ν-λάρισας-έψαλλε-στους-διευθυντές-το-314871
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 13.10.2009 | 00:00

Ν. Λάρισας: έψαλλε στους διευθυντές το… “κατά Λουκάν ευαγγέλιο”

Αυστηρές συστάσεις προς τους διευθυντές των υπηρεσιών της νομαρχίας απηύθυνε ο νομάρχης Λουκάς Κατσαρός, με αφορμή την καταγγελία πολίτη που έφτασε και δημοσιεύθηκε στην αυτοδιοίκηση gr., ότι όχι μόνο δεν εξυπηρητέθηκε αλλά τον προσέβαλε διευθυντής.

«Η νομαρχία Λάρισας έχει κάνει τα τελευταία χρόνια μεγάλες προσπάθειες να βελτιώσει τις υπηρεσίες της προς τον πολίτη. Και δεν πρόκειται να αφήσω κανέναν να αμαυρώσει τη θετική αυτή εικόνα. Χρόνια τώρα το λέω και σας επαναλαμβάνω και σήμερα ότι η εξυπηρέτηση του κόσμου είναι «το Α και το Ω» γι’ αυτήν τη Νομαρχιακή Αρχή», δήλωσε σε αυστηρό τόνο, ο νομάρχης Λάρισας προς όλους τους διευθυντές των υπηρεσιών της νομαρχίας, σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο ίδιος, με αφορμή περιστατικό μη εξυπηρέτησης που κατήγγειλε πολίτης.

Το… «κατά Λουκάν» ευαγγέλιο, περιελάμβανε και άλλες συστάσεις με βασικότερες:

1. Την ανάγκη να εκσυγχρονιστούν άμεσα ορισμένες Υπηρεσίες που έμειναν πίσω στις νέες τεχνολογίες.
2. Τον απόλυτο σεβασμό στους νόμους και την απόλυτη τήρηση του ωραρίου των υπαλλήλων
3. Την χρησιμοποίηση του δημόσιου χρήματος με φειδώ, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις υπαλλήλων
4. Την ανάγκη πλήρους αξιοποίησης του προσωπικού. 

                                               δεν είμαστε καφενείο

«Η νομαρχία δεν είναι ούτε καφενείο, ούτε φιλανθρωπικό ίδρυμα. Και όποιος διευθυντής, τμηματάρχης ή υπάλληλος γίνεται επιλήσμων το χρέους του ή δεν μπορεί να ανταποκριθεί, ας το δηλώσει. δεν ανέχτηκα ποτέ και δεν θα ανεχτώ προκλητικές συμπεριφορές ή αδιαφορία. δεν μπορεί να είσαι διευθυντής και να μην ανησυχείς 24ώρες το 24ωρο για ζητήματα του τομέα σου. δεν είσαι υπάλληλος που το ωράριο του τελειώνει στις 14.30.”, τόνισε χαρακτηριστικά.
 
Όπως είπε, “οι διευθυντές πρέπει να προλαμβάνουν καταστάσεις και να ανησυχούν για όλα. Ειδικά για έκτακτα φαινόμενα και την ασφάλεια του πληθυσμού. Οφείλουν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το προσωπικό τους και με τι ασχολείται ώστε να έχουν τον έλεγχο του συνολικού έργου”.

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη να προχωρήσει πιο γρήγορα ακόμη η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, όχιι μόνο στη θεωρία, αλλά στην πράξη και πρόσθεσε: “σα νομάρχης λειτουργούσα πάντοτε με σας, τις Υπηρεσίες. δεν ανέχτηκα περιβάλλοντα, ούτε πολιτικές πιέσεις. Να εφαρμόζετε το νόμο. Και δεν δέχομαι ποτέ να βρεθεί διευθυντής που ενώ ξέρει ότι από το νόμο απαγορεύεται κάτι θα πει: ‘Άμα θέλει ο νομάρχης μπορεί να σου το κάνει…’. Να εξηγείτε στον πολίτη τι ισχύει όπως κάνω και εγώ. Ο νομάρχης δεν έκανε ποτέ ψηφοθηρική πολιτική. Και ούτε ζω με κανένα άγχος αν θα ξαναείμαι νομάρχης. Έκανα πάντοτε αυτό που πίστευα ορθό και αυτό που υπαγορεύει ο νόμος”.
 
Μετά την τοποθέτησή του, ο νομάρχης άκουσε διευθυντές υπηρεσιών οι οποίοι έθεσαν ζητήματα για την καλύτερη απόδοση του νομαρχιακού έργου. Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος οι αντινομάρχες και δεκαεπτά συνολικά διευθυντές Υπηρεσιών.

                                                         Η καταγγελία

Σύμφωνα με την καταγγελία που δημοσίευσε η αυτοδιοίκηση gr., με αδικαιολόγητες προσβολές απάντησε σε πολίτη που πήγε στην υπηρεσία δημόσιας Υγείας της νομαρχίας Λάρισας για την έκδοση βιβλιαρίου υγείας, ο αρμόδιος διευθυντής.

Ο Ε.Β., που είχε πάρει άδεια από τη δουλειά του για να πάει στη νομαρχία για το βιβλιάριο, απευθύνθηκε στην αρμόδια υπάλληλο, η οποία δέχτηκε να τον εξυπηρετήσει άμεσα. Όταν όμως ξεκίνησε τη διαδικασία συμπλήρωσης του βιβλιαρίου υγείας, μπήκε στο γραφείο της ο διευθυντής της υπηρεσίας, άφησε στο γραφείο της δύο βιβλιάρια γνωστών του -όπως της είπε- και της ζήτησε όταν ολοκληρώσει τη διαδικασία, να υπογράψει-ανανεώσει τα δύο αυτά βιβλιάρια.

Ο διευθυντής όμως και οι γνωστοί του, βιάζονταν να εξυπηρετηθούν άμεσα . «Απευθυνόμενος σε μένα, με ύφος χιλίων καρδιναλίων, απαίτησε να συμπληρώσω εγώ το βιβλιάριο, γιατί ‘τα βιβλιάρια τα συμπληρώνουν οι πολίτες’, όπως χαρακτηριστικά είπε», λέει ο Ε.Β. Ο ίδιος εξήγησε στο διευθυντή ότι επειδή πρόκειται για δημόσιο έγγραφο και οι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι δια νόμου να εξυπηρετούν τους πολίτες. Η απάντηση που πήρε; «Εγώ αποφασίζω εδώ μέσα και επειδή μιλάς πολύ, έλα την δευτέρα να πάρεις το βιβλιαριό σου,γιατί σήμερα δεν στο υπογράφω!»

Και όντως, όταν η υπάλληλος ολοκλήρωσε και μάλιστα τάχιστα την έκδοση του βιβλιαρίου, παρακάμπτοντας την εντολή του προϊσταμένου της για εξυπηρέτηση των γνωστών του, ο διευθυντής αρνήθηκε να βάλει την υπογραφή του. «δεν στο υπογράφω σήμερα πάει και τελείωσε», δήλωσε. Μάλιστα, πέταξε το βιβλιάριο στην άλλη άκρη του γραφείου. «Όταν του ζήτησα να το μαζέψει και να ζητήσει συγνώμη για την όλη συμπεριφορά του, βγήκε από το γραφείο του, και κατευθυνόμενος στην υπάλληλο, της είπε ότι αυτή φταίει που το συμπλήρωσε και ότι σήμερα δεν υπογράφονται βιβλιάρια υγείας, πράγμα το οποιό δεν ισχύε, αφού το κοινό εξυπηρετείτε καθημερινά 08.00 – 13.00 μμ, για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες», καταγγέλλει ο πολίτης.

Μάλιστα, όπως αναφέρει ο ίδιος, «συνεχίζοντας, για να μην φανεί ότι υπαναχώρησε και λέγοντάς μου ότι μου κάνει χάρη, έδωσε εντολή σε κάποιο υπάλληλο να βάλει τις τελικές υπογραφές. Προφανώς και για την έκδοση ενός βιβλιαρίου υγείας σήμερα, πρέπει να λειτουργήσει κανείς με την λογική του ”εχω γνωστό, γίνεται η δουλειά μου, δεν έχω, χάθηκα”».

Σημειώνει, πάντως, -στην καταγγελία του την οποία ανάρτησε στην ιστοσελίδα www.belarisa.gr- ότι η συμπεριφορά και η εξυπηρέτηση των υπολοίπων υπαλλήλων ήταν άριστη και «προφανώς θα αποτελέσουν τους μαρτυρές μου στην χρήση οποιουδήποτε νόμιμου δικαιωματός μου. Άλλωστε υπάρχουν συσωρευμένες καταγγελίες για τον συγκεκριμένο κύριο, η συμπεριφορά του οποίου θυμίζει άνθρωπο που κατέβηκε από το βουνό!».
 
Παράλληλα, αναφέρει ότι «ο νομάρχης δεν ασπάζεται τέτοιες συμπεριφορές και καλό θα είναι να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες…Άλλωστε είναι γνωστές συμπεριφορές που διαιωνίζονται», ενώ δηλώνει έτοιμος να προσφύγει στο Συνήγορο του Πολίτη, στην περίπτωση που ο εν λόγω διευθυντής δεν ζητήσει συγνώμη «για τον διασυρμό μου, παρουσία όλων των υφισταμένων του, οι οποίοι ευτυχώς δεν του μοιάζουν σε θέματα συμπεριφοράς και εξυπηρέτησης.Τελικά, υπάρχουν φορές, που «το ψάρι δεν βρωμάει από το κεφάλι», όπως λέει.