θεσσαλονίκη-ποδηλατόδρομοι-κατ-όν-276938
ΔΗΜΟΙ | 12.10.2012 | 12:29

Θεσσαλονίκη: Ποδηλατόδρομοι… κατ’ όνομα

Κουτσουρεμένο, λειψό, ασυντήρητο και… κακομοιριασμένο. Αν σε αυτές τις τέσσερις περιγραφικές λέξεις προστεθούν το χάος και η αναρχία της παράνομης στάθμευσης, τότε έχουμε την πλήρη εικόνα του δικτύου των ποδηλατοδρόμων της Θεσσαλονίκης.

Ο σημαντικότερος ενδεχομένως ποδηλατόδρομος του δικτύου, αυτός της Νέας Παραλίας -για την ακρίβεια μεγάλο τμήμα του- βρίσκεται εδώ και καιρό… εκτός, αφού λόγω των έργων ανάπλασης έχει καταργηθεί. Οσο για τους υπόλοιπους, αυτοί ρημάζουν, αφού κανείς δεν τους συντηρεί και δεν τους επισκευάζει, με τα πλαστικά διαχωριστικά να έχουν φύγει στο μεγαλύτερο μήκος τους.

Εξάλλου, σύμφωνα με τη Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης, καθημερινά βεβαιώνονται περίπου 50 κλήσεις σε οχήματα τα οποία σταθμεύουν παρανόμως στους ποδηλατόδρομους, μέσα ή ακριβώς δίπλα τους, ενώ οι δημοτικοί αστυνομικοί γίνονται συχνά πυκνά αποδέκτες καταγγελιών από ποδηλάτες για κλεισμένες διόδους.

Σύμφωνα με τους δημοτικούς αστυνομικούς, τα μεγαλύτερα προβλήματα, υπό την έννοια ότι καταγράφονται διαρκώς παράνομες σταθμεύσεις μέσα στον ποδηλατόδρομο, σημειώνονται στις οδούς Στρατηγού Καλλάρη, Ναυάρχου Κουντουριώτη, Πολυτεχνείου, Σαλαμίνος και Δωδεκανήσου. Και όπως τονίζουν, μπορεί το ένα λεπτό ο ποδηλατόδρομος να είναι ανοιχτός και το επόμενο να καταληφθεί από οχήματα ή και δίκυκλα.

Αλλά και οι ποδηλάτες, στην προσπάθειά τους να κυκλοφορήσουν, κάνουν απανωτά… ζιγκ ζαγκ. «Πολλές φορές αναγκαζόμαστε να κάνουμε ελιγμούς, ώστε να συνεχίσουμε την πορεία μας σε κάποιον ποδηλατόδρομο, ελιγμούς οι οποίοι μπορεί να είναι και επικίνδυνοι. Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί και η ύπαρξη κάδων απορριμμάτων», σημειώνει ο ποδηλάτης Παναγιώτης Γαβρέλας, ο οποίος επισημαίνει ότι οι ποδηλατόδρομοι θα έπρεπε να είχαν φυσικά εμπόδια (παρτέρια, δενδρύλλια), ώστε να μην εισέρχονται αυτοκίνητα και μηχανάκια και να είναι ασφαλείς.

Το πρόστιμο για στάθμευση σε ποδηλατόδρομο είναι 80 ευρώ, αν όμως καταβληθεί μέσα σε 10 ημερολογιακές μέρες από την ημερομηνία βεβαίωσής του, κατεβαίνει στα 40 ευρώ.

Εν αναμονή

Στο μεταξύ, ο Δήμος Θεσσαλονίκης ακόμη περιμένει απάντηση από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στο αίτημα που κατέθεσε για επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων, σε μήκος 6,2 χιλιομέτρων. Αν η πρόταση υλοποιηθεί, τότε το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων της Θεσσαλονίκης θα φτάσει στα 18 χιλ. Ο δήμος ζητά να γίνουν ποδηλατόδρομοι στις εξής περιοχές: 1) λεωφόρος Κων. Καραμανλή (από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Καυταντζόγλου), μήκους 3,1 χιλ. Προτάθηκε ποδηλατόδρομος μονής κατεύθυνσης, πλάτους 1,50 μ. και στις δύο πλευρές της οδού, 2) άξονας Αρχαιολογικού Μουσείου έως την Κατσιμίδη, μήκους 1,1 χιλ. Προτάθηκε ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στη δεξιά πλευρά, πλάτους 2 μ. με 2,20 μ., ενώ στην Κατσιμίδη, από την Κωνσταντινουπόλεως έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή, προτάθηκε ποδηλατόδρομος στη δεξιά λωρίδα, πλάτους 2,20 μ., 3) Μάρκου Μπότσαρη (από τη λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή), μήκους 1,1 χιλ. Προτάθηκε ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στη δεξιά πλευρά της οδού, πλάτους 2,20 μ., 4) άξονας των οδών Βούλγαρη – Μοσχονησίων (από τη Β. Ολγας έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή) μήκους 0,9 χιλ. Προτάθηκε ποδηλατόδρομος μονής κατεύθυνσης και στις δύο πλευρές της οδού, πλάτους 1,20 μ. με 1,50 μ. Εξάλλου, ο δήμος Θεσσαλονίκης μελετά την επέκταση του δικτύου και στην περιοχή της Τούμπας, με αφετηρία την πρώην αλάνα.

Το δίκτυο

Οι ποδηλατόδρομοι που υπάρχουν σήμερα εκτείνονται στη Νέα Παραλία (στο τμήμα όπου ολοκληρώθηκε η ανάπλαση), στην Παλιά Παραλία, στο πάρκο της ΧΑΝΘ, στις οδούς Αγγελάκη, Εθνικής Αμύνης, Αγίου Δημητρίου (από Εθνικής Αμύνης έως Κατσιμίδη), Καυταντζόγλου (από Εγνατία έως λεωφ. Στρατού), στη λεωφόρο Στρατού (από Καυταντζόγλου έως ΧΑΝΘ), στην οδό Σαλαμίνος, στη Δωδεκανήσου, στην Πολυτεχνείου (από Σαλαμίνος έως Αναγεννήσεως), στην Αναγεννήσεως, στην Αριστοτέλους (από λεωφόρο Νίκης έως το ύψος της Ιουστινιανού), στη Στρατηγού Καλλάρη και στον πεζόδρομο της Δημητρίου Γούναρη.

ΠΗΓΗ: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ