23-εκατ-ευρώ-οι-οφειλές-της-πολιτείας-πρ-320737
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ | 19.08.2008 | 00:00

2,3 εκατ. ευρώ οι οφειλές της Πολιτείας προς τη Νομαρχία Πειραιά για τη μεταφορά των μαθητών

Στον αέρα κινδυνεύει να βρεθεί τη νέα σχολική χρονιά το πρόγραμμα μεταφοράς πάνω από 2.500 μαθητών της Νομαρχίας Πειραιά, καθώς όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έχει καταβάλλει τα απαιτούμενα κονδύλια για φέτος, αλλά δεν έχει εξοφλήσει καν τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων για τα περσινά δρομολόγια.
Παρά τις επανειλημμένες έγγραφες παρεμβάσεις της Νομαρχίας Πειραιά, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμιά θετική εξέλιξη από την πλευρά της Πολιτείας με αποτέλεσμα τα χρωστούμενα προς την Νομαρχία Πειραιά για την πλήρη εξόφληση των δαπανών μεταφοράς των μαθητών μέχρι 30-6-08 να αγγίζουν τα 2,3 εκατ. ευρώ.

Με επιστολή του προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας εκφράζει τη βαθιά αγωνία του για το γεγονός ότι 2.641 μαθητές από όλους τους δήμους της Νομαρχίας Πειραιά κινδυνεύουν να μην έχουν πρόσβαση στα σχολεία τους, ζητώντας την έγκαιρη και επαρκή χρηματοδότηση της Νομαρχίας Πειραιά για την ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος μεταφοράς μαθητών, τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και της δημόσιας διοίκησης γενικότερα, και την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών για το σύνολο της μαθητικής κοινότητας.

Παράλληλα ο κ. Μίχας επισημαίνει ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι ελλιπές και αναχρονιστικό, αφού δεν έχει επικαιροποιηθεί ουσιαστικά από το 1998, τονίζοντας την ανάγκη αναπροσαρμογής του με στόχο να απλοποιηθούν οι διαδικασίες και να ενισχυθεί ουσιαστικά ο θεσμός.

«Για να τηρηθεί το νομικό πλαίσιο και να εφαρμοστούν όλες οι διατάξεις της ΚΥΑ «περί μεταφοράς μαθητών» θα πρέπει να εφαρμοστεί ένας μαθηματικός τύπος βάσει του οποίου αναδεικνύεται ο μειοδότης των δρομολογίων. Ο τύπος όμως αυτός είναι απαρχαιωμένος αφού δεν έχει αναπροσαρμοστεί ούτε ως προς το νόμισμα, αναφέρεται μόνο στα υπεραστικά ΚΤΕΛ και τα ΤΑΞΙ και δεν υπολογίζει τις δαπάνες για τους συνοδούς» υπογραμμίζει ο Νομάρχης Πειραιά και προσθέτει «ακόμη η πιο πάνω Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφέρει ως υποχρεωτικό τον συνοδό μόνο στα σχολεία παιδιών με ειδικές ανάγκες. Όμως η Υπουργική Απόφαση του 2001 «περί νομιμότητας και ασφάλειας της κυκλοφορίας» αναφέρει ότι η έλλειψη συνοδού στα σχολικά και τα μισθωμένα τουριστικά λεωφορεία για τη μεταφορά νηπίων και παιδιών του δημοτικού, αποτελεί παράβαση που έρχεται σε αντίθεση με την προηγούμενη Υπουργική Απόφαση. Επιπροσθέτως η ίδια απόφαση καταργεί τη χρήση οχημάτων κάτω των 28 θέσεων, κάτι που δημιουργεί τεράστια προβλήματα για την εξυπηρέτηση σχολείων παιδιών με ειδικές ανάγκες της περιοχής μας, αφού πολλά από αυτά βρίσκονται σε στενά δρομάκια που δε μπορούν να στρίψουν τα μεγάλα οχήματα. Επίσης στον μαθηματικό τύπο υπολογισμού των δαπανών δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα πλωτά μέσα τα οποία χρησιμοποιούμε στη νήσο του Αγκιστρίου όπου δεν υπάρχουν λυκειακές τάξεις και οι μαθητές μεταφέρονται με αυτά στην Αίγινα για την παρακολούθηση των μαθημάτων».

Στην ίδια επιστολή, ο κ. Μίχας επαναφέρει την πρόταση της Νομαρχίας Πειραιά για πλήρη κάλυψη του συνόλου των δαπανών της εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό, με ταυτόχρονη δημιουργία ειδικού κωδικού που θα διευκολύνει την παρακολούθηση των πληρωμών και θα άρει κάθε αμφισβήτηση σχετικά με τη διάθεση των συγκεκριμένων πιστώσεων.

«Για να ανταποκριθεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στον προγραμματικό και αναπτυξιακό της ρόλο, είναι αναγκαία η πιστή εφαρμογή από την Κεντρική διοίκηση της συνταγματικής της υποχρέωσης για μεταβίβαση των αναγκαίων πόρων για την χρηματοδότηση κάθε εκχωρούμενης κρατικής αρμοδιότητας» επισημαίνει στον Υπουργό Παιδείας ο κ. Μίχας, ο οποίος ταυτόχρονα σε δηλώσεις του τονίζει «πως είναι δυνατόν η κυβέρνηση να μιλά για διοικητική μεταρρύθμιση, χωρίς να έχει λύσει τα υπάρχοντα οξυμένα οικονομικά προβλήματα του θεσμού των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων».