e-τεχνολογία-και-εσπα-στις-υπηρεσίες-το-318259
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 23.04.2009 | 00:00

e-Τεχνολογία και ΕΣΠΑ στις υπηρεσίες του πολίτη

Τα οφέλη και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από το ΕΣΠΑ 2007-2013, με στόχο την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων και υπηρεσιών βάσει της ψηφιακής τεχνολογίας προς όφελος των πολιτών, επιχειρεί να αξιοποιήσει η νομαρχία Πειραιά.

Ηδη, η νομαρχία έχει καταθέσει 5 προτάσεις για την ένταξη προγραμμάτων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ψηφιακή Σύγκλιση του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Οι προτάσεις αφορούν στην εισαγωγή προγραμμάτων που απλοποιούν και επιταχύνουν τις συναλλαγές με τους πολίτες, θέτουν σε νέες βάσεις τη λειτουργία των υπηρεσιών της νομαρχίας, και αυξάνουν το επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας και ικανότητας της νομαρχίας σε περιόδους επικίνδυνων φαινομένων, όπως οι πυρκαγιές.

«Απώτερος στόχος είναι να μπορούμε να ανταποκριθούμε τόσο στις ανάγκες της κοινωνίας για σύγχρονη, χρηστή δημόσια διοίκηση όσο και στις ανάγκες των εργαζομένων στη νομαρχία για ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον» επισήμανε ο νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας.

Συγκεκριμένα, οι 5 προτάσεις που κατατέθηκαν και βρίσκονται στο στάδιο της αξιολόγησης από τη διαχειριστική αρχή του προγράμματος, αφορούν:

1. στη δημιουργία αυτόνομου συστήματος διαχείρισης κρίσεων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία Κέντρου διαχείρισης Πυρκαγιών, ενός κέντρου επιχειρήσεων που θα μπορεί εύκολα και αποτελεσματικά, έχοντας πλήρη εικόνα σε πραγματικό χρόνο να μπορεί να συντονίσει δυνάμεις από διαφορετικούς φορείς, να διαχειριστεί πόρους και προσωπικό, να προβλέψει με τη χρήση ειδικού μοντέλου και τις συνθήκες που επικρατούν αλλά και την επέκταση της φωτιάς.

2. στη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης και συντήρησης του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της νομαρχίας Πειραιά. Το σύστημα θα επιτρέπει μεταξύ άλλων την παρουσίαση συνόλου του οδικού δικτύου σε ψηφιακή μορφή μέσα από Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών.

3. στη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης εγγράφων και τήρησης αρχείου μέσω ψηφιοποίησης και τεκμηρίωσης του υπάρχοντος αρχείου της διεύθυνσης Πολεοδομίας Πειραιά. Το πρόγραμμα αναμένεται να δώσει λύση σε ένα μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πολεοδομίες όλης της χώρας, ενώ στην τελική του μορφή θα επιτρέπει την ενημέρωση των πολιτών με τη μέθοδο της υπηρεσίας μιας στάσης (one stop shop) για πολεοδομικά θέματα που τους ενδιαφέρουν.

4. στη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος εξυπηρέτησης του πολίτη για το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών από τη διεύθυνση Μεταφορών & Επικοινωνιών της νομαρχίας Πειραιά, με πρόβλεψη χρήσης ηλεκτρονικής υπογραφής. Για παράδειγμα, κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης θα μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά μέσω φόρμας αίτηση για έκδοση του εγγράφου που τον ενδιαφέρει, επιλέγοντας το κανάλι επικοινωνίας που τον εξυπηρετεί. Στο σύστημα θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη για ΑΜΕΑ και άλλες ειδικές πληθυσμιακές ομάδες (π.χ. οικονομικοί μετανάστες).

5. στην ανάπτυξη και λειτουργία διαδικτυακής πλατφόρμας ενιαίας διάθεσης ψηφιακού περιεχομένου πολλαπλών χρήσεων και δικτύωσης πολιτών και τοπικών φορέων στις περιοχές αρμοδιότητας της Ν.Α. Πειραιά.