ναμ-στα-χαρτιά-οι-δεσμεύσεις-του-υπεχ-315231
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 28.09.2009 | 00:00

ΝΑΜ: στα χαρτιά οι δεσμεύσεις του ΥΠΕΧΩδΕ για τη διπλή ζεύξη του Μαλιακού

Κριτική στον υπουργό ΥΠΕΧΩδΕ Γ. Σουφλιά για μη τήρηση της δέσμευσης ότι θα προχωρούσε στην προκήρυξη μελέτης σκοπιμότητας του έργου της διπλής ζεύξης του Μαλιακού, άσκησαν οι εισηγητές στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε για το θέμα αυτό, το Σαββατοκύριακο στην Αιδηψό, από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Περιφερειακό Τμήμα Εύβοιας) και το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

Τη νομαρχία Μαγνησίας εκπροσώπησε ο αντινομάρχης Ηλίας Ξηρακιάς, ενώ παραβρέθηκαν ο τέως νομάρχης Γιάννης Πρίντζος και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Σωκράτης Αναγνώστου

Ειδικοί εισηγητές παρουσίασαν τα πλεονεκτήματα του έργου, ενώ ασκήθηκε κριτική στον υπουργό ΥΠΕΧΩδΕ,  γιατί δεν τήρησε τη δέσμευσή του, που δήλωσε δημόσια το 2006, ότι θα προχωρούσε στην προκήρυξη μελέτης σκοπιμότητας του έργου της διπλής ζεύξης του Μαλιακού.

Ο νομάρχης Εύβοιας κ. Μπουράντας και οι δήμαρχοι της περιοχής Β. Εύβοιας επανέλαβαν τα επιχειρήματα για την αναγκαιότητα του έργου γιατί θα συνδέσει μια υποβαθμισμένη και αποκομμένη περιοχή της χώρας με τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους. «Είναι ένα έργο πνοής για την Εύβοια», τόνισαν με έμφαση.

Ο κ. Ξηρακιάς στην παρέμβασή του τόνισε ότι το μεγάλο αυτό έργο παραμένει ένας στόχος για τη Μαγνησία. «Πρόκειται πρώτα απ’ όλα για ένα έργο εθνικής σημασίας και βέβαια ένα έργο πνοής για την Εύβοια και ιδιαίτερα τη Β. Εύβοια και έργο τοπικής σημασίας για την κεντρική Ελλάδα», δήλωσε. «δυστυχώς», όπως είπε, «για πολλές δεκαετίες δεν υπήρξε εθνικός χωροταξικός σχεδιασμός και στον τομέα των οδικών αξόνων της χώρας, αλλά κάθε φορά τα θέματα αντιμετωπίζονταν αποσπασματικά και κάτω από την επίδραση των εκάστοτε τοπικών πολιτικών πιέσεων. Ούτε βέβαια στο Εθνικό Χωροταξικό που έγινε νόμος του κράτους με εισήγηση του υπουργού, κ. Σουφλιά υπήρξε πρόβλεψη για το συγκεκριμένο έργο».

Ο αντινομάρχης ανέφερε ότι είναι ανάγκη να αντιμετωπιστεί πλέον το θέμα στο πλαίσιο της νέας πραγματικότητας και του «νέου τοπίου» που δημιουργείται από την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης της εκμετάλλευσης των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας σε ιδιωτικές κοινοπραξίες κατασκευαστικών εταιρειών.

Το ΥΠΕΧΩδΕ είχε δεσμευτεί ήδη από το 2006 για την προκήρυξη μελέτης σκοπιμότητας του έργου που δυστυχώς μέχρι σήμερα παραμένει στο επίπεδο υπόσχεσης, όπως είπε ο αντινομάρχης. Μάλιστα, τόνισε ότι πρέπει να συνταχθεί η μελέτη, προκειμένου να γίνουν γνωστά τα πραγματικά στοιχεία του έργου, των επιπτώσεων που υπάρχουν από το νέο τοπίο που δημιουργείται από την κατασκευή της Ε65 και του πετάλου του Μαλιακού κλπ.

«Θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος και το θέμα της πεδινής χάραξης του δικτύου του ΟΣΕ μετά μάλιστα την απόφαση του Οργανισμού να επεκτείνει το δίκτυο από Βελεστίνο μέχρι Αλμυρό. Από την άλλη, είναι ένα έργο μεγάλης τοπικής σημασίας που θα συνδέσει την κεντρική και βόρεια Εύβοια με τους νομούς Φθιώτιδας και Μαγνησίας, περιοχές με τις οποίες διατηρούνται μακροχρόνιοι στενοί οικονομικοί και πολιτιστικοί δεσμοί. Επίσης, θα συνδέσει τις περιοχές αυτές με το αεροδρόμιο κεντρικής Ελλάδος στην Αγχίαλο», κατέληξε.