έκθεση-καταπέλτης-σεεδδ-ανακαλέστε-3-559-65488
ΔΗΜΟΣΙΟ | 22.01.2017 | 13:47

Έκθεση-καταπέλτης ΣΕΕΔΔ: Ανακαλέστε 3.559 μετατάξεις εκπαιδευτικών

Ανάκληση του συνόλου των διοικητικών πράξεων των 3.559 υποχρεωτικών μετατάξεων που έγιναν το 2013 από τον τότε υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιστόπουλο, εισηγείται το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, διότι, σύμφωνα με την έκθεση “καταπέλτης”  στην ακολουθηθείσα διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων έγινε κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 82 παρ. 11 του ν.4172/2013

Σύμφωνα με πληροφορίες του esos η έκθεση που στάλθηκε στην πολιτική ηγεσία από την περασμένη Άνοιξη, καταλήγει  στα συμπεράσματα ότι  την ακολουθηθείσα διαδικασία υποχρεωτικών μετατάξεων του άρθρου 82 παρ. 11 του ν.4172/2013:

1. Δεν έγινε επεξεργασία και συσχετισμός των καταχωρημένων στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 7 του ν.3848/2010 στοιχείων από την αρμόδια υπηρεσία.

2. Η εισήγηση για τον προσδιορισμό κενών και πλεονασμάτων των δύο βαθμιδών εκπαίδευσης δεν συντάχθηκε, όπως προβλεπόταν, από τη Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά το σχέδιο αυτής δόθηκε από το Γραφείο Υπουργού και υπογράφηκε μόνο από τους αρμόδιους Τμηματάρχες με διατυπωμένες επ’ αυτού τις διαφωνίες- επιφυλάξεις τους, χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής και διεκπεραίωσης.

3. Η διαπιστωτική πράξη του υπουργού, το σχέδιο της οποίας επίσης δόθηκε στην Υπηρεσία από το Γραφείο Υπουργού, μνημονεύει στο σκεπτικό της εισήγηση που στερείται νόμιμης υπόστασης, και αποτυπώνει κενά στην Π/βάθμια Εκπαίδευση και πλεονάσματα στη Δ/βάθμια Εκπαίδευση, των οποίων η ορθότητα όχι μόνον δεν ελέγχθηκε από την Υπηρεσία, αλλά και, όπως προέκυψε από τις διαπιστώσεις της παρούσας, αποκλίνουν σημαντικά από τα πραγματικά δεδομένα της συγκεκριμένης περιόδου.

4. Η  υπουργική απόφαση καθορισμού του αριθμού θέσεων για μετάταξη εκπαιδευτικών Δ/βάθμιας στην Π/βάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις αποτελεί επιμέρους πράξη σύνθετης διοικητικής ενέργειας, ερειδόμενη στη διαπιστωτική πράξη …, η οποία φέρει τις ανωτέρω πλημμέλειες.

5. Δεν καταρτίστηκε από την υπηρεσία αξιολογικός πίνακας κατάταξης, βάσει των μορίων των αιτηθέντων εκπαιδευτικών, αλλά δόθηκε από το Γραφείο Υπουργού αλφαβητικός πίνακας με τα ονόματα των προς μετάταξη εκπαιδευτικών, τόσο σε θέσεις εκπαιδευτικών Π/βάθμιας Εκπαίδευσης, όσο και σε διοικητικές θέσεις.

6. Η υπουργική απόφαση  με την οποία μετατάχθηκαν 3.122 εκπαιδευτικοί, ως ατομική διοικητική πράξη, στερείται σαφούς, ειδικής, επαρκούς αιτιολογίας από την οποία να προκύπτει η συνδρομή των κατά νόμο προϋποθέσεων για την έκδοσή της (σύνταξη αξιολογικού πίνακα για την επιλογή των μετατασσόμενων), κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 17 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας

7. Η δεύτερη διαπιστωτική πράξη …δεν συνιστά διορθωτική ενέργεια της Διοίκησης βασιζόμενη στις πραγματικά υφιστάμενες κενές οργανικές θέσεις, αλλά υπήρξε απόρροια του πλήθους των ενστάσεων που υποβλήθηκαν.

8. Οι πλημμέλειες της διαδικασίας που επισημάνθηκαν στην παρούσα (παράλειψη σύνταξης πίνακα κατάταξης, άτυπη εισαγωγή κριτηρίου εντοπιότητας κλπ) είχαν ως συνέπεια τη δημιουργία αδιεξόδου, καθώς η Υπηρεσία αδυνατούσε να προβεί σε αντικειμενική εξέταση και κρίση επί των ενστάσεων, με αποτέλεσμα την έκδοση πλήθους μεταγενέστερων υπουργικών αποφάσεων μετατάξεων, επίσης με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας, που αποσκοπούσαν στην ικανοποίηση αιτημάτων ενισταμένων.

Διαφωνούσε η αρμόδια υπηρεσία και ο Γενικός Γραμματέας Θανάσης Κυριαζής

Οι Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, επισημαίνουν ότι  η διαδικασία μετάταξης εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2013-14 (άρθρο 82, παρ.11 του ν.4172/2013) πραγματοποιήθηκε παρά τις διατυπωμένες επί των σχεδίων των σχετικών διοικητικών πράξεων επιφυλάξεις και αντιρρήσεις της Υπηρεσίας και του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα  Θανάση Κυριαζή, με επανειλημμένες παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας στο έργο της ελεγχόμενης υπηρεσίας.

Τριπλάσιος ο αριθμός των   μεταταχθέντων εκπαιδευτικών  επί του αριθμού των υφιστάμενων κενών

Από τον ανωτέρω πίνακα καθίσταται σαφές ότι ο αριθμός των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών είναι σχεδόν τριπλάσιος του αριθμού των υφιστάμενων κενών.

Πηγή: esos.gr