παπατόλιας-θα-δώσουμε-άμεσα-λύση-για-τ-314575
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 24.10.2009 | 14:42

Παπατόλιας: θα δώσουμε άμεσα λύση για τις άδειες ταξί

Τη διαβεβαίωση ότι η ΝΑΜ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών θα λύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με 15 άδειες ταξί στην περιοχή έδωσε με δήλωσή του ο νομάρχης Μαγνησίας Απόστολος Παπατόλιας. Παράλληλα η νομαρχία διασφαλίσει την ορθή, σύννομη και πέραν πάσης αμφισβήτησης τήρηση της διαδικασίας επανάληψης καθορισμού των αδειών υπέβαλε σχετικό ερώτημα σε έγκριτο καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου.

Το πλήρες κείμενο της δήλωσης του κ. Παπατόλια είναι το εξής:

«Η Τροχαία αφαίρεσε τις επίμαχες άδειες ΤΑΧΙ, συμμορφούμενη με τις αποφάσεις των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων και του Συμβουλίου της Επικρατείας. Εξαιτίας ενός σφάλματος που διέπραξε η Νομαρχία το 2000, ταλαιπωρούνται σήμερα δεκάδες οικογένειες συμπολιτών μας. Είναι απολύτως δικαιολογημένες τόσο οι αντιδράσεις όσο και η αγανάκτηση των επαγγελματιών ΤΑΧΙ, οι οποίοι μπαίνουν σε περιπέτειες άθελά τους και χωρίς να έχουν οι ίδιοι κανένα μερίδιο ευθύνης.
Σε καμία περίπτωση, ωστόσο, δεν πρέπει να τους καταλάβουν αισθήματα απογοήτευσης και απελπισίας. Η παρούσα Νομαρχιακή Αρχή βρίσκεται εμπράκτως στο πλευρό τους με σειρά ενεργειών και πρωτοβουλιών. Είμαστε αποφασισμένοι να διορθώσουμε τα σφάλματα των προηγούμενων Νομαρχιακών Διοικήσεων και να δρομολογήσουμε οριστική λύση στο πρόβλημα που δημιούργησε κλίμα «εμφυλίου πολέμου» στους ταξιτζήδες της περιοχής μας.
Από τη μια πλευρά κινούμε με ταχυτάτους ρυθμούς τη διαδικασία επαναχορήγησης των αδειών, μεριμνώντας ώστε να εφαρμοστεί στο ακέραιο η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς και η ισχύουσα Νομοθεσία, ώστε να αποτραπούν στο μέλλον νέες δικαστικές εμπλοκές και αμφισβητήσεις.
Από την άλλη πλευρά διεκδικούμε από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων την προώθηση ειδικής νομοθετικής ρύθμισης που θα θέτει αυτομάτως τέρμα σε οποιαδήποτε νέα δικαστική διένεξη.
Ως Νομάρχης, παρείχα την προσωπική μου διαβεβαίωση προς τους επαγγελματίες ΤΑΧΙ και δεσμεύτηκα δημοσίως ότι η Νομαρχία θα κάνει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ολοκληρώσει τη διαδικασία της επαναχορήγησης των αδειών πριν από την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων, προκειμένου να περιορισθούν οι δυσμενείς οικονομικές συνέπειες που μοιραία επιφέρει στις οικογένειές τους η εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Εκφράζω δε την ικανοποίησή μου για το γεγονός ότι οι επαγγελματίες ΤΑΧΙ στην πλειονότητά τους περιβάλλουν με εμπιστοσύνη τις ενέργειες της Νομαρχιακής Αρχής, έχοντας την πεποίθηση ότι πλέον δρομολογείται με ένα δίκαιο και έντιμο τρόπο η οριστική επίλυση ενός προβλήματος που άλλοι δημιούργησαν στο παρελθόν, ενώ κάποιοι «άλλοι» δεν τόλμησαν να αγγίξουν, φέροντας ακέραια και την ευθύνη για την παράταση της εκκρεμότητας».

                 Έξι ερωτήματα σε καθηγητή

Παράλληλα η ΝΑΜ, προκειμένου να διασφαλίσει την ορθή, σύννομη και πέραν πάσης αμφισβήτησης τήρηση της διαδικασίας επανάληψης καθορισμού των αδειών ΕΔΧ αυτοκινήτων στους Δήμους Βόλου και Νέας Ιωνίας για τη διετία 2000-2001, υπέβαλε σχετικό ερώτημα σε έγκριτο καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου.
Η επανάληψη της διαδικασίας θα πραγματοποιηθεί βήμα προς βήμα με απόλυτη προσήλωση και αφοσίωση στο νόμο, σύμφωνα με την αρχή της χρηστής Διοίκησης, καθώς οι διοικούμενοι δεν πρέπει να υποστούν για δεύτερη φορά οιαδήποτε συνέπεια από τυχόν σφάλματα της Διοίκησης.
Συγκεκριμένα τα ερωτήματα που τέθηκαν στον καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου:
1. Ποια είναι τα στάδια επανάληψης της διαδικασίας;
2. Θα πρέπει να γίνει νέα προκήρυξη;
3. Η προκήρυξη που τυχόν γίνει θα είναι με ανοικτή ή κλειστή διαδικασία, δηλαδή: Θα κληθούν να συμμετέχουν όσοι είχαν τα απαραίτητα προσόντα κατά το χρόνο δημοσίευσης της πρώτη προκήρυξης ή αποκλειστικά και μόνο όσοι συμμετείχαν στην πρώτη προκήρυξη;
4. Οι τυχόν εκδοθησόμενες νέες άδειες θα έχουν αναδρομική ισχύ;
5. Οι τυχόν εκδοθησόμενες νέες άδειες θα υπάγονται στο νομικό καθεστώς του άρθρου 10 παρ. 14 του Ν. 2898/2001, ήτοι θα χορηγηθούν εκάστη σε δύο δικαιούχους ή ολόκληρες;
6. Το σημερινό καθεστώς απαγόρευσης χορήγησης νέων αδειών ΕΔΧ αυτοκινήτων έως την 31.12.2011 επηρεάζει την υπό κρίση περίπτωση;

                         Το ιστορικό της υπόθεσης

1. Με τη με αρ. αρ. 11856/27.11.2000 απόφαση (κανονιστική πράξη) του τότε Νομάρχη Μαγνησίας καθορίστηκαν για τη διετία 2000-2001 δώδεκα (12) νέες θέσεις επιβατικών αυτοκινήτων Δημοσίας χρήσεως ΕΔΧ στο Βόλο και τρεις (3) στη Νέα Ιωνία σύμφωνα με το Ν. 1437/1984 (ΦΕΚ Α΄59) και το Π.Δ. 458/1984 (ΦΕΚ Α΄165). Σημειώνεται εδώ ότι η κανονιστική απόφαση του Νομάρχη για τον καθορισμό του αριθμού των αδειών ΕΔΧ αυτοκινήτων εκδίδεται αφού λάβει υπόψη της τη γνωμοδότηση της Γνωμνοδοτικής Νομαρχιακής Επιτροπής του άρθρου 3 του Ν. 1437/1984.

2. Στη συνέχεια εκδόθηκε και δημοσιεύθηκε η με αρ. 11939/30.11.00 προκήρυξη για υποβολή αιτήσεως και προσαγωγής των απαραίτητων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους.

3. Με τη με αρ. 4323/4-5-01 απόφαση του Νομάρχη Μαγνησίας εγκρίθηκε το με αρ. 19/4/01 Πρακτικό της Επιτροπής του άρθρου 6 παρ. 1 του Π.Δ. 458/84 που είχε συγκροτηθεί με την με αριθμ. 1510/5.2.01 απόφαση του Νομάρχη, η οποία είχε συσταθεί για να ελέγξει τις αιτήσεις και την πληρότητα των δικαιολογητικών που υποβλήθηκαν από ενδιαφερόμενους για τη χορήγηση αδείας θέσεως σε κυκλοφορία ΕΔΧ αυτοκινήτων, προς κάλυψη των προκηρυχθεισών θέσεων για τη διετία 2000 – 2001 στους Δήμους Βόλου & Ν. Ιωνίας. Στο πρακτικό περιλαμβανόταν πίνακας κατάταξης των δικαιουμένων και απορριπτομένων για τη γεωγραφική περιφέρεια των Δήμων Βόλου και Νέας Ιωνίας.

4. Στη συνέχεια ο Νομάρχης Μαγνησίας προέβη στην έκδοση των με αριθμ. 566, 567, 788, 1037, 1264, 1378, 1033, 1145, 1405, 1416, 1446 και 1448/1.8.01 αποφάσεων με τις οποίες ενέκρινε την παραχώρηση αντίστοιχα σε καθένα από τους δώδεκα πρώτους του πίνακα κατάταξης ακέραιας άδειας ΕΔΧ αυτοκινήτου για το Δήμο Βόλου και με τις αριθμ. 1456/01, 1380/01 και 1263/01 αποφάσεις του με τις οποίες ενέκρινε την παραχώρηση αντίστοιχα σε καθένα από τους τρεις πρώτους του πίνακα κατάταξης ακέραιας άδειας ΕΔΧ αυτοκινήτου για το Δήμο Νέας Ιωνίας.

5. Κατά της με αριθμ. 11856/27.11.2000 κανονιστικής απόφασης του Νομάρχη Μαγνησίας το Σωματείο με την επωνυμία «Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Ταξί Βόλου & Ν. Ιωνίας – ΄Αγιος Χριστόφορος» άσκησε προσφυγή ενώπιον του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας, η οποία απορρίφθηκε με τη με αριθμ. 330/63/6-2-2001 απόφαση του.

6. Στη συνέχεια το ίδιο Σωματείο άσκησε κατά των με αριθμ. 330/63/6-2-2001 απόφασης του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας και με αριθμ. 11856/27.11.2000 απόφασης του Νομάρχη Μαγνησίας αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας η οποία παραπέμφθηκε για εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

7. Την 10.4.2001 τροποποιήθηκε η παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 1437/1984 με το άρθρο 10 παρ. 14 του Ν. 2898/10.4.01, σύμφωνα με το οποίο «αν οι δικαιούχοι των νέων αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων, με έδρα πρωτεύουσα νομού ή με διοικητική μονάδα με πληθυσμό, σύμφωνα με την τελευταία γενική απογραφή, άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων, είναι φυσικά πρόσωπα χορηγείται μία άδεια σε δύο δικαιούχους κατά ίσα μέρη…».

8. Ως εκ τούτου, ο Βόλος και η Νέα Ιωνία, ως δήμοι με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων υπαγόταν στην ως άνω περίπτωση. Ακολούθως επιλαχόντες της προκήρυξης άσκησαν ειδική διοικητική προσφυγή ενώπιον του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας αιτούμενοι την ακύρωση των ως άνω χορηγηθεισών αδειών διότι δεν εφαρμόσθηκε ο νόμος που ίσχυε κατά την έκδοσή τους, δηλαδή η διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 1437/84, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 10 παρ. 14 του Ν. 2898/10.4.01 (το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα ήταν οι άδειες Ε.Δ.Χ. να χορηγηθούν εκ νέου κατά το ήμισυ στους αρχικούς δικαιούχους και κατά το ήμισυ σε αυτούς).

9. Η προσφυγή τους απορρίφθηκε με τη με αριθμ. 6032/119/9.10.01 απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας.

10. Κατά της ως άνω απόφασης του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας οι ίδιοι επιλαχόντες άσκησαν ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου την με αριθμ. 390/01 προσφυγή τους ζητώντας την ακύρωσή της υπ΄ αρ. 6032/119/9.10.01 απόφασης του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας και κατ΄ επέκταση και των αποφάσεων του Νομάρχη.

11. Με την με αρ. 485/2002 απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου, ακυρώθηκε η 6032/119/9.10.01 απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας με το σκεπτικό ότι μη νόμιμα χορηγήθηκε μία ακέραια άδεια Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου ανά δικαιούχο, διότι η νομιμότητα της σύνθετης διοικητικής ενέργειας καθορισμού των νέων κενών θέσεων αυτοκινήτων ΕΔΧ αυτοκινήτων και των δικαιούχων αυτών για το Δήμο Βόλου, κρίνεται με βάση το νομικό καθεστώς όχι της προκήρυξης, αλλά του άρθρου 10 παρ. 14 του Ν. 2898/2001, που ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της τελικής πράξης, δηλαδή της με αρ. 4323/2001 απόφασης του Νομάρχη Μαγνησίας και των από 19.4.2001 πινάκων κατάταξης των δικαιούχων παραχώρησης νέας άδειας κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτου, που προβλέπει την παραχώρηση μίας άδειας κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτου ανά δύο δικαιούχους και για το Δήμο Βόλου.

Η ως άνω απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου επικυρώθηκε από τη με αρ. 331/2003 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας.

12. Σε συμμόρφωση προς τις ως άνω αποφάσεις ο Νομάρχης Μαγνησίας ανακάλεσε τις δώδεκα (12) χορηγηθείσες άδειες για το Δήμο Βόλου και επαναχορήγησε κατά το ήμισυ τις έντεκα (11) εξ αυτών σε εικοσιδύο (22) συνολικά δικαιούχους. Η δωδέκατη άδεια παρέμεινε αδιάθετη λόγω του ότι δεν υπήρχαν επιλαχόντες δικαιούχοι που να πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Οι τρεις άδειες που είχαν χορηγηθεί για το Δήμο Νέας Ιωνίας παρέμειναν ακέραιες και δεν ανακλήθηκαν με το σκεπτικό ότι ουδέποτε προσβλήθηκε η χορήγησή τους.

13. Η με αρ. 11856/27.11.2000 απόφαση του Νομάρχη Μαγνησίας ακυρώθηκε με την υπ΄αριθμ. 3891/22.11.05 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (Δ΄ Τμήμα), κατόπιν αιτήσεως ακύρωσης που υποβλήθηκε από τον «Σύνδεσμο Ιδιοκτητών Ταξί Βόλου & Ν. Ιωνίας – ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ», με το αιτιολογικό ότι ένα από τα μέλη της Γνωμοδοτικής Επιτροπής του άρθρου 3 παρ. 1 εδ. β΄ του Ν. 1437/1984, και συγκεκριμένα αυτό που ορίσθηκε ως εκπρόσωπος του Νομαρχιακού Συμβουλίου της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας, έπρεπε να έχει την ιδιότητα του αιρετού μέλους και όχι την ιδιότητα τρίτου προσώπου μη συνδεομένου οργανικά με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Με την ίδια απόφαση του ΣτΕ (3891/22.11.05), ακυρώθηκε και η 330/63/6.2.2001 απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας.

14. Σε συμμόρφωση προς την ως άνω απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ο Νομάρχης Μαγνησίας εξέδωσε την αρ. 4774/10.03.06 απόφασή του με την οποία αντίστοιχα των αριθμ. κυκλοφορίας ΤΑΕ 7349, ΤΑΕ 7217, ΤΑΕ 7333, ΤΑΕ 7332, ΤΑΕ 7314, ΤΑΕ 7316, ΤΑΕ 7315, ΤΑΕ 7319, ΤΑΕ 7328, ΤΑΕ 7334, ΤΑΕ 7572, ΤΑΕ 7538, ΤΑΕ 7468 ΚΑΙ ΤΑΕ 7490 Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων και διατάχθηκε η αφαίρεση των πινακίδων.

15. Κατά της με αρ. 4774/10.3.2006 ανακλητικής απόφασης του Νομάρχη Μαγνησίας απόφασης αυτής ασκήθηκαν προσφυγές από τους κατόχους των αδειών ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Βόλου. Ήδη από τον Ιούλιο 2009 μέχρι σήμερα απορρίφθηκαν οι ασκηθείσες προσφυγές. Επίσης ασκήθηκαν εφέσεις κατά των αποφάσεων αυτών ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας, καθώς και αιτήσεις αναστολής εκτέλεσης, οι οποίες απορρίφθηκαν. Ήδη επίκειται η αφαίρεση των αδειών κυκλοφορίας και των πινακίδων.

17. Με τη με αρ. 112/2009 απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου αποφασίσθηκε η επανάληψη της διαδικασίας καθορισμού αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων στους Δήμους Βόλου και Νέας Ιωνίας για τη διετία 2000-2001 με νόμιμη, σύμφωνα με τη με αρ. 3891/2005 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας.

18. Με το με αρ. πρωτοκόλλου 3347/14.9.09 έγγραφο του Νομάρχη Μαγνησίας ζητήθηκε η σύγκληση της Νομαρχιακής Επιτροπής του άρθρου 3 του Ν. 1437/1984 με αντικείμενο τη διατύπωση γνώμης επί του αριθμού των θέσεων ΕΔΧ αυτοκινήτων για τους Δήμους Βόλου και Νέας Ιωνίας για τη διετία 2000- 2001.