Σγουρός: Η Πανεπιστημίου δεν είναι δημοτικός δρόμος!

Τις ενστάσεις του για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας» καταθέτει το πρώην περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι:

– Δεν υπάρχουν πλήρεις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο

– Η Πανεπιστημίου δεν είναι δημοτικός δρόμος! Η ενοποίηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τους δρόμους αρμοδιότητας του δήμου όπως την Μητροπόλεως, την Αθηνάς, την Πατησίων, προσθέτει.

«Η Παράταξή μας θεωρεί ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση η σκέψη το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να γίνει ένας ενοποιημένος τόπος μιας ωραίας βόλτας, να μην ξεχνάμε όμως ότι κυρίως είναι τόπος εργασίας και πρέπει όσοι εργάζονται να εξυπηρετούνται χωρίς να ταλαιπωρούνται», τονίζει επίσης ο κ. Σγουρός.

Να σημειωθεί ότι μιλώντας χθες στην ΕΡΤ ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης πρότεινε ο Μεγάλος Περίπατος να εφαρμοσθεί αρχικά σαββατοκύριακα και αργίες. Ωστόσο, δεν εξήγησε πώς θα μετακινείται ο ποδηλατόδρομος και ο πεζόδρομος τις καθημερινές.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Ο «μεγάλος περίπατος της Αθήνας» όπως ονομάστηκε η ενοποίηση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας ξεκινά με τους χειρότερους οιωνούς.

Χωρίς να είμαστε αντίθετοι με το σύνολο του έργου και καθώς το ζήτημα δεν απασχόλησε το Περιφερειακό Συμβούλιο, σημειώνουμε και καταθέτουμε στο δημόσιο διάλογο τις διαπιστώσεις και ενστάσεις μας.

Πρώτον και κυριότερον: Δεν υπάρχουν πλήρεις κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες για το έργο και φυσικά ούτε και οι σχετικές εγκρίσεις.

Με αφορμή το πρόβλημα του κορωνοϊού αποφασίστηκε ο περιορισμός των λωρίδων κυκλοφορίας στην οδό Πανεπιστημίου. Με τον τρόπο αυτό στραγγαλίστηκε η κυκλοφορία των οχημάτων, ταλαιπωρώντας χιλιάδες οδηγούς.

Η Πανεπιστημίου δεν είναι δημοτικός δρόμος! Η εποπτεία και η ευθύνη συντήρησής της ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Αλήθεια μέσα από ποιες διαβουλεύσεις και διαδικασίες και με ποιο νομικό έρεισμα ο κ Πατούλης εκχώρησε την αρμοδιότητα του στον Δήμαρχο Αθηναίων; Άραγε τώρα ποιος έχει την ευθύνη συντήρησης όλου του δρόμου ή στην απευκταία περίπτωση ατυχήματος ποιος επιλαμβάνεται;

Η ενοποίηση θα έπρεπε να ξεκινήσει από τους δρόμους αρμοδιότητας του δήμου όπως την Μητροπόλεως, την Αθηνάς, την Πατησίων. Να μελετηθούν οι επιπτώσεις στην κυκλοφορία και ιδιαίτερα πως επηρεάζεται η Πανεπιστημίου. Επίσης έμφαση θα έπρεπε να δοθεί στις υποβαθμισμένες παρυφές του κέντρου των Αθηνών που υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα γκετοποίησης και παραβατικότητας.

Μια τελευταία παρατήρηση για την οδό Πανεπιστημίου. Μια λωρίδα μετατρέπεται σε ποδηλατόδρομο από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια χωρίς να συνδέεται με άλλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Τι εξυπηρετεί να κουβαλήσει κάποιος το ποδήλατο στο Σύνταγμα να πάει μέχρι την Ομόνοια και μετά να το μεταφέρει – πως; – στο σπίτι του. Άλλωστε τα πεζοδρόμια στην Πανεπιστημίου είναι υπέρ επαρκή για τους πεζούς. Τι πραγματικά θα ωφελήσει η περαιτέρω διαπλάτυνση;

Η Παράταξή μας θεωρεί ότι κινείται στη σωστή κατεύθυνση η σκέψη το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να γίνει ένας ενοποιημένος τόπος μιας ωραίας βόλτας, να μην ξεχνάμε όμως ότι κυρίως είναι τόπος εργασίας και πρέπει όσοι εργάζονται να εξυπηρετούνται χωρίς να ταλαιπωρούνται.

Να μην ξεχνάμε επίσης  ότι υπάρχει και το ένα μεγάλο, υποβαθμισμένο τμήμα της Αθήνας που περιμένει εδώ και χρόνια παρεμβάσεις για την αναζωογόνηση του και στην κατεύθυνση αυτή έχουμε καταθέσει εδώ και χρόνια τις δικές μας προτάσεις.

ΟΤΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΣΓΟΥΡΟΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ, ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!