τετράγωνα-γύρω-από-την-ομόνοια-στο-στό-223030
ΔΗΜΟΙ | 10.04.2014 | 09:51

Τετράγωνα γύρω από την Ομόνοια στο στόχαστρο εφοπλιστών

Το πρώην υπουργείο Παιδείας στην οδό Μητροπόλεως πρόκειται να μισθώσει  από την Εκκλησία ο ξενοδοχειακός όμιλος  Electra για να το μετατρέψει σε ξενοδοχείο το 2015, ενώ εφοπλιστές και μεγαλοεπενδυτές έχουν αγοράσει ακόμη και ολόκληρα τετράγωνα γύρω από την Ομόνοια. Επιπλέον, διεθνείς αφίξεις καταγράφουν αύξηση- ρεκόρ στο πρώτο τρίμηνο του 2014 κατά 32,3% για την ελληνική πρωτεύουσα, η οποία, παράλληλα, ενισχύει τον πολιτιστικό της χαρακτήρα με το νέο μουσείο Μαρία Κάλλας που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2015.

  • Ξενοδοχειακή μονάδα στο εγκαταλελειμμένο κτίριο της Μητροπόλεως

Οι ενδείξεις, από το μέτωπο του τουρισμού και των επενδύσεων για την Αθήνα είναι άκρως ενθαρρυντικές και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι έστω και αργά η πολύπαθη πρωτεύουσα επανακάμπτει μετά από μία μακρά περίοδο απαξίωσης, η οποία ενισχύθηκε και από την κρίση. Το κέντρο αυτή την στιγμή φαίνεται να αλλάζει, όπως προκύπτει και από την αυξημένη κινητικότητα των τελευταίων εβδομάδων: Τελευταία εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών – Ε.Κ.Υ.Ο.  με τον όμιλο Electra Hotels για τη δημιουργία ξενοδοχειακής μονάδας 220 κλινών στην οδό Μητροπόλεως στο πολυώροφο ακίνητο της Εκκλησίας που παραμένει κενό από την προηγούμενη δεκαετία, παρά τους επαναλαμβανόμενους διαγωνισμούς που έχουν πραγματοποιηθεί και τις συμφωνίες  με το Δημόσιο που τελικά δεν ευοδώθηκαν.

Αν τώρα οι διαπραγματεύσεις για τη 40ετή μίσθωση του κτιρίου καταλήξουν επιτυχώς, οι επενδύσεις που θα υλοποιηθούν τοποθετούνται στα πέριξ των 15 εκατ. ευρώ με 120 νέες θέσεις εργασίας και τον όμιλο  Electra να ενισχύει την παρουσία του στο κέντρο από το δεύτερο εξάμηνο του 2015, μετά τα ξενοδοχεία Electra και Electra Palace.

  • Μουσείο Μαρία Κάλλας

Επίσης στην οδό Μητροπόλεως, στον αριθμό 44, στο τέλος του 2015 αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το μουσείο Μαρία Κάλλας, σε τετραώροφο κτίριο του δήμου Αθηναίων, με τις διαδικασίες για την ένταξη του έργου (προϋπολογισμού 1,2 εκατ.) στο ΕΣΠΑ να βρίσκονται σε εξέλιξη.

  • «Έργο Αθήνα»

Από την πλευρά του  ο Δήμος Αθηναίων επιχειρεί να προβάλλει εσχάτως τις πρωτοβουλίες και για την ενίσχυση του τουρισμού (εν όψει προφανώς και των εκλογών): Το σχέδιο για τον τουρισμό έχει ενταχθεί στους άξονες του αναπτυξιακού προγράμματος «Έργο Αθήνα» και προβλέπει δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 7 εκατ. ευρώ, μέχρι το τέλος του 2015, ενώ σημαντικό μέρος του θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τους δύο κύριους τουριστικούς φορείς της χώρας, οι οποίοι έχουν σχεδιάσει και θα εντάξουν δράσεις συνολικού προϋπολογισμού περίπου 2 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε χθές ο κ. Καμίνης. Ο δήμαρχος επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι το 2014, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, εξελίσσεται πολύ θετικά και τόνισε ότι στο πρώτο τρίμηνο του έτους, καταγράφεται μία αύξηση αφίξεων της τάξης του 32%.

Από την πλευρά του, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, ως τελικός δικαιούχος, αναλαμβάνει την εκτέλεση της πράξης «Δράσεις για την Τουριστική Ανάπτυξης της Αθήνας», συνολικού προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ, για τη δημιουργία ενός προηγμένου, «έξυπνου» συστήματος κρατήσεων για τα ξενοδοχεία της Αθήνας, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα για οργάνωση και διαχείριση ολοκληρωμένων υπηρεσιών και προσφορών από τα ξενοδοχεία της Αθήνας προς τους δυνητικούς ταξιδιώτες/τουρίστες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κ. Γιώργο Τσακίρη, «η Αθήνα έχει αρχίσει να κερδίζει μέρος της χαμένης πελατείας των περασμένων ετών», ενώ σύμφωνα με μελέτη του ΞΕΕ η ελληνική πρωτεύουσα αυτή την στιγμή υστερεί στο νεανικό κοινό.

Από το μέτωπο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο πρόεδρος κ. Ανδρέας Ανδρεάδης εκτιμά ότι η ελληνική πρωτεύουσα εφέτος θα προσελκύσει επιπλέον 700.000- 1 εκατ. αφίξεις και «έχει τη δυνατότητα να κερδίσει το χαμένο έδαφος, που μεταφράζεται σε απώλειες δύο εκατομμυρίων αφίξεων τα προηγούμενα χρόνια».

Οσον αφορά τη συνδρομή του ΣΕΤΕ για την επανατοποθέτηση του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας, μέσω του νέου διαδικτυακού κόμβου τής Marketing Greece, Discover Greece, θα προβάλλεται η Αθήνα ως τουριστικός προορισμός και συγκεκριμένα η Αθηναϊκή Ριβιέρα, η οποία κατά τα λεγόμενα του κ. Ανδρεάδη «μπορεί να αναδειχθεί στο Mαϊάμι της Ευρώπης.»

Πηγή: newmoney.gr