Υπόμνημα σχετικά με την επικείμενη κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών στους Δήμους, απέστειλε το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προς τους Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης.
Η Ένωση Διευθυντών, αφού αρχικά καταγγέλει ότι δεν κλήθηκε στην εν λόγω επιτροπή προκειμένου να καταθέσει της απόψεις της ως φορέας, τονίζει στο υπόμνημα της ότι το σημαντικό είναι να διασφαλιστεί η πλήρης διαφάνεια σχετικά με τον τρόπο κατανομής της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης στα σχολεία.
“Η οικονομική επιχορήγηση, που δικαιούται η κάθε σχολική μονάδα, πρέπει να φτάνει σε αυτήν με ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, μέσω της καθιέρωσης ενός κοινά αποδεκτού αλγορίθμου με στοιχειώδη κριτήρια, όπως αυτά του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., της παλαιότητας των κτηρίων, αλλά και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων, και τη θεσμοθέτηση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ της οικονομικής επιχορήγησης που λαμβάνουν οι σχολικές μονάδες.”, επισημαίνει.
Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη κατάργηση των Ενιαίων Σχολικών Επιτροπών των Δήμων, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών ( άρθρα 27 και 28), που συζητείται στη Βουλή, και για το οποίο δυστυχώς δεν κληθήκαμε ως φορέας στην Επιτροπή σας για να καταθέσουμε τις απόψεις μας, έχει να επισημάνει τα εξής:
Το σημαντικό θέμα για εμάς δεν είναι αν θα υπάρχει ή όχι Ενιαία Σχολική Επιτροπή ή κάποια άλλη Επιτροπή στον Δήμο για τη διαχείριση των οικονομικών επιχορηγήσεων των σχολικών μονάδων.
Αυτό που έχει σημασία, είναι να διασφαλιστεί η ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ σχετικά με τον τρόπο κατανομής της κρατικής οικονομικής επιχορήγησης στα σχολεία.
Η οικονομική επιχορήγηση, που δικαιούται η κάθε σχολική μονάδα, πρέπει να φτάνει σε αυτήν με ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, μέσω της καθιέρωσης ενός κοινά αποδεκτού αλγορίθμου με στοιχειώδη κριτήρια, όπως αυτά του αριθμού των μαθητών, των τμημάτων, των αιθουσών, των γυμναστηρίων, των αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, των εργαστηρίων, των βιβλιοθηκών κ.λ.π., της παλαιότητας των κτηρίων, αλλά και τις ειδικότερες ανάγκες των σχολικών μονάδων, και τη θεσμοθέτηση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ της οικονομικής επιχορήγησης που λαμβάνουν οι σχολικές μονάδες.
Επίσης, χρειάζεται θεσμοθέτηση ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ των δαπανών που διατίθενται από τους Δήμους για την επισκευή και συντήρηση της κάθε σχολικής μονάδας κάθε σχολικό έτος.
Τέλος, στην Επιτροπή που θα διαχειρίζεται τις οικονομικές επιχορηγήσεις των σχολικών μονάδων, οι Δ/ντές-Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων θα πρέπει να έχουν ισχυρή εκπροσώπηση, αφού αυτοί είναι που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τα προβλήματα των σχολικών μονάδων.
Συμπληρωματικά, σας υπενθυμίζουμε τις προτάσεις που έχουμε ήδη καταθέσει, προς τα Υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών, ώστε να διασφαλιστεί, ενόψει και του χειμώνα, η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων:
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.
Με μια λιτή και σεμνή εκδήλωση με πολλούς συμβολισμούς, πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια ανδριάντα του Λόρδου…
Να παραδώσουν την έδρα τους ζητά από τους βουλευτές που απομακρύνθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ ζητά ο Πάνος Ρήγας. «Η…
Έντονη διαμαρτυρία εκφράζουν οι κάτοικοι του Αγαθονησίου, που έχουν μείνει χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Σημειώνεται ότι…
Μια μακροσκελή ανάρτηση, την πρώτη μετά την διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία και χαρακτηρίζει την…
Άλλο ένα σχολείο έπεσε θύμα της μη παροχής οικονομικών πόρων για τη συντήρηση του με αποτέλεσμα την πτώση σοβάδων…
Οι εργαζόμενοι της Amazon προχώρησαν σήμερα σε απεργιακές κινητοποιήσεις σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης καθώς…