απολογισμός-νομαρχίας-για-θέματα-προ-317979
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 08.05.2009 | 00:00

Απολογισμός νομαρχίας για θέματα προστασίας του καταναλωτή

Τον απολογισμό της σχετικά με θέματα που αφορούν στην προστασία του καταναλωτή και τη διεύθυνση Εμπορίου, για το μήνα Απρίλιο, αναφορικά με τις πραγματοποιηθείσες δειγματοληψίες, τους αγορανομικούς ελέγχους σε καταστήματα, τις καταγγελίες πολιτών, τις διοικητικές κυρώσεις και την Επιτροπή Φιλικού διακανονισμό, ανακοίνωσε η νομαρχία Μαγνησίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον απολογισμό:

1. δΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΕΣ

Κατά το μήνα Απρίλιο πραγματοποιήθηκαν δώδεκα (12) συνολικά δειγματοληψίες, από την αναφερόμενη στο θέμα υπηρεσία, βάση προγράμματός της, βάση καταγγελιών ή σε συνεργασία με τη Χημική Υπηρεσία Βόλου.

Αναλυτικότερα οι δειγματοληψίες που πραγματοποιηθήκαν έχουν ως εξής:
α) δειγματοληψίες βάση προγράμματος της Υπηρεσίας και καταγγελιών συνολικά μία (1): 
Γλύκισμα (1: γλυκό προφιτερόλ)
β) δειγματοληψίες βάση προγράμματος συνεργασίας της Υπηρεσίας με τη Χημική Υπηρεσία Βόλου συνολικά έντεκα (11): 
Αρτοπαρασκευάσματα (3: τσουρέκι, παξιμάδια, ψωμί για τοστ), 
Ελαιόλαδα (4), 
Αρτύματα (4: μουστάρδα, μίγματα μπαχαρικών).

Επιπλέον, παραλήφθηκαν έντεκα (11) απαντήσεις από το Γ.Χ.Κ. για κανονικά και μη δείγματα που είναι τα ακόλουθα:

α) Κανονικά δείγματα συνολικά επτά (7): 
Καύσιμα (2), 
Αλκοολούχα ποτά (1: ούζο), 
Προϊόντα τομάτας (3: τοματοπολτοί), 
Αποκριάτικα είδη (1: σπρέι).

β) Μη κανονικά δείγματα συνολικά τέσσερα (4): 
Καύσιμα (1 δείγμα καταγγελίας, βρέθηκε νοθευμένη με κλάσματα βαρύτερα των βενζινών σε ποσοστό 32%, επιπλέον υπάλληλοι της Υπηρεσίας μετέβησαν στο πρατήριο υγρών καυσίμων από το οποίο προμηθεύτηκε το καύσιμο ο καταγγέλλων και έλαβαν 2 δείγματα, τα οποία εξετάσθηκαν από τη δ΄ Χημική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης και κρίθηκαν κανονικά) 
Φυτικό τρόφιμο διατηρημένο σε άλμη ή ξύδι (1: εξετάστηκε ως προς τις ενδείξεις αυτού, διότι στην επισήμανση δεν αναγράφονται τα ακόλουθα: α) στον κατάλογο των συστατικών από τα οποία αποτελείται το προϊόν, το συντηρητικό Βενζοϊκό οξύ και τον ειδικό αριθμό του ΕΟΚ Ε211 και β) ότι περιέχει θειώδη, ένδειξη υποχρεωτική για συγκεντρώσεις θειωδών μεγαλύτερες των 10 mg/Kg).
Το δείγμα θεωρείται μη ασφαλές, αποκλείεται από την κατανάλωση, ενώ πρόκειται να ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων της παρασκευάστριας εταιρίας του προϊόντος. 
Απόσταγμα μικρού αποσταγματοποιού (2: χύμα τσίπουρο, των οποίων απαγορεύεται η διάθεση στην εσωτερική κατανάλωση, διότι βρέθηκαν ουσίες οι οποίες μεταναστεύουν από τα πλαστικά μέσα που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά τα στάδια παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς του προϊόντος.

Τα εν λόγω αλκοολούχα ποτά πρέπει να αποκλειστούν από την κατανάλωση ως μη ασφαλή και ακατάλληλα για κατανάλωση. Ως προς την επικινδυνότητά τους για την δημόσια Υγεία, αρμόδιο να αποφασίσει είναι το Ανώτατο Χημικό Συμβούλιο. Θα ασκηθούν ποινικές διώξεις σε βάρος των υπευθύνων και θα επιβληθούν και διοικητικά πρόστιμα από τη Χημική Υπηρεσία Βόλου.

2. ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Κατά το μήνα Απρίλιο πραγματοποιήθηκαν εβδομήντα τρεις (73) συνολικά αγορανομικοί έλεγχοι σε super market, λαϊκές αγορές οπωρολαχανικών και ειδών ένδυσης – υπόδησης, εμπόρους χονδρικής πώλησης ιχθύων, επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης κρεάτων, επιχειρήσεις χονδρικής εμπορίας τροφίμων, καταστήματα πώλησης αυγών και πουλερικών, κρεοπωλεία, καταστήματα πώλησης σιδηρικών, χρωμάτων και συναφών ειδών, οπωροπωλεία, καταστήματα μαζικής εστίασης και αναψυχής, αναψυκτήριο, πολυκατάστημα παιχνιδιών, Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητα μεταφοράς κρεάτων, κατάστημα πώλησης βιντεοπαιχνιδιών και ενοικίασης DVD, επιχείρηση χονδρικής και λιανικής εμπορίας εμφιαλωμένου υγραερίου και παρεμφερών ειδών και στον Ο.Σ.Ε., για έλεγχο ακριβείας αντλίας πετρελαίου των περιοχών Βόλου, Ν. Ιωνίας, Α΄ και Β΄ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, Ν. Αγχιάλου, Αλμυρού, Σέσκλου και Αργαλαστής.

Στους αγορανομικούς ελέγχους διαπιστώθηκαν εικοσιοκτώ  συνολικά παραβάσεις σε επιχειρήσεις, οι οποίες περιγράφονται αναλυτικότερα ως ακολούθως: 

Παραβάσεις του άρθρου 30 παρ. 1 του Αγορανομικού Κώδικα, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 1 παρ. 1 του Ν. 3668/2008 (υπέρβαση ανώτατων ποσοστών κέρδους): συνολικά μία (1) παράβαση.  Αφορούσε οπωροπωλείο, το οποίο κατά την λιανική πώληση πέντε (5) διαφορετικών ειδών οπωρολαχανικών, απαιτούσε ποσά που υπερέβαιναν το καθορισμένο ανώτατο ποσοστό κέρδους. Θα επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο, με Απόφαση του κ. Νομάρχη Μαγνησίας. 

Παραβάσεις του άρθρου 35 παρ. 1 του Αγορανομικού Κώδικα, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 1 παρ. 3 του Ν. 3668/2008 (μη κατοχή τιμολογίου αγοράς): συνολικά μία (1) παράβαση.  Αφορούσε κρεοπωλείο, το οποίο δεν κατείχε τιμολόγιο αγοράς για την προμήθεια 10,200 κιλών κρέατος (κατσίκι). Θα επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο, με Απόφαση του κ. Νομάρχη Μαγνησίας. 

Παραβάσεις του άρθρου 38 παρ. 2 του Αγορανομικού Κώδικα, όπως συμπληρώνεται με το άρθρο 1 παρ. 4β του Ν. 3668/2008 (στέρηση ενδεικτικής πινακίδας λιανικής πώλησης): συνολικά μία (1) παράβαση.  Αφορούσε υποκατάστημα σούπερ μάρκετ της εταιρίας με την επωνυμία «ΑΤΛΑΝΤΙΚ Α.Ε.», το οποίο στερούνταν ενδεικτικής πινακίδας λιανικής πώλησης σε είδος (συρματάκι κουζίνας) που εμπορεύονταν. Επιβλήθηκε σε βάρος της εταιρίας διοικητικό πρόστιμο ύψους 500€, με επί τόπου Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης του Ν. 3668/2008. 

Παραβάσεις του άρθρου 264 της 14/89 Α.δ.Υ.Ε. (κοπή και πώληση κιμά): συνολικά μία (1) παράβαση.  Αφορούσε υποκατάστημα σούπερ μάρκετ, εντός του ψυγείου του τμήματος κρεοπωλείου του οποίου εκτίθονταν προς πώληση κιμάς, κομμένος εκ των προτέρων και όχι παρουσία του πελάτη. Θα ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος του υπευθύνου του σούπερ μάρκετ. 

Παραβάσεις του Ν. 2323/1995 (Υπαίθριο εμπόριο): συνολικά είκοσι τρείς (23) παραβάσεις. δώδεκα (12) αφορούσαν πλανόδιους πωλητές, οι οποίοι κατείχαν και πωλούσαν έτοιμα ενδύματα και είδη προικός από τα Ι.Χ.Φ. αυτοκίνητά τους στις Λαϊκές Αγορές του δήμου Βόλου, στερούμενοι της προβλεπόμενης από τον Νόμο άδειας. Θα αναζητηθούν τα στοιχεία τους μέσω των αριθμών κυκλοφορίας των οχημάτων τους, οι οποίοι καταγράφηκαν, προκειμένου να τους επιβληθούν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο διοικητικά πρόστιμα, για έλλειψη αδείας. 

Τρεις (3) αφορούσαν πλανόδιους πωλητές, οι οποίοι κατείχαν και πωλούσαν έτοιμα ενδύματα, στερούμενοι της προβλεπόμενης από τον Νόμο άδειας. Θα επιβληθούν διοικητικά πρόστιμα για έλλειψη αδείας, με Απόφασεις του κ. Νομάρχη Μαγνησίας.  Οκτώ (8) αφορούσαν επαγγελματίες πωλητές Λαϊκών Αγορών, οι οποίοι κατείχαν και πωλούσαν έτοιμα ενδύματα και είδη προικός, εκτός των καθορισμένων ορίων των Λαϊκών Αγορών των δήμων Βόλου και Ν. Ιωνίας, παρεμποδίζοντας την κίνηση των διερχόμενων οχημάτων. Θα επιβληθούν διοικητικά πρόστιμα για αυθαίρετη κατάληψη θέσης, με Αποφάσεις του κ. Νομάρχη Μαγνησίας. 

Παραβάσεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (Φορολογικές παραβάσεις): συνολικά μία (1) παράβαση.  Αφορούσε κρεοπωλείο, το οποίο δεν κατείχε τιμολόγιο αγοράς για την προμήθεια 10,200 κιλών κρέατος (κατσίκι). Η υπόθεση θα διαβιβασθεί στην αρμόδια δ.Ο.Υ., προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες φορολογικές κυρώσεις.

Επιπλέον, μετά από συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής Ελέγχου Τροφίμων Ν. Μαγνησίας, που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της Υπηρεσίας στις 06-04-2009, αποφασίστηκε η ενεργοποίηση του μικτού κλιμακίου ελέγχου, που αποτελείται από υπαλλήλους της Υπηρεσίας μας, της δ/νσης Κτηνιατρικής, της δ/νσης Υγείας και της δ/νσης Αγροτικής Ανάπτυξης Ν.Α. Μαγνησίας. Έργο του για τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν ο έλεγχος της αγοράς, ενόψει της εορτής του Πάσχα.

Από το μικτό κλιμάκιο ελέγχου πραγματοποιήθηκαν συνολικά τριάντα δύο (32) έλεγχοι σε σούπερ μάρκετ, επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης κρεάτων, επιχειρήσεις εμπορίας τροφίμων, καταστήματα πώλησης αυγών και πουλερικών, κρεοπωλεία και φορτηγά αυτοκίνητα (ψυγεία), από τα οποία διενεργούνται απευθείας χονδρικές πωλήσεις κρεάτων. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων αυτών, διαπιστώθηκαν οι εξής παραβάσεις:

Εντός του ψυγείου ενός κρεοπωλείου, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, ως μη ασφαλή και ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση κρέατα συνολικού βάρους 10,200 κιλών, τα οποία στερούνταν επισημάνσεων (σφραγίδων), τόσο ως προς την καταλληλότητά τους όσο και ως προς την προέλευσή τους.

Συντάχθηκε σχετική Έκθεση Κατάσχεσης Μη Ασφαλών Τροφίμων από την δ/νση Κτηνιατρικής Ν.Α. Μαγνησίας, η οποία θα προβεί και στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του υπευθύνου του κρεοπωλείου. Τα ανωτέρω αναφερόμενα κατασχεθέντα τρόφιμα καταστράφηκαν. Επιπλέον, για την ανωτέρω αναφερόμενη ποσότητα, ο υπεύθυνος του κρεοπωλείου δεν κατείχε τιμολόγιο αγοράς, κατά παράβαση του άρθρου 35 παρ. 1 του Αγορανομικού Κώδικα, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 1 παρ. 3 του Ν. 3668/2008. Θα επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000€ σε βάρος του υπευθύνου του κρεοπωλείου, με Απόφαση του κ. Νομάρχη Μαγνησίας. 

Σε ανοιχτό καταψύκτη επιχείρησης εμπορίας τροφίμων, βρέθηκαν προς διάθεση και κατασχέθηκαν, ως μη ασφαλή και ακατάλληλα για ανθρώπινη κατανάλωση, εννέα (9) τεμάχια συνολικού βάρους περίπου 5,250 κιλών, του προϊόντος «ΣΥΚΩΤΙ ΠΑΠΙΑΣ ΩΜΟ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟ» σε αεροστεγή συσκευασία, με περασμένη ημερομηνία διατηρησιμότητας.

Συντάχθηκε σχετική Έκθεση Κατάσχεσης Μη Αφαλών Τροφίμων από την δ/νση Κτηνιατρικής Ν.Α. Μαγνησίας, η οποία θα προβεί και στην άσκηση ποινικής δίωξης κατά των υπευθύνων της επιχείρησης. Τα ανωτέρω αναφερόμενα κατασχεθέντα τρόφιμα καταστράφηκαν. 

Στο ψυγείο του τμήματος κρεοπωλείου ενός υποκαταστήματος σούπερ μάρκετ και μέσα σε ανοξείδωτα λεκανάκια, βρέθηκαν προς πώληση 3 κιλά «ΚΙΜΑΣ ΒΟΕΙΟΣ ΕΛΛΑδΑΣ» και 3,93 κιλά «ΚΙΜΑΣ ΧΟΙΡΙΝΟΣ ΕΛΛΑδΑΣ», κομμένος εκ των προτέρων και όχι παρουσία του πελάτη.
Συντάχθηκε σχετικό Υπηρεσιακό Σημείωμα και Έκθεση Ελέγχου από την Υπηρεσία, η οποία και θα προβεί στην άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος του υπευθύνου του σούπερ μάρκετ.

Ακόμη, κατά τη διάρκεια των ελέγχων αυτών, διενεργήθηκαν τιμοληψίες κρεάτων από τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας, προκειμένου να διαπιστωθεί η διαμόρφωση των τιμών λιανικής πώλησής τους, οι οποίες σε γενικές γραμμές κυμάνθηκαν στα περσινά επίπεδα.

Από έλεγχο που διενεργήθηκε σε φορτηγό αυτοκίνητο (ψυγείο) μεταφοράς κρεάτων χοιροτροφικής μονάδας, διαπιστώθηκε ότι πραγματοποιούνταν χονδρικές πωλήσεις κρεάτων απευθείας από αυτό, χωρίς να έχει εκδοθεί το σχετικό παραστατικό στοιχείο πώλησης εκ των προτέρων, αλλά η έκδοση αυτού γινόταν κατά την ώρα της πώλησης. Η εν λόγω υπόθεση θα διαβιβασθεί στη δ/νση Υγείας Ν.Α. Μαγνησίας, προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.

Τέλος, με βάση τους ελέγχους που διενέργησε το μικτό κλιμάκιο, σε συνδυασμό με τους ελέγχους που διενεργήθηκαν από την Υπηρεσία, δεν διαπιστώθηκε η πώληση κρεάτων «εισαγωγής» ως «εγχώριων».

3. ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ (16)

Κατά το μήνα Απρίλιο εξετάστηκαν δεκαέξι (16) συνολικά καταγγελίες πολιτών εκ των οποίων ορισμένες υποβλήθηκαν απευθείας στην εν λόγο υπηρεσία και άλλες υποβλήθηκαν στο Γραφείο Καταναλωτή Μαγνησίας και διαβιβάσθηκαν στην Υπηρεσία προς έλεγχο. Οι καταγγελίες αυτές περιγράφονται αναλυτικά στη συνέχεια.
α) Καταγγελίες που υποβλήθηκαν απευθείας στην Υπηρεσία, συνολικά δεκαπέντε (15): 

Μία (1) αφορούσε σε εταιρία κατασκευής και εμπορίας κουρτινών και συναφών ειδών, η οποία και χρέωσε επιπλέον από το συμφωνηθέν τίμημα καταναλωτή για την κατασκευή κουρτινών και δεν κατασκεύασε τις κουρτίνες σύμφωνα με την παραγγελία. Ο υπεύθυνος της εταιρίας απάντησε εγγράφως στην σχετική κλήση που του επιδόθηκε από την Υπηρεσία, αναφέροντας τις απόψεις του επί των καταγγελλόμενων και δηλώνοντας ότι επιστράφηκε από αυτόν, δια μέσου των πληρεξουσίων δικηγόρων της εταιρίας του και της καταγγέλλουσας, το ποσό της προκαταβολής που είχε εισπράξει για την κατασκευή των κουρτινών και κατά συνέπεια λύθηκε η μεταξύ τους σύμβαση. Προς απόδειξη των ανωτέρω, προσκόμισε στην Υπηρεσία και σχετική απόδειξη εξοφλήσεως και δήλωση μη ύπαρξης απαίτησης, υπογεγραμμένη από τους δύο πληρεξούσιους δικηγόρους. Η ανωτέρω εξέλιξη γνωστοποιήθηκε στην καταγγέλλουσα, από την οποία αναμένεται έγγραφη ενημέρωση αναφορικά με την τακτοποίηση της υπόθεσης. 

Μία (1) αφορούσε την εταιρία παροχής αερίου Θεσσαλίας, σχετικά με υπερβολικά αυξημένη τιμή χρέωσης φυσικού αερίου σε λογαριασμό καταναλωτή, σε συνέχεια καταγγελιών που είχαν υποβληθεί στην Υπηρεσία και κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο. 

Μία (1) αφορούσε σε όμιλο κατασκευής και εμπορίας επιβατηγών αυτοκινήτων, από τον οποίο καταναλωτής αγόρασε ελαττωματικό ανταλλακτικό αυτοκινήτου. Η υπόθεση διαβιβάσθηκε προς έλεγχο στην δ/νση Εμπορίου και Τουρισμού της Ν.Α. Αθηνών – Πειραιώς, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας υπάγεται η καταγγελλόμενη επιχείρηση. 

Μία (1) αφορούσε σε εταιρία χονδρικής και λιανικής εμπορίας εμφιαλωμένου υγραερίου και συναφών ειδών, η οποία δεν εμπορεύεται μόνο φιάλες υγραερίου της εταιρίας με την οποία είναι συμβεβλημένη, αλλά και φιάλες υγραερίου άλλης εταιρίας, οι οποίες, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα, πιθανόν να είναι παράνομα εμφιαλωμένες. Υπάλληλοι της Υπηρεσίας, μετέβησαν προς έλεγχο στις εγκαταστάσεις της καταγγελλόμενης εταιρίας, πλην όμως αυτές βρέθηκαν κλειστές. Η Υπηρεσία πρόκειται να συνεχίσει την διερεύνηση της υπόθεσης, μεταβαίνοντας εκ νέου προς έλεγχο στην καταγγελλόμενη εταιρία. 

Μία (1) αφορούσε σε πολυκατάστημα παιχνιδιών, από το οποίο καταναλωτής αγόρασε ένα τηλεκατευθυνόμενο παιχνίδι με φορτιστή, το οποίο δεν λειτουργούσε. Επέστρεψε στο κατάστημα το ελαττωματικό προϊόν και πήρε ένα άλλο ίδιο, το οποίο και αυτό δεν λειτουργούσε και το κατάστημα αρνήθηκε να του το αντικαταστήσει εκ νέου, διότι είχε χρησιμοποιηθεί ως απλό παιχνίδι. Υπάλληλοι της Υπηρεσίας μετέβησαν στο κατάστημα, ο υπεύθυνος του οποίου τους εξήγησε ότι η εταιρία αντικαθιστά όλα τα ελαττωματικά παιχνίδια, μόνο εφόσον αυτά είναι άρτια και αχρησιμοποίητα, αποστέλλοντας και σχετικό γραπτό υπόμνημα στην Υπηρεσία μας. Το αποτέλεσμα του ελέγχου, μαζί με το έγγραφο υπόμνημα του υπευθύνου του καταγγελλόμενου καταστήματος, διαβιβάσθηκαν στον καταγγέλλοντα, προς ενημέρωσή του. 

δύο (2) αφορούσαν σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ, η οποία παραπλανεί το καταναλωτικό κοινό και προσπαθεί να το επηρεάσει ως προς την αγορά γάλατος, αφενός μέσω της τοποθέτησης στο ίδιο ράφι των ψυγείων των υποκαταστημάτων της, γαλάτων υψηλής παστερίωσης και μακράς διάρκειας (20 – 40 ημερών) μαζί με φρέσκα γάλατα (5 ημερών), αφετέρου με την ύπαρξη διαφημιστικών πινακίδων ή την εκφώνηση σχετικών διαφημιστικών μηνυμάτων, σύμφωνα με καταγγελίες του Αγελαδοτροφικού Συλλόγου Βόλου και της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Βόλου, οι οποίες υποβλήθηκαν στο Γραφείο του κ. Νομάρχη Μαγνησίας και διαβιβάσθηκαν στην Υπηρεσία προς έλεγχο. Αρμόδιοι υπάλληλοι της Υπηρεσίας, μετέβησαν σε υποκατάστημα της καταγγελλόμενης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, προς έλεγχο. Συντάχθηκε σχετική Έκθεση Ελέγχου, αντίγραφο της οποίας διαβιβάσθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με το ερώτημα αν από την ισχύουσα Νομοθεσία απαγορεύεται η ύπαρξη στο ίδιο ράφι των ψυγείων των καταστημάτων λιανικής πώλησης, γαλάτων υψηλής παστερίωσης και μακράς διάρκειας μαζί με φρέσκα γάλατα. Αναμένεται η απάντηση του Υπουργείου στο σχετικό ερώτημα. 

Μία (1) αφορούσε σε εταιρία εμπορίας χρωμάτων, σιδηρικών και συναφών ειδών, από το κατάστημα της οποίας καταναλωτής αγόρασε ένα μικρό εργαλείο σε πολύ υψηλή τιμή. Από τον έλεγχο που διενεργήθηκε από υπαλλήλους της Υπηρεσίας, δεν διαπιστώθηκαν τα καταγγελλόμενα. 

Μία (1) αφορούσε σε κατάστημα εμπορίας χαρτικών, απορρυπαντικών και συναφών ειδών, από το οποίο επαγγελματίας παρήγγειλε διαφημιστικές χάρτινες σακούλες, για τις οποίες πλήρωσε και προκαταβολή, χωρίς να τις παραλάβει ποτέ και χωρίς να του επιστραφεί το ποσό της προκαταβολής που πλήρωσε. Αναμένονται οι απόψεις του υπευθύνου του καταστήματος. 

Μία (1) αφορούσε σε γλυκό προφιτερόλ, το οποίο αγοράστηκε από καταναλώτρια και το οποίο παρουσίαζε εμφανή σημάδια αλλοίωσης (ύπαρξη πράσινης μούχλας στο εσωτερικό του). Υπάλληλοι της Υπηρεσίας προέβησαν στη λήψη δείγματος εις απλούν του προϊόντος, το οποίο προσκόμισε στην Υπηρεσία η καταγγέλλουσα και το έστειλαν στη Χημική Υπηρεσία Βόλου προς εξέταση. Αναμένεται το αποτέλεσμα της εξέτασης. Επισημαίνεται ότι υπάλληλοι της Υπηρεσίας μετέβησαν την ίδια ημέρα με την υποβληθείσα καταγγελία στο κατάστημα από το οποίο η καταγγέλλουσα αγόρασε το προϊόν, προκειμένου να προβούν σε δειγματοληψία αυτού και αποστολή του στη Χημική Υπηρεσία Βόλου προς εξέταση, για να συσχετισθεί με το δείγμα της καταγγελίας, ώστε σε περίπτωση μη κανονικότητας να επιβληθούν οι νόμιμες κυρώσεις κατά της παρασκευάστριας εταιρίας. Ωστόσο, από τον έλεγχο που διενεργήθηκε στο κατάστημα, δεν βρέθηκε προς διάθεση το συγκεκριμένο προϊόν. 

Μία (1) αφορούσε σε έμπορο ιχθύων χονδρικώς της Ιχθυόσκαλας Βόλου, ο οποίος πωλούσε ψάρια εισαγωγής ως εγχώρια. Πρόκειται για τηλεφωνική επώνυμη καταγγελία που υποβλήθηκε στην Υπηρεσία, υπάλληλοι της οποίας διενέργησαν έλεγχο στους εμπόρους της Ιχθυόσκαλας Βόλου, χωρίς να διαπιστώσουν τα καταγγελλόμενα. 

Μία (1) αφορούσε σε υποκατάστημα σούπερ μάρκετ, το οποίο χρέωσε υψηλότερη τιμή σε καταναλωτή για την αγορά τροφίμου, από τη ζυγαριά στο ταμείο. Πρόκειται για τηλεφωνική ανώνυμη καταγγελία που υποβλήθηκε στην Υπηρεσία, από τον έλεγχο της οποίας δεν διαπιστώθηκαν τα καταγγελλόμενα. 

Μία (1) αφορούσε σε υποκατάστημα σούπερ μάρκετ, από το οποίο καταναλωτής αγόρασε τρόφιμο, η ημερομηνία λήξεως του οποίου ήταν δυσδιάκριτη και το τρόφιμο θα μπορούσε να ήταν και ληγμένο. Πρόκειται για ανώνυμη καταγγελία που υποβλήθηκε στην Υπηρεσία, υπάλληλοι της οποίας πραγματοποίησαν έλεγχο στο καταγγελλόμενο υποκατάστημα σούπερ μάρκετ, βρήκαν το ίδιο προϊόν και διαπίστωσαν ότι η ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητάς του δεν είχε παρέλθει. 

Μία (1) αφορούσε σε κατάστημα μαζικής εστίασης και αναψυχής, το οποίο αφενός στερούνταν τιμοκαταλόγων, αφετέρου πωλούσε είδη τα οποία δεν επιτρεπόταν να πωλεί, βάση της άδειας λειτουργίας του. Πρόκειται για τηλεφωνική ανώνυμη καταγγελία που υποβλήθηκε στην Υπηρεσία, από τον έλεγχο της οποίας διαπιστώθηκαν τα καταγγελλόμενα, ως προς το σκέλος της πώλησης ειδών καθ΄ υπέρβαση της άδειας λειτουργίας του. Η υπόθεση θα διαβιβασθεί στην δ/νση Υγείας Ν.Α. Μαγνησίας και στον οικείο δήμο που εξέδωσε την άδεια λειτουργίας, λόγω αρμοδιότητας. 

Μία (1) αφορούσε σε υποκατάστημα σούπερ μάρκετ, το οποίο χρέωσε σε καταναλωτή υψηλότερη τιμή για την αγορά προϊόντος (συρματάκι κουζίνας), από το ράφι στο ταμείο. Πρόκειται για τηλεφωνική ανώνυμη καταγγελία, από τον έλεγχο της οποίας δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθούν τα καταγγελλόμενα, δεδομένου του γεγονότος ότι στο ράφι που εκτίθονταν προς πώληση το συγκεκριμένο προϊόν, δεν υπήρχε ενδεικτική πινακίδα με την τιμή λιανικής πώλησής του, προκειμένου να γίνει αντιπαραβολή αυτής με την τιμή χρέωσης στο ταμείο του καταστήματος. Για το λόγο αυτό (στέρηση ενδεικτικής πινακίδας με την τιμή λιανικής πώλησης), επιβλήθηκε στην ελεγχόμενη επιχείρηση διοικητικό πρόστιμο ύψους 500€, με επί τόπου Πράξη
Βεβαίωσης Παράβασης του Ν. 3668/2008.

β) Καταγγελίες που υποβλήθηκαν στο Γραφείο Καταναλωτή Μαγνησίας και διαβιβάσθηκαν στην Υπηρεσία προς έλεγχο, συνολικά μία (1): 

Αφορούσε σε ασφαλιστική εταιρία, η οποία δεν πλήρωνε το ποσό του δανείου που είχε εκταμιεύσει από τράπεζα καταναλωτής, με τον οποίο είχε συνάψει σχετική σύμβαση σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος υγείας, το οποίο τελικά αντιμετωπίζει. Αναμένουμε τις απόψεις της καταγγελλόμενης εταιρίας.

Τέλος, ορισμένες καταγγελίες διευθετήθηκαν κατόπιν παρέμβασης της Υπηρεσίας με την αποδοχή από τους καταγγελλόμενους των αιτημάτων των καταναλωτών. Οι καταγγελίες αυτές αφορούσαν στα ακόλουθα: 
στην άρνηση επιστροφής προκαταβολής για την αγορά ανταλλακτικών ποδηλάτου και 
στην αθέτηση συμφωνίας παράδοσης συγκεκριμένου αριθμού του Εθνικού Λαχείου σε πολίτη, ενώ είχαν ήδη αρχίσει οι σχετικές κληρώσεις.

4. δΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ (ΠΡΟΣΤΙΜΑ)

Κατόπιν ελέγχων που πραγματοποίησε η Υπηρεσία τους προηγούμενους μήνες, επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα, με αποφάσεις του Νομάρχη Μαγνησίας, συνολικού ύψους 8.300€, που έχουν ως ακολούθως: 

Παραβάσεις του άρθρου 35 παρ. 1 του Αγορανομικού Κώδικα, όπως αντικαθίσταται με το άρθρο 1 παρ. 3 του Ν. 3668/2008.  Αφορούσε την επιχείρηση εμπορίας νωπών και κατεψυγμένων κρεάτων της ΤΣΙΑΜΟΥΡΑ Κασσιανής του Χρήστου, η οποία επί παραστατικού στοιχείου πώλησης (Τιμολόγιο – δελτίο Αποστολής) που εξέδωσε προς κρεοπωλείο, δεν ανέγραφε την προέλευση των πωλούμενων κρεάτων. Επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 5.000€. 

Παραβάσεις του άρθρου 38 παρ. 2 του Αγορανομικού Κώδικα, όπως συμπληρώνεται με το άρθρο 1 παρ. 4β του Ν. 3668/2008.  Αφορούσαν τις επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης ιχθύων: α) ΥΙΟΙ δ. ΚΕΚΙΑ Ε.Π.Ε., στην οποία επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 500€, β) ΣΥΜΙΑΚΑΚΗΣ Παρασκευάς, στον οποίο επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 500€ και γ) ΤΣΑΚΜΑΚΑΣ Αντώνιος του Ζανή, στον οποίο επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000€, επειδή δεν είχαν αναρτήσει πινακίδες, οι οποίες να αναγράφουν τα πωλούμενα είδη ιχθύων, τη χώρα παραγωγής και την τιμή πώλησής τους κατά συνήθη μονάδα μέτρησης (κιλό), με ειδική αναφορά εάν στην τιμή περιλαμβάνεται ή όχι ο Φ.Π.Α. 

Παραβάσεις του Ν. 2323/1995 (Υπαίθριο εμπόριο). Αφορούσαν: α) τον πλανόδιο πωλητή ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ Παναγιώτη του Κωνσταντίνου, στον οποίο επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 1.000€, διότι κατείχε και πωλούσε διάφορα ηλεκτρικά εργαλεία, στερούμενος της προβλεπόμενης από τον Νόμο Άδειας Άσκησης Υπαίθριου Εμπορίου και β) τον παραγωγό πωλητή λαϊκών αγορών ΚΟΡΚΙΖΟΓΛΟΥ Κωνσταντίνο του Παναγιώτη, στον οποίο επιβλήθηκε διοικητικό πρόστιμο ύψους 300€, διότι κατείχε και πωλούσε αγροτικά προϊόντα, τα οποία δεν αναγράφονταν ως παραγόμενα στην Άδεια Παραγωγού Πωλητή Λαϊκών Αγορών που κατέχει.

5) ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΦΙΛΙΚΟΥ δΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση στην οποία συζητήθηκαν οκτώ (8) υποθέσεις, οι οποίες αφορούσαν σε διάφορες καταγγελίες καταναλωτών που υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία κατά τραπεζικών ιδρυμάτων, εταιριών κινητής τηλεφωνίας, καταστημάτων εμπορίας και πώλησης αυτοκινήτων, συνεργείων επισκευής αυτοκινήτων και εμπορικών καταστημάτων.