ΠΟΕ-ΟΤΑ: Αντί για «πράσινη» επιλέγουν την, ακριβή, «λύση των εργολάβων» ΑΤΤΙΚΗ: ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΕΣ «ΜΑΧΕΣ» ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ Κυβέρνηση: Θα επιλεγεί η καλύτερη δυνατή λύση μέσω διεθνούς διαγωνισμού

Το φάκελο «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ» ανοίγει η aftodioikisi.gr, καθώς παρομονές πρωτοχρονιάς η «μάχη» «ανάβει» πάλι σε δύο μέτωπα μετά την προσωρινή απόφαση του Ειρηνοδικείου του Λαυρίου να μην συνεχιστούν οι εργασίες στο ΧΥΤΑ Κερατέας (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9487) και την τρίτη κατά σειρά συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου τους ΕΣΔΚΝΑ για την κατασκευή των τεσσάρων εργοστασίων σε Άνω Λιόσια, Φυλή, Κερατέα και Γραμματικό (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9483).

Στο πλαίσιο αυτό η aftodioikisi.gr καταγράφει τις απόψεις των εργαζομένων στους δήμους, των φορέων της Κερατέας, του ΕΣΔΚΝΑ και βεβαίως της κυβέρνησης.

Οι εργαζόμενοι στους δήμους και στον ΕΣΔΚΝΑ δηλώνουν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν να δοθεί η διαχείριση των στερεών αποβλήτων στον «εθνικό εργολάβο» (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9398), ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι κάτοικοι και η δημοτική αρχή της Κερατέας κάνοντας λόγο για προσπάθεια εξυπηρέτησης μεγαλοεργολάβου (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9363).

Μάλιστα, σύμφωνα με όλες τις συγκλίνουσες απόψεις, πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο και στη μία και στην άλλη περίπτωση, το όνομα του οποίου ακούστηκε σε πρόσφατη συνεδρίαση του δ.σ. του ΕΣΔΚΝΑ από τους εργαζόμενους (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9448).

Εργαζόμενοι: Παραδίδουν τη διαχείριση στα συμφέροντα

Σύμφωνα με την ΠΟΕ-ΟΤΑ «την περίοδο που η χώρα μας αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη οικονομική κρίση της ιστορίας της και καλείται ο Ελληνικός Λαός να σηκώσει τεράστια βάρη για να ξεπεραστεί, η Διοίκηση του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. και η Περιφέρεια Αττικής σχεδιάζουν για την Αττική την ακριβότερη και την προβληματικότερη επιλογή διαχείρισης των απορριμμάτων.

Έτσι σήμερα, φθάνοντας στο… και ένα, προσπαθεί η Διοίκηση του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδίου που έχει εκπονήσει, για την παράδοση της διαχείρισης των Στερεών Αποβλήτων στα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα.
Το σχέδιο τους είναι απλό. Προχωρώντας στην ακριβότερη δυνατή επιλογή, οι Εθνικοί και Ευρωπαϊκοί πόροι δεν επαρκούν.

Έτσι την επιπλέον τεράστια χρηματοδότηση θα έρθουν να καλύψουν οι ιδιώτες, αλλά με επαχθείς όρους και ανταλλάγματα:
1. Θα χρεώνουν για τουλάχιστον είκοσι πέντε (25) χρόνια τους Ο.Τ.Α. με δυσβάστακτα «τέλη εισόδου».
2. Θα πάρουν και επιδότηση από το τέλος Α.Π.Ε. (θεωρώντας μεγάλο μέρος της καύσης των απορριμμάτων ως βιομάζα), ώστε να μπορέσουν έτσι να διασφαλίσουν τα κέρδη τους για δεκαετίες.
Το σχέδιο τους συμπληρώνεται με το μανδύα της «μεγάλης Εθνικής Επένδυσης», Νόμος «Fast-Track», που δεν πρέπει να εμποδιστεί και άρα καλείται η κυβέρνηση να «επιταχύνει» τις διαδικασίες του έργου και με συνοπτικές διαδικασίες να δρομολογήσει την υλοποίησή του.
Η «λύση των εργολάβων» είναι η χειρότερη για την Αττική και οικονομικά επιβλαβή για τους πολίτες.

Παρ΄ όλα αυτά προωθείται από τον Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. και την Περιφέρεια Αττικής. Και είναι να αναρωτιέται κανείς. Σε μια κυβέρνηση που ευαγγελίζεται την «πράσινη ανάπτυξη» δεν υπάρχει «πράσινη λύση»;», αναρωτιέται η ΠΟΕ-ΟΤΑ 

«Πράσινη λύση» αλλά με «ελάττωμα»

Σύμφωνα με την ΠΟΕ-ΟΤΑ «η πλειοψηφία των φορέων που απασχολούνται με τη διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων έχουν από καιρό προτείνει και συγκλίνουν σε ένα πράσινο, ρεαλιστικό, εναλλακτικό σχέδιο που βασίζεται στο τρίπτυχο: Πρόληψη – Ανακύκλωση – Κομποστοποίηση, που είναι άμεσα υλοποιήσιμο και βρίσκεται στην καρδιά της Πράσινης ανάπτυξης, δημιουργώντας πολύ περισσότερες θέσεις εργασίας, ικανοποιώντας όλες τις νομικές υποχρεώσεις της χώρας και είναι κοινωνικά αποδεκτό.

Το σχέδιο αυτό, έχει όμως ένα «ελάττωμα».

Είναι πολύ οικονομικό και πιο αποκεντρωμένο στις επενδύσεις του και άρα δεν μπορεί να δώσει τα υπερκέρδη που κάποιοι ονειρεύονται.

Η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. καλεί όλους τους αρμόδιους φορείς να συγκρίνουν τις δύο προτάσεις, όπου είναι προφανές ότι η πρόταση του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. και της Περιφέρειας Αττικής έχει σοβαρότατα κενά και αδυναμίες, όπως:

– Σίγουρα δεν αποτελεί «μεγάλη Εθνική Επένδυση» γιατί απλούστατα για τη λύση του προβλήματος υπάρχει και το εναλλακτικό «Πράσινο Σχέδιο», που είναι πιο οικονομικό, με το οποίο επαρκούν οι διαθέσιμοι Εθνικοί και Ευρωπαϊκοί πόροι.

– Αποκρύπτει ότι ιδιωτικοποιεί την επεξεργασία του συνόλου των σύμμεικτων απορριμμάτων της Αττικής επί 25 χρόνια, γεγονός που θα συμβάλει στην ενίσχυση των απολύσεων στον κλάδο.

– Δεν λαμβάνει υπόψη την πρόληψη ή μείωση των απορριμμάτων όπως όφειλε από τις αυτονόητες νομικές μας υποχρεώσεις.

– Δεν προτείνει στοιχειώδη μέτρα για την ορθολογικοποίηση της διαχείρισης, (π.χ. η κατασκευή και λειτουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης).

– Αγνοεί το πώς θα επιτευχθούν άλλες νομικές υποχρεώσεις της χώρας σε σχέση, π.χ. με την ανακύκλωση των συσκευασιών και των ανακυκλώσιμων υλικών συνολικά (το 50% από το 2020 και μετά).

– Δεν λαμβάνει υπόψη την τεράστια δυναμική διαδικασιών και τεχνικών πριν από την τελική διαχείριση, όπως:
α. Διαλογή στην πηγή,
β. Ανακύκλωση,
γ. Εναλλακτική διαχείριση,
δ. Οικιακή κομποστοποίηση κ.α.,
που μειώνουν την παραγόμενη ποσότητα των σύμμεικτων απορριμμάτων και αλλάζουν τη σύστασή τους.

– Δεν αντιλαμβάνεται ότι η απαραίτητη, με βάση «το σχέδιό τους», δημιουργία μονάδας καύσης για τα παραγόμενα καύσιμα υλικά (SRF-RDF) θα συναντήσει την σφοδρή αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, καθώς δεν θα δεχθούν δίπλα τους μια μόνιμη πηγή υποβάθμισης της ζωής τους.
Η αντίδραση των κατοίκων του Νομού Βοιωτίας (Θήβα) είναι ενδεικτική.

– Η πρόταση υποτίθεται ότι είναι ανοιχτή στις τεχνολογίες, ενώ στην πραγματικότητα επιλέγει τις πιο ακριβές και δεσμεύει για 25 χρόνια το μεγαλύτερο μέρος των απορριμμάτων προς την καύση.

– Δεν απαντά στα ερωτήματα: «Γιατί να παράγεται SRF με μεγάλο κόστος για την καύση του και να μην παράγεται κομπόστ, που έχει μεγάλη οικολογική αξία, εμπορική αξία και τελικούς χρήστες;».
«Γιατί τόση βιασύνη από τις απερχόμενες Διοικήσεις του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. και της κρατικής Περιφέρειας Αττικής να προκηρυχθούν και να εκχωρήσουν σαν ένα έργο επένδυσης εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και μάλιστα λίγες ημέρες πριν τη μεταφορά της αρμοδιότητας στην αιρετή Περιφέρεια».

– Τελικά δεν απαντά στο επίκαιρο ερώτημα: «Πώς εν μέσω της οικονομικής κρίσης θα πειστεί η κοινωνία να συναινέσει σε μία τόσο ακριβή και τόσο προβληματική λύση όταν υπάρχει οικονομικότερη, φιλικότερη προς το περιβάλλον και κοινωνικά προσφορότερη εναλλακτική επιλογή;».

«Να μην κρύβεται η κυβέρνηση πίσω από τον ΕΣΔΚΝΑ»

Γι’ αυτό και η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. επισημαίνει ότι, «η διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική και στην υπόλοιπη χώρα απαιτεί έναν ουσιαστικό και ειλικρινή δημόσιο διάλογο, μέσα από τον οποίο θα αναδειχθούν οι καταλληλότερες επιλογές με γνώμονα πάντα την επίλυση του προβλήματος με το μικρότερο δυνατό κόστος. Κι αυτό γιατί οι επιλογές του σήμερα θα μας δεσμεύουν για αρκετές δεκαετίες στο μέλλον και δεν έχουμε το δικαίωμα απέναντι στις επόμενες γενιές να κάνουμε άλλα λάθη.
Αρκετά έγιναν μέχρι σήμερα…

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. καλεί επιτέλους την κυβέρνηση να τοποθετηθεί για τη διαχείριση των Στερεών Αποβλήτων και όχι να κρύβεται πίσω από τον Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. και από την κρατική Περιφέρεια Αττικής και να σταματήσει άμεσα τις παράνομες και επικίνδυνες αποφάσεις για το περιβάλλον αλλά και τον προϋπολογισμό των νοικοκυριών των κατοίκων της Αττικής. Σε αντίθετη περίπτωση ας αναλάβει τις ευθύνες της», καταλήγει.  

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. στη ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ
του Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. με την ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

1. Από νομοτεχνική άποψη παραβιάζει ωμά το σχετικό άρθρο 100, παρ. 2α του «Καλλικράτη» που ισχύει από τη δημοσίευση του Νόμου. Πιο συγκεκριμένα δεν ορίζονται στο σχέδιο της Προγραμματικής Σύμβασης τα κάτωθι, μεταξύ άλλων, υποχρεωτικά στοιχεία:
• Το φυσικό αντικείμενο.
• Ο «Προϋπολογισμός» των «μελετών, έργων, προγραμμάτων ή υπηρεσιών» που πρέπει να αναφέρονται συγκεκριμένα στην Προγραμματική Σύμβαση.
• Το «χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της σύμβασης». Αντί αυτού αναγράφεται μόνο η διάρκεια ισχύος της Προγραμματικής Σύμβασης.
• Οι «πόροι από τους οποίους θα καλυφθούν οι αναλαμβανόμενες οικονομικές υποχρεώσεις».
2. Είναι ψέματα ότι η Προγραμματική Σύμβαση συμβάλλει στην «εκπλήρωση των στόχων του Εθνικού και του Περιφερειακού Σχεδίου της Αττικής». Με τη «βιολογική ξήρανση» που προωθεί κατά προτεραιότητα (700.000 τον/έτος, άγνωστη ακόμη η μέθοδος για τους 127.500 + 127.500 τον/έτος στην Ανατολική Αττική) μπαίνει ταφόπλακα στην ανάπτυξη της ανακύκλωσης, μαζί και του οργανικού κλάσματος.
Π.χ. από τους 700.000 τον/έτος της μονάδας βιοξήρανσης θα ανακυκλώνεται μόλις το 1,5% (μεταλλικά αντικείμενα).
3. Η «διαγωνιστική διαδικασία» για την παραχώρηση των 4 μονάδων στους «ιδιώτες εργολάβους» θα είναι τόσο «τερατώδης» σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, που για πρώτη φορά στην ιστορία της αδιαφάνειας και της συναλλαγής η «διαγωνιστική διαδικασία» θα ψηφιστεί με Νόμο από τη Βουλή !!! (Άρθρο 1, παρ. 1.2, τέλος).
4. Προκειμένου να θολώσει τα νερά η Προγραμματική Σύμβαση αναφέρει στον τίτλο της παρ. 2.2 την «Δευτεροβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση» δηλ. την αιρετή Περιφέρεια ως «διάδοχο» της σημερινής κρατικής «Περιφέρειας Αττικής». Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι εάν υπάρχει «διάδοχος» της σημερινής κρατικής Περιφέρειας Αττικής, αυτός είναι η αυριανή, κρατική επίσης Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής. Συνεπώς είναι πρόδηλα παράνομο να δεσμεύει ένας στενά κρατικός φορέας (η σημερινή Περιφέρεια Αττικής) κάποιον άλλο φορέα και μάλιστα αυτοδιοικητικό, ονοματίζοντας τον ψευδεπίγραφα «διάδοχό του» σε μία Προγραμματική Σύμβαση χωρίς ο φορέας αυτός να ξέρει τίποτε.
5. Η Προγραμματική Σύμβαση τίθεται προς έγκριση τη στιγμή που δεν έχουν εκδοθεί ακόμη οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις (έγκριση περιβαλλοντικών όρων) για τις δύο μεγαλύτερες εγκαταστάσεις, αυτές στην Ο.Ε.Δ.Α. Φυλής – Άνω Λιοσίων! Σημειώνεται ότι το καθ’ ύλης αρμόδιο για γνωμοδότηση Νομαρχιακό Συμβούλιο Δυτικής Αττικής, σε πρόσφατη συνεδρίασή του απέρριψε ομόφωνα τις οικείες Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.). 

ΕΣΔΚΝΑ: Το πρόβλημα πρέπει να λυθεί τώρα

Από την πλευρά του ΕΣΔΚΝΑ υποστηρίζουν ότι:

– Ακριβώς, λόγω της απόλυτης αρμοδιότητας της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, συγκαλείται για να πάρει αποφάσεις στο θέμα αυτό το μόνο θεσμικά αρμόδιο όργανο της, το Δ.Σ. όπου εκπροσωπούνται όλοι οι Δήμοι μέλη του Συνδέσμου.
– Το γιατί επείγει η λήψη μιας τέτοιας απόφασης, είναι γνωστό στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου που επί 10ετίες άθελα τους ανέχονται να «καρκινοβατεί» και να μην υλοποιείται ο Περιφερειακός Σχεδιασμός για τα απορρίμματα της Αττικής που είναι Νόμος του Κράτους από το 2003.
Αυτή η καθυστέρηση υλοποίηση του Σχεδιασμού εξυπηρετεί μόνο τα συμφέροντα κάποιων, είτε τοπικών είτε Συνδικαλιστικών, συντεχνιών.

«Καθαρά λόγια λοιπόν:
Ο ΕΣΔΚΝΑ έχει την υποχρέωση να έχει σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων του Νομού. Μέχρι σήμερα το υπάρχον σύστημα ρίχνει εκατομμύρια τόνους απορριμμάτων ετησίως μόνο στο ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής με τις γνωστές περιβαντολλογικές και άλλες δυσμενείς σε βάρος πολιτών της Δυτικής Αττικής συνέπειες.
Η απαράδεκτη αυτή «λύση» έχει περιορισμένο χρόνο ζωής. Μετά τον κορεσμό σε 2-3 χρόνια του ΧΥΤΑ Δυτικής Αττικής, μαθηματικά τα σκουπίδια θα παραμένουν στους δρόμους εάν δεν πάρουμε σήμερα αποφάσεις.
Η κατασκευή εργοστασίων επεξεργασίας απορριμμάτων είναι αυτή που υπέδειξαν τα μεγαλύτερα μελετητικά γραφεία στην χώρα μας ομόφωνα και ανταποκρίνεται στον Περιφερειακό Σχεδιασμό.

Με την λύση αυτή η Αττική παύει να είναι τριτοκοσμική καθώς: α. Αποφεύγεται η ταφή του μεγαλύτερου μέρους των βιοαποδομίσεων απορριμμάτων και οδηγείται σε επεξεργασία ποσότητα 1.300.000 τόνων ετησίως. β. Γίνεται ανάκτηση υλικών ανακύκλωσης 200.000 τόνων ετησίως. γ. Εξασφαλίζεται η ενεργειακή αξιοποίηση των βιοαποδομίσεων υλικών προς όφελος της εθνικής οικονομίας και του περιβάλλοντος.
Κάθε καθυστέρηση αφ’ ενός εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους να δεχτεί η χώρα μας δυσβάσταχτα πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τα οποία θα μετακυλιστούν στους Δήμους, και να απολέσει σημαντικές ευρωπαϊκές επιδοτήσεις ενώ παράλληλα θα παραμείνει σαν η πιο καθυστερημένη περιβαλλοντικά περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έχοντας ευθύνη εναντι των πολιτών, το Δ. Σ. του ΕΣΔΚΝΑ καλείται να απαντήσει σε ένα βασικό ερώτημα:
Θα συνεργαστεί σήμερα με την κεντρική διοίκηση και μετά από λίγες ημέρες με την δευτεροβάθμια αυτοδιοίκηση στο τεράστιο αυτό θέμα;
Αυτό είναι και το μόνο θέμα συζήτησης στις δύο ματαιωθείσες συνεδριάσεις του Δ.Σ. και σε αυτήν που θα ακολουθήσει άμεσα.
Καλείται ο Σύνδεσμος να κάνει μια προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Αττικής, ώστε η Περιφέρεια να δημοπρατήσει τα έργα των εργοστασίων, με τις μελέτες του ΕΣΔΚΝΑ, και να τα παραδώσει μετά την οριστική παραλαβή τους στην Αυτοδιοίκηση.
Και βέβαια ο ΕΣΔΚΝΑ θα μπορούσε να δημοπρατήσει μόνος του τα έργα αυτά εάν είχε τα απαιτούμενα χρήματα (το κόστος των εργοστασίων προϋπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ) και μπορούσε μόνος του να εξασφαλίσει τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.
Έτσι, με την υπό συζήτηση προγραμματική σύμβαση απλώνει χέρι συνεργασίας στην κεντρική διοίκηση.

Στο σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης που πρότεινε η Περιφέρεια Αττικής, η Ε.Ε. του ΕΣΔΚΝΑ επέφερε σημαντικές τροποποιήσεις για να διασφαλίσει την Αυτοδιοίκηση, τους πολίτες του λεκανοπεδίου και τους εργαζόμενους στο Σύνδεσμο. Είναι στη διάθεση του καθενός το σχέδιο Σύμβασης που προτείνεται στο Δ.Σ. με το οποίο α) διευθύνουσα υπηρεσία κατά την κατασκευή των εργοστασίων παραμένει ο ΕΣΔΚΝΑ β) ο ίδιος μετά την ολοκλήρωση κατασκευής τους γίνεται κύριος και διαχειριστής τους γ) εξασφαλίζεται το προσωπικό του ΕΣΔΚΝΑ ως απόλυτα εξειδικευμένο.
Είναι πιθανό, αν δεν επιδοτηθούν στο σύνολό τους από τη Κυβέρνηση τα εργοστάσια, να συμμετέχουν και ιδιώτες, όπως άλλωστε και σήμερα ιδιώτες λειτουργούν τις «ευαίσθητες» εγκαταστάσεις του ΕΣΔΚΝΑ (εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης, εργοστάσιο αποτέφρωσης κλπ).
Με την επίβλεψη και την διεύθυνση του ΕΣΔΚΝΑ, και τα ήδη λειτουργούντα και τα μελλοντικά εργοστάσια, εξασφαλίζουν τον Δημόσιο και Κοινωνικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων.

Ίσως ένα πράγμα να βαρύνει την αυτοδιοίκηση. Η ανοχή της στις εκάστοτε κυβερνήσεις και στους διάφορους τοπικιστές, στη μη έγκαιρη επίλυση του τεράστιου προβλήματος των απορριμμάτων.
Τέτοιο λάθος η αυτοδιοίκηση δεν θα ξανακάνει.
Σήμερα μπορούν να δοθούν λύσεις επιστημονικά, περιβαλλοντολογικά και οικονομικά αποδεκτές προς όφελος των κατοίκων της Αττικής.»

Κυβέρνηση: Θα επιλεγεί η καλύτερη λύση με διεθνή διαγωνισμό

Από την πλευρά της η κυβέρνηση μέσω των συνερμόδιων υπουργών Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση και Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη υποστηρίζει ότι ότι οι φόβοι των συνδικαλιστών για «φωτογραφική» παραχώρηση της κατασκευής και λειτουργίας σε ιδιώτη αφορούν την προηγούμενη προγραμματική σύμβαση και τα τεύχη δημοπράτησης και όχι τα νέα που θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση, θα εγκριθούν από το υπουργικό συμβούλιο και τη Βουλή, ενώ η επιλογή του αναδόχου θα γίνει μέσα από ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9424).

ΧΥΤΑ ΚΕΡΑΤΕΑΣ

Όσον αφορά το θέμα που έχει δημιουργηθεί με το ΧΥΤΑ Κερατέας οι μεν κάτοικοι υποστηρίζουν ότι η περιοχή που επιχειρείται να δημιουργηθεί ο ΧΥΤΑ περιλαμβάνει:
– Ιδιοκτησίες
κατοίκων της περιοχής
– Αρχαιολογικό χώρο

Από την άλλη πλευρά στην κυβέρνηση επικαλούνται τον περιφερειακό σχεδιασμό που αν και ισχύει από το 2003 δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί, τονίζοντας στην περιοχή λειτουργούν τρεις χωματερές, εκ των οποίων, μάλιστα, η μία καιγόταν επί τρεις μήνες το 2007(http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=9346)

Για να διαβάσετε την προγραμματική σύμβαση μεταξύ του ΕΣΔΚΝΑ και της Περιφέρειας Αττικής για την κατασκευή των τεσσάρων εργοστασίων στην Αττική κάντε κλικ εδώ: esdkna_programmatiki_symvasi_aftodioikisi.doc

ΟΤΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ


Αφήστε μια απάντηση

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

[yield_ad_afto_invideo]