τροποποίηση-των-μετακινήσεων-των-υπα-850270
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 23.02.2022 | 21:04

Τροποποίηση των μετακινήσεων των υπαλλήλων Περιφερειών – Αύξηση χιλιομετρικής αποζημίωσης

Την τροποποίηση θεσμικού πλαισίου για τις μετακινήσεις των υπαλλήλων των Περιφερειών και την αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης που λαμβάνουν για τις μετακινήσεις τους, ζητά με επιστολή της, η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων

Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας (ΟΣΥΑΠΕ).

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τους, σημειώνουν:

Είναι γνωστό σε όλους ότι οι υπάλληλοι των Περιφερειών μετακινούνται καθημερινά με εντολή της υπηρεσίας τους προκειμένου να εκτελέσουν τα καθήκοντα που απορρέουν από τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών τους.

Από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και την οικονομική κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, προκύπτουν πολλαπλά ζητήματα που έχουν σχέση με τις εντός και εκτός έδρας μετακινήσεις των εργαζομένων και τα οποία θα πρέπει να επιλυθούν.

1. Αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής αποζημίωσης. Η σημερινή χιλιομετρική αποζημίωση των 0,15 € ανά χιλιόμετρο δεν καλύπτει ούτε το κόστος του καυσίμου που απαιτείται. Απαιτείται η αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής στο ποσό των 0,30 € ανά χιλιόμετρο προκειμένου να είναι ικανή η στοιχειώδης κάλυψη των καυσίμων, των συντηρήσεων, των φθορών κλπ. Επισημαίνεται ότι η χρήση ιδιωτικών οχημάτων οφείλεται στην αντικειμενική και αποδεδειγμένη αδυναμία των υπηρεσιών να διαθέσουν υπηρεσιακά αυτοκίνητά.

2 Αύξηση των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας. Η μείωση των εργαζομένων είναι κατακόρυφη τα τελευταία χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν μειωθεί αντίστοιχα οι ανάγκες για μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας. Οι ανάγκες για μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας αντίθετα έχουν αυξηθεί και οι δικαιούμενες ημέρες μετακίνησης παραμένουν καθηλωμένες στις 60 ημέρες το χρόνο (από 120 που ήταν πριν χρόνια). Απαιτείται η επαναφορά των 120 ημερών το έτος, προκειμένου να είναι εφικτή η ανεμπόδιστη άσκηση των καθηκόντων των υπαλλήλων.

3. Τροποποίηση του ορισμού της έδρας του μετακινούμενου. Σε κάθε περίπτωση κάθε μετακίνηση θα πρέπει να αναφέρεται στο σημείο της εκκίνησης και στον προορισμό. Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο ως έδρα θεωρείται η έδρα της υπηρεσίας ή η οικία του υπαλλήλου ανάλογα με το ποιο είναι πλησιέστερο στο σημείο προορισμού και όχι το σημείο εκκίνησης, γεγονός απαράδεκτο αφού με αυτόν τον ορισμό πλήθος συναδέλφων δεν δικαιούται την ημερήσια αποζημίωση, παρόλο που εκτελεί μετακινήσεις άνω των 50 χλμ. Απαιτείται η τροποποίηση του ορισμού της έδρας και ως έδρα να θεωρείται το σημείο εκκίνησης της μετακίνησης και μόνο.

4. Ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία να θεωρείται μετακίνηση εκτός έδρας, η μετακίνηση από μία Περιφερειακή Ενότητα σε άλλη Περιφερειακή Ενότητα.

5. Χορήγηση πάγιων μηνιαίων οδοιπορικών για τις εντός έδρας μετακινήσεις.

Θεωρούμε ότι θα πρέπει άμεσα να ρυθμιστούν όλα τα παραπάνω ζητήματα προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα, τα οποία λειτουργούν ανασταλτικά σε κάθε προσπάθεια που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι για να ανταποκριθούν στα καθήκοντα που απορρέουν από τις αρμοδιότητες των υπηρεσιών τους.

Κοιν/ση

1. Περιφερειάρχες

2. ΕΝΠΕ