Κόψανε τα πάντα οι Έλληνες: Περικοπές σε τρόφιμα, ένδυση και θέρμανση (έρευνα)

Σε σημαντική μείωση των δαπανών για διασκέδαση, ένδυση-υπόδυση, τρόφιμα, διακοπές και θέρμανση έχουν προβεί οι καταναλωτές εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνα πού διενέργησε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και επικοινωνίας TOTHEPOINT, με θέμα «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές» προέκυψε ότι οκτώ στους δέκα έχουν μειώσει κι άλλο την κατανάλωση τον τελευταίο χρόνο.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 29 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2016 και συμμετείχαν 765 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα το 88,1% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.

Από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, το 82,1% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 70,0% τη διασκέδαση, το 63,1% την αγορά τροφίμων, το 43,5% τις διακοπές, το 39,1% τη θέρμανση, το 36,5% τα καλλυντικά, το 35,8% το ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, το 35% τις μετακινήσεις, το 32,8% τον οικιακό εξοπλισμό, το 30,9% τα είδη προσωπικής υγιεινής το 30,7% τα είδη καθαριότητας σπιτιού, το 23,6% την υγεία, και το 20,3% την εκπαίδευση.

Η σύγκριση με το 2015 είναι η παρακάτω:

Το 2015, 85,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν μειώσει, γενικά, την κατανάλωση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 88,1%.

Το 2015, 70,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ένδυση-υπόδηση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 82,1%.

Το 2015, 54,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διασκέδαση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 70,0%.

Το 2015, 43,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για τρόφιμα. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 63,1%.

Το 2015, 20,9% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για μετακινήσεις. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,0%.

Το 2015, 26,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για θέρμανση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 39,1%.

Το 2015, 41,5% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για διακοπές. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 43,6%.

Το 2015, 22,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για ηλεκτρικό ρεύμα, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 35,8%.

Το 2015, 15,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη καθαριότητας σπιτιού. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,7%.

Το 2015, 12,4% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για είδη προσωπικής υγιεινής. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 30,9%.

Το 2015, 20,6% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για καλλυντικά. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 36,5%.

Το 2015, 14,2% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για οικιακό εξοπλισμό. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 32,8%.

Το 2015, 12,8% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για υγεία. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 23,6%.

Το 2015, 10,1% των καταναλωτών δήλωναν ότι είχαν περιορίσει τα έξοδα για εκπαίδευση. Το 2016, το ποσοστό αυξήθηκε, στο 20,3%.

Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 48.3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων ενώ το 2015 το ποσοστό ήταν 37,7%. Το κριτήριο της ποιότητας το 2016 μειώθηκε από 32,6% σε 16,4%.

ΟΤΑ, ΔΗΜΟΙ, ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ, ΕΛΛΗΝΕΣ, ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟ


Αφήστε μια απάντηση

ΕΓΓΡΑΦΗ NEWSLETTER

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!