πρωτόκολλο-συνεργασίας-με-την-ένωση-κ-316801
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 02.07.2009 | 00:00

Πρωτόκολλο συνεργασίας με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου υπογράφει η ΝΑΜ

Με στόχο την προστασία και την ενημέρωση των πολιτών της Μαγνησίας, καθώς και την ενίσχυση του καταναλωτικού κινήματος της περιοχής, η ΝΑΜ διευρύνει τη συνεργασία της με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου. Η κοινή δράση θα προσλάβει έναν μόνιμο και θεσμικό χαρακτήρα με την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας ή προγραμματικής σύμβασης με χρονικό ορίζοντα το δεκέμβριο του 2010, μέχρι το τέλος, δηλαδή, της θητείας της παρούσας νομαρχιακής αρχής.

Οι άξονες της κοινής προσπάθειας θα είναι:

– ενημερωτικές εκστρατείες για θέματα καταναλωτικής και περιβαλλοντικής συνείδησης και συμπεριφοράς, με έκδοση εντύπων, δημοσιεύσεις, χρήση e mail και διαδικτύου.
– εκδηλώσεις στα σχολεία της περιοχής, εκεί που διαμορφώνεται η καταναλωτική συνείδηση, σε συνεργασία με τα γραφεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα δημιουργηθούν τέσσερα διαφορετικά ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα με οπτικοακουστικό υλικό: για μαθητές δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου και για γονείς.
– συνέχιση και ενίσχυση της λειτουργίας του Γραφείου Καταναλωτή με τη δημιουργία ηλεκτρονικής σελίδας όπου: θα μπορούν οι καταναλωτές να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αναφορές τους, θα αναφέρονται τα προβλήματα των καταναλωτών που επιλύονται και θα δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα των ελέγχων των αρμόδιων υπηρεσιών και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν, ώστε να μην αισθάνονται οι πολίτες απροστάτευτοι από τις αυθαιρεσίες και την κερδοσκοπία των επιχειρήσεων.
– δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών. Σε συνεργασία με τη διεύθυνση Εμπορίου θα καταγράφονται και θα δημοσιοποιούνται οι τιμές βασικών αγαθών όπως: είδη σούπερ μάρκετ (τρόφιμα, απορρυπαντικά κ.λ.π). Θα καταγράφονται οι τιμές 30 βασικών αγαθών που αποτελούν το εβδομαδιαίο καλάθι του καταναλωτή από το μεγαλύτερα μάρκετ που λειτουργούν στο Βόλο. Ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τις τιμές αλλά και τις μηνιαίες και ετήσιες αυξήσεις σε: οπωρολαχανικά – κρεατικά. Θα καταγράφονται οι ανώτερες οι κατώτερες και η μέση τιμή, καθώς και οι αυξήσεις ή μειώσεις, πετρέλαιο – φυσικό αέριο-λογαριασμοί ηλεκτρικού, τηλεφώνου, νερού, τιμές καταστημάτων εστίασης ( καφές, τσίπουρο, ποτά κ.α). Έτσι ίσως θα υπολογίζεται κατά προσέγγιση το πραγματικό πληθωρισμό, τουλάχιστον σε τοπική κλίμακα.
– διοργάνωση ανοικτής εκδήλωσης με θέμα «Υπερκαταναλωτισμός, η πιο παράλογη ασθένεια της εποχής μας» που θα περιλαμβάνει ομιλίες, συζήτηση, οπτικοακουστικό υλικό, ζωντανή μουσική.

Η ΝΑΜ από τις πρώτες μέρες της θητείας της εγκαινίασε μια πολιτική διαλόγου, επικοινωνίας και συνεργασίας με τους κοινωνικούς χώρους. Συγκεκριμένα, με τις ομάδες των πολιτών που μέσα από μη κυβερνητικές οργανώσεις, μέσα από εθελοντικές κινήσεις και ομάδες πρωτοβουλίας, αγωνίζονται για τα οξυμμένα προβλήματα: την υγεία, την εκμετάλλευση, την ισότητα, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής .

Η ΝΑΜ αγωνίζεται μαζί με αυτές τις δυνάμεις για μια ανθρωποκεντρική πράσινη ανάπτυξη του νομού μας, εναρμονισμένη με το φυσικό περιβάλλον και για την ανάδειξη ενός μοντέλου διαβίωσης που να μην είναι αναγκαστικά εξαρτημένο από καταναλωτικά προϊόντα.

Καρπός της συνεργασίας με την Ένωση Καταναλωτών Βόλου, υπήρξε η δημιουργία του Γραφείου Καταναλωτή, το οποίο έχουν ήδη αγκαλιάσει οι πολίτες της Μαγνησίας και το οποίο δέχεται και επιλύει καθημερινά με τη βοήθεια νομικής υποστήριξης, δεκάδες υποθέσεις και αναφορές πολιτών.

Επίσης, σε συνεργασία με την Ένωση Καταναλωτών, η ΝΑΜ αντέδρασε δυναμικά σε προσπάθειες εκμετάλλευσης των καταναλωτών τόσο από την εταιρεία φυσικού αερίου όσο και από την εταιρεία ΑΙΓΑΙΟ που διαχειρίζεται τα διόδια.