«Πέρασαν» από το ΔΣ η ανάπλαση της ΔΕΘ και η αγορά 50 λεωφορείων

Εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία η ανάπλαση της ΔΕΘ και η αγορά 50 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Λειψία της Γερμανίας σε έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Η συνεδρίαση, που επρόκειτο να πραγματοποιηθεί χθες, διά περιφοράς, ακυρώθηκε λόγω έλλειψης απαρτίας, ενώ παρά την απόφαση της διοίκησης να συγκληθεί το Σώμα μέσω τηλεδιάσκεψης, αρκετές παρατάξεις της αντιπολίτευσης απείχαν εκ νέου σήμερα από τη διαδικασία ζητώντας «ζωντανή και ανοιχτή» συζήτηση των θεμάτων.

Για την ανάπλαση της ΔΕΘ επικυρώθηκε η γνωμοδότηση των αρμόδιων δημοτικών τεχνικών υπηρεσιών επί ενστάσεων αναφορικά με το Πολεοδομικό Σχέδιο Εφαρμογής, που αποτελεί τον υποκείμενο σχεδιασμό του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για το νέο εκθεσιακό κέντρο της πόλης.

Μετά τον Δεκαπενταύγουστο πρόκειται να συνεδριάσει το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων για το θέμα του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, ενώ ακολούθως θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την έναρξη του έργου ανάπλασης που θα δώσει σε χρήση επιπλέον 70 στρέμματα κοινόχρηστου χώρου και πρασίνου και 2100 υπόγειες θέσεις στάθμευσης.

Από τη διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO ζητήθηκε η έκτακτη συνεδρίαση προκειμένου να «τρέξουν» οι διαδικασίες, όπως ανέφερε σε παρέμβασή του ο πρόεδρός της, Τάσος Τζήκας. «Είχαμε βάλει στόχο να κηρύξουμε τον διεθνή αρχιτεκτονικό τον Απρίλιο. Επειδή καθυστερήσαμε λόγω κορονοϊού προσπαθούμε να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο», είπε ο κ. Τζήκας ενημερώνοντας το Σώμα για τις βελτιώσεις στο Ειδικό Χωρικό Σχέδιο, για τους ελεύθερους δημόσιους χώρους και το πράσινο.

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, στα γραφεία της HELEXPO στην Αθήνα βρέθηκε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς και με αφορμή την τηλεδιάσκεψη που ήταν σε εξέλιξη, παρουσία του κ. Τζήκα και του διευθύνοντα συμβούλου, Κυριάκου Ποζρικίδη, θέλησε να χαιρετήσει τους δημοτικούς συμβούλους.

Προχωρά η αγορά των 50 λεωφορείων από Γερμανία

Όσο για τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία της Γερμανίας, τα οποία θα αποκτήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης έναντι 11.000 ευρώ, επιπλέον ΦΠΑ 24% έκαστο, θα τα παραχωρήσει στον ΟΑΣΘ για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών. Στη σύμβαση του χρησιδανείου μεταξύ δήμου και Οργανισμού περιλαμβάνεται -μεταξύ άλλων- ο όρος ότι ο κόστος μεταφοράς και ταξινόμησης των λεωφορείων θα βαρύνει τον ΟΑΣΘ, που επίσης θα αναλάβει τις δαπάνες για τον τεχνικό έλεγχο και τις όποιες ενδεχόμενες προσθήκες απαιτηθούν. Η παραχώρηση των οχημάτων θα διαρκέσει 32 μήνες.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας, μίλησε για εξαιρετικά κρίσιμη και απαραίτητη βοήθεια από τον δήμο Θεσσαλονίκης προς τον Οργανισμό αναφορικά με τις αστικές συγκοινωνίες που «καλύπτει περίπου το 12% του απαιτούμενου στόλου για το πολεοδομικό συγκρότημα».

Όπως είπε ο κ. Σκόδρας, τον Σεπτέμβριο αναμένονται επιπλέον 80-0 λεωφορεία να κυκλοφορούν στους δρόμους, εκ των οποίων τα είκοσι θα προέλθουν από την αγορά του δήμου και ο αριθμός του στόλου θα φτάσει τα 300-320.

Αποχή από την αντιπολίτευση που ζήτησε «ζωντανό» συμβούλιο

Νωρίτερα, σε κοινή ανακοίνωση, τέσσερις παρατάξεις της αντιπολίτευσης με επικεφαλής τους Κατερίνα Νοτοπούλου, Σπύρο Βούγια, Μιχάλη Τρεμόπουλο και Αντώνη Γαζάκη ζητούσαν από τη διοίκηση να γίνει ένα «ζωντανό και ανοιχτό δημοτικό συμβούλιο» την πρώτη διαθέσιμη ημερομηνία μετά τον Δεκαπενταύγουστο.

Οι τέσσερις επικεφαλής διευκρίνισαν πως μετά την έλλειψη απαρτίας στη «διά περιφοράς» συνεδρίαση «αρνούνται να αποδεχθούν τη νέα πρόταση της διοίκησης για τηλεδιάσκεψη, που κάνει μεν αναγκαστικά ένα βήμα πίσω, αλλά συνεχίζει να διατηρεί τη συζήτηση σε ένα στενό πλαίσιο, χωρίς επαρκή συμμετοχή κοινωνικών και επιστημονικών φορέων, με τους δημοτικούς συμβούλους σε απόσταση, χωρίς ευρεία δημοσιογραφική κάλυψη, ερήμην ουσιαστικά της πόλης».

Την απόφασή της για αποχή από τη διαδικασία ανακοίνωσε και η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» με τον επικεφαλής Σωτήρη Ζαριανόπουλο να τονίζει πως πρόκειται για συνεδρίαση «παρωδία» που γίνεται «πάλι χωρίς δημοσιότητα, χωρίς παρουσία φορέων με τεκμηριωμένες ενστάσεις». Απουσίαζε, επίσης, ο Γιώργος Ορφανός από τη «Η Θεσσαλονίκη είναι το Μέλλον», ενώ απείχε σε ένδειξη διαμαρτυρίας και η παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».

Εκ μέρους του συνδυασμού «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», ο Βασίλης Γάκης, σχολίασε πως η ανάπλαση της ΔΕΘ ξεκίνησε να συζητείται το 1990 με κορύφωση στις αρχές του 21ου αιώνα και δεν πρέπει να εμφανίζεται ως «επίτευγμα της νέας διοίκησης». Ο ίδιος συμφώνησε πως είναι απαραίτητη η ανάπλαση, ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της ΔΕΘ ώστε να προσφερθεί στις επόμενες γενιές ένα νέο εκθεσιακό κέντρο, ενώ για την αγορά των 50 λεωφορείων εξέφρασε τις απορίες του, εάν πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις για να χρησιμοποιηθούν στους δρόμους της πόλης.

Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Δρόσος Τσαβλής, αναφορικά με το αίτημα της αντιπολίτευσης απάντησε πως «είναι αδιανόητο να κάνουμε διά ζώσης συνεδριάσεις, όταν βιώνουμε μια μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων στη Θεσσαλονίκη» και πρόσθεσε πως μέχρι νεωτέρας δεν θα βάλει κανέναν συνάδελφο σε κίνδυνο. Οι αντιδήμαρχοι της διοίκησης, από την πλευρά τους, εξαπέλυσαν «πυρά» για τη στάση της αντιπολίτευσης να απέχει δεύτερη μέρα από τη συνεδρίαση.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!