εμπόριο-εξαγωγές-τουρισμός-κυριάρχη-198274
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 08.10.2014 | 16:17

Εμπόριο, εξαγωγές, τουρισμός κυριάρχησαν στη συνάντηση Τζιτζικώστα με το γενικό πρόξενο της Τουρκίας

Ζητήματα επιχειρηματικής δραστηριότητας, εμπορίου, εξαγωγών, τουρισμού, πολιτισμού και αγροτικής ανάπτυξης, κυριάρχησαν στο πλαίσιο της σημερινής εθιμοτυπικής επίσκεψης, του γενικού πρόξενου της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη, Tugrul Biltekin, ο οποίος συνοδευόταν από τον εμπορικό ακόλουθο Kemal Sinan Tuzun, με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα.

Ο κ. Απόστολος Τζιτζικώστας ευχαρίστησε τον Τούρκο πρόξενο για την επίσκεψη και υπογράμμισε τις πολύ καλές σχέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δύο πλευρών, καθώς και την ανάγκη περαιτέρω ενδυνάμωσης των συνεργειών σε διάφορους τομείς. Ο Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε στη σημαντική αύξηση των Τούρκων τουριστών που επισκέπτονται την Κεντρική Μακεδονία και σημείωσε την ανάγκη ενίσχυσης των τουριστικών συνεργασιών, προκειμένου να συνεχιστεί το ανοδικό τουριστικό ρεύμα από τη γειτονική χώρα και έκανε ξεχωριστή αναφορά στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας, καθώς και στη γεωστρατηγική της θέση ως διαμετακομιστικού κόμβου για τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε τη σπουδαιότητα στήριξης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και ανταλλαγών ανάμεσα στις δύο πλευρές, παράλληλα με την καθιέρωση ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ Σμύρνης-Θεσσαλονίκης και Κωνσταντινούπολης-Θεσσαλονίκης, γεγονός που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη των εμπορικών συναλλαγών.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Πρόξενος της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη Tugrul Biltekin ευχαρίστησε τον κ. Τζιτζικώστα για την υποδοχή και συμφώνησε για την υιοθέτηση κοινών δράσεων και συνεργειών σε όλους τους τομείς αμοιβαίου συμφέροντος, με έμφαση στον τουρισμό, τον πολιτισμό, το εμπόριο και την υγεία. Σ’ αυτή την κατεύθυνση, ο κ. Biltekin εξέφρασε το ενδιαφέρον της τουρκικής πλευράς να λάβει ευρύτερη πληροφόρηση τόσο για θέματα τεχνογνωσίας σχετικά με τη διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων όσο και για την προώθηση προϊόντων, με δεδομένο ότι η Τουρκία αποτελεί μια μεγάλη αγορά για τις ελληνικές εξαγωγές.