αναγκαία-η-χάραξη-αυτοκινητόδρομου-δ-319087
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 13.03.2009 | 00:00

Αναγκαία η χάραξη αυτοκινητόδρομου δράμας – Καβάλας

Τη χάραξη αυτοκινητόδρομου από την δράμα στην Καβάλα και την βελτίωση του τμήματος δράμας – Νευροκοπίου, καθώς το οδικό δίκτυο Εξοχής – Καβάλας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις σημερινές ανάγκες, ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩδΕ Γιώργο Σουφλιά, ο νομάρχης δράμας Κωνσταντίνος Ευμοιρίδης.

Όπως αναφέρει στην επιστολή του ο νομάρχης, η τριετής λειτουργία του τελωνείου Εξοχής στο Νευροκόπι δράμας μείωσε κατά 200 χιλιόμετρα τη μετάβαση προς την Φιλιππούπολη και τα παράλια του Εύξεινου Πόντου, ανακουφίζοντας σημαντικά την λειτουργία του τελωνείου Προμαχώνα. Η μεταφορά εμπορευμάτων (τσιμέντα – σίδηρος – μάρμαρα – οικοδομικά υλικά και αγροτικά προϊόντα) διακινούνται από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία μέσω της διόδου Εξοχής. Παράλληλα, μέσω της ίδιας διόδου, εισέρχονται από τη Βουλγαρία στην Ελλάδα και τονώνουν τις αγορές δράμας και Καβάλας, διαθέτοντας σημαντικά ποσά για την αγορά τροφίμων – ειδών ένδυσης – ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.

Μέσω της διόδου αυτής εισάγεται από Βουλγαρία και Ρουμανία ξυλεία για την κάλυψη των αναγκών της χώρας και επιπλέον οι χώρες των ανατολικών Βαλκανίων απέκτησαν πρόσβαση στο σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης, στα λιμάνια της Καβάλας και το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, καθώς και στη Θάσο για διακοπές.

«Το οδικό δίκτυο Εξοχής – Καβάλας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις σημερινές ανάγκες διερχόμενο μέσα από μεγάλους οικισμούς όπως Νευροκόπι – Προσοτσάνη – Ξηροποτάμο – δράμα – Χωριστή – δοξάτο – Κεφαλάρι – Λυδία – Κρηνίδες – Πολύστυλο – δάτο και Αμυγδαλεώνα» επισημαίνει ο νομάρχης και τονίζει ότι «πέραν της καθυστέρησης λόγω μικρών ταχυτήτων έχουμε συνεχή θανατηφόρα ατυχήματα και μεγάλη φθορά τροχαίου υλικού. Επιπλέον προκαλούν συνεχή κυκλοφοριακή συμφόρηση».

Ως μόνη λύση του προβλήματος προτείνει «τη χάραξη ενός τετράιχνου αυτοκινητόδρομου από δράμα στην Καβάλα (20 χιλιόμετρα) και την βελτίωση του τμήματος δράμας – Νευροκοπίου». Όπως αναφέρει «δεν είναι κατανοητό να κατασκευάζονται κάθετοι άξονες προς την Εγνατία χωρίς την ύπαρξη διόδων επικοινωνίας με τη Βουλγαρία και να μην προγραμματίζεται η κατασκευή του άξονα Εξοχής – Καβάλας, όταν μάλιστα ο νομός δράμας είναι ο μόνος από τον οποίο δεν διέρχεται η Εγνατία Οδός».

Καταλήγοντας, σημειώνει ότι «αν σε όλα αυτά προστεθεί το γεγονός ότι στο νομό δράμας παρατηρείται το γεγονός της αποβιομηχάνισης, της υψηλής ανεργίας, της μη ύπαρξης μιας πανεπιστημιακής σχολής, μιας περιφερειακής ή διανομαρχιακής υπηρεσίας και με χαμηλό το κατά κεφαλή εισόδημα των κατοίκων, η ικανοποίηση του αιτήματός μας καθίσταται έτι εντονότερη».