όχι-άλλα-διόδια-λένε-οι-δήμαρχοι-διο-235936
ΔΗΜΟΙ | 03.01.2014 | 21:34

“Όχι άλλα διόδια” λένε οι δήμαρχοι Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού

Με οργή και αγανάκτηση αντιδρούν φορείς και κάτοικοι των δήμων Διονύσου, Κηφισιάς και Ωρωπού μετά τις προαναγγελθείσες από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αυξήσεις στις τιμές των διοδίων και τοποθετήσεις νέων σταθμών στον Άγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που προβλέπονται στις αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων.

Η αντίθεση των δημάρχων στις σχεδιαζόμενες κινήσεις για την επανέναρξη της κατασκευής τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτη. Το μήνυμά τους σαφές: «Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε την εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων, ούτε αύξηση του κόστους διέλευσης στις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών», διατρανώνουν οι ίδιοι.

Δήμαρχος Διονύσου: “Διόδια δεν θα μπουν”

«Δεν νοούνται διόδια, περιορισμοί και οικονομική επιβάρυνση στον αστικό ιστό της Αττικής. Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αποτρέψουμε τέτοιου είδους ενέργειες. Διόδια δεν θα μπουν», δηλώνει o δήμαρχος Κρυονερίου Γιάννης Καλαφατέλης μιλώντας στο protothema.gr.

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις από την επιβολή νέων σταθμών, ο κ. Καλαφατέλης τονίζει ότι η οικονομική επιβάρυνση των πολιτών θα είναι τεράστια, καθώς «ακόμη και τα 0,90 ευρώ κόστος διέλευσης, για κάθε έναν συμπολίτη μας που θέλει να βγει από το σπίτι του και να πάει στη δουλειά του θα σημαίνει καθημερινή επιβάρυνση 1,80 ευρώ, δηλαδή περισσότερα από 50 ευρώ μηνιαίως. Το βάρος, δε, θα είναι αβάσταχτο, όταν χρειάζεται να μετακινηθούν δύο ή περισσότερα άτομα από την ίδια οικογένεια για μία ή και περισσότερες φορές ημερησίως», υποστηρίζει ο κ. Καλαφατέλης.

Παράλληλα, ο δήμαρχος Διονύσου, επισημαίνει την υποβάθμιση της περιοχής, αλλά και την επιβάρυνση του εσωτερικού οδικού δικτύου.

Σχετική μελέτη που είχε εκπονηθεί από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο το 2010, καταγράφει την «κυκλοφοριακή ασφυξία» που θα δημιουργηθεί στο τοπικό δίκτυο και στους παράδρομους και κατ’ επέκταση τη ρύπανση.

Σύμφωνα με την μελέτη, οι επιπτώσεις στο περιβάλλον ενδεχομένως επιβαρύνουν και την ποιότητα του νερού της λίμνης του Μαραθώνα που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των πολιτών.

Βασικό αίτημα του δήμου Διονύσου είναι, αντί διοδίων, να υλοποιηθούν τα έργα υποδομής και βελτίωσης των συγκοινωνιακών μέσων στην περιοχή όπως η κατασκευή παράδρομων αμφίπλευρα της Εθνικής οδού, η επέκταση του ΗΣΑΠ στη Δροσιά, στην Άνοιξη και στον Άγιο Στέφανο και η σύνδεση με τον προαστιακό.

Ήδη πάντως ο δήμος έχει κάνει αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την τοποθέτηση διοδίων σε Βαρυμπόμπη-Άγιο Στέφανο και για την αύξηση των τιμών διέλευσης, ενώ συλλέγει ηλεκτρονικά και υπογραφές των δημοτών.

Δήμαρχος Κηφισιάς: “Δεν νοούνται διόδια από δήμο σε δήμo”

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο δήμαρχος Κηφισιάς Νίκος Χιωτάκης ο οποίος, σε συνεργασία με τους άλλους δύο δημάρχους κινητοποιείται λέγοντας «όχι» στην κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητόδρομων με την αναγκαστική χρηματοδότηση των Ελλήνων πολιτών.

«Δεν γίνεται να υπάρχουν διόδια από δήμο σε δήμο. Ειδικά όταν δεν υπάρχει παράπλευρο, ασφαλές οδικό δίκτυο ως εναλλακτική επιλογή στους πολίτες», σημειώνει ο κ. Χιωτάκης με δηλώσεις του στο protothema.gr.

Ανάλογη μελέτη έχει πραγματοποιηθεί και για την περιοχή της Κηφισιάς στην οποία αναλύονται οι οικονομικοί, αναπτυξιακοί και περιβαλλοντικοί λόγοι, για τους οποίους ο δήμος είναι αντίθετος με την εγκατάσταση διοδίων.

πηγή: protothema.gr