια το ίδιο το ΙΤΥΕ. Οι ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες “e-me” και “e-class” του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, τα ψηφιακά αποθετήρια ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων “Φωτόδεντρο”, η ψηφιακή Βιβλιοθήκη Διαδραστικών Βιβλίων “ebooks.edu.gr” είναι μερικές ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται από το ΙΤΥΕ. Αυτές οι υπηρεσίες χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον την περίοδο της πανδημίας και στήριξαν την εκπαιδευτική διαδικασία ενώ χρησιμοποιούνται και σήμερα ως βοηθητικά εργαλεία των εκπαιδευτικών και των σχολείων.

Αντίστοιχος διαγωνισμός, που χρηματοδοτείται και αυτός από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ, για τη δημιουργία ολοκληρωμένου ψηφιακού πληροφοριακού συστήματος για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (eSchools) προκηρύχθηκε στις αρχές καλοκαιριού όπου και σε αυτή την περίπτωση αφορά υπηρεσίες που εδώ και χρόνια υλοποιεί και υποστηρίζει το ΙΤΥΕ.

Το Υπουργείο Παιδείας αντί να ενισχύσει τις υποβαθμισμένες δημόσιες υποδομές και τους υποστελεχωμένους οργανισμούς, να αναβαθμίσει τα ανεπαρκή τεχνολογικά μέσα και τις ψηφιακές υπηρεσίες, που την περίοδο της πανδημίας χάρις στις φιλότιμες προσπάθειες των ίδιων των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών στήριξαν τη δημόσια εκπαίδευση, δίνει “δωράκια” εκατομμυρίων ευρώ σε ιδιωτικές επιχειρήσεις και συμφέροντα. Αυτά ακριβώς τα ζητήματα ανέδειξαν με τις κινητοποιήσεις τους ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας και οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα σωματεία και τις ομοσπονδίες τους απαιτώντας να ενισχυθούν οι δημόσιες υποδομές και όχι να χαρίζονται άμεσα ή έμμεσα εκατομμύρια ευρώ σε μονοπωλιακούς ομίλους του κλάδου.

Η προκήρυξη των συγκεκριμένων διαγωνισμών, συνολικού ύψους 63 εκατομμυρίων ευρώ, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι του ΙΤΥΕ, αν υλοποιηθούν από το ίδιο το ΙΤΥΕ θα στοιχίσουν στο δημόσιο θεαματικά λιγότερα χρήματα. Η τεράστια σπατάλη των εκατομμυρίων ευρώ προς τους ιδιώτες για τη δημιουργία πανομοιότυπων συστημάτων με τα υπάρχοντα, την ίδια στιγμή που η χρηματοδότηση της λειτουργίας και συντήρησης των υποδομών του ΙΤΥΕ γίνεται με το σταγονόμετρο αποτελεί σκάνδαλο και αποκαλύπτει την ουσία της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της κυβέρνησης.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση έτσι ώστε:

– Να μην υλοποιηθούν οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί και αντ’ αυτού να αξιοποιηθούν οι δημόσιοι οργανισμοί (π.χ. ΙΤΥΕ) για την υλοποίηση των αναγκαίων έργων.

– Να αναβαθμιστούν και να χρηματοδοτηθούν οι δημόσιες υποδομές και υπηρεσίες και να στελεχωθούν επαρκώς οι δημόσιοι οργανισμοί που στηρίζουν τεχνολογικά την εκπαιδευτική διαδικασία.

– Να σταματήσει η απόσπαση έργων και αρμοδιοτήτων από το ΙΤΥΕ και η παράδοσή τους σε ιδιώτες και να προκηρυχθούν μόνιμες θέσεις εργασίας στον οργανισμό για την ενίσχυσή του».