συνεχίζει-τον-περίπατο-ερήμην-των-αθη-798398
ΔΗΜΟΙ | 15.01.2021 | 16:11

Συνεχίζει τον Περίπατο ερήμην των Αθηναίων

Με μια τακτική «ήπιας εφαρμογής» μοιάζει να επανέρχεται η δημοτική αρχή Αθηναίων στο έργο του «Μεγάλου Περιπάτου». Το αμφιλεγόμενο έργο, που έχει δεχθεί καταιγιστική κριτική για το κόστος του, για άστοχους χειρισμούς και απουσία διαλόγου, εξελίσσεται με σταδιακά βήματα, άγνωστα χρονοδιαγράμματα και τους πολίτες –δηλαδή τους τελικούς αποδέκτες του έργου– αμέτοχους, παρά τις δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής για δημόσια διαβούλευση.

Επικρατούν στον Δήμο Αθηναίων δεύτερες σκέψεις για την πορεία του έργου; «Θα προχωρήσουμε», ξεκαθαρίζουν αρμόδιες πηγές. Αποδίδουν τις όποιες καθυστερήσεις στη γραφειοκρατία και την έλλειψη διαβούλευσης με τους πολίτες στην πανδημία – την ίδια συνθήκη δηλαδή που επικαλέστηκε η δημοτική αρχή προκειμένου να «τρέξει» το έργο την περασμένη άνοιξη.

Η επόμενη εξέλιξη γύρω από τον «Μεγάλο Περίπατο» αναμένεται από την αυριανή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αθηναίων (όργανο όπου προεδρεύει ο ίδιος ο δήμαρχος, Κ. Μπακογιάννης), όπου θα τεθούν προς έγκριση οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν την οδό Πλ. Συντάγματος, ανάμεσα στην Καραγεώργη Σερβίας και τη Μητροπόλεως.

Αποκτούν, με λίγα λόγια, μόνιμα χαρακτηριστικά οι μέχρι σήμερα πιλοτικές παρεμβάσεις και με τις ρυθμίσεις που τίθενται προς έγκριση:

● περιορίζονται σε τρεις (πλάτους 3,5 μέτρων έκαστη) οι λωρίδες κυκλοφορίας των Ι.Χ. οχημάτων στο επίμαχο τμήμα της οδού Πλ. Συντάγματος, και ταυτόχρονα

● διατηρείται μία λωρίδα αποκλειστικά για την κίνηση λεωφορείων στο τμήμα μεταξύ των οδών Καραγεώργη Σερβίας-Ερμού, στην οποία προστίθεται ακόμη μία (δεύτερη) λεωφορειολωρίδα στο τμήμα μεταξύ των οδών Ερμού και Μητροπόλεως, προκειμένου στο σημείο να εξυπηρετούνται οι στάσεις του ΟΑΣΑ

● τα πεζοδρόμια από την πλευρά της Ερμού επεκτείνονται, με μέσο πλάτος επέκτασης τα 7,8 μέτρα στο τμήμα Καραγεώργη Σερβίας-Ερμού και 5,2 μέτρα στο τμήμα Ερμού-Μητροπόλεως.

Σήμερα, η οδός Πλ. Συντάγματος προσφέρει 6 λωρίδες κυκλοφορίας, όμως, σύμφωνα με τις δημοτικές υπηρεσίες, «η ύπαρξη “παράνομης” πιάτσας ταξί, οι στάσεις του ΟΑΣΑ και η στάση τουριστικών λεωφορείων» ουσιαστικά μειώνουν τις λωρίδες σε 5.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αναμένεται να προκαλέσουν νέα κυκλοφοριακή επιβάρυνση κατά τις ώρες τόσο της πρωινής όσο και της απογευματινής αιχμής, όπως αποτυπώνεται στα στοιχεία της μελέτης κυκλοφοριακών επιπτώσεων, σε τρεις κόμβους: α) Σταδίου-Βασ. Γεωργίου, β) Πλ. Συντάγματος-Ερμού, γ) Φιλελλήνων-Οθωνος-Μητροπόλεως.

Για να αντιμετωπιστούν αυτές οι επιβαρύνσεις, προτείνεται από τη μελέτη να μειωθεί για τους πεζούς (και να αυξηθεί για τα αυτοκίνητα) ο χρόνος του πρασίνου στο φανάρι της πεζοδιάβασης μεταξύ Ερμού και πλ. Συντάγματος, από 18 δευτερόλεπτα σήμερα (σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών) στα 15 δευτερόλεπτα. Οπως υπολογίζουν οι δημοτικές υπηρεσίες, με τις προτεινόμενες αλλαγές η πεζοδιάβαση θα έχει μήκος 15 μέτρων «και επομένως αρκούν 13 δευτερόλεπτα» για τη διέλευση των πεζών. Η αλλαγή αυτή «έχει ήδη εγκριθεί από την Περιφέρεια Αττικής στο πλαίσιο υλοποίησης του πιλοτικού έργου», διαβάζουμε στη μελέτη.

Ηδη η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και το Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων έχουν εγκρίνει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο τμήμα του «Μεγάλου Περιπάτου» που αφορά την οδό Ερμού (μεταξύ των οδών Αιόλου και Αγ. Ασωμάτων), όπου συνοπτικά: α) επεκτείνονται τα πεζοδρόμια στο τμήμα μεταξύ των οδών Αθηνάς και Αγ. Ασωμάτων, ώστε η Ερμού να παραμένει οδός διπλής κυκλοφορίας πλάτους 7 μέτρων, και β) στο τμήμα μεταξύ των οδών Αιόλου και Αθηνάς, όπου διαμορφώνονται δρόμος πλάτους 3,5 μέτρων για οχήματα και πεζοδρόμιο πλάτους 3,5 μέτρων.

Εν ολίγοις, η δημοτική αρχή ξεκινά την υλοποίηση των μόνιμων παρεμβάσεων του «Μεγάλου Περιπάτου» από την Ερμού, όπου οπισθοχώρησε από το αρχικό της σχέδιο μετά τις αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου, και την πλ. Συντάγματος όπου δέχθηκε λιγότερη κριτική συγκριτικά με άλλα σημεία του έργου (π.χ. την οδό Πανεπιστημίου). Σύμφωνα με αρμόδιες δημοτικές πηγές, και οι ρυθμίσεις για τα υπόλοιπα τμήματα του έργου «σταδιακά θα ξεδιπλωθούν».

Αγνωστο πότε (και εάν) θα πραγματοποιηθεί η μεγάλη δημόσια διαβούλευση για την οποία είχε δεσμευθεί ο δήμαρχος, Κ. Μπακογιάννης, για το σύνολο των παρεμβάσεων του «Μεγάλου Περιπάτου». Η τριήμερη διαβούλευση που είχε εξαγγελθεί για τον Σεπτέμβριο δεν πραγματοποιήθηκε λόγω πανδημίας, λένε δημοτικές πηγές. Βεβαίως, αρχικά ο δήμαρχος είχε υποσχεθεί ηλεκτρονικό σύστημα διαβούλευσης, αλλά και ερωτηματολόγιο που θα συγκέντρωνε τις παρατηρήσεις πεζών, κατοίκων κ.λπ. για το έργο. Εκκρεμούν μέχρι σήμερα.

Στέργιος Ζιαμπάκας

πηγή: efsyn.gr