πανελλαδικές-καθηγητές-μαζεύουν-υπο-756767
ΠΑΙΔΕΙΑ | 22.03.2022 | 08:37

Πανελλαδικές: Καθηγητές μαζεύουν υπογραφές για μείωση της εξεταστέας ύλης

Πανελλαδικές εξετάσεις: Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και να μειωθεί η ύλη και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ζητούν με σχετικές ανακοινώσεις οι ΕΛΜΕ Πειραιά και Κέρκυρας.

Ειδικότερα, η ΕΛΜΕ Πειραιά, ζητά άμεση δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων καθώς και να ανακληθεί το έγγραφο που καλεί σε αναμορφώσεις προγραμμάτων.

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Κέρκυρας συγκεντρώνουν υπογραφές ζητώντας τη μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελληνίων εξετάσεων 2022 και τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων.

Η ΕΛΜΕ Πειραιά τονίζει τα εξής: 

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για τη μεγάλη σφαγή των μαθητών του Λυκείου. Η Τράπεζα Θεμάτων ενημερώνεται με πλήθος θεμάτων, πολλά από τα οποία είναι ακραία δύσκολα και υπερβολικά, εντελώς αναντίστοιχα με την σχολική πραγματικότητα.

Σε μια κοινωνία με τάξεις και κοινωνικές ανισότητες, τα εξεταστικά φίλτρα είναι ταξικά φίλτρα. Τα πρώτα καi πιο μαζικά θύματα αυτής της εξεταστικής σφαγής θα είναι τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, τα οποία δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (γιατί αυτό είναι η Τράπεζα Θεμάτων) σε πλήθος μαθημάτων από την Α’ Λυκείου. Θυμίζουμε ότι τη χρονιά 2013-14, όταν είχε εφαρμοστεί Τράπεζα Θεμάτων, το ποσοστό των μεταξεταστέων της Α’ Λυκείου εκτινάχθηκε, από το 4% της προηγούμενης χρονιάς, στο 23,5%!

Η εφαρμογή της όχι μόνο θα οδηγήσει σε απόρριψη χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, αλλά και θα δημιουργήσει, μπροστά στην προοπτική της συνέχισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ψυχολογία σπασίματος και αποθάρρυνσης και σε όλους τους υπόλοιπους, καθώς θα δουν τους βαθμούς τους να καταβαραθρώνονται.

Ταυτόχρονα, επιδίωξη του ΥΠΑΙΘ είναι να δημιουργήσει στο μέλλον μια ασφυκτική πίεση στους εκπαιδευτικούς, ώστε, κάτω από την τρομοκρατία της αξιολόγησης, να είναι αυστηροί στους προφορικούς βαθμούς για να μην προκύπτει μεγάλη απόκλιση από τα αποτελέσματα των εξετάσεων με Τράπεζα Θεμάτων.

Μαζί με την εφαρμογή του άλλου ταξικού κόφτη, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στόχος της κυβέρνησης και του κεφαλαίου για τους χώρους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είναι η αποθάρρυνση των νέων από το όνειρο των σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η εξώθησή τους σε δομές μεταγυμνασιακής κατάρτισης. Για να παραδοθούν από τα δεκαπέντε τους χρόνια στον εφιάλτη της απλήρωτης ή μισοπληρωμένης εργασίας χωρίς δικαιώματα.

Ζητάνε «αναμόρφωση προγραμμάτων»

Ανεξάρτητα από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, τα δύο χρόνια πανδημίας και της διαλυτικής κατάστασης και των κενών που δημιουργήθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάνουν απαραίτητη την άμεση και δραστική μείωση της ύλης σε όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων. Αντί για αυτό, με νέο απαράδεκτο έγγραφό του το ΥΠΑΙΘ (29601/ΓΔ4/16-03-2022) καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία, όταν «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις»! Ουσιαστικά, καλεί σε έναν χειρισμό για να φαίνεται ότι «βγαίνει» η, έτσι κι αλλιώς, υπέρογκη ύλη, έχοντας ως μοναδική επιδίωξη να νομιμοποιήσει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. Αποτελεί μια ακόμα άθλια μεθόδευση που «ξεχειλώνει», εντατικοποιεί και διαλύει παραπέρα την εκπαιδευτική διαδικασία. Θύματα και πάλι οι μαθητές και οι μαθήτριες.

  • Απαιτούμε την ανάκληση της εγκυκλίου. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων. Απαιτούμε να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.
  • Απαιτούμε κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
  • Όχι σπουδές για λίγους και εκλεκτούς – αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς.

Απεργούμε μαζικά στις 6/4!

Παράλληλα η ΕΛΜΕ Κέρκυρας καλεί τους συναδέλφους σε Συλλογή Υπογραφών για τη μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων:

«Να ακουστεί η φωνή και η αγωνία των μαθητών μας»

Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και υποκατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την τηλεκπαίδευση, με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία και στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, έχοντας να αντιμετωπίσουν μια καθόλου «κανονική» χρονιά, με επιπλέον ύλη, ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, – τα οποία δεν έχουν καλυφθεί ακόμα -με πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών λόγω covid, με εκπαιδευτικούς που προσλήφθηκαν, πολύ μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.   

Ειδικότερα οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τύπων Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης, 2 χρόνια μακριά από τα σχολεία  και η πλειοψηφία τους θα δώσει πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές , απολυτήριες). Αυτοί οι μαθητές καλούνται να μάθουν, να επεξεργαστούν και να αφομοιώσουν, ώστε να εξεταστούν,  έναν αυξημένο όγκο ύλης, όπως τον έχει καθορίσει το Υπουργείο.

Το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε υπερβολικό επίπεδο και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ. Ειδικά για τη Β’ Λυκείου των ΕΠΑΛ, τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες μέρες, 1,5 μήνα δηλαδή, πριν κλείσουν τα σχολεία. Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες δίνουμε καθημερινά μάχη για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως όμως για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, οξύνοντας την ανασφάλεια και την πίεση που νιώθουν.

Η απόφαση του Υπουργείου και της κυβέρνησης να αντιμετωπίζει την κατάσταση ως κανονική ενώ δεν είναι, η εμμονή του να εφαρμόσει το πρόγραμμά του, χωρίς να υπολογίζει τους μαθητές και την αγωνία τους, αδιαφορώντας για τις δυσκολίες των παιδιών εξαιτίας και της φετινής κατάστασης με τον covid στα σχολεία, έχει δημιουργήσει στους μαθητές και τις οικογένειές τους, όπως επίσης και στους εκπαιδευτικούς ένα αγχωτικό περιβάλλον, με το κυνηγητό της ύλης να μετατρέπεται σε κυρίαρχο ζητούμενο.

Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας, ως εκπαιδευτικοί, ζητάμε τη μείωση – αναδιάρθρωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ύλης των άλλων τάξεων και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Οι καθηγητές-τριες  του Γυμνασίου/ ΓΕΛ /ΕΠΑΛ  ……………………….

Α/Α    ΕΠΩΝΥΜΟ    ΟΝΟΜΑ    ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ    ΥΠΟΓΡΑΦΗ