ναμ-προτεραιότητα-οι-τεχνολογίες-στη-314767
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 16.10.2009 | 14:58

ΝΑΜ: προτεραιότητα οι τεχνολογίες στην εκπαίδευση

Προτεραιότητα αποτελεί για τη νομαρχία Μαγνησίας η συμμετοχή στην ανάπτυξη πρότυπων προγραμμάτων εκπαιδευτικής τεχνολογίας, στο πλαίσιο της εισαγωγής των καινοτόμων τεχνολογιών στην εκπαίδευση (πρόγραμμα ψηφιακή Μαγνησία). Αυτό τόνισε ο νομάρχης Μαγνησίας Απόστολος Παπατόλιας, σε ομιλία του για την δράση «e-book: διαβάζω ψηφιακά» και τον ψηφιακό διαγωνισμό «συμμετέχω για το μέλλον της Μαγνησίας».

Όπως είπε, η αρχή πραγματοποιήθηκε με την τοποθέτηση και λειτουργία του πρώτου διαδραστικού πίνακα (smart board), σε δημόσιο σχολείο της Μαγνησίας.

Παράλληλα μια άλλη πρωτοβουλία της Ν.Α.Μ. προς αυτή την κατεύθυνση της εισαγωγής των νέων καινοτόμων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, είναι σε εξέλιξη και αφορά τη δράση με τίτλο «Ψηφιακή Τάξη 2» η οποία θα υλοποιηθεί στην Ε’ τάξη του 2ου Δ Σ Μουρεσίου (Ανήλιο).

Το επόμενο βήμα της Ν.Α.Μ. στα πλαίσια του προγράμματος ψηφιακή Μαγνησία έχει δύο ιδιαιτερότητες: α) υλοποιείται με ιδίους πόρους, β) είναι πρωτοπόρο σε όλη την Ελλάδα και ειδικά από δημόσιο φορέα. Η δράση αυτή έχει τον τίτλο «e-book: διαβάζω ψηφιακά» και συνδέεται με τον ψηφιακό διαγωνισμό «συμμετέχω για το μέλλον της Μαγνησίας».

Η δράση «e-book: διαβάζω ψηφιακά» αφορά την προμήθεια και την παραχώρηση, μετά από συμμετοχή σε ψηφιακό διαγωνισμό, 140 ηλεκτρονικών βιβλίων (e-book) με ελληνικό και αγγλικό περιεχόμενο, στους μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Μαγνησίας Αφορμή για την εκπόνηση του προγράμματος “e-book: διαβάζω ψηφιακά” αποτέλεσε η στόχευση της Ν.Α.Μ. να προωθεί καινοτόμες πρακτικές στην εκπαίδευση φέρνοντας έτσι άμεσα σε επαφή τους μαθητές της Μαγνησίας με το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book).

Μ’ αυτό τον τρόπο έστω και πιλοτικά θα αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα ενός νέου εργαλείου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί συμπληρωματικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σκοπός της δράσης «e-book: διαβάζω ψηφιακά» εκτός από να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να διεκδικήσουν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book), είναι η εμπλοκή των αυριανών ενεργών πολιτών στο δικτυακό προβληματισμό για το μέλλον της Μαγνησίας. Ο παραπάνω σκοπός υλοποιείται με την συμμετοχή των μαθητών στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό «συμμετέχω για το μέλλον της Μαγνησίας». Ο εν λόγω διαγωνισμός ίσως να αποτελέσει την μεγαλύτερη «on-line» διαβούλευση των μαθητών της Μαγνησίας από όπου θα προκύψουν οι απόψεις των νέων για μια σειρά από σημαντικά ζητήματα: Περιβάλλον – Βιώσιμη Ανάπτυξη, Πολιτισμός, Παιδεία, Μεσογειακοί Αγώνες 2013, Έργα Υποδομής, Νεολαία.

Σύμφωνα λοιπόν με το παραπάνω σκεπτικό, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας, θα επιθυμούσε την συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και ειδικότερα των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας. Για το λόγο αυτό είχα επισκεφτεί το προηγούμενο διάστημα την ηγεσία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας και την ενημέρωσα σχετικώς για την πρωτοβουλίας μας. Ελπίζω μετά από τις σχετικές εγκρίσεις να μπορούν να επισκεφτούν τα σχολεία ειδικά συνεργεία για να ενημερώσουν από κοντά τους μαθητές πως μπορούν να συμμετέχουν στον ψηφιακό διαγωνισμό και έτσι αυτόματα να λάβουν μέρος στην κλήρωση για τα 140 e-book.

Ολοκληρώνοντας την ενημέρωση μας θα ήθελα να αναφέρω πως η Ν.Α.Μ. υλοποιεί αυτή την πιλοτική πρωτοβουλία θεωρώντας:

• ότι αξίζει να επενδύουμε σε καινοτόμες τεχνολογίες που ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία

• ότι πρέπει να δημιουργούμε ίσες ευκαιρίες στους νέους της περιφέρειας

• ότι θα συμβάλουμε στην αξιολόγηση της εισαγωγής του e-book στα σχολεία, βοηθώντας έτσι ώστε να προσδιοριστεί η χρησιμότητα του μέσου

• ότι τέτοιου είδους πολιτικές μειώνουν το ψηφιακό χάσμα σε σχέση με άλλες προηγμένες τεχνολογικά χώρες ή περιοχές

• ότι η γνώση της σημερινής τεχνολογίας καθώς και η πρόσβαση στην πληροφορία αποτελεί το ισχυρό εργαλείο μιας σύγχρονης κοινωνίας

• ότι οι απαιτήσεις των καιρών επιτάσσουν μια αυτοδιοίκηση κοντά στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται από την κοινωνία της πληροφορίας και την επιζητούμενη ψηφιακή σύγκλιση.