ΠΕΣΥ Αττικής: Ψηφίστηκε η περιβαλλοντική μελέτη για τον ΟΛΠ

Mετά από τρίμηνη αποχή από τις δημόσιες συνεδριάσεις, το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ενέκρινε χθες αργά κατά πλειοψηφία και με 240 παρατηρήσεις την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για τα έργα του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά που έχουν ήδη ξεκινήσει. Η συνεδρίαση που κράτησε σχεδόν οκτώ ώρες έγινε με σύστημα τηλεδιάσκεψης αλλά, αυτή τη φορά, δόθηκε η δυνατότητα να το παρακολουθήσουν και άλλοι πλην των εκλεγμένων μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου καθώς έπρεπε να τοποθετηθούν και πολλοί φορείς πολιτών.

Η πρόταση της παράταξης του Περιφερειάρχη Γιώργου Πατούλη υπερψηφίστηκε αφού συντάχθηκαν μαζί της η παράταξη του Γιάννη Σγουρού, ο Θάνος Τζήμερος και ορισμένοι ανεξάρτητοι σύμβουλοι. Υπενθυμίζεται ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο οφείλει να γνωμοδοτεί, χωρίς να έχει αποφασιστικό χαρακτήρα, για όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται στην Αττική ακόμη και αν τα χρηματοδοτεί όπως συμβαίνει στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Τα νέα έργα του ΟΛΠ, δηλαδή της κινεζικής Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ξεκίνησαν ήδη μέσα στην περίοδο της πανδημίας. Προκλήθηκαν, μάλιστα, αρκετές αντιδράσεις καθώς αφορούν, μεταξύ άλλων, την δημιουργία νέου προβλήτα για δύο κρουαζιερόπλοια έξω από την πύλη του σημερινού λιμένα. Για τις ανάγκες του έργου αυτού γίνονται έργα διαμόρφωσης του βυθού και τα βυθοκορήματα απορρίπτονται στην θάλασσα, σε μια περιοχή μεταξύ ΣαλαμίναςΑίγινας και Φλεβών.

Την εκκίνηση των έργων είχαν επικρίνει όλες οι παρατάξεις του Δήμου Πειραιά με κοινό ψήφισμά τους ενώ χθες στη συνεδρίαση μίλησαν οι Δήμαρχοι Πειραιά Γ. Μώραλης, Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρ. Βρεττάκος, Περάματος Γ. Λαγουδάκης και Σαλαμίνας Γ.Παναγόπουλος οι οποίοι είχαν επίσης ταχθεί εναντίον καθώς οι δραστηριότητες επεκτείνονται σε όλο το παράκτιο μέτωπο.

Την καταψήφιση της ΜΠΕ ζήτησαν όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις αλλά και οι φορείς που τοποθετήθηκαν ενώ έγινε γνωστό πως έχει ήδη υποβληθεί προσφυγή εναντίον της στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Τις ελλείψεις της ΜΠΕ που είναι αποτέλεσμα αλλεπάλληλων τροποποιήσεων από το 2006, όταν ακόμη ο ΟΛΠ ήταν κρατικός, παραδέχθηκε και η πλειοψηφία καθώς η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας είχε καταγράψει 231 παρατηρήσεις ζητώντας αυτές να γίνουν σεβαστές από το Υπουργείο Περιβάλλοντος που εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους και τον ΟΛΠ.

Όπως σημειώνει το ethnos.gr, στην εισήγησή της η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου πρόσθεσε 9 ακόμη όρους ενσωματώνοντας, όπως είπε, κάποιες από τις παρατηρήσεις των δήμων της περιοχής. Ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης τόνισε ότι αυτά τα 9 σημεία θα τηρηθούν «σαν Ευαγγέλιο» και επιτέθηκε σφοδρά στην παράταξη της Ρένας Δούρου λέγοντας ότι εκείνη είχε εντάξει το έργο σε χρηματοδότηση και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ εξέδιδε τις διάφορες εγκρίσεις. Οι εισηγητές από την πλευρά της παράταξης Δούρου είχαν ασκήσει κριτική λέγοντας ότι είναι υπέρ του έργου αλλά με τήρηση των απαραίτητων περιβαλλοντικών όρων που δεν είχαν γίνει σεβαστοί όταν ο κ.Πατούλης υπέγραφε την πρώτη εκταμίευση.

Μεγάλη συζήτηση έγινε και για την όχληση που θα προκληθεί στο λιμάνι τόσο στην φάση της κατασκευής από την βυθοκόρηση και την ανάδευση τοξικών ιζημάτων όσο και από την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα προκαλείται όταν αυξηθούν οι επισκέπτες της κρουαζιέρας και θα πρέπει να περνούν με λεωφορεία μέσα από τους ήδη κορεσμένους δρόμους. Ενδεικτικά είναι τα 9 σημεία που εισηγήθηκε η κ.Αντωνάκου:

  1. Να αποτραπεί η απόρριψη των βυθοκορημάτων στη θάλασσα. Εκτιμάται ότι θα παραχθούν 670.000 κυβικά μέτρα από τα οποία τα 350.000 θα πρέπει να απορριφθούν στη θάλασσα ενώ ιδιαίτερη είναι η βαρύτητα των 60.000 κ.μ. που θα προέλθουν από βυθοκορήσεις των ιδιαίτερα επιβαρυμένων περιοχών του προβλήτα Ηρακλέως και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.
  2. Να προσδιοριστούν οι χώροι εξεύρεσης αδρανών υλικών που απαιτούνται για κατασκευή έργων. Εκτιμάται πως θα χρειαστούν 3,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα αδρανών υλικών χωρίς να είναι γνωστή η ύπαρξη τέετοιου λατομείου ενώ ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας είπε πως θα ξηλωθούν για αυτό δύο ακρωτήρια της Σαλαμίνας.
  3. Να προσδιοριστούν οι χώροι απόθεσης των αναγκαίων υλικών για την κατασκευή των έργων.
  4. Να απαγορευτεί η σώρευση ιζημάτων βυθού αδρανών υλικών και σκωρίας στο χερσαίο χώρο στο εργοτάξιο στο Παλατάκι
  5. Να απαγορευτεί η μεταφορά αδρανών υλικών και σκωρίας οδικώς και η μεταφορά τους να γίνεται μόνο δια θαλάσσης.
  6. Να εκπονηθεί με δαπάνες ΟΛΠ ΑΕ συνολική κυκλοφοριακή μελέτη για ολόκληρη την παραλιμένια περιοχή, στην οποία θα έχουν ληφθεί υπόψη οι επιπτώσεις από όλα τα προτεινόμενα με το master plan έργα.
  7. Να υπάρχει ρητή δέσμευση ΟΛΠ για την άμεση υλοποίηση του έργου της ηλεκτροδότησης πλοίων της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας από την στεριά κατά τον ελλιμενισμό τους. Το μέτρο αυτό αποσκοπεί στην μείωση της αέριας ρύπανσης
  8. Να δημιουργηθεί μόνιμο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης της ρύπανσης που θα καλύπτει με τακτικές μετρήσεις, την ατμοσφαιρική ρύπανση, την ηχορύπανση, τη φωτορύπανση και τον έλεγχο των θαλασσίων νερών και να συσταθεί μόνιμο παρατηρητήριο περιβαλλοντικής παρακολούθησης και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μετρήσεων.
  9. Να διαγραφεί η αναφορά στην ΜΠΕ περί «πρόσθετων νηοδόχων πλοίων». Αφορά τα πλοία δεξαμενές και σχετίζεται με τις αντιδράσεις άλλων εταιρειών που κάνουν ναυπηγοεπισκευές, εκπρόσωποι των οποίων δήλωσαν έτοιμοι να αντιδράσουν.
ΟΤΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΟΛΠ, ΠΕΣΥ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!